هرآنچه که نیاز دارید تا درباره شماره DUNS بدانید

  • توسط pooladmin
  • 03/02/2020
  • 0
شماره DUNS

 

شماره DUNS چیست؟

شماره DUNS یک شمارۀ شناسایی دیجیتالی نه رقمی برای بیزینس های ایجاد شده توسط دفاتر اعتباری Dun & Bradstreet است. Dun & Bradstreet یکی از مهم ترین دفاتر اعتباری بیزینسی رایج می باشد. شمارۀ DUNS دارای سیستم شماره گذاری استاندارد جهت شناسایی بیزینس ها در جهان هستند. سیستم شماره گذاری جهانی داده یا شمارۀ DUNS در سال 1962 توسط Dun & Bradstreet ساخته شده است.

درست شبیه شماره امنیت اجتماعی تان که چیزهای زیادی را درباره شما آشکار می کند، مثل حساب های بانکی، بازگشت مالیات، امتیاز های اعتباری، اقامتگاه، و غیره، شمارۀ DUNS تان نیز اطلاعات مشابهی را درباره بیزینس تان نشان می دهد.

شماره DUNS چگونه به من کمک می کند؟

در اینجا 4 روشی که می تواند به شما کمک کند آمده است:

  1. ارزش اعتباری بیزینس تان را ثبت کنید: این شماره به طور مستقیم به پروفایل اعتباری D & B که مطابق با بیزینس تان ساخته شده گره خورده است. در حقیقت، برای داشتن امتیاز D & B Paydex، به شماره DUNS نیاز خواهید داشت. این نیاز برای زمانی ست که فروشندگان یا عرضه کنندگان به دنبال پروفایل اعتباری بیزینس تان باشند زیرا آن ها کار کردن با شما را در نظر دارند، یا وام دهنده ای که در نظر دارد تا به شما وام دهد، آن ها میزان اعتبار شما را می بینند. به خاطر داشته باشید که پروفایل اعتباری شما خیلی به کار نمی آید تا موقعی که یک سابقه اعتباری بیزینسی قوی داشته بدست آورید.
  2. از ارزش اعتباری شخصی تان مراقبت کنید: هنگامی که شمارۀ DUNS جهت ارتباط با پروفایل اعتباری بیزینسی تان ندارید، مجبورید تا به اعتبار شخصی تان جهت اهداف بیزینسی تکیه کنید. این کار البته می تواند به اعتبار شخصی تان، در صورت بدهی بالا یا پرداخت های دیرهنگام آسیب بزند.
  3. هزینه پیمانکاری های دولتی را پرداخت کنید: فرصت های پیمانکاری فدرال، ایالتی و محلی از بیزینس تان می خواهد تا یک شمارۀ DUNS داشته باشید. هر فرصت پیمانکاری در سیستم برای Award Management نیازمند یک شمارۀ DUNS است.
  4. زمان بیشتری را با عرضه کننده های تان سپری کنید: اگر توانسته اید که خودتان را به عنوان یک بیزینس با ارزش به فروشندگان و عرضه کنندگان اثبات کنید، آن ها به دنبال پیشنهاد های بیشتر به شما هستند، همانند net-30 یا net-90. بهترین راه برای انجام این کار ثبت سابقه اعتباری بیزینسی مربوط به شمارۀ DUNS است.

شماره DUNS

DUN & Bradstreet کیست؟

شمارۀ DUNS شما فقط اطلاعات جمع آوری شده توسط یک دفتر اعتباری را نشان می دهد. به طور کلی که به عنوان Mercantile Agency شناخته شده است، Dun & Bradstreet یکی از قدیمی ترین شرکت های آمریکایی ست. موسس آن، Lewis Tappan، این شرکت را در سال 1841 با هدف کمک به تاجران در ثبت ارزش اعتباری مشتریان بالقوه تاسیس کرد.

امروزه، Dun & Bradstreet بیش از 265 میلیون بیزینس در سطح جهانی ایجاد کرده است. بیش از 100 میلیون از این بیزینس ها دارای شمارۀ DUNS هستند. این بدان معناست که شرکت های بدون شمارۀ DUNS نمی توانند با دولت های فدرال کار کنند. این باعث می شود تا شماره DUNS برای بسیاری از بیزینس های کوچک بی ارزش شود زیرا قراردادهای دولتی اغلب ثابت و دارای منابع سودمندی هستند.

آیا شماره DUNS همان شماره شناسایی مالیات فدرال است؟

شماره DUNS با شماره شناسایی مالیات فدرال فرق می کند. شماره DUNS به منظور گزارش اعتبار بیزینسی مورد استفاده قرار می گیرد در صورتی که شماره EIN توسط IRS و برای اهداف مربوط به شناسایی مالیات مورد استفاده قرار می گیرد.

چگونه شماره DUNS را جست و جو کنیم

پیش از اقدام برای گرفتن شماره DUNS، بررسی کنید که آیا پیش از این بیزینس تان دارای این شماره بوده است یا خیر. اگر مشتری Nav باشید، می توانید این کار را از طریق برنامه Business Launcher انجام دهید. در اینجا، به یک برنامه برای جست و جو متصل می شوید، این برنامه جست و جو می کند که آیا بیزینس تان از اسم و ادرس شرکت ، یا از شماره تلفن شرکت استفاده می کند.

چگونه شماره DUNS بگیریم

در اینجا برای گرفتن شماره DUNS اقدام کنید. به محض اینکه اقدام کنید، تماسی از طرف D & B برای کمک به شما در انجام این فرآیند انجام می شود و شماره DUNS تان را در طول 30 روز دریافت می کنید. برای خدمات سریع تر، می توانید از DUNSfile استفاده کنید تا این کار را در کمتر از پنج روز انجام دهید اما هزینه ای بالغ بر 229 دلار به همراه دارد.

اقدام برای گرفتن شماره DUNS فرآیند بسیار ساده ای ست اما ابتدا از شما می خواهد تا بیزینس تان را به عنوان یک ماهیت قانونی ثبت کنید. درون برنامه، نیاز به اطلاعاتی همانند اسم قانونی، ادرس بیزینس، شماره تلفن، اینکه آیا بیزینس تان خانگی ست یا خیر، و شماره کارمندان در محل کار را نیاز دارد.

هرچه بیشتر درباره منابع مالی بیزینسی، مثل اهمیت کارت های اعتباری بیزینسی و خطوط تجاری بیزینسی بدانید و اینکه چگونه به دفاتر اعتباری بیزینسی گزارش دهید، فاکتور مهمی برای رشد شرکت تان است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)