نحوه راه اندازی کسب و کار آنلاین

  • توسط pooladmin
  • 13/02/2021
  • 0

هیچگاه راه اندازی یک کسب و کار تا این حد ارزان یا آسان نبوده است.

روزگاری برای تأمین مالی شغل جدید به وام تجاری، بودجه سرمایه گذار ریسک پذیر یا سرمایه شخصی زیاد نیاز داشتید. امروز می‌توانید یک دامنه اینترنتی با قیمت ارزان خریداری کرده و وب سایت فروشگاهی خود را به صورت رایگان باز کنید.
این بدان معناست که حتی در دوران رکود اقتصاد نیز می‌توانید با ریسک مالی اندک، یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید.
مسلماً هرچه پول کمتری صرف کنید، زمان بیشتری نیز برای سرمایه گذاری نیاز دارید. اما با توجه به موانع ورود اندک، وضعیت تولید ناخالص داخلی و بازار سهام مانع از راه اندازی یک تجارت مجازی نمی‌شود.

نحوه راه اندازی کسب و کار آنلاین

چرا کسب و کار آنلاین؟

کسب و کار آنلاین با یک مزیت ذاتی برای کارآفرینان تازه کاری که سرمایه اندکی برای شروع به کار دارند همراه است زیرا می‌توانید بدون نیاز به عقد قرارداد اجاره مکان تجاری، کسب و کار را از خانه خود اداره کنید. این امر موجب صرفه جویی در هزینه‌های سربار می‌شود که یک مزیت در هر پروژه اقتصادی به ویژه در هنگام رکود است.
فراتر از اجاره بها، همچنین مجبور نیستید فضای فیزیکی لازم را آماده کنید. نیازی به تزئین رستوران یا کافی شاپ ندارید، نیازی به خرید تجهیزات رایانه‌ای و غیره ندارید. همچنین نیازی به پرداخت یک مجموعه جدید از قبوض آب و برق در یک فضای اجاره‌ای جدید نیست.
استخدام نیرو هم می‌تواند برای کسب و کار آنلاین آسان‌تر باشد. می‌توانید از هرجای دنیا کارمند استخدام کرده و از نیروی انسانی ارزان‌تر کشورهای دیگر بهره مند شوید. بسیاری از کارمندان و فریلنسرها ترجیح می‌دهند از خانه کار کنند لذا استخدام و نگهداری پرسنل خوب با دستمزد مناسب بسیار راحت‌تر است.
برای کارآفرینان تازه وارد، شروع یک کسب و کار مجازی اولین گام ورود به سمت کارآفرینی با هزینه اندک و درآمد بالا را ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: رابطه رکود اقتصادی و راه اندازی یک کسب و کار جدید

موقعیت و جایگاه خود را انتخاب کنید

آنچه را که دوست دارید انجام بدهید، پول به دنبال آن خواهد آمد.
اگر کارآفرینان اشتیاق زیادی نسبت به کسب و کار خود احساس نکنند، نمی‌توانند از موانع پیش رو عبور کنند. شروع و رشد یک کسب و کار کوچک شامل مجموعه‌ای بی پایان از موانع ظاهراً غیرقابل حل است و وظیفه یک کارآفرین یافتن راهی خلاقانه به جلو است حتی اگر غیرممکن به نظر برسد.
اشتیاق، استعدادها و مهارت‌های خود و آنچه جهان نیاز دارد را جستجو کنید. با بررسی فعالیتی که برای سرگرمی ‌انجام می‌دهید شروع کنید حتی اگر برای آن پولی دریافت نمی‌کنید. هیچ کس نمی‌گوید شما نمی‌توانید سرگرمی‌ خود را به یک تجارت موفق تبدیل کنید. سعی کنید جایگاه خود را در میان دنیایی از رقبای قدرتمند و تثبیت شده درک کنید. بازارهای اشباع شده در میان دلایل عمده شکست کسب و کارهای نوپا قرار می‌گیرند.

