چگونه اهداف مالی خود را برای کسب موفقیت تعیین کنید

  • توسط pooladmin
  • 19/12/2019
  • 0
اهداف مالی

تعیین اهداف مالی برای دستیابی به چشم انداز بزرگی که برای زندگی خود دارید ضروری است. رویاها و خواسته های شما معمولاً فقط در صورت دستیابی به ظرفیت مالی قابل تحقق و داشتن این ظرفیت به معنای ایجاد نقشه راه برای رسیدن به آن می باشد؛ از این رو ، این اهداف دارای اهمیت است.
اهداف صحیح به شما کمک می کند پیشرفت های خود را در جهت چشم انداز بزرگ خود ردیابی کنید. اگر اهدافی ندارید، نمی دانید چه چیزی را ردیابی کنید و هیچ چیزی مانند رسیدن به هدفی که شما در آینده به آن می رسید، نمی تواند شما را هیجان زده کند. مانند سوختی برای آتش شما!
شما می توانید اهداف مالی جدید را در هر زمان و به هر دلیلی تعیین کنید. فقط برای تحقق اهدافی که تعیین کرده اید باید محرک داشته باشید. بنابراین بیایید دقیقاً در مورد چگونگی رسیدن به اهداف به روش صحیح صحبت کنیم:

  • سه قانون تعیین اهداف مالی
  • برای اهداف مالی خود برنامه ریزی کنید
  • دستیابی به اهداف مالی خود را برای خود آسان کنید
  • چگونه با انگیزه بمانیم

سه قانون تعیین اهداف مالی

سه قانون

هنگام شروع این سفر ، تعیین اهداف دارای اهمیت است. سه نکته مهم وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید. اهداف مالی شما باید شامل موارد زیر باشد:

قابل اندازه گیری

اگر نتوانید آن اندازه گیری کنید، چگونه پیشرفت خود را ارزیابی می کنید؟ شما باید به طور واضح بیان کنید که چه چیزی را می خواهید بدست آورید و برای رسیدن به هدف نهایی خود از چه زمانی شروع خواهید کرد و به چه چیزهایی احتیاج دارید.

واقع بین

برای خود احتمالات غیرقابل باور درست نکنید. بله، اهداف شما باید چالش برانگیز و خارج از منطقه راحتی شما باشند اما نباید مسخره یا دست نیافتنی باشند. اگر پس انداز پنج هزار دلار در سال برای شما آسان است، پس چرا هدف خود را ده هزار دلار نمی کنید؟ اما تعیین هدفی برای پس انداز  یک میلیون دلار وقتی پس انداز ده هزار دلار در حال حاضر دشوار است … بسیار خوب، منظورم را متوجه شدید!

نوشته شده

باید اهداف خود را یادداشت کنید. گویا جادویی در این کار نهفته است وقتی که قلم را روی کاغذ قرار می دهید و آنچه را که می خواهید انجام دهید می نویسید. نوشتن اهداف به آنها حیات می بخشد و وقتی آنها را روی کاغذ می بینید اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

برای اهداف مالی خود برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی

هنگامی که اهداف خود را تعیین کردید، زمان آن رسیده است که هر هدف را تجزیه کنید.
به عنوان مثال، هدف شما پس انداز ده هزار دلار اضافی در طی دوازده ماه آینده است. باید هر ماه حدود هشتصد و سی دلار پس انداز کنید. خب، شما می دانید که پول به خودی خود به دست شما نمی رسد.
برای تحقق بخشیدن به این هدف، باید آن را با بودجه خود متناسب کنید، بفهمید که کجا باید کاهش یابد، به روشهای افزایش احتمالی درآمد خود فکر کنید و سپرده های ثابتی برای حداکثر کردن نتایج خود ایجاد نمایید.
این مراحل به هدف پس انداز ده هزار دلاری شما که می خواهید آن را تحقق ببخشید ارزش بسیار زیادی را اضافه می کند. اما با دانستن همه اینها، چگونه این کار را انجام می دهید؟
پاسخ: در ابتدای هر روز، کار یا اقدامی را انتخاب کنید که شما را به هدفتان نزدیکتر کند. این کار لازم نیست که برای هر روز یکسان باشد و برخی از نمونه ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ایجاد یک سپرده پس انداز
  • تعیین انتقالات خودکار
  • خواندن یک کتاب مربوط به امور مالی
  • بررسی توجیه پذیری شریکتان
  • داشتن یک روز بدون هزینه

انجام این کار روزانه که در طول زمان به آن افزوده می شود، حتی اگر دچار شکست هم شوید، شما را مستقیما به سوی اهدافتان سوق می دهد.

