• صفحه خانگی
  • >
  • سرمایه گذاری
  • >
  • چگونه ریحانا ثروت ۶۰۰ میلیون دلاری ایجاد کرد – و به ثروتمندترین موسیقیدان زن جهان تبدیل شد؟

چگونه ریحانا ثروت ۶۰۰ میلیون دلاری ایجاد کرد – و به ثروتمندترین موسیقیدان زن جهان تبدیل شد؟

  • توسط pooladmin
  • 03/07/2020
  • 0

“کار ، کار ، کار ، کار ، کار ، کار.”
این خط نخستین سرود سالن رقص ریحانا ۲۰۱۶ با عنوان، کار مناسب است. همچنین می تواند به عنوان شعار شخصی وی نیز در نظر گرفته شود.
رابین ریحانا فونته، ۳۱ ساله، در ابتدا شهرت خود را به عنوان خواننده جهانی ساخت و بعد از آن به یک نماد سبک و کارآفرین آرایش تبدیل شد- و به زودی اولین زن سیاه پوست مسئول یک خانه بزرگ مد لوکس خواهد بود. تمام این تلاشها به ثروت ۶۰۰ میلیون دلاری انجامید و او را به ثروتمندترین موسیقیدان زن جهان، پیش از امثال مدونا (۵۷۰ میلیون دلار)، سلین دیون (۴۵۰ میلیون دلار) و بیانسه (۴۰۰ میلیون دلار) قرار داد. بیشتر اینها تنها درآمد ناشی از موسیقی نیست بلکه به دلیل همکاری وی با LVMH، غول لوکس فرانسه است که توسط میلیاردر برنارد آرنو اداره می شود. ریحانا (همانطور که اخیراً شفاف سازی کرده است) ریانا (تلفظ “Ri-Ann-ah” ، “Ri-a-nah”) و LVMH بطور مشترک صاحبان برند آرایشی Fenty Beauty هستند. این برنامه در سپتامبر سال ۲۰۱۷ در Sephora، یکی دیگر از برندهای LVMH و به صورت آنلاین در FentyBeauty.com راه اندازی شد و به سرعت تبدیل به یک موفقیت همه پسند گردید. Fenty Beauty در چند هفته اول فروشی ۱۰۰ میلیون دلاری، که به واسطه شهرت ریحانا و ۷۱ میلیون دنبال کننده اینستاگرام پیش بینی شده بود، را تجربه کرد.


کلا در آمریکا، صنعت مراقبت شخصی در سالهای اخیر رو به رشد بوده است. طبق تحقیقات Grand View Research، این میزان تا سال ۲۰۲۵ می تواند به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار فروش برسد، که در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۱۳۰ میلیارد دلار فروش داشت. این بازار در سال گذشته رکورد ۱۳۴ معاملات M&A را تجربه کرد، از جمله خرید ۲۵۰ میلیون دلاری P&G از زیبایی ۱۰ ساله First Beauty Aid. شاید یکی از پرمخاطب ترین آمارها این باشد که : ۱۱ نفر از ۸۰ زن حاضر در لیست Forbes از غنی ترین زنان خود ساخته در بازارهای زیبایی یا محصولات مراقبت از پوست پول خود را بدست آوردند. بسیاری به کارهایی که ریحانا انجام داد، روی آوردند و از فرصت کم هزینه بازاریابی در رسانه های اجتماعی سود بردند. این امر برای افراد مشهور دیگر هم خوب شد، چرا که کایلی جنر و محصولات آرایشی او، در ابتدا محصولات جدید خود را از طریق طرفداران فعلی خود در شبکه های اجتماعی به بازار عرضه کرد. Fenty Beauty خود را به شکلی دیگر متمایز کرده است و ۴۰ کرم پودر را با طیف رنگی متفاوت به بازار عرضه کرد، که باعث شد مارک های دیگر به نسبت فروش بسیار کمی داشته باشند.
استفانی ویسینک، تحلیلگر تحقیق در جفریس می گوید: “این اتفاق کنوانسیون استانداردی که معتقد است شما برای جلب رضایت بازار فقط به یک مجموعه مشخص از رنگ ها نیاز دارید،  را به چالش کشید.”
“نه تنها [Fenty Beauty] به فروش قابل توجهی دست یافت، بلکه به طور بالقوه صنعت را برای همیشه دگرگون ساخت.”
فروش همچنان در حال افزایش است. Fenty Beauty سال گذشته، پس از تنها ۱۵ ماه فعالیت تجاری، ۵۷۰ میلیون دلار درآمد داشت. کل این عملیات بیش از ۳ میلیارد دلار ارزش دارد. براساس تخمین فوربس LVMH تقریباً مالک ۵۰٪ این تجارت است، در حالی که ریحانا حدود ۱۵٪ سهم دارد، البته نماینده این هنرمند با این آمار اختلاف نظر دارد، اما جزئیات بیشتری را روشن نکرده است.


بومی باربادوسی(ریانا) که بر سختی هایی از جمله یک پدر معتاد، سوءاستفاده و تعرض تبلیغاتی که توسط دوست پسر قبلیش کریس براون در سال ۲۰۰۹ اتفاق افتاد، غلبه کرد، همچنین صاحب خط لباس زیر Savage X Fenty با شرکت مد آنلاین TechStyle Fashion Group مستقر در لس آنجلس است. او همچنین میلیون ها دلار درآمد از تورهای خوانندگی اش به دست می آورد، که بقیه ثروت او را تشکیل می دهد.
امپراتوری او همچنان رو به رشد است. در ماه مه، LVMH و ریحانا، سالن جدیدی از مد Fenty را معرفی کردند که در زمینه لباس، کفش، لوازم جانبی و جواهرات فعالیت می کند.
ریحانا به مجله سبک نیویورک تایمز گفت: “آنها این پیشنهاد را به من دادند که بی فکری بود زیرا LVMH یک دستگاه است.” “برنارد آرنو بسیار مشتاق بود. او به من و رویاهایم اعتماد کرد. ”
خط مدی، که در ماه مه به صورت آنلاین راه اندازی شد، شامل اندازه هایی تا سایز ۱۴ آمریکایی می شد که تمام ایده آل های مد نظر Fenty Beauty را در بر داشت.
این مارک بزودی هم رتبه با مارک های معروف مانند Dior و Givenchy با بیش از ۳۰ سال تجربه کار قرار گرفت.
ویسینک می گوید: “آنچه را که Fenty Beauty به صنعت زیبایی بخشید، همان کار را هم در صنعت مد انجام خواهد داد.” “این برند قصد دارد تمام کاری را که برای ساختن یک نام تجاری جهانی، منحصر به فرد و نمادین، لازم است، انجام دهد.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)