روش با موفقیت رسیدن به اهداف و به سرانجام رساندن آن ها

  • توسط pooladmin
  • 11/01/2020
  • 0

هنگامی که صحبت از رسیدن به اهداف می شود، موردی که ممکن است بیشتر افراد آن را نادیده بگیرند، رهگیری و بازبینی مداوم هدف است. این مقاله در خصوص اهمیت رهگیری هدف صحبت خواهد کرد و 4 شیوه مختلف جهت رهگیری آن را به شما ارائه خواهیم داد. این روش ها بر اساس خصوصیات متفاوت هر هدف هستند. نکته اساسی که باید به خاطر داشته باشید این است که مهم نیست چه نوع هدفی را دنبال می کنید؛ تمامی اهداف باید رهگیری و بازبینی شوند.

روش با موفقیت رسیدن به اهداف و به سرانجام رساندن آن ها

اهداف خود را به شیوه مؤثر رهگیری کنید

روش با موفقیت رسیدن به اهداف

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد از هدف خود دور می شوند و قادر به رسیدن به آن‌ها نیستند، موارد انحرافی است که در مسیر دستیابی به هدف وجود دارند. برای رسیدن به هدف باید به صورت مداوم یک سری کارهای بخصوص را انجام دهید و عدم تمرکز روی این موارد و انجام ندادن آن‌ها باعث دور و دورتر شدن هدف می شود.

ممکن است هدف شما بسیار دقیق تنظیم شده باشد و تمام جزئیات را نیز تعیین کرده باشید اما بدون رهگیری هدف و عدم اطلاع از میزان پیشرفت به احتمال زیاد از هدف خود دلسرد شده و از رسیدن به آن باز می مانید. کوچک‌ترین مانعی که در مسیر شما قرار می گیرد باعث دل‌زدگی شما می شود و رسیدن به هدف تقریباً غیرممکن خواهد شد.

به مسیر زندگی خود نظم دهید

رسیدن به هر هدفی نیازمند نظم، صبر و انگیزه است. سعی کنید برای تمامی لحظات روز خود برنامه ریزی کنید. ورزش و سرحال بودن یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رسیدن به موفقیت است. سعی کنید همواره انرژی خود را بالا نگه دارید. بیشتر افرادی که موفقیت بزرگی کسب کرده اند، به لحاظ فیزیکی در فرم خوبی به سر می برند.

مهم تر اینکه از منفی بافی دوری کنید. همیشه مثبت اندیش باشید و تمام موارد زندگی خود را مثبت تفسیر کنید. حتی در مورد دیگران نیز قضاوت مثبت داشته باشید. بسیار ساده می توان تفکر منفی در خصوص یک فرد را در ذهن خود گسترش داد و تمام ذهن خود را درگیر آن کرد. بخشش را یاد بگیرید و به جای مشغول کردن ذهن خود با مشکلات شخصی و کینه توزی دیگران، روی اهداف خود تمرکز کنید.

روزانه اهداف خود را بررسی کنید

هر روز زمان مشخصی را برای بررسی اهداف خود تعیین کنید. برای مثال می توانید ابتدای صبح را برای این کار در نظر بگیرید. اولین کاری که بعد از بیدار شدن از خواب، نماز و صبحانه انجام می دهید، بررسی اهداف باشد. شاید بخواهید شب و قبل از خوابیدن را به این کار تخصیص دهید. اهداف خود را در یک دفترچه یادداشت کنید یا در یک برنامه کامپیوتری ذخیره کنید. پس از این کار تصور کنید که رسیدن به آن هدف چه احساسی به شما می دهد و این احساس را شبیه سازی کنید.

میزان پیشرفت خود را بررسی کنید. نقاط قوت و ضعف خود را تشخیص داده و در صدد حل مشکلات برآیید. تعیین کنید که چه کارهای دیگری برای رسیدن به هدف باید انجام دهید. آیا میانبری برای رسیدن به هدف وجود دارد؟ با این کار همواره در خصوص مواردی که با اهداف شما در ارتباط هستند، هوشیار خواهید بود. بدین ترتیب ذهنتان به صورت خودکار شما را به سمت مسیر صحیحی که به هدف منتهی می شود، سوق خواهد داد.

هدف را به اهداف کوچک تقسیم کنید

بسیاری افراد از سیل عظیم فعالیت هایی که برای رسیدن به یک هدف نیاز است، خسته می شوند. این مسئله جای تعجب ندارد. برای رسیدن به یک هدف بزرگ بهتر است قدم ها و اهداف کوچک‌تری تعیین کنید. برای رسیدن به هدف C ابتدا به دو هدف A و B برسید.

