ال چاپو چگونه تبدیل به یک قاچاقچی میلیاردر شد

  • توسط pooladmin
  • 14/10/2019
  • 0
ال چاپو

در سن پانزده سالگی، Joaquin Guzman همراه با چهار نفر از عمو زاده هایش، شروع به کاشت و توزیع ماریجوآنا در Sinaloa، پایتخت مواد مخدر مکزیک کردند. این کار با موفقیت های بسیاری همراه بود و به او این امکان را داد تا از خانواده اش مراقبت کند. تا به امروز Guzman که با نام ال چاپو مشهور است، یکی از ارزشمند ترین و قدرتمند ترین پادشاهان مواد مخدر در جهان است. در سال 2009، Forbes تخمین زد که سود خالص و شخصی او 1 بیلیون دلار است، این در حالی است که ایندیپندنت، به عنوان یکی از رسانه های بریتانیایی با سابقه، نام ال چاپو را در رتبه 48اُمین فرد قدرتمند در جهان قرار داده است. بر طبق برخی حدسیات، با امپراطوری ال چاپو در مواد مخدر به طور سالیانه درآمدی بیش از 3 بیلیون دلار بدست می آید.

در تابستان 2015، او توجه جامعه بین الملل را پس از فرار موفقیت آمیزش از زندان امنیتی فدرال برای بار دوم به خود جذب کرد. او نهایتا در سال 2016 توسط تفنگداران دریایی مکزیک دستگیر شد. با این وجود، ال چاپو مصاحبه ای با شان پن بازیگر برای رولینگ استون انجام داد. در حین گفت و گو او اشاره کرد «من هروئین، متامفتامین، کوکائین و ماریجوآنا بیشتری نسبت به هر آدم دیگه ای در جهان تولید می کنم». در همان مصاحبه ال چاپو از حقیقتی پرده برداشت. او گفت که «ناوگان های زیر دریایی، هواپیما، کامیون و قایق های متعددی» دارد. دپارتمان خبری ایالت متحده آمریکا گزارش می کند که کارتل ال چاپو چندین تن مواد مخدر از آمریکا جنوبی به مکزیک قاچاق می کند و آن ها را در آمریکا، اروپا، کانادا و حتی آسیا و استرالیا توزیع می کند.

در ادامه داستان اینکه ال چاپو، پسری از شهری کوچک در مکزیک چگونه رشد کرد و تبدیل به یکی از ثروتمند ترین و قدرتمند ترین مجرمان جهان شد آمده است.

یک قاچاقچی مواد به دنیا آمد

با وجود اینکه محل تولد ال چاپو مشخص است اما زمان آن در دسترس نیست. او در شهری روستایی به نام La Tuna به دنیا آمد که در ایالت Sinaloa مکزیک قرار داشت. از طرف دیگر، تضادهایی درباره زمان تولد دقیق امپراطوری مواد مخدر وجود دارد. برخی می گویند که او در کریسمس 1954 به دنیا آمده است اما برخی دیگر می گویند او سه اسل بعد در 4 آوریل 1957 به دنیا آمده است. شبیه به اکثریت افرادی که در La Tuna زندگی می کردند، پدر ال چاپو، Emilio Guzman Bustillos در یک مزرعه گاوداری کار می کرد. برای بدست آوردن پول بیشتر، پدر ال چاپو خشخاش پرورش می داد و می فروخت، در زمینی که منبع بسیاری از موادهای مخدر مثل هروئین بود. در حقیقت، او اولین فردی بود که پسرش را با مخدر آشنا کرد. پس از اخراج شدن از مدرسه در سال سوم، ال چاپو و برادرانش به پدرشان کمک کردند تا مزرعه خشخاشش را پرورش دهد.

