بیاموزید که چگونه شروع به سرمایه گذاری پولتان کنید

  • توسط pooladmin
  • 17/08/2019
  • 0
سرمایه گذاری

شما می خواهید بیاموزید که چگونه شروع به سرمایه گذاری نمایید. به شما تبریک می گوییم! برداشتن این گام اول، یکی از مهمترین مواردی است که می توانید برای خود و در بسیاری موارد برای خانواده خود انجام دهید. اگر کارهای خود را عاقلانه و با زمان کافی انجام دهید، این کار می تواند منجر به استقلال مالی در زندگیتان شود، چرا که وقت خود را صرف تمایلات خود می کنید که توسط درآمد غیرفعال از چیزهایی مانند سود سهام، بهره و اجاره حمایت می شود.
در این مقاله، می خواهیم برخی از راه هایی که بسیاری از سرمایه گذاران جدید سفر خود را با آن آغاز می کنند را شرح دهیم.

تصمیم بگیرید که می خواهید مالک کدام نوع دارایی باشید

دارایی

اصول سرمایه گذاری، خرج کردن پولی در امروز و انتظار داشتن برای دریافت پول بیشتر در آینده است. در بیشتر اوقات، این کار با دستیابی به دارایی های مولد به بهترین نحو محقق می شود. دارایی های مولد، دارایی هایی هستند که از طریق نوعی نوع فعالیت، پول مازادی را به وجود می آورند. به عنوان مثال، اگر شما یک تابلوی نقاشی بخرید، این یک دارایی مولد نمی باشد. صد سال دیگر هم، شما هنوز هم نقاشی خود را دارید که ممکن است ارزش آن بیشتر یا کمتر شود. از سوی دیگر، اگر شما یک آپارتمان خریداری کنید، شما نه تنها یک خانه دارید، بلکه تمام پولی که از اجاره آن در طول آن قرن تولید می شود، نیز بهره خواهید برد.

هر یک از دارایی های مولد ویژگی های خاص خود را دارد. در اینجا خلاصه ای از برخی سرمایه گذاری های بالقوه که ممکن است شما در شروع سفر خود داشته باشید، ذکر می گردد:

سهم سهامداران کاری

هنگامی که در یک کسب و کار دارای سهام هستید، شما حق سهمی از سود یا زیان حاصل از فعالیت اجرایی آن شرکت را دارید. خواه تصمیم می گیرید که با کسب کار کوچک به طور مستقیم آن را صاحب شوید یا از طریق خرید سهام خرید سهام، سهامِ یک کسب و کار تجارت عمومی را خریداری کنید. این نوع سهام از لحاظ تاریخی، مهم ترین دسته دارایی برای سرمایه گذاران بوده است. به طوری که مشاهده می گردد یک کسب و کار خوب هدیه ای است که به شما داده می شود.

اوراق بهادار ثابت

هنگامی که شما یک اوراق بهادار ثابت را خریداری می کنید، در حقیقت در حال دادن وام به صادر کننده اوراق قرضه هستید. چندین راه وجود دارد که شما می توانید این کار را انجام دهید؛ از خرید سندهای سپرده و بازارهای پول گرفته تا اوراق قرضه شرکتی، اوراق قرضه شهرداری بدون مالیات و انواع اوراق پس انداز ایالات متحده.

املاک و مستغلات

شاید قدیمی ترین دارایی برای سرمایه گذاران و دارایی که بیشتر از انواع دیگر به آسانی قابل درک باشد، نوع داراییِ املاک و مستغلات است. راه های مختلفی برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات وجود دارد. اما به طور معمول به توسعه و یا فروش ملک آن برای سود یا مالکیت چیزی و اجاره آن به دیگران برای استفاده به منظور دریافت اجاره طبقه بندی می شود.

