آموزش 10 مرحله جهت امنیت مالی پیش از سی سالگی

  • توسط pooladmin
  • 28/12/2019
  • 0
امنیت مالی

 

تامین امنیت مالی و لذت کافی بردن از زندگی در دوران بازنشستگی آخرین چیزی ست که افراد زیر 30 سال به آن توجه می کنند. با استرس تمام گرانی ها که اغلب در حین خریدن یک ماشین یا خانه و شروع یک خانواده بوجود می آید، ذخیرۀ پول برای آینده نیز سخت است.

با این وجود کارکردن بر روی امنیت مالی نیازی به این نیست تا خود را از برخی چیزها محروم کنید، همانند بسیاری که فرض می کنند این کار درستی است. برای دستیابی به این هدف که دارای منافعی است، نا امنی های مالی نیز می تواند تبدیل به منابع جدی استرس شود.

 1. لذت ببرید

درحالی که جوان هستید از زندگی تان لذت ببرید. زمان زیادی دارید تا هنگامی که پیر شدید مایوس باشید. برای داشتن زندگی موفق و شاد نیاز به تعادل میان زمان و خانواده و دوستان، و میان کار و اوقات فراغت دارد.

ایجاد تعادل میان زندگی امروز و آینده تان نیز اهمیت دارد. به لحاظ مالی، نمی توانیم جوری زندگی کنیم که امروز آخرین روز زندگی مان باشد. ما نیاز به تعادل میان آنچه که امروز خرج می کنیم و آنچه که در آینده صرف می کنیم ایجاد کنیم. یافتن تعادل مناسب مهم ترین گام اولیه برای دستیابی به امنیت مالی است.

 2. بهترین کمک جهت امنیت مالی برای شما خودتان هستید

مهارت، دانش . تمرین های شما بزرگترین دارایی شماست. ارزش دستاورد شما در آینده هر گونه ذخیره یا سرمایه ای که ممکن است داشته باشید را  ناچیز نشان می دهد. شغل و آینده شما مهم ترین عوامل برای دستیابی به استقلال و امنیت مالی است. برای آن هایی که تنها وارد یک شغل می شوند، فرصت های شغلی آینده بهترین چیزی هستند که تا به حال داشته اند. از بسیاری از بومر های کودک (baby boomer) انتظار می رود تا هرکاری انجام دهند، و موقعیت هایی برای پیشرفت همانند شرکت هایی که سمت های خالی را پر کنند بوجود می آید.

به خودتان به چشم یک دارایی مالی نگاه کنید. سرمایه گذاری بر روی خودتان در آینده هزینه هایی دارد. ارزش خودتان را از طریق کار سخت، به روز کردن مهارت و دانش، و انتخاب فرصت های ضغلی مناسب افزایش دهید. تلاش برای ارتقای شغلی می تواند تاثیر بزرگ تری بر امنیت مالی تان داشته باشد تا اینکه بخواهید بیشتر ذخیره کنید و کمتر خرج کنید.

امنیت مالی

 3. برنامه ریزی کنید، نه ذخیره

محققان نشان داده اند آن هایی که برای آینده برنامه ریزی می کنند موفق تر هستند. افراد موفق هدف محور هستند، آن ها اهدافی را تعیین می کنند و آن را ارتقا می دهند تا دست یابند. برای مثال اگر هدف داشته باشید تا در طی دو سال قرض دانشجویی تان را بدهید، شانس بیشتری برای پرداخت آن دارید تا اینکه صرفا بگویید می خواهید این وام را بپردازید، اما طبق جدول زمانی شکست می خورید.

حتی فرآیند نوشتن اهداف به شما کمک خواهد کرد تا به آن ها دست یابید. هدف محور بودن و دنبال کردن یک برنامه به این معنی است که می توانید کنترل زندگی تان را بدست بگیرید. این گامی مهم نسبت به ارتقای استقلال و امنیت مالی تان است.

