ارز دیجیتالی و توضیح ماهیت آن

  • توسط pooladmin
  • 03/12/2019
  • 0

مطمئناً تا به امروز عبارت «ارز دیجیتالی» را چندین بار شنیده اید. شاید شخصاً از آن استفاده نکرده باشید اما افرادی را دیده اید که بیشتر معاملات یا کار اصلی خود را با این ارز انجام می دهند. آیا میدانید به چه نوع پولی، پول دیجیتالی می گویند؟ از مزایا و معایب آن اطلاع دارید؟ در ادامه پاسخ سؤالات خود را خواهید گرفت.

معنی – ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال روشی برای پرداخت است که فقط به صورت الکترونیکی وجود دارد و ملموس نیست. ارز دیجیتال با کمک فناوری هایی مانند رایانه، تلفن های هوشمند و اینترنت می تواند بین اشخاص یا کاربران قابل انتقال باشد. دقیقاً شبیه ارزهای فیزیکی است، پول دیجیتال امکان انتقال بی حد و مرز مالکیت و همچنین معاملات آنی را فراهم می کند. ارزهای دیجیتالی می توانند برای خرید کالا و خدمات استفاده شوند یا می توانند منحصراً در برخی از انجمن های آنلاین مانند بازی یا شبکه های اجتماعی استفاده شوند.

ارز های دیجیتالی به پول دیجیتال یا پول سایبری هم معروف است.

توضیح ارز دیجیتالی در سایت تکوپدیا (Techopedia)

ارز دیجیتالی

ارز دیجیتال در حال حاضر فقط دارای یک پایگاه کاربر محدود است و چارچوب نظارتی و همچنین رفتار های مالیاتی آن در حال تحول است. زیرساخت های مورد نیاز برای پشتیبانی از ارزهای دیجیتال هنوز تعیین و توسعه می یابد. ارزهای رمزپایه و ارزهای مجازی دسته بندی از ارزهای دیجیتال هستند. از آنجا که پرداخت ها مستقیماً بین پرداخت کنندگان و دریافت کنندگان صورت می گیرد، ارزهای دیجیتال می توانند واسطه ها، مراحل پردازش و هزینه های مربوط به زیرساخت ها را بر خلاف روش های پرداخت سنتی که نمی توانند بانک ها یا ترخیص خانه ها را حذف کنند، از بین ببرد. این همچنین به گردش مالی ساده تر و شفاف کمک می کند.

مزایای زیادی در رابطه با ارز دیجیتالی وجود دارد، از جمله توانایی پرداخت به موقع حقوق و کاهش هزینه های تراکنش. موضوع دیگری که ارزهای دیجیتال به سازماندهی امور کمک می کنند از بین بردن / کاهش خطراتی است که به دلیل حمل ارز انسان را تحدید می کنند.

در حال حاضر، ارزهای دیجیتالی توسط بانک ها پذیرفته نمی شوند و در نتیجه نمی توان از طریق اشخاص یا سازمان ها بهره برای آن ها به دست آورد. همچنین خطرات مرتبط با ارزهای دیجیتال مانند امنیت ، نوسانات ارز و شناسایی ذینفع پرداخت وجود دارد. برخی از مناطق عدم قطعیت مانند رعایت مقررات و شناسایی مشتری به همراه ریسک ، پذیرش ارز دیجیتالی در صنعت پرداخت را محدود می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)