چطور در جوانی به ثروت برسیم؟

  • توسط pooladmin
  • 14/11/2019
  • 0

هیچوقت برای پس انداز کردن و سرمایه گذاری کردن زود نیست. افراد جوانی که از سنین پایین پس انداز کردن را شروع می کنند، میتوانند این رفتار را به یک عادت همیشگی تبدیل کنند. هرچه زودتر به سرمایه گذاری کردن روی بیاورند پول بیشتری در زندگی نصیب شان می شود. برای جمع کردن پول اضافی مناسب برای سمایه گذاری باید کسب و کار خود را آغاز کرد. هر شخصی که عادت های مصرف روزانه اش را بررسی کند و آن ها را تغییر دهد می تواند پول مورد نیاز برای سرمایه گذاری را تهیه کند.

1. اصول

1. از جوانی شروع کنید

اگر میخواهید ثروت اندوزی کنید، زمان مهمترین عامل است. هرچه زمان پس انداز و سرمایه گذاری کردن بیشتر باشد مقدار مال اندوخته شده هم بیشتر میشود.

·         در بلند مدت مبلغ هنگفتی میتوان برای سرمایه گذاری کنار گذاشت تا در کوتاه مدت. شاید خیلی واضح به نظر بیاید اما خیلی ها تأثیر زمان را جدی نمی گیرند.

·         برای مثال، اگر از 5 سالگی ماهی 50 دلار کنار بگذارید در 65 سالگی 36،000 دلار خواهید داشت. این مبلغ را نمیتوان برای سرمایه گذاری در نظر گرفت.

·         اگر در 50 سالگی شروع کنید و ماهی 200 دلار کنار بگذارید در همان 65 سالگی به مبلغ 36،000 دلار می رسید.

·         اگر در سنین پایین شروع کنید زمان بیشتری برای جبران کردن ضررها خواهید داشت. اما در سنین بالا زمان کمتری دارید.

2. پشت سرهم به پس انداز خود اضافه کنید

تداوم روتین کنارگذاشتن پول (هفتگی، ماهیانه یا سالیانه) تأثیر بسزایی در موفقیت بلند مدت شما دارد. اگر در بخاطر آوردن زمان افزودن به حساب خود مشکل داشتید، سعی کنید یک انتقال خودکار ماهیانه برای حسابتان فعال کنید.

·         پس انداز یعنی انتقال پول به یک حساب جداگانه. باید بین حساب شخصی و حساب پس انداز تفاوتی باشد.

·         این روش باعث می شود که پول های اضافی را خرج نکنید. بعد ها می توانید موجودی حساب پس انداز خود را در سهام یا اوراق قرضه وارد کنید.

·         کنار گذاشتن با برنامۀ قبلی پول به این معناست که می توانید هر سری مقدار کمتری به آن اضافه کنید. با این کار ذخیره کردن پول بسیار راحت تر می شود.

استفاده از تکنیک های ترکیبی

3. از تکنیک های ترکیبی استفاده کنید

وقتی بودجه شما در پس انداز است ، هرچه سریعتر این وجوه را به یک سرمایه گذاری منتقل کنید. بازده بیشتری را از یک سرمایه گذاری کسب خواهید کرد. وقتی پول را از پس انداز به سرمایه گذاری منتقل می کنید، از تکنیک ترکیبی استفاده کرده اید.

·         ترکیب باعث می شود سرمایۀ شما سریع تر رشد کند مانند یک گوله برف که از بالای کوه قل می خورد. هرچه بیشتر قل بخورد، بزرگ تر می شود.

·         زمانی که از ترکیب استفاده می کنید در واقع سود روی سود می آورید. با گذشت زمان، شما هم روی پول اولیۀ خود سود برده اید و هم سود های قبلی به شما سود داده اند.

4. از قیمت دلار استفاده کنید

ارزش شاخص هر سرمایه گذاری ممکن است در هر سال معین بالا یا پایین شود. با این حال، با گذشت زمان، این شاخص میانگین بازده حدوداً 10 درصدی در سال دارد. می توانید از میانگین هزینه های دلار برای بهره مند شدن از کاهش های کوتاه مدت در ارزش یک سرمایه گذاری استفاده کنید.

·         زمانی که از قیمت دلار استفاده می کنید، هر ماه همان قدار مشخ را به حساب خود اضافه می کنید.

·         میانگین هزینه های دلار به طور معمول با سرمایه گذاری سهام و صندوق متقابل استفاده می شود. هر دو این سرمایه گذاری در سهام خریداری می شوند.

·         اگر قیمت سهام پایین بکشد، شما سهام های بیشتری می خرید. برای مثال، شما هر ماه 500 دلار به حساب خود اضافه می کند. اگر قیمت هر واحد بورس 50 دلار باشد شما 10 واحد می خرید. اگر قیمت هر واحد تا 25 دلار کاهش یابد ماه بعد شما با 500 دلار می توانید 20 واحد خریداری کنید.