اموال و حقوق ناملموس

شخصا، این دسته از دارایی را هنگامی که که به درستی انجام می شود را تحسین می کنم؛ زیرا شما می توانید چیزهایی را از هیج چیز به وجود بیاورید که بتواند برای شما پول چاپ کند. اموال ناملموس شامل همه چیز از علائم تجاری و ثبت اختراعات گرفته تا حق تکثیر و امتیازات موسیقی می باشد. من به خصوص به مورد آخری علاقه مند هستم. در طول عمر من، حق و امتیازاتی که داشتم به تنهایی توانست درآمد زیادی را برای من به وجود بیاورد که توانستم با آن برای تحقق اهداف دیگر، از جمله تبدیل پول نقد به خرید سهام، گذراندن تعطیلات یا اهدا به بنیاد خیریه خانواده ام، استفاده کنم.

زمین های کشاورزی یا سایر کالاهای تولیدی

اگرچه این دسته اغلب شامل املاک و مستغلات می شود، اما سرمایه گذاری در فعالیت های تولید کالا اساسا با این دسته متفاوت است، زیرا شما یا چیزی را از زمین یا طبیعت تولید می کنید یا استخراج می کنید، اغلب آن را بهبود می دهید و فروش آن را برای آنچه که شما به آن امید دارید، سود در پی خواهد داشت. اگر نفت در زمین شما کشف شود، می توانید آن را استخراج کنید و از فروش آن پول دریافت کنید. اگر ذرت پرورش دهید، می توانید آن را به فروش برسانید و پول خود را با گذر هر فصلِ موفقیت آمیز افزایش دهید. خطرات این کار دارای اهمیت هستند؛ آب و هوای بد، بلایای طبیعی و چالش های دیگر می تواند باعث ایجاد ورشکستگی افراد یا سرمایه گذاری در این نوع دارایی شود، اما همچنین می تواند مزیت محسوب گردد.

تصمیم بگیرید که چطور می خواهید این دارایی ها را داشته باشید

مالکیت

هنگامی که شما نوع دارایی را که می خواهید داشته باشید را انتخاب کردید، پس از آن می بایست تصمیم بگیرید که چطور می خواهید آن را داشته باشید. برای درک بهتر این نکته، بیایید نگاهی به سهم سهامداران کسب و کار داشته باشیم. اگر تصمیم می گیرید که یک سهام را در یک تجارت عمومی می خواهید، سهام را بصورت مستقیم می خواهید یا از طریق یک ساختار اشتراکی؟

مالکیت تام

اگر شما مالکیت تام را انتخاب می کنید، قصد خرید سهام شرکت های خصوصی را به طور مستقیم خواهید داشت، به طوری که شما آنها را در جایی در ترازنامه و یا ترازنامه موجودیتی که آن را کنترل می کنید مشاهده می کنید. در این مثال، شما تبدیل به یک سهامدار واقعی در یک شرکت تبدیل می شوید و حتی حق رای دادن نیز خواهید داشت. داشتن سهام یک شرکت ممكن است دسترسی به درآمد سود را برای شما به ارمغان بیاورد و ارزش خالص شما همراه با شركت افزایش یابد.

مالکیت مشترک

شما پول خود را با دیگر افراد ترکیب کرده و مالکیت را از طریق یک ساختار یا نهاد اشتراکی به دست می آورید. این نوع مالکیت معمولا از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک انجام می شود. در مقاله ای با عنوان چگونه یک صندوق‌ سرمایه‌گذاری مشترک ساخته می شود، چارچوب یک  صندوق‌ سرمایه‌گذاری مشترک نامحدود عادی برای شما شرح داده شده است. برخی از سرمایه گذاران ثروتمند در صندوق‌های پوششی سرمایه گذاری می کنند. برای سرمایه گذارانی که مبلغ زیادی پول در اختیار ندارند،  صندوق هایی مانند صندوق های مبادله تجاری و صندوق های شاخص اجازه می دهد که اوراق بهادار متنوع را با قیمت های بسیار ارزان تر خریداری کنند.

تصمیم بگیرید که کجا می خواهید این دارایی ها را نگه دارید

مالیات

پس از تصمیم گیری در مورد نحوه به دست آوردن دارایی های سرمایه گذاری خود، باید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید این دارایی ها را نگه دارید. بیایید گزینه های مورد نظر را بررسی کنیم.

