بررسی تفاوت سه نسل – پس انداز بازنشستگی

  • توسط pooladmin
  • 27/08/2019
  • 0

میلنیال ها (افراد متولد 1980 تا 2000، نسل هزاره) نسبت به نسلهای قبل از خود تنبل تر، متوقع تر هستند و آمادگی کمتری برای زندگی بزرگسالی دارند. اما در مورد پس انداز برای دوران بازنشستگی این تصورات درست نیستند: میلنیال ها به طور شگفت انگیزی با نسل بیبی بومر (نسل بعد از جنگ جهانی دوم که زاد و ولد زیاد شد) و نسل ایکس (نسل قبل از بیبی بومر) در مسئله آینده نگری و برنامه ریزی برابری میکنند.

براساس تحقیقات سالانه توسط سازمان تحقیقات بازنشستگی ترنس امریکا، بررسی ها نشان دادند که سه نسل آمریکا عادات مشابه ای در پس انداز بازنشستگی دارند. اما نسل هزاره ها از نسل بعد از جنگ و نسل قبل از آنها نیز مسولیت پذیرتر هستند.

درکل، میلنیال ها از بیست و چهارساگی، نسل ایکس از سی سالگی و نسل بعد از جنگ (بیبی بومر) از سی و پنج سالگی به فکر پس انداز بازنشستگی هستند. میلنیال ها بیشتر از نسل ایکس برای برنامه های مالیاتی 401ks پول صرف میکنند، 10 درصد از درآمدشان را صرف پس اندازی مانند بیمه کارفرما میکنند، در حالی که بنا به گزارشات نسل ایکس 8 درصد صرف این موضوع میکنند. بیبی بومرها هم حدودا 10 درصد صرف این کار میکنند.

کار در سن بالا

افراد با هرسنی باید به فکر آینده و پس انداز بازنشستگی راحت تری باشند – 13درصد از مردم آمریکا باور دارند که تا صد سالگی یا حتی بیشتر عمر میکنند، که این یعنی برای اینکه پولشان بشتر دوام داشته باشد باید بیشتر پس انداز کنند. و تفکر مردم به این صورت است: 76 درصد از مردم هر سه نسل بر این باورند که آنها در راه رسیدن به امنیت و ثبات اقتصادی در دوران بازنشستگی به نسبت نسل قبلی خود سختی های بیشتری پیش رو دارند. در عوض 14 درصد از نسل ایکس معتقد هستند که در بازنشستگی رفاه کامل خواهند داشت. و این اصل که میلنیال ها در بیست سالگی پس انداز برای آینده را شروع میکنند بسیار عالی است.

با تحلیل داده ها، آمریکایی ها باید در برنامه پس انداز بازنشستگی پیشرفت کنند. بیبی بومر ها 152هزار دلار کنار گذاشتند، نسل ایکس 66هزار دلار و میلنیال ها 23 هزار دلار. این اعداد با رقم پیشنهادی اقتصاد دان ها بسیار متفاوت است، به گفته مشاوران اقتصادی هر فرد باید حداقل 10 درصد درآمد کل زندگیش را برای بازنشستگی کنار گذاشته باشد.

علیرغم انکه موضوع پس انداز برای بازنشستگی اولین اولیت همه نسل ها بوده است، توانایی الویت بندی ها نگرانی اصلی است، زیرا 83 درصد از آمریکایی ها بدهکار هستند، 47 درصد در غالب کارت اعتباری، 43 درصد در غالب وام مسکن و 38 درصد برای وام خودرو. در زمینه بدهکاری نداشتن، نسل بیبی بومرها بهتر است زیرا در مقایسه با 15 درصد میلنیال ها و 14 درصد نسل ایکس، 22 درصد مردم این نسل کاملا عاری از هرگونه بدهی هستند.

مشکل مداوم بدهی امریکا می تواند این باشد که هر هفت نفر از ده نفر نسل ایکس فکر می کردند که می توانند تا سن 65 سالگی کار کنند و هنوز پول کافی برای تامین نیازهای بازنشستگی خود ندارند. بیبی بومر ها نیز تحت فشار بودند، به گفته تحقیقات 69درصد این افراد یا انتظار داشتند تا 65 سالگی کار کنند یا ا بیشتر از 65 سال سن داشتند و همچنان شاغل بودند و هیچ اندوخته ای برای بازنشستگی نداشتند.

سفر با پس انداز بازنشستگی

اگر آمریکایی ها میخواهند طبق ادعایشان در دوران بازنشستگی هم زندگی مناسبی داشته باشند، باید الویت اولشان برای رسیدن به این هدف پس انداز کردن باشد. هر سه نسل گفته اند که سفر در این دوران الویت اولشان است. هزینه یک سفر معمولی دونفره حدودا 2300 دلار است، پس اگر شما هم در ان دسته قرار دارید از عشق خود به سفر به عنوان انگیزه برای پول جمع کردن استفاده کنید. هیچوقت دیر نیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)