ال چاپو

یک شروع اولیه در جنایت سازمان یافته

علی رغم بیزینس بسیار موفقیت آمیز مواد مخدر، پدر ال چاپو نمی توانست مایحتاج خانواده را فراهم کند. علت آن خرج کردن درآمد بیزینس برای فاحشه ها و خرید الکل بود. عملکرد مایوس کننده پدر ال چاپو باعث شد تا او فورا کار خود را به طور مستقل شروع کند. زمانی که پانزده ساله بود همراه با عمو زاده هایش ماریجوآنا پرورش داد و فروخت. این کار باعث شد تا او بتواند به لحاظ مالی خانواده اش را تامین کند. همچنین این یک تجربه موفق برای او و عمو زاده هایش بود، کسانی که بعدها تبدیل به کارتل های قدرتمندی در مکزیک شدند. در فوریه 2016، سه نفر از این عمو زاده ها بخاطر عمل مجرمانه در رابطه با مواد مخدر زندانی شدند، و آرتور بلتران لویا یکی دیگر از عموزاده ها در دسامبر 2009 توسط تیر اندازان نیروی دریایی کشته شد. در زمان خود، لویا به عنوان یکی از قاچاقچیان مواد مخدر که تحت تعقیب بود نام گرفت.

پس از چند سال که مزرعه ماریجوانا اش را پرورش داد، هنگامی که در دهه بیست سالگی خود زندگی می کرد تصمیم گرفت تا محل زندگی اش را ترک کند تا کار خود را به شکلی سازمان یافته تر گسترش دهد.

وراثت ارزشمند بجا مانده از ال چاپو

مدت کوتاهی پس از ترک La Tuna، Guzman به کارتل Guadalajara پیوست که در آن زمان یک سازمان بزرگ قاچاق مواد در مکزیک بود که توسط Miguel Angel Felix Gallardo تاسیس شد. در سال های اولیه در کارتل، در پشت صحنه به کار خود ادامه می داد. در آنجا او کارهای تدارکاتی و انتقال مواد از کلمبیا به مکزیک را فراهم می کرد.

در سال 1985، Gallardo رئیس کارتل Guadalajara به علت قتل یک عامل آمریکایی از عامل مبارزه با مواد مخدر (DEA) دستگیر شد. در نتیجه اعضا کارتل موافقت کردند تا سازمان را منحل کنند و مالکیت هر قلمرو را در اختیار یک فرد قرار دهند. بخشی که تحت کنترل Guzman بود شامل Sinaloa و Pacific Coast  بود که تبدیل به کارتل Sinaloa شد.

ال چاپو

گسترش امپراطوری مواد مخدر

از تاسیس کارتل Sinaloa در سال 1989، ال چاپو تصمیم گرفت تا آن را تبدیل به بزرگ ترین سندیکا مواد مخدر در جهان کند. یکی از دلایل اصلی گسترش کارتل این بود که او و تیمش در توزیع موادشان در ایالت متحده بدون دخالت پلیس بسیار موفق بودند. طبق وب سایت Biography.com برخی از تکنیک های Guzman شامل «یک سری تونل های تهویه هوا در مرز مکزیک – آمریکا، پنهان کردن کوکائین در کپسول های آتشنشانی و قوطی هایی تحت لیبل Chili peppers» بود. تونل های زیر زمین توسط کارتل Sinaloa مورد استفاده قرار گرفت که با ساختار های میلیون دلاری توسط مهندسین و دیگر افراد حرفه ای ساخته شد.

همچنین خشونت یک نقش اساسی در امنیت آن ها داشت که تحت مالکیت سازمان Guzman بود. مجله Time در سال 2009 آشکار کرد که «اعضا کارتل ال چاپو مظنون به قتل بیش از 1000 نفر در مکزیک هستند».

حرف آخر

Joaquin El Chapo Guzman قطعا از دوران کودکی خود در Sinaloa راه طولانی را پیموده است. تنها با سه سال تحصیل، امپراطوری مجرمانه ای در میان ملت ها به راه انداخت که او را به یکی از ارزشمند ترین افراد جهان تبدیل کرد. حرفه Guzman در دنیاء مواد مخدر غیر قانونی در سنین نوجوانی او هنگامی که همراه با عموزاده هایش شروع به کشت ماریجوآنا کرد آغاز شد. او بعدها به عنوان یک کار آموز در کارتل کار کرد که صاحب آن یک قاچاقچی قدرتمند مکزیکی بود. ال چاپو قادر بود تا با توجه به شیوه های قاچاق خلاقانه مواد مخدر و یک سری خشونت های مجرمانه سازمان خود را گسترش دهد. در نتیجه، توانست بیش از 1 بیلیون دلار درآمد شخصی به دست بیاورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)