چگونه می توان سود ناخالص را بهبود بخشید

  • توسط pooladmin
  • 07/02/2020
  • 0

فرمول سود ناخالص: چیست، چطور محاسبه می شود، چگونه می توان آن را بهبود بخشید.

سود ناخالص

سود ناخالص

زمانی که محصولی را می فروشید و یا خدماتی ارائه می دهید، این مسئله بسیار مهم است که میزان سود ناخالص و میزان پولی را که از فروش محصول کسب کرده اید را درک کنید. در اصل، سود ناخالص به شما نشان می دهد که برای تمام هزینه های خود در سرمایه گذاری نرخ بازده سرمایه گذاری یا  ROI باز می گردد. سود ناخالص، نشان می دهد که شما نرخ بازده سرمایه گذاری ایده آل برای هزینه های خود دریافت نمی کنید در حالی که قیمت بالا ثابت می کند که شما کار خود را به خوبی انجام می دهید. در حالت ایده آل ، سود ناخالص بالایی دارید که سازمان شما را به سمت رشد و موفقیت بلند مدت سوق می دهد. با صرف وقت برای مشخص کردن سود ناخالص خود می توانید اهداف قابل دستیابی را تعیین کرده و تصمیمات آگاهانه ای را برای تجارت بی نظیر خود بگیرید.

فرمول

فرمول ناخالص درآمد خالص تقسیم بر فروش خالص است. در اینجا مختصراً معنای هر یک از این ارقام آورده شده است.

فروش خالص: فروش ناخالص منهای تخفیف ، بازده و کمک هزینه.

درآمد خالص: کل درآمد منهای هزینه.

چرا سود ناخالص برای تجارت شما مهم است.

سود ناخالص برای تجارت شما ضروری است زیرا می تواند به شما در انجام موارد زیر کمک کند:

کسب و کارتان را گسترش دهد: هنگامی که می دانید میزان ناخالص چیست، به راحتی می توانید محصولاتی را تعریف کنید که هزینه های شما را تحت الشعاع قرار میدهد و آن ها را کاهش دهید. سود ناخالص داده های ارزشمندی ارائه می دهد که می تواند برای گسترش کسب و کار شما شانس شگرفی را رقم زند.

مشکلات را شناسایی و آن ها را حل کنید: اگر فهمید که سود ناخالص برای برخی از محصولات یا خدمات خاص پایین است ، ممکن است خطاهای مربوط به قیمت گذاری، مدیریت، حسابداری یا چیزهای دیگر را کشف و از آن خطاها مراقبت کنید.

تأمین اعتبار: برای دریافت وام مشاغل کوچک برای تجارت خود، می بایست میزان سود ناخالص خود را به وام دهندگان نشان دهید. وام دهندگان می خواهند بدانند که محصولات و خدمات شما پتانسیل سود آوری را دارند.

قیمت مناسب: سود ناخالص شما نشان می دهد که چند دلار از شما در حد سود آوری مشارکت می کند. این موضوع به شمت کمک می کند تا متوجه شوید که مبلغ پیشکش شما خیلی بالا یا خیلی پایین است.

 سود ناخالص: چگونه می توان از فرمول سود ناخالص استفاده کرد. تا زمانی که برای محاسبهء سود ناخالص خود از این فرمول استفاده می کنید، بسیار آسان است. بیایید بگوییم، کسب و کار شما خلاء می فروشد. می فهمید که فروش خالص شما (ناخالص فروش منفی تخفیف ، بازده و کمک هزینه) 100،000 دلار است. درآمد خالص شما (کل درآمد منهای هزینه) 300،000 دلار است. اگر 100،000 دلار را 300،000 دلار تقسیم کنید و عدد را 100 برابر کنید ، 33 درصد سود کسب می کنید.

