بزرگترین رستوران های زنجیره ای جهان تحت مدیریت ۱۰ ابرشرکت

  • توسط pooladmin
  • 23/10/2019
  • 0
بزرگترین رستوران های زنجیره ای جهان

شاید فست فودهای زنجیره ای محبوب شما دقیقا آن چیزی نباشند که ظاهرشان نشان می‌دهد. نام‌های پرآوازه‌ای در صنعت رستوران‌داری از جمله بزرگترین رستوران های زنجیره ای جهان نظیر برگر کینگ، تاکو بل و اولایو گاردن و بسیاری دیگر از رستوران های زنجیره ای سرشناس تحت کنترل ابرشرکت‌ها هستند. این ابرشرکت‌ها و هلدینگ ها نه تنها در صنعت رستوران‌داری بلکه در دیگر صنایع بزرگ و کوچک نیز دست به سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی زده‌اند.

با افزایش هزینه‌ها، مقیاس‌پذیری در صنعت رستوران‌داری به یک مسئله حیاتی بدل شده است.

پائول برون، مدیر اجرایی اربی، سونیک و بافلو وایلد وینگز (شرکت مادر اینسپایر برندز) به بیزینس اینسایدر می‌گوید:

اگر بتوانید به جای ۳۶۰۰ رستوران، هزینه‌های ۸۴۰۰ رستوران را مدیریت کنید، می‌توانید به دنبال یک مزیت ذاتی در صنعت رستوران های زنجیره ای بگردید.

در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که بزرگترین نامه‌ای صنعت رستوران‌داری، زیر چتر مالکیت کدام یک از شرکت‌ها قرار دارند.

شرکت‌های مادر بزرگترین رستوران های زنجیره ای جهان:

Yum Brands

بزرگترین رستوران های زنجیره ای جهان

یام برندز، مالک نامه‌ای پرآوازه‌ای همچون کی اف سی، پیتزا هات و تاکو بل است.

دیوید گیبز، رئیس و مدیر مالی ارشد یام برندز در ماه دسامبر به بیزینس اینسایدر گفته است:

ما برای مقیاس‌پذیری و گسترش فعالیت‌های خود هیچ نیازی به قبضه مالکیت رستوران های دیگر نداریم؛ چرا که هم اکنون به بالاترین سطح مقیاس‌پذیری دست یافته‌ایم.

گیبز می‌گوید که مقیاس‌پذیری در مسیر رشد یک کسب‌وکار، به طور فزاینده‌ای اهمیت پیدا می‌کند. برای مثال، مقیاس عظیم این شرکت به آن کمک کرده که بتواند با شرکت GrubHub توافقنامه همکاری امضا و ۲۰۰ میلیون دلار از سهام این شرکت فعال در حوزه حمل‌ونقل را خریداری کند.

گیبز می‌گوید: «به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها به خارج از محیط خود سر می‌زنند تا بتوانند شرکت‌های مناسبی را برای مالکیت پیدا و به مقیاس بزرگ‌تری دست پیدا کنند.»

Restaurant Brands International

بزرگترین رستوران های زنجیره ای جهان

رستورانت برندز اینترنشنال، شرکت مادر برندهایی نظیر برگر کینگ، تیم هورتونز و پاپایز است.

دانیل شوارتز، مدیر اجرایی این شرکت در جلسه‌ای خطاب به سرمایه‌گذاران در مورد استراتژي تملک خود گفته است: «در گذشته شاهد بوده‌اید که ما تمامی فرصت‌ها را مغتنم شمرده‌ایم و توانسته‌ایم سه تا از برترین برندهای صنعت رستوران‌داری را تملک کنیم؛ برندهایی که فکر می‌کنیم از پتانسیلی بی‌نظیر برای رشد جهانی برخوردارند.»

شوارتز در ادامه صحبت‌هایش گفته است که شرکت متبوعش کماکان به دنبال خریداری برندهای مطرحی است که از قابلیت رشد در مقیاسی جهانی برخوردارند.

Darden Restaurants

بزرگترین رستوران های زنجیره ای جهان

دارن رستورانتز یک شرکت مستقر در اورلاندوی کالیفرنیاست که مالکیت هشت رستوران زنجیره ای از جمله اولایو گاردن، لانگ هورن استیک هوس و چدار اسکرچ کیچن را در دست دارد.

ژن لی، مدیر اجرایی دارن پیشتر در ماه ژانویه گفته بود: «واقعا در ۴۰ سال گذشته هیچ چیزی در صنعت رستوران‌داری دچار تغییر و تحول نشده است.»

