مزایا و معایب شهروندی دوگانه

  • توسط pooladmin
  • 03/05/2019
  • 0
شهروند دوگانه

شهروندی دوگانه: یک مرور کلی

تابعیت دوگانه، که گاهی اوقات ملیت دوگانه هم نامیده می شود، در بعضی موقعیت ها به طور خودکار اتفاق می‌افتد، مانند زمانی که یک کودک با والدین خارجی در ایالات متحده متولد می‌شود. به غیر حالتی که پدر و مادر دیپلمات های خارجی باشند، کودک به طور کلی هم شهروند ایالات متحده و هم شهروند کشور پدر و مادر می‌شود. به طور مشابه، اگر یک کودک از شهروندان آمریکایی در خارج از کشور متولد شود، ممکن است به طور خودکار شهروند ایالات متحده و شهروند کشور محل تولد، بسته به قوانین آن کشور، شود.

شهروندی دوگانه نیز می‌تواند از طریق پرونده های حقوقی تخصصی مانند زمانی که یک خارجی با یک شهروند آمریکایی ازدواج کند، به دست می‌آید. در این مورد، تابعیت دوگانه اتوماتیک نیست اما ممکن است در صورتی که شخص خارجی به مدت حداقل سه سال اقامت دائم داشته باشد (دارنده کارت سبز)، در طول این زمان در عقد زناشویی با همسر شهروند آمریکایی‌اش باشد و با او زندگی می‌کند و واجد سایر شرایط نیز باشد.

در حالی که ایالات متحده اجازه می‌دهد که هرکس، شهروندی دوگانه را بدون ترقی دادن آن داشته باشد، همه کشورها با آن موافق نیستند. در مثال بالا، کشور اصلی شخص خارجی ممکن است تابعیت دوگانه را مجاز کند و یا وقتی به عنوان شهروند آمریکایی به رسمیت شناخته می‌شود، ممکن است تابعیت او از آن کشور را لغو کند.

یکی از مزایای تابعیت دوگانه دو پاسپورت است. با این حال، یک معضل بالقوه مالیات دوگانه است.

تابعیت دوگانه مسئله پیچیده‌ای است. برای خواندن جوانب مثبت، منفی و تعهدات شهروندی دو کشور ادامه دهید.

مزایای شهروندی دوگانه

شهروندی دوگانه

مزایا و امتیازات

شهروندان دوگانه می‌توانند مزایا و امتیازات ارائه شده توسط هر دو کشور را دریافت کنند. به عنوان مثال، آنها به هر دو سیستم خدمات اجتماعی دسترسی دارند، می‌توانند در هر دو کشور رای دهند و ممکن است بسته به قانون، بتوانند برای اداره هر دو کشور کاندیدا شوند. آنها همچنین مجاز به کار در هر دو کشور بدون نیاز به اجازه کار یا ویزا هستند و می‌توانند در هر دو کشور به نرخ شهروندی به مدرسه بروند.

دو پاسپورت

به عنوان یک شهروندی دوگانه، شما مجاز به حمل گذرنامه از هر دو کشور هستید. به عنوان مثال، اگر شما یک شهروند آمریکایی و نیوزیلند هستید، می توانید بین دو کشور به راحتی سفر کنید. داشتن گذرنامه شهروندی نیاز به ویزای طولانی‌مدت و پرسش از هدف سفر شما، را از بین می برد. همچنین حق ورود به هر دو کشور را تضمین می‌کند، که می‌تواند به ویژه اگر شما خانواده ای برای بازدید داشته باشید، دانش آموز باشید یا کسب و کار در هر دو کشور داشته باشید، ضروری باشد.

مالکیت اموال

یکی دیگر از مزایای تابعیت دوگانه، توانایی مالکیت در هر دو کشور است. برخی از کشورها مالکیت زمین را فقط محدود به شهروندان می‌کنند. به عنوان یک شهروند قانونی دو کشور، شما می‌توانید ملک را در هر کدام از دو کشور یا هر دو آن‌ها خریداری کنید. اگر به طور متناوب بین دو کشور سفر می‌کنید، این مسئله بسیار مفید است زیرا مالکیت اموال ممکن است یک روش ارزان‌تر برای زندگی در دو مکان باشد.

آموزش فرهنگی

به عنوان یک شهروند دوگانه شما مزایای غرق شدن در هر فرهنگ دو کشور را خواهید داشت. بعضی از مقامات دولتی همچنین شهروندی دوگانه را دوست دارند و آن را به عنوان راهی برای تبلیغ تصویر کشور به عنوان یک مقصد اصلی برای گردشگران می‌بینند. شاید بهترین امتیاز، رضایت یادگیری در مورد تاریخ هر دو کشور، یک زبان جدید و یک شیوه زندگی متفاوت است.

