راهکار سریع پول درآوردن بدون قرض گرفتن

  • توسط pooladmin
  • 08/01/2020
  • 0

در شرایط دشوار و مواقع خاص ممکن است به پول احتیاج داشته باشید. در این مواقع کار ساده ای نخواهد بود که به سادگی پول پیدا کنید. برخی افراد شغل با ثبات و پس انداز قابل اعتمادی برای روزهای دشوار ندارند. از این رو اولین چیزی که به ذهنشان می رسد، قرض گرفتن پول است؛ اما در این مطلب راهکارهای پول درآوردن سریع بدون قرض گرفتن را با هم بررسی خواهیم کرد.

راهکار سریع پول درآوردن بدون قرض گرفتن

بخش اول: شغل های پروژه ای

یکی از بهترین و سریع ترین راهکارهای کسب درآمد و پول درآوردن، انجام کارهای پروژه ای است. ممکن است در یک زمینه تخصص داشته باشید و در اطراف منزل شما نیز کسی به تخصص شما نیاز داشته باشد. می توانید پیشنهاد کمک و همکاری به صورت پروژه ای داده و در کوتاه مدت به درآمد موردنظر خود برسید.

1. سرویس های خود را تبلیغ کنید

راهکار سریع پول درآوردن بدون قرض گرفتن

وب‌سایت خود را راه اندازی کنید؛ در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید؛ یا اینکه سرویس های خود را در پلتفرم های تخصصی جستجوی شغل در معرض دید عموم بگذارید. سعی کنید آنچه در تخصص شما می گنجد و احساس می کنید می توانید از آن‌ها پول دربیاورید را لیست کنید. برای مثال اگر در زمینه برق و الکترونیک تخصص دارید، انجام کارهای سیم کشی و برق منزل را در لیست توانایی های خود قرار دهید.

سعی کنید حتماً ساعت هایی که در دسترس هستید را مشخص کنید و به آن نیز متعهد باشید. برای مثال ممکن است شما فقط در ساعات صبح بتوانید خدمات خود را ارائه دهید. چندین راهکار تماس به مشتری ارائه دهید. برای مثال ممکن است همه افراد به ایمیل یا تلگرام دسترسی نداشته باشند. از این رو بهتر است 2 شماره تماس برای مشتری قرار دهید تا با شما در ارتباط باشند.

2. ارتباط با مشتری های بالقوه

تبدیل مشتری های بالقوه به بالفعل یکی از سریع ترین راهکارهای درآمدزایی است. ممکن است در اطرافیان، اقوام و همسایه های شما کسانی باشند که به دنبال خدمات خاصی هستند. از این رو بهتر است همواره با آن‌ها در ارتباط بوده و خدمات خود را به آن‌ها معرفی کنید. به آن‌ها بگویید که به پول نیاز دارید و به دنبال کارهای کوتاه مدت و پروژه ای هستید.

پیشنهاد کار و تخصص به افراد نه تنها خجالت آور نیست بلکه یکی از بهترین راه های ایجاد اعتماد به نفس است. قرض گرفتن پول بدون شک باعث خجالت زدگی می شود اما تقاضای کاری که در آن تخصص دارید، سربلندی است. اگر بتوانید از میان آشنایان و همسایه ها اولین مشتری خود را پیدا کنید، به مرور شبکه شما بسیار مستحکم می شود. آن‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و به مرور مشتری های شما افزایش پیدا می کنند.

3. تعیین نرخ معقول و منطقی

یکی از دلایل اصلی شروع همکاری این است که هزینه های شما نسبت به دیگران منطقی تر است. البته هزینه منطقی به معنی هزینه بسیار پایین نیست. سعی کنید ارزش کار و وقت خود را نیز بدانید و هزینه های بسیار پایین برای خدمات خود پیشنهاد ندهید.

امروزه به دلیل مشکلات مالی زیادی که مردم کشور ما با آن دست و پنجه نرم می کنند، قدرت خرید و پرداخت مردم به حداقل رسیده است. می توانید از این فرصت استفاده کرده و با ارائه خدمات باکیفیت و قیمت منطقی شمار مشتریان خود را روز به روز افزایش دهید.

4. حرفه ای برخورد کنید

هنگامی که مردم به پیشنهاد شما پاسخ می دهند، به شکل حرفه ای با آن‌ها برخورد کنید. لباس مرتب و رسمی بپوشید. با آن‌ها دست داده و مؤدبانه خود را معرفی کنید. با مشتری ارتباط چشمی برقرار کنید. نوع خدمات خود را دقیقاً و با جزئیات توضیح دهید. اجازه دهید که مشتری نیازهای خود را در خدمات شما جستجو کند. در صورت توان از کار کردن در شب و روزهای تعطیل امتناع نکنید. بلافاصله و در اسرع وقت به تماس مشتری و درخواست آن‌ها پاسخ دهید.