کسب و کار آنلاین

قبل از شروع، موفقیت خود را برنامه ریزی کنید

هرچه جزئیات برنامه شما قبل از شروع دقیقتر باشد، احتمال موفقیت بیشتر است.
به یاد داشته باشید که یک برنامه دقیق دست و پای شما را نمی‌بندد و از انعطاف پذیری جلوگیری نمی‌کند. کاملاً برعکس، با برنامه ریزی دقیق در مورد کسب و کار خود، می‌توانید ایده‌های جدید و خلاقانه‌تری را مورد آزمایش قرار دهید.

۱. با راهنما شروع کنید

احتمالاً این جمله کلیشهای را بارها شنیده‌اید: چرخ را دوباره اختراع نکنید. اما بسیاری از کارآفرینان جدید تلاش می‌کنند به تنهایی پیش بروند.
یک مربی با تجربه در زمینه کاری یا تخصص خود پیدا کنید، زیرا آنها قبلاً بسیاری از اشتباهاتی را مرتکب شده‌اند که شما قرار است مرتکب شوید. آنها از شما سوالاتی راجع به برنامه تجاری، استراتژی‌ بازاریابی و برنامه روزانه زندگی‌تان می‌پرسند. سپس به مشکلاتی اشاره خواهند کرد که می‌توانند کسب و کارتان را نابود کنند و گزینه‌های دیگری را برای درآمدزایی بیشتر با ریسک کمتر توصیه می‌کنند.
برای مربی نیز مجبور به هزینه کردن نیستید. وبسایت‌هایی نظیر MicroMentor.org را به عنوان یک منبع رایگان برای یافتن مربی در فضای مورد نظر خود بررسی کنید. این بهترین سرمایه گذاری زمانی است که می‌توانید انجام دهید و می‌تواند هزینه کسب و کارتان را به معنای واقعی کاهش دهد.
به عنوان یک کسب و کار جدید در یک اقتصاد نزولی، به هر مزیت رقابتی که می‌توانید داشته باشید نیاز دارید. مربیان باتجربه می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

۲. یک طرح تجاری بنویسید

نوشتن یک طرح تجاری دقیق ممکن است احساس اتلاف وقت یا حرکتی بیش از حد رسمی‌ و بوروکراتیک جلوه کند اما اینطور نیست.
مانند بسیاری از موارد دیگر در زندگی، ارزش نه در نتیجه بلکه در روند کار است. طرح‌های تجاری شما را وادار می‌کنند که گام به گام در هر بعد از کسب و کار احتمالی خود حرکت کنید و برای پاسخگویی به سوالات ناراحت کننده و تفکر درباره جزئیاتی که احتمالاً در هیجان اولیه به آنها فکر نکرده‌اید آماده باشید.
به عنوان مثال، یک آنالیز دقیق بازار شما را مجبور می‌کند تا تمام رقبای خود را با جزئیات کامل شناسایی کنید. ممکن است متوجه شوید که آنها آنقدرها که فکر می‌کردید آسیب پذیر نیستند و در عمل بسیاری از ویژگی‌ها یا خدماتی را که تصور می‌کردید کسب و کارتان را متمایز می‌سازد، ارائه می‌کنند.
یک جایگاه بکر نوعی مزیت رقابتی را فراهم می‌کند. اما بایستی حداقل ۱۰ راه را برای غلبه بر رقبا پیدا کنید. آیا وقتی رقبا هزینه حمل دریافت می‌کنند، می‌توانید حمل رایگان ارائه کنید؟ آیا می‌توانید محصولات یا خدمات خود را سریعتر تحویل دهید؟ آیا می‌توانید محصولات یا خدمات خود را بر خلاف رقبا سفارشی سازی کنید؟
همانطور که مراحل ساخت طرح تجاری خود را طی می‌کنید به دنبال نقاط ضعف بازار هدف خود باشید. سپس روش‌هایی برای برطرف کردن آن پیدا کنید، مشکلاتی که رقبا قادر به حل آن نبوده‌اند.