چند برابر کردن سرمایه

5. چند برابر کردن سرمایه

اگر در اوراق قرضه سرمایه گذاری کنید، ضرب سود در سود سرمایه را چند برابر می کند. برای بورس، چندبرابر شدن یعنی افزایش درآمد ها. در هر دو صورت، شما باید سود حاصل را دوباره سرماه گذاری کنید.

·         دفعات و زمان هم مهم هستند. تعدد دفعات به این معنا است که سود حاصل را دوباره سرمایه گذاری کنید. هر چه بیشتر این اتفاق طول بکشد ثروت شما بیشتر می شود.

·         برای مثال، اگر در 25 سالگی ماهی 100 دلار پس انداز کنید و با 6 درصد سود تا 65 سالگی 48 هزار دلار به حساب سپردۀ خود اضافه کرده اید. حال اگر هر ماه سود حاصل را هم سرمایه گذاری کنید در آن 40 سال 200،000 دلار در حساب دارید.

·         در مقابل، اگر از 40 سالگی حساب سپرده گذاری افتتاح کنید با ماهی 200 دلار و سود 6 درصد تا 65 سالگی 60 هزار دلار در حساب خود دارید. البته فرصت کافی برای چندبرابر کردن ندارید.

2. درک انتخاب های پیش رو

1. از حساب سپرده گذاری استفاده کنید

حساب سپده گذاری اجازۀ دسترسی به پول را در هر زمانی وبا خطر کم تر به شما میدهد. این انتخاب نرخ سود کمی دارد. گواهی سپرده بازده بهتری را به ارمغان می آورد اما انعطاف پذیری کم تری دارد. باید پول را برای مدت زمان زیادی در بانک بگذارید که ممکن است از چندماه تا چندسال طول بکشد.

·         این نوع سرمایه گذاری ها سودهای متعددی دارد. راه اندازی آن ها آسان تر است، و معمولاً تا 250000 دلار اعتبار دارند. یعنی امن هستند.

·         نکتۀ منفی این حساب سود کم آن است. بدون سود، سرمایۀ شما چندبرابر نمی شود. در نتیجه گواهی سپرده و حساب های سپرده گذاری برای نگ داشتن کوتاه مدت پول مناسب هستند.

·         بانک های کوچکتر و مؤسسه ها گاهی نرخ سود بالاتری پیشنهاد می دهند که برای جذب مشتری است.

سرمایه گذاری در بورس و اوراق قرضه

2. سرمایه گذاری در اوراق قرضۀ دولتی

زمانی که اوراق قرضه می خرید به دولت یا شهرداری ها پول قرض می دهید. حتی می توانید در اوراق قرضۀ مشارکتی سرمایه گذاری کنید.

·         سود سالیانۀ اوراق قرضه ثابت است. همچنین می توانید همان سود را برای خرید اوراق بیشتر مصرف کنید و پول خود را دوبرابر کنید.

·         بازپرداخت سرمایۀ اولیۀ شما و سود آن طبق نرخ دولت است. ضمانت این اوراق معمولاً با مالیات است و آن ها کم خطر هستند.

·         بازپرداخت اوراق مشارکتی بر اساس ارزش مشارکت است.

·         این اورا را از بانک ها می توان تهیه کرد.

·         نکتۀ منفی این روش در این است که سود پایین بازپرداخت کم هم دارد. حتی با سود بالا هم به نسبت بورس بازپرداخت کمی دارد. البته خطر اوراق بهادار از بورس کم تر است.

·         میانگین سود بازدهی اوراق بهادار از 1928 سالیانه 6.7 درصد است که همین مورد در بورس 10 درصد است.

3. خرید سهام بورس

وقتی سهام می خرید از صاحبان آن شرکت می شوید. سهام داران سهام می خرند تا از سود افزایش قیمت آن سهام بهره ببرند.

·         میانگین سود بورس بهتر از دیگر سرمایه گذاری ها است. با اینکه بورس بازپرداخت بیشتری دارد خطر بیشتری هم دارد. هرچه بیشتر در بورس باشید بیشتر فرصت دارید ضرر حاصل از کاهش قیمت ارزش سهام را جبران کنید.

·         اگر شرکت به سود بالا برسد ممکن است سهم سهامداران را بخرند.

4. بودجۀ مشارکتی

بودجۀ مشارکتی یک استخر پر از پول اصطلاحی است برای چندین سرمایه گذار. بودجه ها با روش های امن مانند اوراق قرضه و بورس سرمایه گذاری می شوند.

·         حساب های بودجۀ مشارکتی به راحتی افتتاح می شوند. سرمایه داران هزینه ای برای مدیریت حساب ها پرداخت می کنند. اگر بخواهید می توانید به سرمایۀ خود بیافزاید یا دوباره سود خود را سرمایه گذاری کنید.