5. ابزار خود را همراه داشته باشید

اگر شغل شما نیازمند ابزار تخصصی است، آن‌ها را همیشه به همراه داشته باشید. برای مثال اگر هنگام کار به جعبه ابزار نیاز دارید، جعبه خود را به همراه داشته باشید. سعی کنید مرتب لوازم خود را چک کنید تا موردی در منزل باقی نماند. درخواست برای مثال پیچ گوشتی یا آچار از کارفرما بسیار نادرست است و باعث عدم اعتماد مجدد به شما می شود.

موارد سنگین مانند نردبان و چمن زن را می توان در منزل کارفرما نیز استفاده کرد اما حتماً ذکر کنید که شما نیز این وسیله را دارید و برای مشکلات حمل و نقل آن را با خود نیاوردید. در مورد این لوازم نیز قبلاً با مشتری صحبت کنید و اطمینان داشته باشید که در منزل این ابزار را دارند. شغل هایی که نیازمند ابزاری است که به آن‌ها دسترسی ندارید را قبول نکنید.

بخش دوم: شغل های پاره وقت

یکی دیگر از راه های کسب درآمد، یافتن شغل های پاره وقت است. این شغل ها می توانند در روزهای دشوار به داد شما برسند. سعی کنید شغلی را مدنظر داشته باشید که فشار جسمی و روحی زیادی به شما متحمل نکند. دقت داشته باشید که برخی افراد از شغل دوم و پاره وقت خود درآمد بیشتری نسبت به شغل اصلی شان دارند.

1. مهارت های خود را بشمارید

اگر مهارت های خاصی داشته باشید، بسیار ساده تر می توانید به شغل های پاره وقت دسترسی داشته باشید. لیستی از تمامی مهارت ها و تخصص های خود داشته باشید. گزینه های متعدد شغل پاره وقت را بررسی کرده و پیشنهاد همکاری دهید. ممکن است 49 مورد دست رد به سینه شما بزنند اما مورد آخر شما را قبول کند. صبر داشته باشید و با پشتکار به دنبال شغل مورد نظر خود باشید.

2. جستجوی آنلاین

امروزه تقریباً هر شغلی را می توان به صورت آنلاین پیدا کرد. از شبکه های اجتماعی گرفته تا وب‌سایت هایی که کارفرما و کارگذار را با همدیگر ارتباط می دهند، همگی در اختیار شما هستند. لیستی از توانایی های خود به صورت آنلاین تهیه کنید. بهترین پیشنهاد ممکن را ارائه دهید. برای مثال می توانید کانال های محلی تلگرام را برای پیدا کردن شغل در نظر داشته باشید.

مراسم های خاص را در نظر داشته باشید. هنگام برگزاری برخی از مراسم ها ممکن است به نیروی کمکی نیاز داشته باشند. می توانید پیشنهاد کار داده و در این اماکن مشغول به کار شوید. برای مثال اماکن برپایی جشن ها همواره به نیروی کمکی نیاز دارند.

3. انجام کارهای منزل

بسیاری از افراد وقت یا توانایی انجام کارهای منزل را ندارند. بیشتر این موارد به تخصص نیاز ندارند و تنها باید برای آن‌ها وقت و انرژی گذاشت. برای مثال ممکن است در شهر شما یک خانواده سالمند وجود داشته باشد که توانایی خریدهای روزانه خود را نداشته باشند. یا اینکه ممکن است به دلیل شاغل بودن هردوی زن و شوهر، وقت کافی برای انجام کارهای منزل را نداشته باشند.

شما به سادگی با گذاشتن وقت می توانید این کارها را برای آن‌ها انجام دهید. برخی از این کارها پاره وقت هستند و برخی دیگر نیز پروژه ای بوده و روزانه دستمزد شما را پرداخت می کنند. گزینه های متعدد را بررسی کرده و بهترین و نزدیک ترین مورد را به محل زندگی خود برای درآمدزایی انتخاب کنید.

4. شرکت های با شغل موقت

برخی از شرکت ها در زمینه ارائه شغل های موقف فعالیت دارند و هر روز تعداد زیادی شغل برای افراد ارائه می دهند. با مراجعه به این شرکت ها می توانید به درآمد سریع و مختصری دست پیدا کنید. البته برای هر کاری نیز تخصص نیاز است و ممکن است توان انجام همه کارها را نداشته باشید. همیشه رزومه و نمونه کارهای خود را به همراه داشته باشید.

