شرکت هایی که دارای استراتژی های اقتصادی موفق برای رشد هستند

  • توسط pooladmin
  • 22/12/2019
  • 0
استراتژی های اقتصادی

استراتژی های اقتصادی موفق رشد

آیا یک شرکت به اندازۀ قیمت کالایش رشد می کند؟ Beyond the Core کتاب جدید کریس زوک کسی که استراتژی های اقتصادیِ جهانی را در Bain & Co رهبری می کند، به سرمایه گذاران می گوید که چگونه کالاهایی با استراتژی هایِ درست رشد انتخاب کنند.

در تحقیق برای عواملی که استراتژی های اقتصادی موفق رشد را زیر نظر دارد، زوک 12 جفت شرکت را با یکدیگر مقایسه کرد. هر جفت شامل دو شرکت در یک صنعت بود که از دهۀ (2001 – 1990) با درآمد مشابه شروع به کار کرده بود اما به علت استراتژی های متناقض شان با خط مالی متفاوتی به اتمام رسیدند.

یک سری از شرکت ها متوجه شدند که قیمت های کالایشان ده برابر افزایش یافته درحالی که یکی دیگر فقط سه برابر شده بود. تفاوت های اصلی در بیزینس های جدید میان ارزش گذاران چه بوده است؟

یک عامل کلیدی بر طبق صحبت های زوک وجود دارد: هنگامی که یک شرکت وارد یک خط جدید کاری می شود، باید تقریبا به هستۀ اجرایی آن شرکت مرتبط باشد.

در هفت شرکت از 12 جفت شرکتی که زوک مورد مطالعه قرار داد، شرکت هایی هستند که در ارزش گذاری برای سهام داران دچار تاخیر شدند زیرا آن ها بسیار از ناحیۀ کارشناسی خودشان دور افتاده بودند. دو خواربار فروشی Tesco و Sainsbury را به عنوان مثال در نظر بگیرید.

استراتژی های اقتصادی

این دو زنجیرۀ خواربار فروشی استراتژی های اقتصادی رشد را دنبال کردند: Sainsbury به خط جدید کاری وارد شد که شامل زنجیره های تامین در مصر و تگزاس بودند. Tesco از طرف دیگر تصمیم گرفت که خیلی از بیزینس اصلی خود دور نشود، در عوض خدمات و محصولات جدیدی همانند عینک و قهوه در فروشگاه هایش اضافه کرد.

لرد یان مکلارین که در حال حاضر رئیس Tesco است می گوید «ما می دانیم که سوپرمارکتی بودیم و تنها بر چیزهایی سرمایه گذاری کردیم که مطمئن بودیم مشتریان مان می خواستند».

در دهه اخیر قیمت محصولات تسکو 291 درصد رشد داشته است درحالی که محصولات Sainsbury تنها 38 درصد رشد کرده است.

زوک می نویسد که دیگر عامل مهم در تحلیل رشد این است که آیا خط جدید کاری بر سود، بخش هایی از صنعت که بیشینه سود را تولید می کنند، متمرکز هستند یا خیر. گاهی سود می تواند مارکت های رو به رشد ایجاد شود، هنگامی که استارباکس قیمت قهوه هایش را معرفی کرد. با این وجود اکثر اوقات سود از هزینه های بسیار پایین بدست می آمد.

پنج شرکت از 12 جفت شرکت توسط زوک که تحت تاثیر خط کاری جدیدشان و سود حاصل از آن بود مورد بررسی قرار گرفت. این تحلیل در مطالعۀ زوک بر دو عمده فروش متفاوت دارو نشان داده شد: Cardinal Health و McKesson.

Cardinal با خرید بیزینسی که در خدمت مشتریان یا فروشندگان داروخانه ها بود رشد کرد، همچنین در بسته بندی دارو ها کمک می کرد. به این روش، Cardinal با کمک به عرضه کنندگانش که هزینه ها را قطع می کردند سود زیادی برای خود بدست آورد. رقیب اصلی کاردینال، McKesson نیازمند یک نرم افزار مراقبت های بهداشتی ، HBO & Co بود.

هزینه کالای کاردینال طبق یک نرخ سالیانه 30 درصد در انتهای سال 2001 رشد کرد، در حالی که McKesson فقط 7 درصد رشد داشت.

زوک ادعا کرد که برای پیروزی، یک شرکت باید قادر باشد تا سرمایه گذاری های انجام شده توسط رهبران این صنعت را مطابقت بدهد. علت کار زوک این بود که داروهای Walgreen و Eckerd در انتهای یک دهه درآمد های متفاوتی داشتند.

استراتژی های اقتصادی

Eckerd خیلی سریع تر از Walgreen رشد کرد اما خیلی در کشور گسترده نشد و موقعیت خود را در مارکت های محلی از دست داد. Walgreen رشد کرد و به لحاظ محلی به مارکت های اشتراکی بالایی دست یافت. سهام مارکت های محلی با سود بالاتری به سرمایه گذاران برگشت. Eckerd در سال 1997 توسط جی سی پنی خریداری شد و ادامه داد تا به یک قدرت تبدیل شود.

استراتژی های اقتصادی متفاوت رشد می تواند قیمت های کالای اجرایی را تحت تاثیر قرار دهد. شرکت در طول دورۀ زمانی از ضرر و زیان به سود دست یافت. در طول سه تا پنج سال برنامه ریزی شد. از سال 1990 تا 2001 ترکیب شد. Eckerd توسط جی سی پنی در سال 1997 درخواست شد. تغییراتی در قیمت کالا از 1993 IPO تا 1997 اتفاق افتاد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)