انواع سود خالص

در اینجا تعداد متعددی از سود ناخالص وجود دارد که ممکن است بخواهید آن را محاسبه کنید از جمله:

بهره ناخالص: درآمدی را که شما پس از کسر هزینه کالاهای فروخته شده یا COGS کسر می کنید. مواد اولیه، دستمزد نیروی کار و سایر هزینه های مرتبط با تولید یا ساخت کالاهای شما در COGS شما گنجانده شده است. بدهی ، هزینه های کلی ، مالیات و سایر هزینه ها در نظر گرفته نمی شود. با سود ناخالص، می توانید میزان سود ناخالص خود را با کل درآمد خود مقایسه کنید. رقم مورد نظر شما بازتاب خوبی از درصد سود پس انداز شما پس از پرداخت برای تولید محصولات شما است.

عملیات سود ناخالص: درآمد عملیاتی / درآمد خالص فروش 100 X

برخلاف ناخالص، بهره عامل هزینه های کلی را که برای فعالیت یک تجارت لازم است در نظر می گیرد. این ها ممکن است مواردی مانند هزینه های عملیاتی ، اداری و فروش باشد. در حالی که سود ناخالص شامل هزینه های کلی است، مالیات ها، بدهی ها و سایر هزینه های غیر عملیاتی گنجانده شده است. هدف از سود ناخالص عملیاتی این است که درآمد خود را پس از پرداخت هزینه برای تولید محصولات خود و اجرای کار خود دریابید. این موضوع شما را از اینکه چطور می توانید به خوبی هزینه های خود را مدیریت کنید مطلع می سازد.

سود خالص

سود عملیاتی – هزینه های بهره – مخارج مالیاتی / درآمد 100 X

سود خالص نسبتی است که درآمد باقیمانده را نشان می دهد، یعنی مقدار پولی که پس از کسر هزینه های غیر عملیاتی از بهره عملیاتی باقیمانده باقی مانده است. با استفاده از بهره ناخالص می توانید متوجه شوید که چه مقدار از دلارهای درآمد شما به سود تبدیل می شود.

سود ناخالص خوب چیست؟ تعدادی از عوامل مانند صنعت خاص شما، اندازه تجارت، اهداف رشد و اقتصاد کنونی، همه از تعریف سود ناخالص خوب حکایت می کنند. به عنوان مثال، اگر  در یک صنعت با حداقل هزینه های کلی نظیر مراقبت از کودکان کار می کنید، سود ناخالص بالاتری نسبت به مرکز رویداد دارید که برای تسهیلات، موجودی و سایر هزینه ها پرداخت می کند. به طور کلی ، 10٪ سود ناخالص در نظر گرفته می شود در حالی که 20٪ خوب و 5٪ ضعیف است. برای پیدا کردن یک سود ناخالص خوب برای تجارت خود، برخی از تحقیقات صنعت را انجام دهید. دریابید که قاعدهء مشاغل مشابه در محدودهء جغرافیایی چه چیزی می باشد. همچنین ممکن است بخواهید با یک حسابدار یا مشاور مالی مشورت کنید تا میزان دقیقی از سود ناخالص  به شما ارائه دهد.

 چگونه می توان سود ناخالص را بهبود بخشید.

اگر از سود ناخالص خود ناراضی نیستید، مطمئن باشید کارهایی وجود دارد که می توانید برای بهبود آن از جمله انجام دهید:

کاهش هزینه ها: زمانی که میزان سود ناخالص خود را بدانید، می توانید تصمیمات هوشمندی در مورد کاهش هزینه ها بگیرید. این هزینه ها ممکن است مواردی مانند کیسه های خرید فانتزی ، دستمال کاغذی ، بسته بندی اضافی و اضافه کاری باشد. به یاد داشته باشید که هدف شما این است که مخارج کلی خود را تا حد ممکن کم نگه دارید و در عین حال محصولات یا خدمات با کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهید.

از محصولات و خدمات کم توان خلاص شوید. اگر متوجه شدید کالا یا خدمات خاصی فروش خوبی ندارد،  آن را از پیشنهادات خود حذف کنید. همیشه می توانید آنرا جایگزین چیزی کنید که سودآورتر باشد.

