چطور با استفاد از قانون 72 هر شش سال یکبار پول خود را دوبرابر کنیم

  • توسط pooladmin
  • 10/11/2019
  • 0

«خیلی سریع، پول خود را دوبرابر کنید!» آیا این کلمات مانند کلاهبرداری به نظر می رسند؟ اگر می خواهید پیشنهادهای این چنینی را بررسی کنید یا اهداف مالی برای کار خود تعیین کنید، یک روش سریع و کثیف وجود دارد که نشان می دهد چه اندازه طول می کشد تا شما بتوانید سرمایۀ خود را دوبرابر کنید. این روش «قانون 72» نام دارد، و مناسب تمامی سرمایه گذاری ها است.

نحوۀ کارکرد «قانون 72»

برای استفاده از قانون 72، عدد 72 را تقسیم بر عدد بازده سالیانۀ سرمایه گذاری کنید. نتیجه تعداد سال هایی است که طول می کشد تا پول شما دوبرابر شود. برای مثال، اگر بازده سالیانه 2.35% باشد و 1000 دلار هم سرمایه گذاری کنید، حدوداً 72/2.35 = 30.64 سال طول می کشد تا به 2000 دلار برسید.

ناراحت کننده است، نه؟ خب مثال بزرگ تری را بررسی کنیم: بورس. تقریباً غیرممکن است که بدانید چه اتفاقی قرار است برای قیمت بورس بیفتد. کاملاً واضح است که اتفاقات گذشته، پیش آمد های آینده را ضمانت نمی کنند. اما توسط تحلیل اطلاعات تاریخی، می توانیم یک حدس منطقی بزنیم. بر اساس «Standard and poor» میانگین بازده سالیانۀ S&P 500 از سال 1926 تا 2010 تقریباً 12.01% بود. در سود 12 درصد هر شش سال یکبار سرمایه دو برابر می شود. در سرمایه گذاری های امن تر که میانگین سود 6% است، هر 12 سال یکبار پول دو برابر می شود.

به یاد داشته باشید که در مورد سود سالیانه یا همان هدف بلند مدت صحبت می کنیم. ممکن است در یک سال، بورس 12 درصد بازده نداشته باشد – شاید 25 درصد باشد یا شاید هم 30 درصد از دست بدهد. در طول مدت زمان طولانی میانگین سودش 12 درصد می شود. قانون 72 به این معنا نیست که حتماً بعد از شش سال پول اولیۀ شما بر میگردد. شاید واقعاً پولتان دو برابر شود اما بخواهید سالهای بیشتری در همان بازار سرمایه گذار بمانید. اگر باید بعد از رسیدن به هدف تعیین شده در زمان مشخص، پولتان را از بورس خارج کنید، باید خیلی دقیق برنامه ریزی کنید، سرمایه گذاری را هوشمندانه انتخاب کنید.

عملکرد قانون 72

دست یابی به اهداف سرمایه گذاری

یک مشاور مالی حرفه ای ممکن است بهترین شرط بندی شما برای دستیابی به اهداف سرمایه گذاری خاص باشد، اما قانون 72 می تواند در شروع کار به شما کمک کند. اگر می دانید که باید تا یک تاریخ معین پول مشخصی داشته باشید (مثلاً برای بازنشستگی یا پرداخت شهریۀ دانشگاه فرزندانتان)، این قانون می تواند یک ایده کلی به شما بدهد که چه کمک هایی برای سرمایه گذاری و دست یافتن به اهدافتان نیاز دارید.

فرض کنیم که شما یک نوزاد تاه متولد شده دارید. پس 18 سال فرصت دارید تا برای دانشگاه او پول کنار بگذارید. چه مقدار قرار است نیاز داشته باشید؟

اول از همه باید با استفاده از قانون 72 تخمین بزنید که تا 18 سال دیگر با احتساب افزایش شهریه ها چه مقدار نیاز خواهید داشت، با این تصور که شهریه ها سالانه 4 درصد افزایش یابند. اگر 72 را بر 4% تقسیم کنیم، متوجه میشویم که هر 18 سال یکبار شهریه ها دوبرابر می شوند. اگر در نظر بگیریم که فرزند شما قرار باشد به دانشگاه هاروارد برود، شهریۀ این دانشگاه سال 2011-2012 ، 52،650 دلار بود. دو سال گذشته هاروارد افزایش 3.8 درصدی شهریه داشته است. یعنی اگر فرزند شما امسال به دانشگاه برود برای سال اول 52،650 دلار، سال دوم 54،650 دلار، سال سوم 56،727 دلار و سال آخر 58،883 دلار شهریه باید پرداخت کنید. جمع این شهریه می شود 222،910 دلار. از آنجایی که هر 18 سال یکبار شهریه ها دوبرابر می شوند، سالی که فرزند شما به دانشگاه برود 445،820 دلار باید در حساب شما باشد.

در حال حاضر شما 1000 دلار دارید و می خواهید تا 18 سال آینده سرمایه گذاری کنید. مانطور که قبل تر گفتیم اگر پول خود را در S&P 500 سرمایه گذاری کنید هر شش سال پول شما دوبرابر می شود. به عبارتی شش سال اول شما 2000، شش سال دوم 4000 و شش سال آخر (سال هجدهم) 8000 دلار دارید. واضح است که باید راه دیگری هم برای هزینه های دانشگاه فرزندتان پیدا کنید. یا اینکه به او بگویید تمامی هزینه ها به عهدۀ خودش است. هجده سال آنقدر هم زمان طولانی نیست.

برای به دست آوردن 450،000 دلار در 18 سال با سود 12 درصد، چقدر باید امروز سرمایه گذاری کنید؟ برای پیدا کردن این رقم باید معکوس عمل کنیم. هر شش سال پول خود را نصف کنید. برای سال 225000 دلار برای سال 12، 112500 دلار برای سال 6 و 56250 دلار تا دیروز باید داشته باشید.

چند برابر شدن پول و سرمایه

کاستی های قانون 72

قانون معروف 72 بی نقص نیست. اول از همه، اول از همه ، تأثیر هزینه های سرمایه گذاری مانند هزینه های مدیریتی و کمیسیون های بازرگانی بر بازده شما را در نظر نمی گیرد. خسارات وارده به شما را از هرگونه مالیاتی که باید برای سود سرمایه گذاری خود بپردازید را حساب نمی کند.

دوم اینکه یک راهنمای سخت گیر است. برای به دست آوردن نتیجۀ دقیق تر، باید علم جبر را بدانید و از فرمول های آن استفاده کنید. اما اگر می توانید حساب و کتاب کردن را تا چند ماه کنار بگذارید، قانون 72 پاسخ گوی نیاز هایتان خواهد بود.

با اطمینان تجارت کنید

تجارت کوتاه مدت بهترین زندگی را عرضه می کند. می توانید قبل از سرمایه گذاری، با آگاهی از سود و زیان آن خیلی سریع سرمایه گذاری کنید. در Nadex می توانید هنگام صرف نهار یا شب ها در بازار های فعال معامله کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)