۴ دلیل برای سرمایه گذاری روی بیمه عمر

  • توسط pooladmin
  • 27/09/2020
  • 0
سرمایه گذاری

به گفته یک برنامه ریز مالی، چهار موقعیت وجود دارد که اگر بتازگی وارد آن شده‌اید بایستی تحت پوشش بیمه عمر قرار بگیرید.
اگر قصد فرزندآوری دارید یا به تازگی بچه‌دار شده‌اید باید بیمه عمر داشته باشید. اگر شریک زندگی‌تان به درآمد شما وابسته است داشتن بیمه عمر می‌تواند به محافظت از او کمک کند.
اگر بدهی‌های کلانی مانند وام مسکن یا قرض دارید، داشتن بیمه عمر می‌تواند این اطمینان را ایجاد کند که همسر یا ضامن وام مسئولیت مالی در قبال آن نخواهد داشت.
وقتی جوان هستید بیمه عمر احتمالاً ذهن شما را درگیر نمی‌کند. اما اگر خانواده یا افرادی دارید که به شما وابسته هستند بایستی به فکر بیمه عمر باشید.
اگر بصورت غیر منتظره‌ای فوت کنید بیمه عمر می‌تواند به خانواده یا افراد تحت تکفل کمک کند تا درآمد شما را جایگزین کنند یا بدهی‌ها را پرداخت کنند. برای هر فردی که دیگران از جمله فرزندان، همسر یا حتی پدر و مادر روی درآمدش حساب می‌کنند، داشتن بیمه عمر یک امر ضروری است.
اندرو روزن Andrew Rosen که برنامه ریز مالی است می‌گوید: «در نهایت بیمه عمر نوعی جایگزین درآمد است. اگر کسی به درآمد شما وابسته است و شما به اندازه کافی اموالی برای تأمین آتیه او ندارید به بیمه عمر نیاز دارید».
روزن می‌گوید اگر بیمه عمر ندارید این چهار نشانه مطمئن را برای تحت پوشش بیمه عمر قرار گرفتن در نظر داشته باشید.

۴ دلیل برای سرمایه گذاری روی بیمه عمر

خانواده دارید

اگر افرادی برای تأمین هزینه‌های زندگی به درآمد شما وابسته هستند احتمالاً باید تا الان روی بیمه عمر سرمایه گذاری کرده باشید. روزن می‌گوید: «شما یک پدر هستید، یک مادر هستید، شخصی به شما وابسته است اما بودجه کافی برای تأمین آتیه او ندارید. این همان چیزی است که بیمه فراهم می‌کند».

برای بسیاری از خانواده‌ها بهتر است که قبل از تولد نوزادشان تحت پوشش بیمه عمر قرار بگیرند. دریافت پوشش بیمه عمر زمانی که هنوز جوان هستید ارزان‌تر است. تعلل برای خرید بیمه فقط باعث گران‌تر شدن آن می‌شود.
دیر یا زود والدین همیشه به بیمه عمر احتیاج پیدا می‌کنند. اگر برای تربیت فرزندان‌تان دو منبع درآمد لازم باشد، بیمه عمر بهترین راه برای اطمینان از دسترسی همیشگی به پول مورد نیاز است.

برنامه‌هایی دارید که به درآمد دو نفر وابسته است

حتی بدون داشتن فرزند هم بیمه عمر می‌تواند به محافظت از همسرتان کمک کند. اگر همسر یا شریک زندگی شما هر ماه به درآمد شما متکی باشد بایستی بیمه عمر داشته باشید حتی اگر او درآمد مستقل خود را داشته باشد.
زوجین تمایل دارند برای اهداف مالی خود با هم برنامه ریزی کنند. خواه برنامه‌های بازنشستگی یا خرید خانه باشد و یا حتی هزینه‌های زندگی روزمره باشد که از درآمد دو نفر تأمین می‌شود. حمایت از همسر با بیمه عمر یک امر ضروری است.

بیمه عمر

داشتن درآمد ماهانه

روزن می‌گوید مواردی وجود دارد که خانواده‌ها پول کافی برای تأمین هزینه زندگی خود بدون بیمه عمر دارند. وی می‌گوید: «اگر ۱۰ میلیون دلار در بانك داشته باشم، شاید نیازی به بیمه عمر نباشد. برای بازنشستگانی که از قبل پس انداز می‌كنند بیمه عمر ضروری نیست زیرا اگر یکی از زوجین فوت کند اتفاقی ناراحت کننده رخ داده است اما معمولاً بر روی پس انداز تأثیری نمی‌گذارد».
در حالی که پس انداز نقدی بزرگ یکی از سناریوهایی است که در آن ممکن است داشتن بیمه عمر ضروری نباشد اما چنین وضعیتی یک موقعیت معمول نیست. هر فردی بر اساس حقوق و دستمزدی دریافت می‌کند بایستی اقدام به خرید بیمه عمر کند. به طور کلی هرچه درآمد بیشتری کسب کنید، بیمه عمر بیشتری نیز باید داشته باشید.
در همه جای دنیا خرید بیمه عمر از جنبه اقتصادی کاملا منطقی است. روزن می‌گوید: «به طور کلی خرید بیمه عمر یک روش بسیار ارزان قیمت برای یک سرمایه گذاری بلند مدت است. با وجود هزینه متوسط یک بیمه عمر می‌توان گفت که روشی مقرون به صرفه برای اطمینان از آتیه خانواده است».

صاحب خانه هستید یا بدهی‌های زیادی دارید

اگر از طریق وام صاحب خانه شده‌اید بایستی تحت پوشش بیمه عمر باشید. دلیل آن ساده است: اگر در حالی که صاحب خانه هستید و مشغول پرداخت اقساط وام خود به بانک باشید، پس از شما هم شخصی مسئول پرداخت باقی مانده وام خواهد بود.
در چنین حالتی بازماندگان گاهی مجبور به فروش خانه می‌شوند این امر می‌تواند به معنای جابجایی خانواده در یک شرایط سخت باشد. بیمه عمر می‌تواند به جلوگیری از این اتفاق کمک کند. همواره باید مانده وام مسکن و هزینه‌های جاری زندگی برای خرید بیمه عمر در نظر گرفته شود، اگر اتفاقی بیفتد، بیمه عمر می‌تواند به خانواده شما کمک کند تا ضمن پرداخت وام منزل تا حد ممکن به زندگی روزمره خود ادامه دهند.
بدهی‌های کلان معمولاً در صورت فوت فرد بدهکار از بین نمی‌روند. به طور کلی، این بدان معنی است که شخص دیگری مسئول پرداخت آن خواهد شد. ضامن یا همسر متوفی فردی است که می‌تواند مسئول این بدهی باشد، در این حالت بیمه عمر می‌تواند نوعی سرمایه گذاری باشد که به حل این مشکل کمک می‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)