5. مبادلات معامله شده با ارز

ETF نوعی امنیت در بازار است که مانند تقاطع بین یک بودجۀ مشارکتی و سهام عمل می کند. شما می توانید ETF را از طریق یک کارگزار یا یک مشاور الکترونیکی ، مانند Betterment ، تجارت کنید. ETFs این مزیت را دارند که هزینه کمتری داشته باشند و نسبت به سهام فردی از نظر مالیاتی کارآمدتر باشند.

·         چندی از معروف ترین ETF ها شامل SPDR S&P 500 ، SPDR Dow Jones

برنامه های بازنشستگی

6. از برنامه های بازنشستگی با کمک های همسان استفاده کنید

 اگر شغل شما طرح بازنشستگی ارائه می دهد ، دریابید که آیا پیشنهاد کارفرمای شما با حساب بازنشستگی شما مطابقت دارد یا خیر. اگر چنین است ، این یک روش عالی برای پس انداز کردن پول و ایجاد سریع ثروت است.

·         اگر حساب بازنشستگی داشته باشید خیلی راحت تر مطابقت پیدا می کنند.

·         شاید کارفرمای شما به ازای هر دلار در حساب شما یک لار دیگر به آن بیفزاید.

7. استفاده از انتخاب های دیگر

شاید گزینه های دیگری هم داشته باشید. کمی تحقیق کنید و راه های سرمایه گذاری که بازپرداخت خوبی دارند را انتخاب کنید. چند نمونۀ خوب:

·         وام فرد به فرد. از پلتفرم هایی مانند Club  یا Prosper استفاده کنید و به اشخاصی که نمی توانند از بانک وام بگیرند وام بدهید. می توانید از نرخ سود 6 دصدی استفاده کنید.

·         املاک. اگر پول هنگفتی برای خرید املاک مستقل ندارید از شرکت های سرمایه گذار استفاده کنید که با مقدار پول کم یکی از صاحبان ملکی شوید.

8. درباره هزینه هایی که ممکن است بپردازید، اطلاعات کسب کنید

 برخی از سرمایه گذاری ها ممکن است با هزینه های زیادی همراه باشند که می تواند به میزان قابل توجهی بازده شما را کاهش دهد. قبل از هرگونه سرمایه گذاری، با مشاور مالی خود صحبت کنید (در صورت داشتن یکی) در مورد انواع هزینه هایی که می توانید انتظار پرداخت آن را داشته باشید. برخی از انواع متداول هزینه ها عبارتند از:

·         هزینه های بودجۀ مشارکتی

·         مدیریت بودجه یا مشاور

·         هزینه های انتقال برای فروش یا خرید سهام و اوراق قرضه

·         هزینه های سالیانۀ حساب

3. افزایش ثروت اضافی

راه اندازی کار شخصی برای ثروت اندوزی

1. راه اندازی کسب و کار شخصی

اگر شغل تمام وقت دارید میتوانید سرمایۀ خود را با راه اندازی یک شغل نیمه وقت افزایش دهید. از بخش اضافی حقوق خود برای افزایش سپرده گذاری هایتان استفاده کنید. با افزایش سرمایه، سریعتر ثروتمند شوید.

·         یک شغل کوچک داشته باشید. یک شغل جدید یعنی نیاز به استخدام مردم برای انجام کارهای خاص. برای مثال، یک شخص برای بررسی رزومه ها.

·         شاید در این شغل به جایی برسید که به شغل تمام وقت شما تبدیل شود.

2. تبدیل تفریح به شغل

اگر برای یک سرگرمی اشتیاق خاصی دارید آن را به شغل خود تبدیل کنید. برای مثال از موج سوای لذت می برید به حدی از تجربه در این عرصه برسید که بتوانید راهی برای حل مشکلات افرادی که موج سواری را دوست دارند پیدا کنید. شاید یک نوع تختۀ خاص طراحی کنید.

·         شغل های موفق مشکلات مصرف کننده را رفع می کنند. از دیگر افرادی که کوج سواری می کنند بپرسید که چه مشکلاتی دارند شاید بتوانید راهی برای حل آن ها پیدا کنید.

3. بررسی عادت های شخصی

اگر برای هزینه های خود بودجه تعیین نمی کنید قطعاً پول خود را هدر می دهید. برای تمامی هزینه های خود بودجۀ مشخصی تعیین کنید و بر اساس آن خرج کنید.

·         هزینه های ماهیانۀ خود را بررسی کنید. بعضی از آن ها مانند اقساط ثابت هستند. بعضی دیگر مانند بنزین یا تفریح هزینه های متغییر هستند.

·         حتماً برای هزینه های ثابت خود یک بودجۀ ثابت در نظر بگیرید.

·         هزینه های جانبی را بازبینی کنید و در صورت امکان آن ها را اصلاح کنید و مقدار مصرف را کاهش دهید.

·         به نسبت شرایط خود شاید بتوانید هزینه های اجارۀ منزل را هم کاهش دهید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)