چگونه کمک های بشردوستانه می‌تواند به افزایش سودآوری شرکت‌ها کمک کند؟

  • توسط pooladmin
  • 28/10/2019
  • 0
کمک های بشردوستانه

اعضای تیم راهبری شما تا چه میزان در فعالیت‌ها و کمک های بشردوستانه مشارکت دارند؟ اگر کارکنان شما علاوه بر حقوق و دستمزد خود به فکر مشتریان و پشتیبانی از جامعه کاربری باشند، چه سودی نصیب شما خواهد شد؟

اسکات مورهد یکی از چند نویسنده‌ای است که در نگارش کتاب «شکل‌گیری یک فرهنگ خوب: کافی است کارکنانتان از آزادی کافی برای وقف خود به کارشان برخوردار باشند تا آنگاه نتایج شگفت‌انگیزی درو کنید»  مشارکت داشته است. مورهد به همراه همکارانش یعنی رایان مک کارتی و مارشال گلداسمیت به کندوکاو ترویج فعالیت‌های خیرخواهانه در فضای کاری پرداخته‌اند.

مورهد همچنین مدیر اجرایی شرکت Round Room است. این شرکت خانوادگی مستقر در ایالات‌متحده در کسب‌وکارهای مختلفی در حوزه‌های مخابرات بی‌سیم و خرده‌فروشی سرمایه‌گذاری کرده است. Round Room به همراه مجموعه شرکت‌های تابعه‌اش، بیش از ۲۳۰۰ کارمند در استخدام خود دارد.

کمک های بشردوستانه

مورهد می‌گوید: «من به عنوان مالک، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکتی که توانسته روی پای خودش بایستد و سریعاً رشد کند، کاملا از سطح همدلی کارکنان خودم ناامید شده‌ام.»

وی در ادامه می‌افزاید: «ما توانسته‌ایم به گردش مالی بالایی دست پیدا کنیم. بنابراین یک برنامه ماجراجویانه‌ای را آغاز کردم تا ببینم چگونه می‌توانم کارمندانم را همدل‌تر کنم، روح اشتیاق بیشتری را در آن‌ها بدمم و در نهایت بتوانم یک تیم همدل، هم‌صدا و یکپارچه را بسازم.»

مورهد به این نتیجه رسیده بود که کارکنان Round Room صرفا به دنبال دریافت حقوق هستند و هیچ تعهدی به اهداف و ماموریت های شرکت ندارند. مورهد پس از گپ و گفت با مک کارتی تصمیم گرفت که هدفی فراتر از درآمدزایی برای خود ترسیم کند.

او می‌گوید: «ما نمی‌خواستیم فقط گوشی بفروشیم، هدف ما این بود که به بخشی جدایی‌ناپذیر از جامعه تبدیل شویم.» او در ادامه می‌افزاید: «از این رو بر آن شدیم تا به کمک ترویج فعالیت‌های خیرخواهانه به ارتباطات کارکنان خود معنا ببخشیم؛ کاری که مدت‌ها به طول انجامید تا به سرانجام برسد.»

امروز، Round Room به خیریه‌ها پیرامون مقر مرکزی خود در ایندیاناپولیس، پول اهدا می‌کنم. این شرکت و کارمندان آن به‌طور منظم در فعالیت‌های خیرخواهانه مشارکت دارند و اخیرا هم اقدام به اهدای کوله‌پشتی به یکی از مدارس محروم منطقه کرده‌اند.

کمک های بشردوستانه

مورهد می‌گوید: «ما سعی داریم سالیانه ۴ بار یک رویداد بشردوستانه برگزار کنیم.» وی می‌افزاید: «کارمندان بدون هیچ چشم‌داشتی در این رویدادها شرکت می‌کنند و در طی این رویدادها یک روز عالی را به کمک هم سپری می‌کنیم.»

فرهنگ غنی کمک های بشردوستانه

بسیاری از رهبران سازمان‌ها روی فرهنگ متمرکزند؛ اما میانه‌ای با بخشش و کمک‌های بشردوستانه ندارند. مورهد اما از نام فرهنگ غنی برای توصیف رویکرد خود استفاده می‌کنم.

برپایی یک فرهنگ غنی نه از سمت کارمندان و قاعده هرم منابع انسانی که از سوی رهبران سازمان کلید زده می‌شود. به‌بیان‌دیگر، رهبر سازمان باید از مزیت استراتژیک ترویج فرهنگ بخشش و رهاوردهای پرشمار آن آگاه باشد.»

وی می‌گوید: «در یک خرده‌فروشی، گردش مالی شما ممکن است سالانه ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند و این اتفاق ویژه و نامعمولی نیست. بی‌شک، کمک های بشردوستانه می‌تواند مشتریان جدیدی برای شما دست و پا کند.»

نکته جالب‌توجه در این میان آن است که مورهد معتقد است که رهبران سازمان نباید وقت زیادی را صرف راه‌اندازی یک پروژه بشردوستانه کنند و فعالیت‌های تجاری خود را به دست فراموشی بسپارند.

او می‌گوید: «شما نباید بیش‌ازاندازه روی فرهنگ زمان بگذارید و همه امورات دیگر را تعطیل کنید. به‌اندازه‌ای برای فرهنگ زمان بگذارید که مطمئن شوید می‌توانید برای دیگر کارها هم‌زمان اختصاص دهید.»

مورهد از طریق کتابش، مشاوره به کسب‌وکارها و حتی توسعه نرم‌افزارهای اختصاصی به دیگر شرکت‌ها می‌آموزند که چگونه فعالیت‌های خیرخواهانه می‌تواند نقش بی‌بدیلی در رشد شرکت‌هایشان ایفا کند.

به‌طورمعمول، یک شرکت کوچک می‌تواند در عرض شش یا هفت ماه، زمینه را بر برپایی یک فرهنگ غنی آماده کند؛ در این حالی که این کار ممکن است در یک شرکت بزرگ به‌زودی امکان‌پذیر نباشد.

او می‌گوید: «بسیاری از شرکت‌هایی که ما کار را با آن‌ها شروع کردیم، توانسته‌اند بیش از ۱ میلیارد دلار به درآمد خود اضافه کنند. تلاش برای تغییر جهت سکان اداره شرکت، یک اقدام جسورانه بزرگ است و به کارکنان شرکت اجازه می‌دهد تا دمی بیاسایند و به آنچه به آن مشغول‌اند، افتخار کنند.»

کمک های بشردوستانه

وی در پایان می‌گوید: «شما می‌توانید کار پیاده‌سازی چارچوب‌های یک فرهنگ غنی را برای یک شرکت ۵ نفره به‌سرعت انجام دهید؛ چرا که وقت زیادی برای این کار دارید و می‌توانید هنگام صبحانه خوردن و گپ وگفت در مورد مسائل مختلف، کارکنان خود را از اهداف مطلوبتان آگاه کنید.»

اکثر رهبران موفق از اهمیت ایجاد یک فضای فرهنگی مثبت در محیط کاری آگاه هستند و در این میان، ترویچ فرهنگ بخشش و فعالیت‌ها و کمک های بشردوستانه می‌تواند سریع‌ترین راه برای دستیابی به این هدف باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)