چطور از دام مقایسه کردن کسب و کار خود با دیگران خلاص شویم؟

  • توسط pooladmin
  • 17/12/2019
  • 0
چطور از دام مقایسه کردن کسب و کار خود با دیگران خلاص شویم؟

زمان آن رسیده تا چشم از دیگران برداریم و خود را با آنان مقایسه نکینم.

«کسب و کار او بسیار سریع رشد کرده، او خیلی خوش شانس است. چطور موفق شده؟»

«چقدر این دو زوج در کنار هم خوشبخت اند.»

«او چه بدنی ساخته است. من هیچوقت نمی توانم چنین ماهیچه هایی بسازم.»

آیا تا به حال از این دست نظرات در مورد دیگران داشته اید؟ به احتمال زیاد بله و اگر چنین است، شما در وضعیت نافرجامی از مقایسه گرایی قرار دارید. به این معنا که در یک چرخۀ بی پایانی از مقایسۀ دستاورد ها خود (و آنچه نتوانستید به دست آورید) با دیگران گیر کرده اید. این مقایسه ها چه بر سر شما می آورد؟ این مقایسه ها به شما حس نافرجامی، ناراحتی و نارضایتی می دهد. همچنین می تواند باعث شود تا شما حس بدبختی در زندگی خود داشته باشید و از این که دائماً برای رسیدن به ایدآل ها و تصورات بعضاً غیر واقعی خود در تلاش هستید، احساس خستگی کنید.

وقتی صحبت از ایجاد یک کسب و کار می شود، مقایسۀ خود با دیگران راهی سریع برای به دردسر افتادن و از بین رفتن است. این طبیعی است که برای درک موفقیت ها و شکست های رقبا و جایگاهشان در بازار به آن ها بنگرید، اما محو آن نشوید. فرصت های بیشتر از حد نیاز برای هر فرد وجود دارد. نگرانی در مورد چیزهایی که آن ها دارند و شما ندارید فرقی به حال رقبا ندارد و فقط شما هستید که آسیب می بینید.

خبر خوب این است که شما می توانید با برداشتن قدمی کوچک در هر روز و رشد و بازپس گیری ذهن خود برای دیدن زندگی با نگرشی جدید از این چرخۀ زیان آور فرار کنید. با این کار کمتر به جنبه های منفی زندگی خود و بیشتر به جنبه های مثبت آن تمرکز می کنید. در ادامه چهار قدم برای کمک به توفق مقایسه کردن کسب و کار خود با دیگران آمده تا آغازی جدید در جهت پیشبرد زندگی و کسب و کارتان برای رسیدن به آرمان های واقعی رقم بزند.

از فضای مجازی درست استفاده کنید

رهایی از دام مقایسه کردن کسب و کار خود با دیگران

1. نسبت به عوامل تحریک کنندۀ خود مخصوصاً فضای مجازی هوشیار باشید

آگاهی و هوشیاری کلید رهایی از عادت بد مقایسۀ خود با دیگران است. یکی از موارد مهم زمینه ساز این مقایسه ها فضای مجازی است که شاید شما در جهت پرت کردن حواس خود از تمرکز بر چیزی که واقعاً حس مقایسه گرایی شما را تحریک می کند از آن استفاده می کنید. بیشتر توجه کنید که آیا از روی احساس تنهایی و کسلی به سمت گوشی همراه خود می روید یا خیر. آیا قصد اجتناب از مکالمه ای سخت با یکی از عزیزانتان را دارید؟ تعامل با فضای مجازی می تواند بهترین دوست شما در ارتباط پیدا کردن با مشتریانتان و رشد کسب و کارتان باشد اما می تواند به بدترین دشمنتان نیز تبدیل شود و باعث شود که احساس بسیار بدی از خود پیدا کنید. همۀ این ها بستگی به استفاده شما از آن دارد.

زمانی منحصراً برای فعالیت در فضای مجازی با نگرشی مثبت برای خود مشخص کنید. از چک کردن های اتفاقی در زمان های بیکاری و اوقات تلف شده اجتناب کنید. قبل از این که وارد این فضا شوید به خود بگویید که «من می خواهم انگیزه ای برای خود در این فضا پیدا کنم.» سعی کنید از دیدن افراد سرشناس و کارآفرینان موفقی که در حال خوش گذرانی و گشت و گذار دور دنیا هستند به عنوان منبع انگیزشی استفاده کنید تا شما را در مسیر درست حفظ کند نه این که شما را از موفقیت بازدارد. هرگز فراموش نکنید که فضای مجازی لحظه ای از زندگی یک فرد را نشان می دهد. شما در حال دیدن یک تصویر بی عیب هستید که در یک روز پر از مشکل گرفته شده است. داستان ها و روایت های بسیاری در پشت این قاب نهفته است.