لی در ادامه گفته بود: «با وجود تمام تغییرات فناورانه، آنچه امروز انجام می‌دهیم، با گذشته تفاوتی ندارد. من برای ۱۰ سال آینده هیچ تغییر شگرفی را برای صنعت رستوران‌داری متصور نیستم، به جز آنکه روز به روز بر شفافیت فرآیندهای طبخ آنچه به مردم عرضه می‌کنیم باید بیفزاییم. علاوه بر شفافیت فکر می‌کنم باید به دنبال آسایش و راحتی بیشتر مردم باشیم.»

JAB Holding

بزرگترین رستوران های زنجیره ای جهان

یکی از غول‌های بزرگ صنعت غذا و نوشیدنی، جب هلدینگز است که در واقع بازوی سرمایه‌گذاری خانواده محافظه‌کار ریمن است. جب هلدینگز که از جمله بزرگترین رستوران های زنجیره ای جهان است، رستوران های متعددی نظیر کرمه، پنرا، کاریبو کافی، او بن پین، پرت ا منگر، کیورینگ دکتر پپر و کر (Core) را در اختیار دارد.

Focus Brands

بزرگترین رستوران های زنجیره ای جهان

فوکوس برندز، صادرکننده مجوز و مالک رستوران های زنجیره ای سرشناسی همچون کارول، سینابون، اشکولتزیس، جامبا جویس، موئی سوتوست گریل، آنتیه انس، مگ آلیستر دلی و سیاتل بست کافی است.

این شرکت تحت تملک بنگاه خصوصی Roark Capital قرار داد که مطابق گزارش‌ها به دنبال عرضه عمومی سهام فوکوس برندز در سال ۲۰۱۹ است. سبد سرمایه‌گذاری Roark Capital بسیار فراتر از صنعت غذا و نوشیدنی است و سهام شرکت‌هایی مانند انی تایم فیتنس، درابر و اینسپایر برندز را نیز در اختیار دارد.

Inspire Brands

بزرگترین رستوران های زنجیره ای جهان

اینسپایر برندز در ماه سپتامبر اعلام کرد که همبرگرفروشی زنجیره ای سونیک را که از جمله بزرگترین رستوران های زنجیره ای جهان است، به بهای ۲.۳ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. این معامله در حالی پا خواهد گرفت که اینسپایر برندز در آستانه تملک برندهای سرشناس دیگری نظیر بافلو وایلد وینگز و روستی تاکو است.

پل براون، مدیر اجرایی این شرکت طی مصاحبه‌ای با بیزینس اینسایدر گفته است: «ما برندهای بزرگی را که توانسته‌اند در طولانی‌مدت به موفقیت دست پیدا کنند و در کوتاه‌مدت، چالش‌های کمتری را پیش روی ما می‌گذارند، دوست داریم. این برندها می‌توانند در صورت مواجهه با چالش به مسیر خود بازگردند و دوباره به موفقیت دست پیدا کنند.»

گفتنی است مالکیت بخش عمده‌ای از اینسپایر برندز در اختیار شرکت Roark Capital است.

Bloomin’ Brands

بزرگترین رستوران های زنجیره ای جهان

بلومین برندز شرکت مادر برندهای معروفی همچون اوت بک استیک هوس، کارابا ایتالین گریل، بنه فیش گریل و فلمینگ پرایم استیک هوس است.

در سال ۲۰۱۸، شرکت سرمایه‌گذاری فعالی به نام Barington Capital Group  به بلومین برندز توصیه کرد برخی از رستوران های زنجیره ای خود را بفروشد و تمام تمرکزش را به اوت بک استیک هوش معطوف کند.

Brinker International

برینکر اینترنشنال، مالک برندهایی مانند چیلیز گریل اند بار و ماجیانوز لیتل ایتالی است. پیشتر این شرکت دست به تملک رستوران های زنجیره ای رومانوز ماکارونی گریل، آن د بوردر و کورنر باکری کافی زده بود.

Golden Gate Capital

بزرگترین رستوران های زنجیره ای جهان

شرکت گلدن گیت کپیتال، مالکیت رستوران هایی نظیر باب ایوانز، کالیفرنیا پیتزا چیکن و رد لابستر را در دست دارد. همچنین این هلدینگ، رستوران های زنجیره ای دیگر همانند ادی بیر، پاسیفیک سان ویر او کالیفرنیا و نکست مدل منیجمنت را مدیریت می‌کند.

Jollibee Foods Corporation

بزرگترین رستوران های زنجیره ای جهان

این شرکت علاوه بر تملک رستوران هایی همنام با خود، سهامدار رستوران های زنجیره ای دیگری از جمله Rick Bayless’ Tortas Frontera و اسمش برگر است که جی اف سی مالکیت آن را در سال ۲۰۱۸ به چنگ آورد. جی اف سی علاوه بر این، مجوزدهنده چندین برند بین المللی از جمله دانکین دوناتز و برگر کینگ است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)