بخش سوم: خرید و فروش

همیشه قرار نیست پول درآوردن از تخصص و انجام کار باشد. گاهی اوقات کافی است به اطراف خود نگاه کنید و در میان لوازم و ابزار به دنبال آن‌هایی باشید که نیاز اساسی شما نیستند. همچنین می توانید با خرید لوازم دست دوم، تعمیر و فروش مجدد نیز به درآمد خوبی دست پیدا کنید.

1. فروش خودرو

کمتر کسی برای رسیدن به پول به فکر فروختن خودرو می افتد. با این وجود اگر منزل شما محل کارتان نزدیک است و نیاز آن‌چنانی به خودروی شخصی ندارید، می توانید به فکر فروختن آن باشید. وسایل حمل و نقل عمومی و دوچرخه یکی از بهترین جایگزین های خودرو شخصی هستند. برای فروش خودرو چند مورد را به خاطر داشته باشید:

  • اطلاعات خودرو را جمع آوری کنید. لیست خلافی، بیمه، جزئیات تصادفی، صدمه های بدنه، مشکلات و نقص های خودرو را مشخص کنید. با مشتری خودرو صادق باشید.
  • نقاط قوت خودرو خود را تعیین کرده و با مشتری ها در میان بگذارید. لیست تعویض روغن و تعمیرهای همیشگی را به همراه داشته باشید و خاطرنشان شوید که خودرو خود را به خوبی مراقبت کرده اید.
  • قیمت منطقی برای خودرو تعیین کنید. قیمت بالا باعث می شود که خودرو شما هیچ وقت به فروش نرسد. قیمت پایین هم این تصور را در مشتری ایجاد می کند که خودرو شما دارای مشکل و بی کیفیت است. خودروهای مشابه را پیدا کرده و قیمت تقریبی آن‌ها را روی خودرو خود بگذارید.
  • برای خودرو به صورت آنلاین تبلیغ کنید. دقت کنید که تنها به بنگاه و تبلیغات دهان به دهان اتکا نکنید. امروزه با وجود وب‌سایت ها و شبکه های اجتماعی می توان به تعداد زیادی مشتری دسترسی پیدا کرد. تصاویر با کیفیت از خودرو تهیه کرده و در اینترنت قرار دهید.

2. حراج لوازم دست دوم

همواره در منزل شما لوازمی پیدا می شود که کار آیی آن‌چنانی برای شما ندارد و از طرفی هم ظاهر مناسبی دارد. این لوازم و لباس ها را به راحتی می توانید به فروش برسانید. راهکارهای متعددی برای فروش لوازم دست دوم وجود دارد. یکی از آن‌ها مراجعه به سمساری و تاناکورا است.

برخی از سمساری ها محصولات شما را با قیمت منطقی خریداری می کنند. برخی دیگر نیز محصولات شما را گرو نگاه داشته و تا زمان فروش پولی به شما نمی دهند. البته اگر به صورت فوری به پول نیاز داشته باشید، بدون شک گزینه اول برای شما بهتر است.

اگر با فروش حضوری میانه خوبی ندارید، می توانید به فروش اینترنتی فکر کنید. وب‌سایت های فروش لوازم دست دوم و البته شبکه های اجتماعی به سادگی این امکان را برای شما فراهم می آورند.

ابتدا از محصولات خود تصویر با کیفیت تهیه کنید. سعی کنید محصولات را به صورت جداگانه قرار دهید و از فروش یکجا خودداری کنید. از هر محصول از چند زاویه تصویر تهیه کنید. تصاویر خود را در سطح اینترنت و شبکه های اجتماعی با جزئیات محصول قرار دهید. اگر محصول شما دارای جعبه است، حتماً این مورد را ذکر کنید. قیمت نو همان محصول را نیز در کنار قیمت خودتان ذکر کنید. سعی کنید قیمت خود را اندکی بالا در نظر بگیرید. محصولات دست دوم همیشه تخفیف می خورند. به همین دلیل پس از تخفیف ممکن است پول اندکی گیرتان بیاید.

محصولاتی که کاربرد یکسان دارند را دسته بندی کرده و به صورت یکجا پیشنهاد دهید. برای مثال کامپیوتر به همراه کیبورد و مانیتور و میز کامپیوتر می توانند به همراه هم فروخته شوند.