حساب های مشمول مالیات

اگر حساب های مشمول مالیات مانند حساب کارگزاری را انتخاب کرده باشید، مالیات را در طول مسیر پرداخت خواهید کرد، اما پول شما محدود نمی شود. شما می توانید آن را هر طور که بخواهید  خرج کنید. می توانید تمام آن را به پول نقد تبدیل کنید و یک خانه ساحلی بخرید. همچنین هر ساله بدون هیچ محدودیتی می توانید به آن اضافه کنید. این حساب بسیار انعطاف پذیر است، اما می بایست مالیات دولت را نیز بپردازید.

پناهگاه های مالیاتی

اگر از طریق طرح هایی مانند ۴۰۱(کی) در محل کار و شخصا توسط Roth IRA سرمایه گذاری کنید، مزایای مالیاتی و حفاظت از دارایی زیادی وجود دارد. برخی از طرح ها و حساب های بازنشستگی دارای حفاظت از ورشکستگی نامحدود هستند، به این معنی که اگر شما از یک مصیبت پزشکی یا رویداد دیگری که ترازنامه شخصی شما را پاک می کند رنج می برید، می توانید به دور از دسترس طلبکاران، سرمایه گذاری خود را ادامه دهید. در برخی از آنها پرداخت مالیات به صورت معوقه می باشد، اغلب به این معنی است که شما یک کسر مالیاتی در زمان واریز سرمایه به حساب خود برای انتخاب سرمایه گذاری دریافت می کنید و پس از آن در آینده مالیات خود را پرداخت می کنید که اغلب چند دهه بعد، به شما اجازه رشد کسر مالیاتی سال به سال را می دهد. موارد دیگر بدون مالیات هستند، به این معنی است که شما در حال حاضر مالیات خود را پرداخت می کنید، اما در صورت ایجاد سود توسط حساب یا برداشت بودجه پس از آن، مالیاتی را پرداخت نخواهید کرد. برنامه ریزی مالیاتی خوب، مخصوصا در اوایل دوران حرفه ای شما، می تواند ثروت اضافی را برای شما با ترکیب سودها به ارمغان بیاورد.

سپرداه های امانی یا دیگر سازوکارهای حفاظت از دارایی

سرمایه گذاری ها از طریق نهاد ها یا ساختارهایی مانند حساب های امانی نیز میسر می باشد. مزایای عمده برنامه ریزی و حفاظت از دارایی ها در استفاده از این روش های مالکیت خاص به خصوص اگر شما مایل به محدود کردن نحوه استفاده از سرمایه خود هستید، وجود دارد.
علاوه بر این، اگر شما مقدار زیادی دارایی عملیاتی یا سرمایه گذاری های املاک و مستغلات داشته باشید، ممکن است بخواهید با وکیل خود درباره ایجاد یک شرکت مادر صحبت کنید.

