تجارت فارکس چیست؟

  • توسط pooladmin
  • 26/06/2020
  • 0

فارکس ترکیبی از حروف کلمات تبادلات ارزی است و این دقیقاً همان چیزی است که در معاملات فارکس اتفاق می افتد (همچنین به عنوان تجارت FX نیز شناخته می شود). در اصل تجارت یک ارز برای ارز دیگر است.

در اینجا اصطلاحات استفاده شده در فارکس را به شما آموزش دهیم و شما را برای شروع کار به عنوان یک معامله گر فارکس راهنمایی کنیم.

اصطلاحات پایه‌ای تجارت فارکس

قبل از اینکه بتوانید کاری را شروع کنید، بهتر است بتوانید راجع به آن صحبت کنید. در معاملات فارکس، با اصطلاحات متنوعی روبرو می شوید که در بازار اهمیت دارند. دانستن این اصطلاحات تأثیر مثبتی در سفر تجاری فارکس شما خواهد داشت و به شما کمک می کند تا یک معامله گر حرفه ای باشید.
در اینجا چند اصطلاح آورده شده که به احتمال زیاد در طول این مسیر تجارت با آنها روبرو می شوید:

بازار فارکس

بازار فارکس بازاری است که در آن تجارت می کنیدکه کاملاً غیرمتمرکز است و جایی است که تمام تبادلات ارزی در آن صورت می گیرد. مبادله ارزی یک ارز برای ارز دیگر دقیقاً همان چیزی است که در معاملات فارکس انجام می شود و در واقع بازار فارکس این فرصت را برای شما ایجاد و تسهیل می کند.
میزان معامله روزانه در بازار فارکس بیش از سایر بازارهای تجاری دنیا است و این به دلیل ماهیت جهانی و گسترده ی آن که به صورت ۲۴ ساعته، ۵ روز در هفته در سراسر دنیا فعالیت می کند، است. وقتی وارد تجارت فارکس شدید، از طریق کارگزار فارکس خود به بازار فارکس دسترسی پیدا خواهید کرد.

کارگزار فارکس

یک کارگزار فارکس پیوند شما با بازار فارکس است، به دلیل الزامات کسب مجوز، کارگزاران مختلف فقط می توانند مشتریانی را از مناطق خاص بپذیرند. همه کارگزارانی که به صورت آنلاین پیدا می کنید دارای مجوز قانونی نیستند، بسیاری از آنها پیشینه‌ای بد و گاها رفتارهای کلاهبردارانه ای دارند، به همین دلیل انتخاب با دقت آنها بسیار اهمیت دارد.

جفت ارزها

ارزهای موجود در بازار فارکس همیشه به صورت جفتی معامله می شوند. این دقیقاً مشابه کاری است که شما در صرافی ها یا قسمت تبادلات ارزی بانک ها انجام می دهید. ممکن است نمادها EUR / USD یا USD / JPY و موارد دیگر را ببینید. اینها به عنوان جفت ارزها شناخته می شوند و نشان می دهد که تجارت یک ارز برای ارز دیگر چقدر هزینه دارد.
چیدمان آنها نیز حائز اهمیت است، ارز اول ارز پایه است و ارز دوم نرخ ارز است. به عنوان مثال، درصورتی که می بینید EUR / USD ۱.۱۵ است، به این معنی که ۱ یورو ۱.۱۵ دلار ارزش دارد، یا اینکه خرید ۱ یورو با نرخ فعلی ۱.۱۵ دلار است. صدها جفت ارز توسط کارگزاران فارکس در دسترس هستند که آنها را در سه دسته، جفت های اصلی، جفت های جزئی و جفت های خاص ارائه می دهند.

قدرت نفوذ (لورج)

هنگامی که ما در مورد قدرت نفوذ (لورج) در فارکس صحبت می کنیم، در ابتدایی ترین اصطلاح به معنای پول اضافی است که می توانید براساس مانده حساب خود از واسطه خود یا همان کارگزارتان وام بگیرید. از آنجا که فارکس به طور معمول با ۱۰۰۰۰۰ دلار تعداد استاندارد معامله می شود، تجارت زیادی با استفاده از قدرت نفوذ (لورج)ها صورت می گیرد. در اروپا، بیشتر کارگزاران قدرت نفوذ ۳۰: ۱ (حداکثر مجاز طبق مقررات اتحادیه اروپا) را ارائه می دهند. این بدان معنی است که اگر شما یک حساب کاربری ۱۰۰۰ دلاری داشته باشید، می توانید به طور بالقوه معاملاتی را به ارزش ۳۰،۰۰۰ دلار انجام دهید.
قدرت نفوذ (لورج) موجود واقعاً به جایی بستگی دارد که در آن تجارت می کنید در برخی مناطق، طبق مقررات مختلف، کارگزاران می توانند قدرت نفوذ (لورج) ۵۰۰: ۱ یا بیشتر ارائه دهند.