در محدودۀ نبوغ خود باقی بمانید

2. در محدودۀ نبوغ خود باقی بمانید

 شما نمی توانید روز اول کاری خود را با دیگران مقایسه کنید و همچنین نمی توانید نقاط ضعف خود را با نقاط قوت دیگران بسنجید. من توانایی آشپزی خود را با فردی که جایزۀ بهترین آشپز را کسب کرده مقایسه نمی کنم و یا قدرت بازوی خود را با کسی که قهرمان وزنه برداری المپیک است مقایسه نمی کنم، شما نیز نباید چنین قیاس هایی انجام دهید. تمرکز خود را بر روی محدودۀ نبوغ خود به طور کامل حفظ کنید. جنبه های منحصر به قردی از کسب و کار و تجرۀ خود را بیابید که واقعاً در آن ها می درخشید و سعی کنید هر روز یک درصد آن را تقویت کنید. همۀ ما استعداد ها و مهارت های مخصوص به خود را داریم. کلید موفقیت در درک جنبه های منحصر به فرد خود و یافتن راهی برای پشتیبانی آن ها و سپردن دیگر بخش ها به دیگران است.

اگر از محدودۀ نبوغ خود مطلع نیستید از خود بپرسید «چه کارهایی انجام می دهم که هیچ وقت کار به نظر نمی رسد؟» اغلب اوقات کاری که به طور طبعی در آن بهترین هستید چیزی است که ساده به نظر می رسد، آن قدر ساده که حتی نمی فهمید که یک استعداد است. از دوستان نزدیک، خانواده و همکاران در این مورد سوال کنید چرا که این اطلاعات مهم ترین دارایی شما خواهد بود.

3. دست به کار شوید حتی اگر کار فوق العاده ای نباشد

مقایسه گرایی می تواند راه سریعی برای فلج شدن باشد. قبل از این که بفهمید، ساعت ها زمان را با چمبره زدن روی کاناپه در فکر ساده موفق شدن دیگران سپری می کنید. وقتی خود را در چنین عادتی یافتید، سریعاً بلند شوید و شروع به حرکت کنید. حرکت کردن انرژی را در بدن پخش می کند و حتی باعث تغییر الگوی فکری می شود. این کار زهن شما را از مقایسه کردن کسب و کار خود با دیگران دور می کند.

برتری در کسب و کار یک شبه حاصل نمی شود. رسیدن به استاندارد های بالایی که احتمالاً برای خود ترسیم کرده اید نیاز به تلاش، فداکاری و اشتیاق زیادی دارد. به همین خاطر است که اعمال کوچک روزی شما را به جایی می رسانند که به گذشته نگاهی کنید و ببینید که چقدر پیشرفت کرده اید.

استفاده از تکنولوژی را متوقف کنید

4. استفاده از تکنولوژی را متوقف کنید

کاملاً در لحظه زندگی کنید چرا که بیشترین لذت ها و نعمت ها در لحظه وجود دارد. با این که من با یک جامعۀ زیبای آنلاین در تعامل هستم، دوست دارم تمام روز را در خاج از فضای آنلاین سپری کنم. جایی که بتوانم کاملاً با همسرم، دوستانم و یا افکار خلاقانۀ کاری ام ارتباطی کامل تر برقرار کنم. یک روز در ماه را انتخاب کنید و  به طور کامل از فضا های مجازی و وسایل ارتباطی دور شوید.

اگر فکر می کنید که نمی توانید مخاطبین خود را نادیده بگیرید و یا یک روز کامل از کسب و کار خود دور باشید به این فکر کنید که بعد از آن چقدر سر حال، متمرکز و سرزنده تر به سراغ آن ها خواهید رفت. وقتی از خود مراقبت می کنید، برای مراقبت از دیگران بهتر آماده می شود. همچنین در این روزها من به نوشتن لیستی از افراد و چیزهایی که عاشقشان هستم و همچنین خصوصیت هایی از خودم که دوستشان دارم پرداخته ام. صدای خود را در حال خواندن این لیست ضبط کنید و تا پایان ماه هر روز به آن گوش دهید.

مقایسه کردن یک تمایل طبیعی در انسان هاست که چیز بدی نیست اما شما می توانید با استفاده از این مراحل سعی بر کاهش مقایسه گرایی خود کنید. و وقتی که دوباره این عادت بازگشت، خیلی به خودتان سخت نگیرید چرا که شما به واقع به شکل خاص و زیبای خودتان فوق العاده هستید. بازگرداندن خود به درک این مهم چیزی است که شما را برای موفقیت آماده می کنید. پس دست از مقایسه کردن کسب و کار خود با دیگران بر دارید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)