دستیابی به اهداف مالی خود را برای خود آسان کنید

تمرکز

متأسفانه ، بسیاری از مردم قبل از اینکه حتی فرصتی برای پیشرفت داشته باشند، از اهداف خود دست می کشند. رسیدن به اهدافتان معمولاً از آنچه گفته می شود دشوارتر است.
اما هیچ دلیلی وجود ندارد که واقعاً نتواند آسان باشد. فقط باید بدانید که چگونه در جهت اهداف خود تلاش کنید. افرادی که در دستیابی به اهداف مالی خود موفق هستند، موارد زیر را تمرین می کنند.

روی برنامه ریزی فعالیت های خود تمرکز کنید، نه آخرین فرصت هدف

در برخی موارد، تمرکز بر آخرین مهلت می تواند باعث شود فکر کنید آنچه که می خواهید به انجام برسانید آنقدر با شما فاصله دارد که شما وقت زیادی برای انجام کارهای بعدی دارید.
اما ناگهان، آنقدر نزدیک می شود که برای انجام هر کاری خیلی دیر شده است. وقتی روی برنامه ریزی اقدامات خود برای اهداف بزرگ متمرکز می شوید (آنها را با تقسیم بندی روزانه، هفتگی، ماهانه یا فصلی ردیابی می کنید)، به احتمال زیاد قرار است آنچه که برای تحقق اهدافتان در نتیجه اقدامات پیوسته خود مورد نیاز است را انجام دهید. این باعث می شود که من به نکته بعدی برسم.

روی اقدامات تمرکز کنید، نه عملکرد

اقداماتی که انجام می دهید وزن بیشتری نسبت به عملکرد واقعی دارند. چرا؟ خب، ممکن است عملکرد همیشه عالی نباشد، اما اقداماتی که شما به طور مداوم انجام می دهید (مانند بودجه بندی، پس انداز پول در برنامه، انجام پرداخت های مداوم نسبت به بدهی و غیره) به شما کمک می کند هر بار بهتر شوید و عملکرد کلی خود را بهبود ببخشید.
این دو چیز می تواد تفاوت زیادی در هنگام رسیدن به اهدافی داشته باشد که انجام آنها فوق العاده آسان است.

چگونه می توانید هنگام کار در جهت اهداف مالی خود باانگیزه بمانید

انگیزه

تعیین هدف یا فکر کردن به یک هدف آسان است، اما با گذشت زمان همه ما انگار انگیزه لازم را برای تکمیل و تحقق این اهداف از دست می دهیم. حقیقت این است که انگیزه برای موفقیت شما حیاتی است!
با وجود این که هنگام رسیدن به اهداف مالی خود، شکست ها و ناکامی هایی به وجود خواهد آمد، مهم است که خود را با انگیزه نگاه دارید. در اینجا نکاتی وجود دارد که شما را با وجود آنچه ممکن است در مسیر موفقیت مالی با آن روبرو شوید، متمرکز و مصمم نگاه می دارد.

1. یک سیستم پاداش ایجاد کنید

هنگامی که اهداف مالی خود را تعریف می کنید، ممکن است در دام تلاش بیش از حد سختی برای دستیابی به آنها بیفتید. امکان دارد خواب خود را از دست داده و فعالیت های دیگر را کنار بگذارید. حتی ممکن است هنگامی که هدف خود را تعیین کردید، دست از زیاده روی در خرید، تفریح یا غذا خوردن بکشید. حتی اگر شما موفق شوید این کار را برای مدتی انجام دهید، ممکن است احساس خستگی بیش از حد کنید و قبل از اطلاع از این موضوع دست از این کار بکشید.
به جای اصلاح اساسی کل زندگیتان، کوشش خود را معطوف تغییر پیوسته در زمانی کنید که پاداش هایی را برای خود ایجاد می کنید. در ازای پیروزی های کوچکی که کسب می کنید به خود پاداش دهید.
به جای اینکه همه چیزهای مورد علاقه خود را فراموش کنید، برخی اوقات بخشی از بودجه خود را به یک ولخرجی کوچک اختصاص دهید. در پایان ماه یا هفته، اگر به اهداف مالی خود پایبند هستید، می توانید کمی افراط کنید.
این سیستم پاداش به شما کمک می کند اگر در سفر خود ناامید شدید، از ولخرجی خودداری کنید. همچنین باعث می شود که به جای مجازات خود برای هرگونه اشتباه مالی قبلی که احساس می کنید مرتکب شده اید، پاداش بیشتری را پس انداز کنید.