برای مثال ممکن است بخواهید کسب و کار خود را راه اندازی کنید. در این صورت کارهای زیادی برای انجام خواهید داشت. قبل از اینکه به مدت زمان و انرژی زیادی که برای رسیدن به هدف نیاز دارید، فکر کنید، ابتدا اهداف کوچک‌تری تهیه کنید. به عنوان مثال تهیه مدل کسب و کار می تواند هدف اول شما باشد. پیدا کردن محصول مناسب برای عرضه نیز قدم دوم شما خواهد بود. تهیه ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت و بازدهی بیشتر محصول نیز قدم بعدی شما است. پیدا کردن سرمایه گذار، شریک تجاری و مواردی از این دست نیز می تواند در مسیر هدف اصلی شما قرار گیرد.

اگر هرکدام از این اهداف نیز به نظر بزرگ می آیند، آن‌ها را نیز به اهداف کوچک‌تری تقسیم کنید. تا زمانی که در حال رسیدن به اهداف کوچک خود هستید و چیزی مانع شما نیست، همه چیز خوب پیش می رود و جای نگرانی وجود ندارد.

تبدیل هدف به مقدار قابل اندازه گیری

یک مقیاس قابل اندازه گیری از هدف خود پیدا کنید و آن را به عنوان یک عدد یادداشت کنید. برای مثال ممکن است هدف شما کاهش وزن باشد. در این صورت عدد موردنظر می تواند وزن شما باشد. اگر هدف شما تمام کردن یک کتاب تخصصی است، تعداد صفحات یا فصول کتاب می تواند هدف قابل اندازه گیری شما باشد. اگر هدف شما رفتن به خارج از کشور است، هدف شما می تواند میزان پولی باشد که برای این سفر پس انداز می کنید.

تا زمانی که این عدد در اختیار شما باشد، همواره میزان پیشرفت خود را مشاهده خواهید کرد. تنها کافی است برای نزدیک کردن این عدد به عدد هدف خود تلاش کنید و از عقب‌گرد زدن جلوگیری کنید. از مواردی که به کاهش این عدد یا ثبات آن منجر می شود، خودداری کنید.

همچنین می توانید هر چند وقت یک بار نیز میانگینی از اعداد را تهیه کرده و با بازه یکسان دیگری مقایسه کنید. برای مثال میانگین اعداد هدف در یک ماه را با میانگین اعداد هدف در ماه گذشته مقایسه کنید. در این صورت ممکن است پیشرفت کنید اما شاید میزان پیشرفت شما از ماه گذشته کمتر باشد. به عبارتی شتاب حرکت به سمت هدف را نیز اندازه گیرید کنید. ممکن است در مهرماه از 110 کیلو به 100 کیلو رسیده باشید اما در آبان ماه از 100 کیلو به 96 کیلو رسیده باشید. در این صورت میزان پیشرفت شما در آبان به اندازه مهر نیست. عوامل این شتاب اندک را شناسایی کنید.

رهگیری هدف را بر اساس زمان صرف شده

برخی از اهداف را نمی توان به سادگی به اهداف و قدم های کوچک‌تر تقسیم کرد. گاهی اوقات هیچ جنبه قابل اندازه گیری برای این اهداف یافت نمی شود و امکان تعیین میزان پیشرفت برای آن‌ها دشوار است. برای مثال می توان اهدافی همچون روی فرم ماندن، داشتن ذهنی آرام، صحبت کردن به بهترین شکل به زبان خارجی و مواردی از این دست را نام برد.

برای این اهداف می توانید مقدار زمانی که برای رسیدن به نیازمندی های هدف صرف می کنید را محاسبه کنید. برای مثال برای روی فرم ماندن، تعداد ساعاتی که هفتگی تمرین می کنید را محاسبه کنید. برای داشتن ذهنی آرام میزان ساعاتی که به عبادت و استراحت اختصاص می دهید را شمارش کنید. برای رسیدن به تسلط بالا در صحبت کردن به زبان خارجی، میزان ساعاتی که روزانه به صحبت کردن به آن زبان اختصاص می دهید را محاسبه کنید. به همین شکل ادامه دهید.

در مجموع رسیدن به هدف یک مقوله بسیار متداول است و ممکن است هر فردی راهکارهای خاص خود را برای رسیدن به اهداف داشته باشد. اگر شما نیز فارغ از مطالب ذکر شده، راهکار خاص خود را برای رسیدن به هدف دارید، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)