 4. اهداف کوتاه مدت تعیین کنید تا به اهداف بلند مدت نیز دست پیدا کنید

زندگی بالا و پایین های زیادی دارد و ممکن است تغییرات زیادی از الان تا 30 سال دیگر بوجود بیاید. بنابراین برنامه ریزی بلند مدت کار مشکلی برای سرمایه گذاران جوان است.

بجای اینکه اهداف بلند مدت تعیین کنید، یک سری هدف کوتاه مدت مشخص کنید که دقیق و قابل ارزیابی باشد. برای مثال پرداخت بدهی کارت اعتباری یا وام دانشجویی در ماه، یا اجرای طرح K 401 برای شرکت تان.

به محض اینکه به اهداف کوتاه مدت تان دست پیدا کردید، اهداف جدید تعیین کنید. تعیین هدف ثابت و دستیابی به اهداف کوتاه مدت این اطمینان را خواهد داد که به اهداف بلند مدت تان نیز دست پیدا می کنید. اگر هدف تان در سن 40 سالگی یک میلیون دلار باشد، نیاز دارید تا ابتدا هدف های کوچک تری مانند 10000 ، 50000 ، یا 500000 دلار بدست آورید.

 5. برنامه ریزی برای بازنشستگی: آن را فراموش می کنید؟

درست خارج از مدرسه، برنامه ریزی برای دوره بازنشستگی آخرین چیزی ست که در ذهن تان است. بنابراین اگر الان این فکر را در ذهن دارید فراموشش کنید. اگر نکته های دیگر را دنبال می کنید نه تنها به لحاظ مالی دارای امنیت می شوید و آمادگی لازم برای اهداف کوتاه مدت را پیدا می کنید بلکه به لحاظ مالی برای آیندۀ دور نیست آماده خواهید بود.

با این وجود اگر می توانید چندین گام جهت ذخیره سازی برای شروع بردارید. یک سهام ماهانۀ خودکار برای طرح بازنشستگی تان مانند k 401 یا Roth IRA آماده کنید تا کار شما را برای دستیابی به هدف تان تسهیل کند.

اگر ایدۀ pay yourself first را اجرا می کنید نباید نگران این باشید که چقدر سهام دارید. مهم ترین چیز ارتقای عادت ذخیره کردن است. می توانید سهام تان را به هنگام افزایش درآمدتان ارتقا دهید یا زمانی که به اهداف کوتاه مدت تان دست یافتید.

امنیت مالی

 6. هزینه های متعادل زندگی

بسیاری از فارغ التحصیلان جدید فهمیده اند که در چندین سال اول کار، وجه نقدی اضافی دارند. از آنجایی که هنوز به سبک دوران دانشجویی خرج می کنند، پول درآوردن را ساده تر از نیاز به پول می بینند.

اما بیشتر از اینکه پول صرف خرید اسباب بازی یا یک زندگی لاکچری شود بهتر است تا برای کاهش بدهی ها یا ذخیره کردن کنار گذاشته شود. هرچقدر که در کارتان پیشرفت کنید و مسئولیت بیشتری را به عهده بگیرید، حقوق تان نیز افزایش می یابد. اگر دخل و خرج تان با یکدیگر نمی خواند، همیشه وجه نقد اضافی خواهید داشت تا بتوانید برای اهداف مالی کنار بگذارید.

مردم زمانی به دردسر می افتند که استاندارد های زندگی شان از آن چیزی که به دست می آورند عبور می کند. با این وجود اگر استاندارد زندگی تان را زیر مقدار درآمدتان قرار دهید، مجبور نیستید به پول ذخیره تان دست بزنید.

 7. سواد مالی پیدا کنید

پول در آوردن یک چیز است اما ذخیره کردن و رشد آن چیز دیگریست. مدیریت مالی و سرمایه گذاری نیازمند تلاش بسیار است. تصمیمات مالی و سرمایه گذاری برای دستیابی به اهداف مالی اهمیت دارند.