2. وقت خود را با افراد همفکر بگذرانید

اگر می خواهید مبلغ مشخصی را پس انداز کنید یا مبلغ مشخصی از بدهی را بپردازید، بهتر است وقت خود را با افرادی بگذرانید که درست مثل شما برای بردن به میدان آمده باشند. اگر به دنبال این هستید که باانگیزه باشید، این یکی از بهترین راه هاست. این افراد می توانند شما را برای اهداف مالیتان مسئول نگاه دارند.
مکانی عالی برای جستجوی افراد همفکر درست در اینجا یعنی Clever Girl Finance است! در اینجا، مجموعه ای از زنانی را که به دنبال انجمن افراد با اهداف مالی مشابه خود هستند، پیدا خواهید کرد.
همچنین تعجب خواهید کرد که چند نفر در شبکه شما به دنبال دستیابی به اهداف مالی مشابه شما هستند. می توانید برای اجماع دیگران میزبان یک جلسه باشید. همه چیز با یک نفر شروع می شود.

3. اطلاعات مربوط به امور مالی شخصی را جستجو کنید

به غیر از آزمون و خطا، یکی از راه های کسب دانش در مورد امور مالی، خواندن کتاب های مالی شخصی است. درس گرفتن از اشتباهاتی که دیگران انجام داده اند بسیار سودمندتر از یادگیری راه دشوار است. به همین دلیل این کتاب ها در دسترس هستند.
راهی دیگر برای به دست آوردن دانش، جستجوی رویدادهای مالی شخصی است. در این رویدادها، شما بیشتر درگیر کار خواهید شد و با افرادی با همان اهداف و دیدگاه های مشابه درباره پول مانند شما (دوباره مسئولیت پذیری بیشتر) دیدار خواهید کرد.
این کارشناسان امور مالی شخصی اولین کسانی خواهند بود که به شما بگویند که روی «چراها»ی خود تمرکز کنید. اگر روی «چراها»ی اهداف خود متمرکز شوید و این که چه تاثیر مثبتی روی زندگی و رفاه شما خواهد داشت، خیلی بیشتر به اهداف مالی خود پایبند خواهید بود.
سعی کنید تمرکز خود را از پول یا کسب درآمد بیشتر دور کنید. به جای آن، بگذارید هر گونه پول اضافی که بدست می آورید محصول جانبی هدف شما باشد. تمرکز بر اینکه می خواهید چه میزان پول بدست آورید صرفاً به جای فراهم کردن یک زندگی بهتر، سریعترین راه برای از پا درآمدن است.

4. شروع کوچکی داشته باشید

همه ما اثر گلوله برفی را می شناسیم! به عنوان مثال، اگرچه ممکن است در ابتدا منطقی باشد که از عهده بزرگترین بدهی های خود برآییم، انجام معکوس آن برای روان شما بسیار عالی است؛ زیرا شما می توانید آن پیروزی های کوچک را خیلی سریعتر از آنکه با بالاترین ترازهای خود شروع می کردید، جشن بگیرید. این کار ، به نوبه خود، باعث می شود انگیزه و هیجان لازم را برای دنبال کردن اهداف مالی بزرگتر داشته باشید.
بنابراین، هنگامی که به اهداف خود فکر می کنید، در نظر بگیرید که چگونه می توانید آنها را شروع کنید تا بتوانید سود انگیزشی دستیابی به آن پیروزی های کوچک را به دست آورید.

تعیین کنید و انجام دهید

تعیین اهداف مالی به روشی صحیح و پیروی از آنها فرصتی برای شما برای رسیدن به خارق العاده ترین رویاها است. انتظارات خود را از آب بیرون آورده و پیشرفت واقعی به سمت موفقیت مالی خود را آغاز کنید.
در اینجا می خواهیم چندین هدف شگفت انگیز را تعیین کنیم، بیایید برویم!

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)