مارجین

مارجین تجارت فارکس همیشه با قدرت نفوذ (لورج) مرتبط است. مارجین این است که چه مقدار وجوه شخصی خود را برای انجام یک تجارت یا باز نگه داشتن این تجارت باید در حساب خود داشته باشید. بنابراین، اگر با لورج ۵۰: ۱ معامله می کنید و می خواهید به تجارت ۱۰۰۰۰۰ دلاری بپردازید، به ۲۰۰۰ دلار یا ۲٪ نیاز خواهید داشت.

پیپ

Pip چیزی است که شما در معاملات فارکس بسیار زیاد با آن مواجه خواهید شد و مخفف اصطلاح “درصد در جز” است. پیپ به عنوان کوچکترین معیاری است که یک بازار ارز می تواند بر اساس چگونگی لیست نرخ ها با درنظر گرفتن چهار رقم اعشار ارائه دهد. پس مقدار ۱ پیپ همیشه ۱/۱۰۰ از هر بازاری است که شما تجارت می کنید. آگاهی از میزان و محاسبه اندازه گیری آن مهم است، زیرا چیزهایی مانند اسپرد شما نیز در پیپ محاسبه می شود.

اسپرد

هنگام معامله در بازار فارکس، همیشه دو قیمت، خرید و فروش را مشاهده خواهید کرد. اسپرد تفاوت بین این دو قیمت است. با توجه به اینکه بسیاری از کارگزاران برتر با کمترین هزینه و با حداقل کار می کنند، دامنه مارجینی که در آن اعمال می شود جایی است که می توانند مبلغ کمی از هر تجارت، سود عاید خود کنند. اسپرد در فارکس از بازاری تا بازار دیگر متفاوت است و براساس عواملی مانند نوسانات و حجم بازار همیشه در حال تغییر است، اگرچه بیشتر کارگزاران برتر، اسپرد خود را با کمترین حد ممکن شروع می کنند.

چگونه می توان معاملات فارکس را شروع کرد

شما با داشتن تسط کامل بر متداولترین اصطلاحات استفاده شده در فارکس، اکنون به خوبی آماده شده اید تا سفر تجاری خود را به عنوان یک معامله گر فارکس آغاز کنید. در اینجا چند مورد از معمول ترین روش ها برای یافتن بهترین کارگزارها برای شما آورده ایم و اطلاعاتی از آنچه برای تنظیم حساب کاربری فارکس نیاز دارید در اختیارتان می گذاریم.

انتخاب یک کارگزار معتبر

با توجه به اینکه تجارت فارکس کاملاً پراکنده است، این بدان معناست که هیچ کس نمی تواند بر بازار و فعالیت بسیاری از کارگزاران فارکس در بازار نظارت داشته باشد. به همین خاطر انتخاب کارگزار با بهترین مقررات کاری بسیار مهم است. تعدادی نهادهای نظارتی مهم و کلیدی در سراسر جهان وجود دارند که سعی دارند کارگزاران فارکس طبق قوانین آنها عمل کنند. بهترین این موارد شامل CySEC در اروپا، FCA در انگلیس و ASIC در استرالیا است. موارد بسیار دیگری نیز هستند که می توانند مقررات قابل اعتماد را نظارت کنند، اما موارد گفته شده از بهترین ها هستند.
نظارت بر کارگزارتان با مقایسه با یکی از این پایگاه های ذکر شده در بالا نکته ی مثبتی است که بفهمید آیا می توانید به طور کامل به آنها اعتماد کنید یا خیر. این تنظیم کننده ها همچنین مواردی را برای کمک به محافظت از شما به عنوان یک معامله گر، شامل حداکثر میزان لورج، محافظت از تراز منفی و موارد دیگر در اختیار شما می گذارند. بنابراین، اگر شما یک بازرگان جدید هستید و برای اولین بار وارد این صنعت می شوید، پیشنهاد می کنیم یک کارگزار با انضباط و معتبر فارکس را انتخاب کنید.