وب‌سایت های متعددی را برای فروش انتخاب کنید. برخی از این وب‌سایت ها هزینه ای برای فروش محصولات از شما دریافت نمی کنند و برخی دیگر هزینه اندکی برای فروش دارند. همچنین کانال های تلگرامی نیز امروزه جایگاه خوبی برای فروش کالاهای دست دوم پیدا کرده اند.

3. فروش به کلکسیونر

از بسیاری از جاهای کشور بخصوص در شهرهای بزرگ کلکسیونرهای زیادی وجود دارند که برخی از لوازم خاص شما را با قیمت خوبی خریداری می کنند. گاهی اوقات برخی از لوازم شما ارزش بسیار بالایی دارند و از آن بی خبر هستید. سعی کنید به دنبال محصولات قدیمی و درخور توجه باشید.

ظروف، بازی های رایانه ای، صفحات گرامافون، تمبر، عکس و اسباب بازی های قدیمی می توانند گزینه مناسبی برای فروش باشند. با دقت در میان لوازم قدیمی خود جستجو کنید و گزینه های موجود را مورد بررسی قرار دهید. گاهی اوقات ممکن است چند برابر آنچه نیاز دارید، برای یک محصول قدیمی پرداخت شود.

همچنین ممکن است شما در زمینه لوازم قدیمی و قابل جمع آوری تخصص داشته باشید. در این صورت می توانید این آیتم ها را از دیگران خریده و سپس با قیمت بالاتری به کلکسیونرها بفروشید. همچنین اگر توانایی تعمیر آیتم های آسیب دیده را داشته باشید، دست بسیار بالایی هنگام فروش خواهید داشت.

بخش چهارم: روش های غیر مرسوم

ممکن است برخی روش های غیر مرسوم هیچ‌گاه به ذهنتان نرسد. پول درآوردن و کسب درآمد می تواند از جاهایی باشد که معمولاً عامه مردم به آن‌ها فکر نمی کنند. با اینکه این بخش را در موارد محدودی خلاصه کرده ایم اما هیچ محدودیتی برای خود ایجاد نکنید. تا زمانی که درآمد شما منع قانونی نداشته باشد و به لحاظ شرعی حلال باشد، هیچ اشکالی وجود ندارد. همان طور که قبلاً هم اشاره کردیم، کسب روزی حلال نه تنها عیب نیست بلکه سرافرازی است.

1. نواختن موسیقی در خیابان

ممکن استعداد خوبی در نواختن موسیقی داشته باشید اما هیچ‌گاه به صورت حرفه ای به آن نپرداخته باشید. ممکن است ساز زدن را به جمع خانوادگی خود محدود کرده باشید و بازخورد مثبتی هم دریافت کرده باشید. در این صورت می توانید به فکر نواختن موسیقی در خیابان باشید. البته ممکن است گاهی اوقات با مشکل مواجه شوید اما در مجموع عرضه هنر در خیابان روش مرسومی است که در بیشتر جاهای دنیا رخ می دهد.

جدای از موسیقی ممکن است آثار هنری خوبی داشته باشید. برای مثال تابلوهای نقاشی زیبایی در منزل داشته باشید. می توانید در کنار خیابان و با برپایی نمایشگاه کوچک این آثار را به فروش برسانید. همیشه افرادی پیدا می شوند که برای هنر ارزش قائل می شوند.

2. جمع آوری فلزات و پلاستیک

هیچ وقت به این فکر نکنید که مواردی همچون فلزات، پلاستیک و نان خشک را دور بیندازید. یک محل مشخص برای این مواد تعیین کنید و آن‌ها را یکجا جمع کنید. هرچند وقت یک بار آن‌ها را به نان خشکی بفروشید. امروزه مغازه های بزرگی نیز به این منظور وجود دارند و می توانید ضایعات خود را به آن‌ها بفروشید.

آهن، استیل و بخصوص مس ارزش مادی بالایی دارند. حتی اگر به لحاظ مادی در مضیقه هستید، می توانید به فکر جمع آوری این مواد از سطح شهر باشید. ممکن است مقداری برای شما کسر شأن به نظر برسد اما شک نکنید که این کار از قرض گرفتن از دیگران بهتر است. از دستکش مخصوص برای این کار استفاده کنید. ممکن است هنگام جمع آوری فلزات به دست های خود آسیب برسانید.

پلاستیک و نان خشک نیز ارزش مادی بالایی دارند. ممکن است جدای از نان خشک منزل خودتان، نتوانید از بیرون چیزی پیدا کنید اما همیشه پلاستیک در سطح شهر زیاد است. بطری های آب و نوشابه بهترین گزینه هستند و معمولاً تعداد آن‌ها در شهر زیاد است. با این کار جدای از درآمدزایی مختصر، به محیط زیست هم کمک خواهید کرد.