تحقیق نشان داده است افرادی که سواد مالی دارند ثروت بیشتر بدست می آورند. زمان صرف کردن و تلاش برای بدست آوردن دانش در رابطه با سرمایه گذاری در طول زندگی اتفاق می افتد.

امنیت مالی

 8. از فرصت ها استفاده کنید: خطرات محاسبه شده را بپذیرید

پذیرش خطرات محاسبه شده تا زمانی که جوان هستید می تواند یک تصمیم محتاطانه در بلند مدت باشد. ممکن است دچار اشتباهاتی شوید اما به یاد داشته باشید، اشتباهات خود نوعی درس هستند. اغلب از اشتباهات تان یاد می گیرید تا از موفقیت های تان. همچنین هنگامی که جوان هستید می توانید سریع تر از اشتباهات مالی تان عبور کنید.

مثال های خطرات محاسبه شده شامل:

مهاجرت به یک شهر جدید با فرصت های شغلی بیشتر

برگشتن به مدرسه جهت آموزش اضافی

گرفتن یک شغل جدید در شرکتی دیگر با پرداخت کمتر اما نیروی بالقوۀ بیشتر

راه اندازی یک شرکت یا گار برای استارت آپ های کوچک

سرمایه گذاری بر محصولات با بازدهی بالا

هرچه افراد پیر تر می شوند و مسئولیت خانوادگی بیشتری مانند پرداخت یا ذخیرۀ پول برای تحصیلات فرزندان به عهده می گیرند، مجبورند محتاطانه تر رفتار کنند و قادر نیستند تا بر فرصت های پر خطر سرمایه گذاری کنند.

امنیت مالی

 9. برای سرمایه گذاری پول قرض کنید نه برای شیوۀ زندگی

استفاده از کارت اعتباری برای مخارج زندگی روشی بی فایده است. قرض گرفتن های پیاپی این اطمینان را خواهد داد که هیچ پولی برای سرمایه گذاری باقی نخواهد ماند، بهرۀ اضافی وام هزینه های زندگی را افزایش می دهد.

وام قرضی تنها باید برای سرمایه گذاری در جایی استفاده شود که درآمدتان از هزینه های وام بیشتر باشد. این می تواند به معنای سرمایه گذاری بر کالاها یا اوراق بهره و غیره باشد یا سرمایه گذاری بر روی خودتان، برای تحصیل تان، برای شروع یک کار یا خرید یک خانه باشد. در این موارد وام گرفتن باعث می شود تا سرعت رسیدن به اهداف مالی تان افزایش یابد.

 10. از منابع مالی رایگان بهره مند شوید

همه چیز در زندگی رایگان نیست. اگر از طرح بازنشستگی یک شرکت بهره مند هستید از پول رایگانی که به شما پیشنهاد می شود استفاده کنید و همچنین مطمئن شوید که به حداکثر چیزی که شرکت تان ارائه می کند دست یابید.

همچنین می توانید به دنبال روش های قانونی جهت بهره مند شدن از قوانین مالیاتی باشید. برای مثال سرمایه گذاری بر روی یک حساب بازنشستگی فردی (IRA) در ذخیرۀ مالیاتی نتیجه خواهد داشت، دولت به شما پول رایگان خواهد داد و شما را تشویق به سرمایه گذاری می کند. همچنین تشویق به سرمایه گذاری بر روی کالاها منجر به رفتار مالیاتی مطلوب در سود سرمایه و سود درآمد می شود.

با 100000 دلار ارز مجازی ریسک کنید

مهارت تان را برای تجارت کالای آزاد به کار بگیرید. با هزاران تاجر و سرمایه گذار رقابت کنید و به بهترین جایگاه دست یابید. تجارت ها را در یک محیط مجازی پیش از آنکه بر روی پول تان ریسک کنید ارائه دهید. استراتژی های تجارت را تمرین کنید برای اینکه هنگامی که آماده می شوید تا به بازار واقعی وارد شوید، مهارت های لازم را تجربه کرده باشید.

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)