۳. یک طرح بازاریابی تهیه کنید

فروش و بازاریابی هسته اصلی موفقیت هر کسب و کاری است. اگر آمادگی لازم برای تبدیل شدن به یک بازاریاب درجه اول یا استخدام چنین فردی را ندارید، تجارت شما به جایی نمی‌رسد.
فقط به این دلیل که کالا یا خدماتی را تولید می‌کنید به این معنی نیست که مشتری به سراغ‌تان خواهد آمد. چگونه قصد دارید به مشتریان احتمالی دست پیدا کنید؟ هزینه بازاریابی چقدر خواهد بود و چه نوع بازدهی‌ای می‌توانید از آن سرمایه گذاری انتظار داشته باشید؟ چه اتفاقی بازاریابی شما را از رقبا متمایز می‌کند؟
به عنوان مثال اگر قصد دارید از تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک برای بازاریابی در کسب و کار آنلاین خود استفاده کنید، باید نرخ کلمات کلیدی موجود در بازار، نرخ کلیکی که انتظار دارید و نرخ تبدیل را درک کنید.
تمام بازاریابی‌ها هزینه یا زمان نیاز دارند و همۀ بازاریابی‌ها باید درآمد بیشتری نسبت به هزینه‌های خود داشته باشند. یکی از وظایف اصلی شما به عنوان یک کارآفرین درک این رابطه و ایجاد یک برنامه بازاریابی است که هم سودآور باشد و هم مقیاس پذیر.

بیشتر بدانید: اهمیت برند سازی برای یک کسب و کار کوچک

۴. یک طرح مالی تهیه کنید

اگر قبل از سودآور شدن کسب و کار خود بی پول شوید با صفحه سیاه پایان بازی روبرو می‌شوید. رسیدن به سودآوری تقریباً همیشه چندین برابر آنچه فکر می‌کنید هزینه دارد و چندین برابر هم زمان می‌برد.
برنامه مالی شما برای رسیدن از صفر به سودآوری شامل چندین لایه از برنامه‌های احتمالی است. برخی از کارآفرینان از طریق پس انداز سرمایه لازم را تأمین می‌کنند. برخی دیگر از بانک‌ها وام مربوط به کسب و کارهای کوچک را می‌گیرند، در حالی که گروهی دیگر سراغ بودجه سرمایه گذاران خطرپذیر می‌روند که اغلب در ازای دریافت سود در آینده وارد بازی می‌شوند. اما معمولاً بازار بدهی و سرمایه گذاران خطرپذیر در زمان رکود تمایل به رفتار محافظه کارانه دارند و در نتیجه تلاطم اقتصادی، تهیه سرمایه خارجی را دشوارتر می‌سازد.
بهتر است کسب و کار آنلاین را در کنار شغل اصلی خود شروع ‌کنید تا توان مالی خود را افزایش دهید. اگر قبلاً شغل تمام وقت خود را ترک کرده‌اید برای تأمین هزینه‌های خود یک برنامه جانبی را در نظر بگیرید. جریان‌های متنوع درآمد یک کانال مالی ایمن و مفید در هر اقتصادی هستند و در دوران رکود اقتصادی اهمیت دو چندانی دارند.

۵. طرح مدیریت ارتباط و سلامت

کمبود پول تنها دلیل جمع شدن کسب و کارها نیست. بسیاری از کسب و کار به دلایل غیرمالی، اغلب طلاق، مشکلات سلامتی یا اختلاف نظر با شریک تجاری شکست می‌خورند.
این یعنی طرح کاری شما باید شامل راهکارهایی برای حفظ روابط قوی با شریک تجاری، شریک زندگی و حفظ سلامتی خود باشد. شروع یک کسب و کار استرس زا است و به فرد و روابطش آسیب وارد می‌کند. اگر ریسک مالی را به معادله اضافه کنید فرمول کاملی برای طلاق یا درگیری دارید.
در یک اقتصاد رکودی، عوامل استرس زا و ریسک‌ها اغلب شدت بیشتری پیدا می‌کنند. در ابتدای مسیر وقت بگذارید و برنامه ریزی کنید که با وجود دردسرهای بی پایان و استرس موجود در راه اندازی یک کسب و کار، چگونه می‌توانید از روابط و سلامتی خود مراقبت کنید.

۶. حساب بانکی مربوط به کسب و کار باز کنید

صاحبان کسب و کارهای جدید ابتدا سراغ این مرحله می‌آیند زیرا ساده‌ترین و سرراست‌ترین قسمت است. در حالیکه این مرحله بایستی پس از پشت سر گذاشتن الزامات ذکر شده در بالا مد نظر قرار گیرد.
اگر در انتخاب ساختار شخصیت حقوقی شک دارید با یک شرکت مسئولیت محدود (LLC) شروع کنید. این مدل یک نوع شخصیت حقوقی ساده است که برای استارت آپ‌های آنلاین بسیار مناسب است. نیازی نیست که برای مراحل قانونی وکیل استخدام کنید. معمولاً اطلاعات دقیقی را می‌توانید با کمی جستجو در اینترنت پیدا کنید.