تمام شرایط معاملاتی را در نظر بگیرید

البته هر کارگزار فارکس شرایط معاملاتی خاص خود را خواهد داشت. برخی از این موارد مربوط به نهاد نظارتی است که کارگزار شما از آن پیروی می کند. به عنوان مثال در مقررات CySEC، لورج معاملات ارائه شده توسط کارگزار نمی تواند بیش از ۳۰: ۱ باشد. با این وجود، سایر شرایط به طور منحصر به فرد در اختیار کارگزار است.
این بدان معناست که شما باید به مواردی از قبیل حداقل سپرده ها، اسپردهایی که توسط کارگزار در انواع حساب های مختلف محسوب می شود، هزینه کمیسیون و سایر هزینه های دیگر که می تواند باعث افزایش هزینه های معاملاتی شما شود، از جمله هزینه های سپرده / برداشت و هرگونه هزینه ای که برای معامله گران غیرفعال یا باز نگه داشتن حساب شما برای یک مدت باید بپردازید، توجه کنید.

به این شکل، شما همچنین می توانید در نظر داشته باشید که برخی از کارگزاران برتر فارکس در تلاش هستند تا بهترین معاملات را ارائه دهند و اغلب برای تاجران فعال تر دارای برنامه های وفاداری و تخفیف های ویژه هستند. برخی از آنها دارای جوایز خوش آمدگویی و انواع دیگری از آفرها هستند، اما باز هم این مسائل به قوانین ناظر منطقه ای آن کارگزار بستگی دارد.

ابتدا یک حساب تجاری آزمایشی را امتحان کنید


یکی از بهترین و بدون ریسک ترین راه ها برای شروع، انتخاب یک کارگزار فارکس است که یک حساب آزمایشی با کیفیت ارائه می دهد. این حساب های آزمایشی غالباً نامحدود هستند به این معنا که می توانید تا زمانی که دوست دارید آنها را باز نگه دارید و به شما امکان تجارت با ارز مجازی را می دهند، اما در محیطی که حساب کاربری واقعی را همانند سازی کرده اند. این یک روش واقعا عالی برای شما است تا دقیقاً بدانید که کارگزار چه چیزی را ارائه می دهد، و همچنین در مورد سیستم عامل های معاملاتی و نحوه تجارت بورس به طور کلی بیشتر می فهمید. این یک قدم مهم است که ما اکیداً به انجام آن توصیه می کنیم، خصوصاً اگر برای اولین بار در بازار معامله ای فارکس شروع به فعالیت کرده اید.

تقریباً همه بنگاه های معاملاتی برتر فارکس انواع مختلفی حساب دارند که می توانید هنگام باز کردن حساب، انتخاب کنید. شرایط تجارت ممکن است در این نوع حسابها متفاوت باشد و معمولاً حداقل سپرده نیز تغییر می کند. به طور معمول، هرچه حداقل سپرده در نوع حساب بیشتر باشد، شرایط تجارت بهتر از نظر اسپرد، هزینه و هرگونه پاداش موجود می باشد.
شما همچنین ممکن است این فرصت را داشته باشید که پلت فرم معاملاتی خود را با بیشتر کارگزاران اصلی ارائه دهنده پلت فرمهای تجاری برتر از جمله Metatrader یا MT۴، و MT۵ و همچنین cTrader انتخاب کنید. برخی از کارگزاران سیستم عامل های معاملاتی اختصاصی خود را دارند که از طریق آنها می توانید تجارت کنید که می توانند پلت فرمی ساده تر برای انجام معاملات در اختیار شما قرار دهند.

بودجه حساب

آخرین مرحله برای افتتاح حساب با هر کارگزار فارکس، واریز شما است. باز هم، دلالان برتر فارکس معمولاً طیف وسیعی از گزینه های سپرده گذاری را در اختیار معامله گران قرار می دهند. این موارد می تواند شامل نقل و انتقال بانکی، کارتهای اعتباری و بدهی یا روشهای eWallet مانند PayPal و Neteller باشد که معمولاً در دسترس هستند.
اکثر این روش های تأمین مالی روشهایی است که کارگزار معمولاً سعی می کند بدون هیچ گونه هزینه ای آن را ارائه دهند. و می توانید اطمینان حاصل کنید که هنگام انتقال سپرده بهترین ارزش ممکن برای پول خود را دریافت می کنید. در این مرحله، شما همچنین باید در مورد سیاست های مربوط به هزینه آنها به ویژه در مورد انتقال بانکی، با بانک خود مشورت کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)