راه و روش کلاهبرداری های جدید

  • توسط pooladmin
  • 25/06/2020
  • 0

سرویس های خدمات مالی و بازار آنلاین هر دو با کلاهبرداری هایی مواجه هستند. طی دو سال اخیر، ما شاهد افزایش در کلاهبرداری های پرداخت های دیجیتال و آنلاین بوده ایم. کلاهبرداری با هویت ساختگی سریعترین جرم و جنایت مالی رو به افزایش در ایالات متحده است. این نگرانی وجود دارد که این اشخاص قلابی باعث ایجاد روندی جبران ناپذیر درکلاهبرداری های اقتصادی می شوند.

اینها نشانه هایی هستند از اینکه چرا پایه و اساس مدیریت کلاهبرداری به روش سنتی با شکست روبرو شده است.فشار و تعدد تعداد کلاهبرداری ها در حال ایجاد یک “زمین لرزه کلاهبرداری” جدی است. و به دلیل همه گیر شدن بیماری Covid-۱۹ همه چیز به سرعت به سمت استفاده از کانال های دیجیتال می رود. برای کنار آمدن با این تغییرات سریع و جلوگیری از شوک های احتمالی کلاهبرداری در تجارتتان، درک روابط بین هویت، کلاهبرداری و اعتماد بسیار مهم است.در جدیدترین مقاله Mateek ،Fraud Trends and Tectonics راجع به اینکه چگونه کلاهبرداری بر شرکتها در خدمات مالی و بازارهای آنلاین بیش از هر زمان دیگری اثر گذاشته و راه حلهای فوری هر صنعت برای تقویت پایه و اساس امنیتی خود مطالبی نوشته ام.

زمین لرزه ها فقط در دنیای واقعی تأثیر نمی گذارند. کلاهبرداری آنلاین، باعث ایجاد زمین لرزه های دیجیتالی می شود که هر روز هم بیشتر اتفاق می افتد. به عنوان مثال، کلاهبرداری P۲P از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ ۷۳۳ درصد افزایش داشته است. سرقت از حساب های بانکی از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ ۷۲ درصد افزایش داشته است و تنها در سال ۲۰۱۹ ۵۱۸۳ مورد از ۷.۹ مورد کلاهبرداری ها اتفاق افتاده است. گاهی اوقات، زمین لرزه ها می توانند آنقدر کوچک باشند که کسی متوجه اتفاق افتادن آن نشود.

امروزه با کلاهبرداری دیجیتالی، ممکن است خسارت مالی کلی ایجاد شده حتی بیشتر از چیزی باشد که تصورش را می کنیم. برخی مطالعات نشان می دهد که به ازای هر یک دلار که بازرگانان در اثر کلاهبرداری آنلاین از دست می دهند، سه برابر آن مبلغ را در بازپرداخت ها، تعویض کالا و سایر هزینه های مرتبط دوباره بدست می آورند.تخمین زده می شود در خدمات مالی، بیش از ۲۰ درصد ضرر به اعتبار حساب ها وارد می شود و در واقع حداکثر ۱۰ درصد از بدهی ها و بدحسابی ها در نتیجه بزهکاری و کلاهبرداری پیش آمده است. از آنجا که این برآوردها بر اساس مطالعات انجام شده در چند سال گذشته است، امروزه احتمالاً درصد بالاتری از چنین اتفاقاتی در حال رخ دادن است… و در معرض زمین لرزه های بزرگتر، با آسیب های بیشتری هستیم. چه عواملی باعث این رشد سریع در روند کلاهبرداری شده است؟ گسترش کانالها و حسابهای دیجیتال، نقض گسترده داده ها و فناوری پیشرفته مانند هوش مصنوعی، همه عوامل مؤثر هستند. با دسترسی آسان به داده های فراوان مصرف کننده گان و قدرت و ابزار محاسباتی جدید، کلاهبرداران این موقعیت را دارند که هم اکنون به راحتی حساب های قانونی شما را به دست بگیرند یا با نام شما برای خود حساب هایی قانونی باز کنند. آنها تا لحظه ای که گیر بیافتند، مانند مشتریان واقعی به نظر می رسند و عمل می کنند.