3. برف روبی

یکی از مواردی که به ذهن کمتر کسی می رسد، برف روبی در روزهای سرد و برفی است. کافی است پس از بارش برف بیرون رفته و پیشنهاد برف روبی به منازل و خودروها بدهید. بسیاری افراد صبح زود عجله دارند و فرصت پاک کردن برف را از روی خودروی خود ندارند. کم نیستند افرادی که خودرو خود را دم در پارک می کنند و صبح زود با میزان برف زیادی روی آن روبرو می شوند. البته باید هنگام پاک کردن برف از روی خودرو دقت زیادی به خرج دهید. ممکن است به خودروی افراد صدمه بزنید و هزینه خودرو نیز روی دست شما بیفتد.

برف روبی از درب منزل و مغازه ها نیز گزینه مناسبی است. کافی است چند مورد را امتحان کنید و ببینید که تا چه اندازه راحت افراد پیشنهاد شما را قبول می کنند. بخصوص اگر محترمانه از آن‌ها درخواست کنید. نرخ زیادی برای این کار طلب نکنید وگرنه ترجیح می دهند خودشان این کار را انجام دهند.

4. عکاسی در خیابان

البته امروز بیشتر افراد دارای گوشی های هوشمند و باکیفیت هستند اما ژست گرفتن و اجازه دادن به شخص دیگری برای گرفتن عکس جای خودش را دارد. اگر در عکاسی تخصص دارید (حتی ندارید) می توانید به گرفتن عکس از افراد بخصوص زوج های جوان فکر کنید. می توانید در ازای مبلغ مشخصی از آن‌ها عکس تهیه کنید.

2 راهکار برای این مسئله وجود دارد. اول اینکه شماره تلفن آن‌ها را دریافت کرده و از طریق ایمیل یا تلگرام تصویر را برای آن‌ها ارسال کنید. راهکار دوم این است که از دوربین های چاپ فوری استفاده کنید. البته اگر به دنبال به دست آوردن فوری پول باشید، خریدن دوربین برای این کار منطقی به نظر نمی رسد. مگر اینکه خودتان در منزل از این دوربین ها داشته باشید یا یکی از آن‌ها را کرایه کنید.

5. کرایه دادن خودرو

اگر در مضیقه مالی هستید و علاقه ای به فروش خودرو خود ندارید، می توانید آن را کرایه دهید. شرکت و بنگاه های زیادی وجود دارند که خودرو و دیگر وسایل نقلیه را کرایه می دهند. شما نیز می توانید خودرو خود را برای کرایه دادن به آن‌ها پیشنهاد دهید. البته ممکن است این مورد آن‌چنان که فکرش را می کنید سریع دست شما را به لحاظ مادی نگیرد اما گزینه ای برای در نظر گرفتن است.

سعی کنید خودرو را به شرکت های معتبر بدهید تا از امنیت خودرو اطمینان داشته باشید. همچنین ممکن است در همسایگی شما افرادی وجود داشته باشند که از ایده کرایه گرفتن خودرو شما خوششان بیاید. می توانید این پیشنهاد را به آن‌ها بدهید و به مرور از این راه درآمد کسب کنید. قبل از هر چیز از تعرفه های کرایه خودرو اطلاع کافی پیدا کنید.

6. خدمات نرم افزاری

خدمات نرم افزاری امروزه به یک شغل درآمدزا تبدیل شده است. بیشتر منازل رایانه شخصی در منزل دارند و بدون شک با مشکلاتی نیز مواجه خواهند شد. این مسئله یک موقعیت ایده آل برای افرادی است که به نرم افزار و رایانه آشنایی دارند. برای مثال نصب ویندوز و نرم افزارهای دیگر رایانه را مدنظر داشته باشید. می توانید به اقوام، اطرافیان و دوستان خود پیشنهاد دهید و به مرور شبکه خود را گسترش دهید.

همچنین می توانید در شبکه های اجتماعی مربوط به شهر و منطقه خود، برای کار خود تبلیغ کنید. در صورتی که بتوانید چند مشتری در ابتدا برای خود پیدا کنید، به مرور آن‌ها شما را معرفی کرده و می توانید مشتریان بیشتری پیدا کنید. اگر بتوانید با خود یک لپ تاپ و مودم اینترنت سیار نیز داشته باشید، کار شما بسیار بهتر جلو خواهد رفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)