راه های دست یابی به اهداف مالی

  • توسط pooladmin
  • 25/12/2019
  • 0

دانش آموزان موفق مدتهاست که می دانند توانایی تعیین اهداف مالی و دستیابی به آن ها مهمترین، و اگر مهمترین نباشد، عامل محدود کننده یا تسهیل کننده موفقیت است. در مورد موفیت اقتصادی، یادگرفتن چگونگی تعیین هدف کلید موفقیت است.

مراحل دست یابی به اهداف مالی

مراحل رسیدن به اهداف، از هر نوعی کاملاً شناخته شده هستند. دانش آموزان این رشته آن ها را می دانند و حتی ارتقا داده اند.

1. به محض تصمیم گیری برای استفدۀ بهتر از پول، اولین قدم این است که برای خود یک لیست اهداف مالی بنویسید. لیست خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که این اهداف همان هایی هستند که می خواهید.

2. سپس برنامه ریزی کنید که چطور به آن ها دست یابید. بعد از تعیین روش، آن ها را به قدم های کوچک تر تقسیم کنید تا در مسیر رسیدن به مقصد موفق تر باشید.

3. الویت بندی کنید. قطعاً چندین هدف مالی خواهید داشت اما نمی توانید همزمان روی همۀ آن ها متمرکز باشید. شاید بخواهید ابتدا روی هدف های کوچک تر کار کنید یا شاید روی یکی از بزرگ ترین آن ها تمرکز کنید (مانند تسویه کردن بدهی یا پیدا کردن شغل مناسب).

4. به محض اینکه تصمیم بگیرید تا کاری کنید دیگر اهمیت ندارد که با چه اهدافی، بزرگ یا کوچک شروع کنید. بدون پرداخت بها هرگز به اهدف خود نمی رسید.

اگر اهداف شما مشخص و برنامه های عملی شما قطعی هستند ، دقیقاً می دانید که چه کاری را باید انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که شروع کنید. هر یک از این مراحل بسیار مهم است بنابراین هیچکدام را رها نکنید. آنها با هم موفقیت شما را تضمین می کنند.

موانعی که مانع موفقیت ما می شود

موانع رسیدن به اهداف مالی

بیشتر افرادی که تصمیم می گیرند مسئولیت زندگی مالی خود را به عهده بگیرند، در ابتدا پیشرفت خوبی دارند. با گذشت زمان، متأسفانه، رکود ایجاد می شود. در زندگی تفریحات زیادی وجود دارند که به راحتی حواس ما را پرت می کنند. معمولاً هدف مالی را تعیین می کنیم، چند قدم اول را هم به درستی پیش می رویم و از موفقیت های اولیۀ خود هم بسیار خرسند می شویم. اما خیلی سریع مشغول کار دیگری می شویم و کمتر به کاری که واقعاً مهم است می پردازیم. درگیر فعالیت های دیگری می شویم و به الویت هایمان فکر نمی کنیم. در نتیجه آن ها را فراموش می کنیم.

در واقع یکسری کارها هستند که ما فقط می خواهیم انجام شوند، نمی خواهیم آن ها را انجام دهیم، شاید غیرمنطقی باشد اما حقیقت دارد. برای مثال، وقتی که جوان تر بودم روزی چند مایل می دویدم. این کار را دوست داشتم و در جاده لذت می بردم اما شروع کردنش بسیار سخت بود. پرداخت قبوض هم همینطور بود، از پرداخت کردن آن ها متنفر بودم ولی وقتی آن کار را انجام می دادم حس خیلی خوبی داشتم.

در مورد تعیین کردن هدف مالی هم صدق می کند، کارهایی که برای رسیدن به آن باید انجام شود بسیار کسل کننده و طاقت فرسا هستند اما با امید رضایت بعد از انجام کار پیش بروید و عقب نکشید.

مراحل کاربردی رسیدن به هدف

چطور از موانع پیش رو بگذریم؟ در حقیقت شاید در حال حاضر کاری که باید انجام میدادید را انجام داده اید.

نکته: اگر شما اهداف خود را روی کاغذ آورده اید و برنامه ریزی کرده اید، آن هم جزئی و قدم به قدم، مهم ترین قسمت رسیدن به هدف را انجام داده اید.

دو مرحله ای که رسیدن به مقصد را قطعی میکنند:

1. الویت بندی کردن لیست کارهای لازم

لیست کارهای روزانه

شاید مورد اول را بشناسید اما هرگز به طور مداوم از آن استفاده نکرده اید. هر روز باید لیست «کارهایب که باید انجام شوند» را درست کنید. من همیشه کارت های 3*5 با خودم دارم که برنامۀ روزانه ام را روی آن ها نوشته ام.

الویت بندی کردن این لیست بسیار مهم است. میتوانید آن را لیست الویت ها هم بنامید. در این لیست کارهایی که باید برای یک روز انجام دهید نوشته شده است. برای روز بعد باید لیست جدید تهیه کنید. ممکن است موارد و ترتیب لیست شما بر اساس نیازهای آن روز تغییر کنید.

نکتۀ مهم در ارتباط با هدف پولی شما این است که مطمئن شوید که مراحل کاربردی رسیدن به هدف در لیست کارهای روزانه شما باشند. الویت هایی که باید را به آن ها بدهید تا مطمئن شوید که هر روز به هدفتان نزدیک تر می شوید.

2. ایجاد انگیزه

دومین مرحله در کتاب «قورباغه ات را قورت بده» نوشتۀ بیان تریسی به زیبایی توضیح داده شده است. اسم کتاب و فکر پشت آن از جواب به سوال «بهترین راه خوردن قورباه چیست؟» آمده است، «به سرعت».

« نتیجه گیری های زیادی وجود دارد ، اما مهمترین ایده شناسایی کارهایی است که واقعاً باید انجام شوند یا اینکه تا زمانی که انجام دهید آنها از سر شما بیرون نخواهند رفت تا زمانی که آنها را فوراً انجام دهید.

این اصل در بیشتر زندگی اعمال می شود، اما از نظر مالی به معنای پرداخت آن صورتحساب ها یا هر چیز دیگری است که عقب می اندازید فقط به این دلیل که از انجام این کار ترسیده اید. شگفت انگیز است که این کار چه فشاری را از ذهن شما کم می کند و شادی به زندگی شما می آورید.»

بعد از خواندن آن کتاب غیر عمد این جمله را با خودم تکرار می کنم: « قورباغه را بخور، قورباغه را بخور.» و سپس سریعاً به کارهایی ک باید انجام دهم می پردازم.

تصور کنید یکی از مراحل رسیدن به هدف را در بالای لیست روزانۀ خود قرار دهید و هر روز اول وقت آن را انجام دهید، با این حساب موفقیت شما قطعی است چون هر روز با پروسۀ رسیدن به هدف پیش می روید.

رسیدن به اهداف مالی

و اما در زندگی واقعی، هدف های مالی خود را مشخص کنید و هر روز برای انجام دادن مراحل آن ها برنامه ریزی کنید. هر روز لیست کارهای روزانه بنویسید و سعی کنید به بهبود وضعیت اقتصادیتان کمک کند. خود را وادار به انجام دادن موارد لیست کنید حتی اگر مجبور شوید که «قورباغه را بخورید» .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)