هویت، کلاهبرداری و اعتمادبازارهای آنلاین و سرویس های خدمات مالی، از جمله fintech ها، عمدتاً از سد دفاعی به نام “راه حل های نقطه ای” استفاده می كنند. بسیاری از فنآوری ها و بازارهای آنلاین تأیید هویت را در مبدأ حساب به حداقل رسانده اند، و هویت سایر سیستم عامل ها و خدمات دیجیتالی را می پذیرند، یا شاید برخی از فرآیندهای احراز هویت و راستی آزمایی پس زمینه را اجرا می کنند. از آنجا که هویت دیجیتال به عنوان کلیدی ترین راه های گشوده شده روی مجرمان است، کارآیی و استفاده از این سدهای دفاعی در حال کاهش است.در اینجا چگونگی کلاهبرداری هویت برای ایجاد کلاهبرداری در حساب جدید و کلاهبرداری در تصاحب حساب های بانکی آورده شده است – دو مورد از قابل توجه ترین روند کلاهبرداری که حتی در همین حین که شما مشغول خواندن این مقاله هستید هم در حال اتفاق افتادن است.

کلاهبرداری با ساختن حساب جدید بانکی

هویت مصنوعی (جعلی، ساخته شده، دزدیده یا شناسایی شده شناسایی اطلاعات شخصی هک شده از پایگاه داده یا خرید ارزان در وب سیاه dark web) باعث افزایش سریع کلاهبرداری در ساختن حساب جدید شده است. کلاهبرداران به حسابهای بانکی جدید وارد می شوند، وقت می گذرانند تا زمانی که بتوانند به حداکثر سود دست یابند، سپس “بیرون می زنند” و ناپدید می شوند. در بازارهای آنلاین، از هویت مصنوعی برای خرید با استفاده از کارتهای بانکی سرقت شده یا حساب های شخص به شخص (P۲P) استفاده می کنند. کلاهبرداران با افتتاح حساب برای دهها نفر از افرادی که وجود خارجی ندارند، از آفر ها و بونوس های ارائه شده به مشتریان جدید استفاده می کنند.برای تقویت اصول تشخیص هویت جدید علیه کلاهبرداری حساب های بانکی شرکت ها باید همیشه اطلاعات دریافتی را مدنظر قرار داده و ارزیابی کند، با استفاده از فن آوری های جدید برای تشخیص چهره واقعی افراد، استفاده کنند چرا که روش های سنتی در برابر تهدید های جعل هویت جدید مؤثر نیستند.

کلاهبرداری با تصاحب حساب های بانکی

تحقیقات ذکر شده در Fraud Trends and Tectonics نشان می دهد که میزان کلاهبرداری در تصاحب حساب های بانکی (ATO) رو به افزایش است. و اما دلیلش؟ برای کلاهبرداران راحت تر از باز کردن حساب جدید این است که از یک حساب موجود استفاده کنند. ممکن است از مزایایی چون جوایز احتمالی بیشتر، بازپرداخت های سریعتر بهره ببرند.- به دلیل وجود یک رابطه ایمن و دائمی میان صاحبین حساب و شرکت ها، کنترل ها برای چک کردن کلاهبرداری به حداقل رسیده- پس در این خطراتش هم کمتر است.شرکت ها باید پایه و اساس خود را برای مقابله با کلاهبرداری در تصاحب حساب های بانکی بر استفاده از بیومتریک های فیزیکی (در صورت امکان)، گسترش پروفایل کاربر برای بررسی های غیرفعال، استفاده از ماشین ها و هوش مصنوعی برای شناسایی رفتار غیرمعمول و استفاده از Ac بگذارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)