با گسترش نگرانی سرمایه گذاران، طلا رکوردشکنی کرد

  • توسط pooladmin
  • 29/07/2020
  • 0

روز دوشنبه طلا به دلیل افزایش تعداد سرمایه گذاران نگران که به دنبال مکانی امن برای قرار دادن پول خود بودند قله‌های قیمتی جدیدی را فتح کرد.

افزایش تنش‌های سیاسی بین ایالات متحده و چین به نگرانی‌های اقتصادی ناشی از پاندمی کورونا ویروس افزوده شده و باعث افزایش قیمت به ۱۹۴۴.۹۲ دلار در هر اونس گردید. موارد مبتلا به کوید ۱۹ هم اکنون به بیش از ۱۶ میلیون نفر در سطح جهان رسیده است. بسیاری از سرمایه گذاران با توجه به اینکه طلا سود سهام و بهره ندارد از آن اجتناب می‌کنند اما نرخ بهره در حال حاضر نزدیک به صفر است و بازده سهام شرکت‌ها از منظر سود در بهترین حالت نامشخص است و بسیاری از شرکت‌ها مشکلات بزرگی دارند. بنابراین افزایش قیمت طلا در اوضاع بحرانی این چنینی طبیعی است. در سال ۲۰۲۰ قیمت طلا ۲۸ درصد افزایش یافته است.

استانداردهای طلا: مبانی اولیه سرمایه گذاری روی فلز زرد

 سرمایه گذاری در طلا علاوه بر کمبود بازده، هزینه‌هایی را به همراه دارد. آدرین اش (Adrian Ash)، مدیر تحقیقات در موسسه معامله گران فلزات گرانبها می‌گوید هزینه‌های ذخیره سازی (از جمله بیمه) ۱۲/۰ درصد از میزان کل سرمایه گذاری شما در سال است. وزن هر شمش ۴۰۰ اونس تروی (۱۲.۵ کیلوگرم) است و در حال حاضر با قیمت‌های امروز ۶۰۰،۰۰۰ پوند ارزش دارد، بنابراین هزینه آن حدود ۶۰ پوند در هر ماه است. داد و ستد در این شمش‌های بزرگ است که قیمت اسپات را تعیین می‌کند.

سرمایه گذاری

این شمش‌ها هستند که بازارهای عمده فروشی صنعتی و سرمایه گذاری را به حرکت در می‌آورند و هر نوع طلای دیگری که خریداری می‌کنید، خواه یک دستبند یا سکه یا میکروچیپ‌های موجود در تلفن هوشمند از این شمش شروع شده و هزینه‌های ساخت در هر مرحله به آن اضافه می‌شود. با این حال، آقای اش می‌گوید که سرمایه گذاران قادر به بازدید از مکان نگهداری طلای خود نیستند. افزایش سطوح امنیتی به صورتی که عمده افراد بتوانند از شمش‌ها بازدید کنند غیر ممکن است ضمن اینکه نشان دادن مقدار زیادی شمش اثبات کننده سرمایه گذاری کمپانی‌های فعال در زمینه داد و ستد طلا نیست. او می‌گوید مشتریان می‌توانند در صورت تمایل، طلای خود را از کمپانی خارج کنند: «ما تحویل را معمولاً به صورت شمش‌های كوچك ترتیب می‌دهیم، گرچه این امر لزوماً باعث می‌شود که هزینه‌های اضافی تولید و حمل و نقل بر عهده مشتری باشد در غیر این صورت شمش‌های بزرگ در داخل انبارهای ایمن نگهداری می‌شوند».

بر خلاف سهام و اوراق قرضه، سرمایه گذاران در طلای فیزیکی هیچ گونه بازده سرمایه گذاری دریافت نمی‌کنند. هیچ سود یا نرخ بهره و محافظت در برابر تورمی وجود ندارد. به علاوه شما برای نگهداری آن کارمزد پرداخت می‌کنید. ارزش طلا تنها به دلیل تقاضای سرمایه گذار افزایش و کاهش می‌یابد.

افت ارزش دلار یکی دیگر از عواملی است که باعث افزایش قیمت طلا می‌شود، که به ارز ایالات متحده است. این بدان معناست که خریداران با استفاده از ارزهای دیگر می‌توانند در واقع همان مبلغی را برای طلای خود بپردازند، زیرا می‌توانند دلار بیشتری برای پول خود بخرند.شاخص دلار – که ارزش آن را در برابر طیف وسیعی از ارزها می‌سنجد – پس از افزایش تنش‌ها بین ایالات متحده و چین، از سپتامبر سال ۲۰۱۸ به کمترین میزان خود رسیده است.چین محل کنسولگری ایالات متحده در جنوب غربی شهر چنگدو را به دست گرفت. این اقدام تلافی جویانه برای بستن پایگاه دیپلماتیک چین در هوستون، تگزاس بود. در اواخر این هفته، بانک مرکزی ایالات متحده برای تصمیم گیری در مورد سیاست‌های پولی تشکیل می‌شود. میهیر کاپادیا، رئیس Sun Global Investments، فکر می‌کند که می‌تواند به افزایش قیمت طلا نیز کمک کند.”با توجه به جلسات آینده سیاستگذاری فدرال رزرو در اواخر این هفته و نگرانی‌های بیشتر درباره تنش‌های ژئوپلیتیکی، انتظار می‌رود با این عوامل احتمالاً وزن چندانی در بورس سهام برای چند هفته دیگر سود بیشتری کسب کند. “قیمت نقره فلزی گرانبها نیز بالاتر بود. این بیش از ۶٪ به ۲۴.۳۶ دلار در هر اونس رسید که بالاترین میزان آن از سپتامبر ۲۰۱۳ است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)