افزایش قیمت ها: افزایش قیمت ها امری دشوار است، به خصوص اگر شما یک تجارت کوچک هستید که با مارک های بزرگتر رقابت می کند. اما  اگر دوست دارید شغل شما در درازمدت پیشرفت کند ، ممکن است ایم کار ضروری باشد. تحت فشار قرار دادن خود با قیمت های پایین می توانید موفقیت و رشد را مهار کنید.

نام تجاری خود را ترفیع دهید. جای تعجب نیست که مارک های لوازم آرایشی دارای بالاترین بهره هستند. آنها از استراتژی های نوین بازاریابی برای ایجاد تجربیات عاطفی با مشتریان خود و افزایش ارزش درک شده از محصولاتی که می فروشند ، استفاده می کنند. با ترفیع نام تجاری،  فارغ از صنعت، می توانید مشتریان را متقاعد کنید که قیمت های بالاتر شما ارزش آن را دارند.

در مورد تخفیف ها استراتژیک عمل کنید. در واقع، هیچ تخفیفی ارائه نمی دهید. با این حال، گاهی اوقات تخفیف برای جذب و حفظ مشتری ضروری است. اگر تخفیف می دهید، نسبت به آن زیرکانه عمل کنید. به تاریخچه خرید مشتریان خود و تخفیف های طراحی شده متناسب با رفتار و ترجیحات بی نظیر آنها توجه کنید. همه مشتریان به تخفیف بزرگ یا هر تخفیف نیاز ندارند.

به کارمندان خود انگیزه دهید. مهم نیست که چه نوع شغلی را اداره می کنید، به احتمال زیاد کارمندان شما می توانند کارهای بیشتری انجام دهند تا سود بیشتری به شما ارائه دهند. این وظیفه شماست که با تعیین اهداف فروش، آموزش آنها در مورد نحوه فروش و فروش متقابل و اجرای پاداش و سایر تشویق ها، آنها را به انجام این کار انگیزه دهید.

آیا سود من می تواند بر توانایی من در سرمایه گذاری تأثیر بگذارد؟

شانس زیاد است که کسب و کار شما برای تأمین نقایص جریان نقدینگی یا تأمین اعتبار برای خریدهای بزرگ، نیاز به تأمین مالی در مقطع زمانی دارد. برای کسب اعتبار، باید به وام دهندگان نشان دهید که تجارت شما از نظر مالی خوب است. این کار را با نشان دادن نمرات اعتباری کسب و کار رایگان یا گزارش اعتبار تجاری خود انجام دهید.

راه دیگر برای نشان دادن وضعیت مالی مثبت، فراهم کردن سود ناخالص بالا است. هنگامی که آنها درآمد شما را با سایر رقبا مقایسه می کنند، می دانند که تجارت شما چگونه از نظر مالی فعالیت می کند. اگر سود ناخالص شما زیاد باشد، وام دهندگان شما را به عنوان یک وام گیرنده مسئول می بینند که وام خود را پس خواهید داد.

بنابراین، این برای شما چه معنی دارد؟ نرخ سود مطلوب و شرایطی که به طور بالقوه می تواند صدها یا حتی هزاران دلار را با این روش برایتان ذخیره کند.

درآمد خود را به صورت مکرر نظارت کنید. محاسبه سود ناخالص نباید یک بار یک اتفاق باشد. عادت کنید که آن را به صورت ماهانه یا هر سه ماه  محاسبه کنید. به این ترتیب می دانید که آیا سود ناخالص شما با گذشت زمان در حال رشد است. اگر اینگونه باشند، سازمان شما در مقایسه با افزایش هزینه ها،  فروش را افزایش می دهد و شما را در مسیر صحیحی قرار می دهد. در صورتی که اینگونه نباشند، باید تغییراتی ایجاد کنید و بازده را بهبود بخشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)