(مهم: از آنجایی که تابعیت دوگانه پیچیده است و قواعد و قوانین مربوط به شهروندی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، متخصصین واجد شرایط، از جمله حسابداران مالیاتی و وکلای شهروندی باتجربه، حتما مشورت کنید.)

شهروند دوگانه

معایب شهروندی دوگانه

وظایف دوگانه

به عنوان یک شهروند دوگانه، شما تحت قوانین هر دو کشور قرار می‌گیرید. به عنوان مثال، اگر شما یک شهروند ایالات متحده و یک کشور با خدمت سربازی اجباری هستید، ممکن است شهروندی ایالات متحده خود را در شرایط خاصی از دست بدهید، مثلا اگر شما به عنوان افسر ارتش آن کشور خارجی در جنگ علیه ایالات متحده خدمت کنید. به طور کلی، سیاست ایالات متحده این مسئله که شهروندان دوگانه ممکن است از نظر قانونی مجبور به انجام وظایف نظامی در خارج از کشور باشند را به رسمیت شناخته است و بسیاری از آنها می توانند بدون اینکه به وضعیت شهروند ایالات متحده خود آسیب برسانند، خدمت سربازی را انجام دهند ولی مهم این است که هر وضعیت را با دقت مورد تحقیق قرار دهیم.

مالیات دوگانه

ایالات متحده مالیات خود را از شهروندانش برای درآمد حاصله از هر جای دنیا، اعمال می‌کند. اگر شما یک شهروند دوگانه در خارج از کشور هستید، ممکن است مالیات به ایالات متحده و کشورهایی که در آن درآمد بدست آوردید، بدهکارید. هرچند، معاهده‌های مالیات بر درآمد، بین ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر، برای کاهش یا حذف بدهی مالیات شهروندی در ایالات متحده، در حال اجراست. برای مثال، معاهده‌ای بین ایالات متحده و نیوزیلند قوانین مالیات بر درآمد هر کشور را برای جلوگیری از مالیات دوگانه سوق می‌دهد. با این وجود، شهروندان دوگانه ممکن است مجبور شوند اظهارنامه مالیاتی ایالات متحده را پر کنند. از آنجا که قوانین مالیاتی پیچیده هستند و می‌توانند از سالی به سال دیگر تغییر یابند، مطمئن شوید که با یک حسابدار مالی معتبر مشورت کنید.

تأییدیه امنیتی

بسته به مسیر شغلی شما، شهروندی دوگانه می‌تواند عیب باشد. اگر به دنبال موقعیتی با دولت  ایالات متحده یا دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده باشید، داشتن تابعیت دوگانه می تواند مانع از دسترسی شما به تأییدیه امنیتی مورد نیازتان در این زمینه شود. افرادی که با شهروندی دوگانه متولد شده‌اند، ممکن است با مشکلات کمتری نسبت به کسانی که به طور فعال آن را دنبال می‌کنند، روبرو شوند.

فرآیند پیچیده

گاهی اوقات شهروندی دوگانه به صورت خودکار اتفاق می‌افتد، برای مثال زمانی که یک کودک در ایالات متحده با والدین خارجی متولد می‌شود. اما در حالات دیگر، این روند می‌تواند چندین سال طول بکشد و می‌تواند بسیار گران باشد.

مثال شهروندی دوگانه

برای تبدیل شدن به یک شهروند آمریکایی (اگر در آن‌جا متولد نشده‌اید)، شما باید در ایالات متحده به عنوان یک ساکن دائم به طور مداوم به مدت پنج سال (یا سه سال اگر شما با یک شهروند آمریکایی ازدواج کرده و زندگی می‌کنید) زندگی کنید، باید مبلغ 1225 دلار برای درخواست اقامت دائم و از سال 2019 به بعد، 725 دلار دیگر برای پرونده درخواست شهروندی پرداخت کنید. این شامل هزینه وکیل مهاجرتی، کسی که می‌تواند در فرآیند دستیابی به شهروندی مفید باشد، نمی‌شود.

برداشت‌های اصلی:

  • شهروندان دوگانه از مزایای خاصی از قبیل امکان آزاد زندگی و کار در دو کشور برخوردار می‌شوند، در هر دو کشور ملک داشته باشند، و بین کشورها به راحتی سفر می‌کنند.
  • ضعف‌های آن شامل احتمال مالیات دوگانه، پروسه طولانی و گران برای به دست آوردن تابعیت دوگانه و این واقعیت که شما ملزم به رعایت قوانین دو کشور هستید، می‌باشد.
  • درخواست برای شهروندی دوگانه یک فرایند پیچیده است که به این معنی است که بسیار مهم است که حتما در پی کمک گرفتن از متخصصان واجد شرایط باشید.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)