وب سایت

یک وب سایت بسازید

اگرچه هر کسب و کاری به وب سایت نیاز دارد، اما وب سایت شالوده کسب و کار شرکت‌های آنلاین است.
خوشبختانه امروزه کار آفرینان بدون سابقه فنی نیز می‌توانند به راحتی وب سایت خود را ایجاد کنند. در عین حال اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید خودتان این بخش را انجام دهید می‌توانید شخص دیگری را استخدام کنید تا با کمترین هزینه برای شما وب سایتی مهیا کند.
اما همه چیز با خرید حقوق آدرس وب مورد نظر شروع می‌شود.

۱. نام دامنه را انتخاب و خریداری کنید

همانطور که برای نام تجاری ایده پردازی می‌کنید، به خاطر داشته باشید که بایستی آدرس وب سایتی متناسب با آن داشته باشید. این یعنی باید مطمئن شوید که شخص دیگری قبلاً آن نام را ثبت نکرده باشد.
از گو ددی GoDaddy به عنوان یک روش سریع و آسان برای جستجوی نام دامنه‌های موجود استفاده کنید. به طور معمول می‌توانید نام دامنه‌های موجود را با قیمتی ارزان خریداری کنید، بنابراین نیازی به تهیه بودجه سنگین برای این کار نیست.
برخی از دامنه‌های وب از قبل متعلق به افرادی هستند اما از آنها استفاده نمی‌شود و مالک، آنها را با قیمتی ارزان به فروش می‌رساند. در دوران رکود بهتر است نامی را پیدا کنید که با حداقل هزینه قابل ثبت باشد. قطعاً هزینه‌های غیر منتظره دیگری خواهید داشت بنابراین بودجه خود را صرف خرید یک نام نکنید.
پس از خرید می‌توانید دامنه را به محلی که فایل‌های وب سایت واقعی شما ذخیره شده است منتقل کنید، بنابراین هنگام مراجعه کاربران به آن، یک وب سایت فعال باز می‌شود. که یعنی زمان ساخت وب سایت فرا رسیده است.

۲. وب سایت خود را ایجاد کنید

گزینه‌های رایگان یا کم هزینه زیادی برای ساختن وب سایت بدون داشتن تخصص فنی در اینترنت قابل دستیابی هستند.
همچنین می‌توانید استخدام فردی را در نظر بگیرید تا یک وب سایت برای شما بسازد. بهتر است به شبکه‌های خدمات آنلاین بروید و کسی را پیدا کنید که مقرون به صرفه، باتجربه و دارای نقدهای خوبی باشد تا ساخت سایت رو به او بسپارید.
وب سایت شما تا زمانی که به عملکرد منحصر به فرد یا سفارشی نیاز نداشته باشد هزینه زیادی نخواهد داشت. به احتمال زیاد، طراح به شما امکان انتخاب چند مضمون و طرح مناسب را خواهد داد. سپس طرح انتخابی را نصب کرده و آن را با رنگ برند، فونت، لوگو تصاویر و موارد دیگر تغییر می‌دهد.
توصیه حرفه‌ای: پس از ساخت وب سایت، بهتر است افشای مسئولیت حقوقی را نیز در نظر بگیرید. اگر از کوکی‌ها در وب سایت خود استفاده می‌کنید، بفکر ایجاد سیاست حفظ حریم خصوصی، شرایط و ضوابط و حتی جلب رضایت کاربر برای استفاده از کوکی باشید.

۳. درگاه پرداخت داشته باشید

برای دریافت هزینه محصولات یا خدمات خود، بایستی درگاه پرداخت آنلاین داشته باشید.
روند دریافت درگاه معمولاً طولانی نیست اما آماده باشید تا اسنادی مانند اساسنامه کسب و کار، مدارک هویتی، مشخصات حساب بانکی و موارد دیگر را در اختیار کارشناسان ذیربط قرار دهید.
پس از فعال سازی درگاه پرداخت، می‌توانید آن را به وب سایت خود متصل کنید تا پرداخت‌ از طریق کارت‌های بانکی را آغاز کنید.