مثالی از اینکه چگونه یک سرمایه گذارِ تازه کار می تواند شروع به سرمایه گذاری کند

مثال مالی

با داشتن چارچوبی از مسیر، بیایید نگاهی داشته باشیم به اینکه چگونه یک سرمایه گذار تازه کار ممکن است شروع به سرمایه گذاری کند.
اولا، فرض بر این است که او دارای شغل آزاد نمی باشد. بهترین راه کار، انجام طرح های 401(کی) و 403(بی) یا سایر طرح های بازنشستگی حمایت شده توسط کارفرمایان در اسرع وقت است. اکثر کارفرمایان نوعی تطبیق پول را تا حد مشخصی ارائه می دهند. این مطلب استفاده از این طرح را توجیه می کند. به عنوان مثال، اگر کارفرمای شما 100 درصد از 3 درصد اول حقوق شما را صرف حساب سرمایه گذاری کند و شما 50 هزار دلار در سال دریافت می کنید، این بدان معنی است که شما برای اولین بار 1500 دلار از چک حقوق ماهیانه خود را برداشت کرده اید و در حساب بازنشستگی خود قرار داده اید. کارفرمای شما به شما 1500 دلار اضافی هدیه می دهد که بدون مالیات بوده و به طور کامل برای شما است.
حتی اگر شما آن را در چیزی مانند یک حساب ارزش پایدار پس انداز کنید، بالاترین، امن ترین، سریع ترین بازگشت را می توانید در هر نقطه از بازار سهام کسب کنید. از دست دادن این مبلغ رایگان بر روی میز تقریبا همیشه اشتباه بزرگی است.
پس از آن، سرمایه گذار ما احتمالا مایل است پول خود را به حساب Roth IRA به حداکثر حد مجاز مشارکت اختصاص دهد. این مبلغ، 5500 دلار برای کسی که کمتر از 50 سال سن دارد و 6500 دلار برای کسی که بیش از 50 سال سن داشته باشد می باشد (5500 دلار مبلغ پایه + 1000 دلار کمک نقدی). اگر شما ازدواج کرده اید، در اغلب موارد، می توانید هر کدام از شما حساب Roth IRA خود را تامین کنید.
پس از انجام این کار، یک برنامه سرمایه گذاری خوب احتمالا شامل ایجاد یک سری ذخایر نقدی از قبیل ذخیره اوراق قرضه اضطراری می باشد. سرمایه گذاران بی تجربه بسیاری توجه و ملاحظه کمی به نقدینگی دارند. همانطور که در پس انداز در مقابل سرمایه گذاری بحث می شود، این به معنای سرمایه گذاری نیست. به همین دلیل مهم است که قبل از اینکه شما حتی اضافه کردن سرمایه گذاری های اضافی را نیز در نظر داشته باشید، دقت کنید که پس انداز کافی داشته باشید.
همچنین به یاد داشته باشید که پول نقد نه تنها یک دارایی استراتژیک است، بلکه می تواند نوسانات را کاهش و در محیط هایی با نرخ بهره معمولی، عملکرد مناسبی را نیز ارائه دهد.
پس از تکمیل این موضوع، احتمالا می خواهید شروع به پرداخت تمام بدهی های خود کنید. بدهی های کارت اعتباری خود را پرداخت کنید. بدهی وام دانشجویی خود را بپردازید. اگر می خواهید بسیار محافظه کار باشید، وام مسکن خود را نیز پرداخت کنید.
پس از انجام این کار، به طرح 401 (کی) خود بازمی گردید و پول باقیمانده را فراتر از حد تطبیقی که قبلا تسویه کرده اید و هرگونه محدودیت کلی که شما مجاز به استفاده از آن سال می باشید اختصاص می دهید.
در نهایت، پس از آن شما شروع به اضافه کردن سرمایه گذاری های مشمول مالیاتی به حساب های کارگزاری خود خواهید کرد و شاید در برنامه های خرید مستقیم سهام، خرید املاک و مستغلات و فرصت های دیگر نیز شرکت کنید.
با انجام صحیح این روند در طی یک حرفه طولانی، سرمایه گذاری مدیریت شده همراه با احتیاط لازم، تقریبا به لحاظ ریاضیاتی غیرممکن است که بازنشستگی به مراتب بسیار راحت تری از کارگر معمولی نداشته باشید. این امر صرفا طبیعت ترکیب است.

استخدام یک طراح مالی یا افراد حرفه ای را در نظر داشته باشید

طراح مالی

اگر به کمک نیاز دارید، می توانید آنچه که سرمایه گذاران بسیاری انجام می دهند را انجام دهید و با مشاور سرمایه گذاری ثبت شده، طراح مالی یا سایر افراد مربوطه حرفه ای کار خود را آغاز کنید. پیدا کردن مورد مناسب برای شما می تواند کمی به صورت سعی و خطا باشد، اما این یک رابطه مهم است، بنابراین شما باید آن را مهیا کنید. بعضی از مشاوران مالی هزینه مشخصی را برای مشاوره دریافت می کنند، در حالی که سایر مشاوران درصدی از دارایی هایی را که در کسب آن به مدیر کمک می کنند، را شریک می شوند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)