این مطلب را حتما بخوانید: ۱۵ ترفند برای کار در خانه حرفه‌ای

کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید

هنگامی‌که برای اولین بار وب سایت خود را بالا می‌آورید بلافاصله با تبلیغات گران شروع نکنید. در عوض کار خود را با تبلیغات کم هزینه شروع کرده و از طریق شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، لیست ایمیل و بهینه سازی موتور جستجو پیش بروید.
بهتر است برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی سودآور، ابتدا باید درکی از نرخ تبدیل خود داشته باشید. بدون این داده‌ها، همراه با تجزیه و تحلیل دقیق وب سایت، نمی‌توانید ذهنیتی نسبت به هزینه درست تبلیغات داشته باشید.
بازخورد مخاطبان خود را دریافت کنید، هم مشتریان و هم کسانی که سایت شما را چک کرده اما خریدی نکرده‌اند. بررسی کنید که آنها چه مواردی از کسب و کار و وب سایت را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند و چه عاملی منجر به خرید یا عدم خرید شده است.
با انجام تست‌های کاربردی در وب سایت خود و استفاده از ابزارهای پویای تجزیه و تحلیل رفتار مشتری می‌توانید این بازخورد را جمع آوری کرده و متناسب با آن کسب و کار خود را تغییر دهید. با این کار نرخ تبدیل خود را بهبود می‌بخشید، اتفاقی که باعث افزایش فروش می‌شود و همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا برای تبلیغات بیشتر هزینه کنید.

به سازگاری، رشد و یادگیری ادامه دهید

صاحبان کسب و کارهای کوچک موفقیت را مستقیماً متناسب با توانایی خود در سازگاری و پیشرفت می‌بینند. همانطور که آنها می‌گویند، کارآفرینی آخرین دوره در توسعه فردی است.
در آغاز باید جنبه‌های کاری خود را شخصاً درک کنید. بعداً با شروع فعالیت تجاری و کسب سود می‌توانید کارها را به دستیاران مجازی یا پرسنل قراردادی واگذار کنید. واگذاری وظایف غیر مهارتی و تکراری به شما کمک می‌کند تا عملیات را ساده کرده و زمان بیشتری را برای تمرکز بر فروش، بازاریابی و رشد تجارت خود داشته باشید.
به یاد داشته باشید کسب و کار شما در خلاء حضور ندارد. نیازها و خواسته‌های مشتریان با گذشت زمان تغییر می‌کند و محصولات و خدمات نیز بایستی همگام با آنها پیشرفت کنند. رقبا هم ساکن نیستند آنها نیز دائماً پیشرفت می‌کنند و اگر می‌خواهید به کار خود ادامه دهید بایستی همگام با آنها حرکت کرده و در صورت امکان از رقبا پیشی بگیرید.
در دوران آشفتگی اقتصادی، عادت‌های هزینه‌ای مشتریان به سرعت تغییر می‌کند. انعطاف پذیری برای کاهش هزینه‌ها در صورت لزوم و دو برابر کردن میزان سرمایه گذاری در صورت یافتن فرصت و همچنین داشتن بینش برای تشخیص روندها قبل از اینکه به دانش عمومی ‌تبدیل شوند ضروری است.

حرف آخر

حتی در دوران رکود اقتصادی هم فرصت‌ها وجود دارند زیرا بسیاری از رقبای سنتی از دور خارج می‌شوند.
کسب و کار آنلاین هزینه‌های سربار و شروع به کار کمتری را ارائه می‌کند و این امر آن را به راهی آسان‌تر جهت کارآفرینی به ویژه در دوران رکود اقتصادی تبدیل می‌کند. در آغاز با هزینه‌های اندک و تعهدی بی امان برای پیشرفت و موفقیت، کار خود را آغاز کنید.
این مدل کاری همراه با سرمایه نقدی قوی یا جریان درآمدی مداوم، بالاترین احتمال موفقیت را برای هر کارآفرینی فراهم می‌سازد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)