چگونه یک برنامه بیزینس مارکتینگ کوچک بسازیم

  • توسط pooladmin
  • 15/02/2020
  • 0
بیزینس مارکتینگ

 

هدف از نوشتن یک برنامه بیزینس مارکتینگ کوچک اجرا دیدگاه، قدرت، منابع و اهداف تان در آینده است. حال زمان آن رسیده تا درباره یک برنامه مارکتینگ فکر کنید. دو برنامه با یکدیگر کار می کنند تا شما را در شناخت پتانسیل بیزینس های کوچک کمک کند. در حقیقت، برنامه مارکتینگ شما بر اساس اهدافی که از قبل برنامه بیزینس تان را اجرایی کرده اید، ساخته می شود.

ساخت یک برنامه مارکتینگ خیلی سخت نیست. حقیقت آن است که یک برنامه مارکتینگ بیزینسی ممکن است به صدها صفحه برسد. اولین برنامه مارکتینگ شما می تواند در یک نوت بوک قدیمی شامل چندین صفحه باشد و همچنان موثر عمل کند. طبق این گفته که «یک سفر هزاران مایلی با یک گام شروع می شود» در تمام ماجراجویی های موفقیت آمیز وجود دارد.

حال نگاهی به موضوع طرح مارکتینگی که باید پوشش داده شود بیندازیم. به خاطر داشته باشید که تمام طرح های مارکتینگ یکسان نیستند، و ممکن است برخی از آن ها بسته به قدرت و نیاز بیزینس شما بر مواردی بیش از طرح های دیگر تاکید داشته باشند. این ها اساس و پایه هایی هستند که همیشه باید در نظر گرفته و اجرا شوند.

بیزینس مارکتینگ

مشتریان هدف

بیزینس مارکتینگ شما برای چه کسانی ست؟ تا جای ممکن خاص باشید. شما باید از قبل به طور کلی در طرح بیزینسی تان به این سوال پاسخ داده باشید اما این  پیچ و مهره هایی هستند که باید در نظر گرفته شوند. این پیچ و مهره ها هستند که بیزینس شما را مقاوم می کنند، و اهمیت بیش از حد به آن ها در ابتدا منجر به مشکلاتی در طول مسیر می شود.

همانطور که در بالا اشاره شد، شاید بخواهید افرادی را داشته باشید تا به عنوان مشتری وارد بیزینس شما شوند. آن ها را در طرح مارکتینگ خود شناسایی کنید و از حضور آن ها در بخشی از گفت و گو با تمام کارمندان در بیزینس تان استفاده کنید.

 

استراتژی مارکتینگ

استراتژی بیزینس مارکتینگ تان باید به دو قسمت تقسیم شود:

  1. استراتژی قیمت گذاری
  2. استراتژی ارتقایی

استراتژی قیمت باید با بهترین قیمت خدمات و محصولات شما را ارائه کند. این نیازمند تحقیقات مفید شامل تحلیل رقابتی و تقاضا بازار است. صرفا تصور نکنید که اگر قیمت تان از باقی رقبا پایین تر باشد بیشترین سود را می برید. بسیاری از موارد را باید در نظر بگیرید و مشتریان بالقوه تان را با تعیین قیمت بهینه نگه دارید.

استراتژی تبلیغاتی تان شما را در مدیریت منابع در میان تبلیغات، فروش، ارتباط عمومی، و غیره کمک خواهد کرد. شاید شانس این را داشته باشید به شو های تجارتی بروید تا محصولات تان را بفروشید یا آگهی های آنلاین بخرید تا ترافیک وب سایت تان را بالا ببرید. مطمئن شوید که مشتریان تان چه بازخوردی خواهند داشت و چه کانال های تبلیغاتی ای برای شما بهتر است.

بیزینس مارکتینگ

بودجه بیزینس مارکتینگ

از آن جایی که هزینه های بیزینس تان بالاست نیازمند یک بودجه هستید. Caron Beesley در مقاله اش برای sba.gov می نویسد: «به عنوان یک قانون کلی، بیزینس های کوچک با بهرۀ کمتر از 5 میلیون دلار باید 7 الی 8 درصد از بهره شان را صرف مارکتینگ کنند. این بودجه باید بین 1) هزینه های ارتقا برند (که شامل تمامی کانال هایی می شود که استفاده می کنید تا برندتان را ارتقا دهید، همانند وب سایت تان، بلاگ های تان، فرآنید فروش تان و غیره) و 2) هزینه های ارتقا بیزینس تان (کمپین ها، تبلیغات، نمایشگاه ها و غیره)».

بیزینس های کوچک متفاوت هستند، درصدی از بهره تان را برای مارکتینگی که فکر می کنید درست است نگه دارید. بودجه سازی یک فرآیند آموزشی ست و هرچه بیزینس تان ارتقا می یابد، قادر خواهید بود تا بودجه تان را کامل تر کنید.

مسئولیت

در پایان روز، حتی موثرترین انجمن ها هرچیزی را در برنامه شان اجرا نمی کنند. روش موثر برای انجام یک چیز الف) با اعضا کمیته به شکل فردی برای دستیابی به اهداف قراردادی امضا کنید ب) نتایج قطعی را که درباره آن تصمیم گیری خواهد شد را در صورت عملی شدن هدف فهرست کنید ج) محیطی ایجاد کنید که افراد به شکل خودجوش انگیزه ای برای دستیابی به موفقیت داشته باشند. موفقیت باید همراه با پاداش و سرگرمی باشد. این اجزاء اساسی باعث می شود تا تیم مارکتینگ تان رو پای خود بایستد. اگر بیزینس کوچک تان را به تنهایی جلو ببرید، نتایج وظایف قسمت هایی که بر عهده دارید را ارزیابی کنید و بررسی پیشرفت ها و کاستی های تان باعث می شود تا با خود رو راست باشید.

بیزینس مارکتینگ

تجدید نظر کنید، تجدید نظر کنید، تجدید نظر کنید

پنج قانون طلایی کلی که Dwight D. Eisenhower گفت: «جهت آماده شدن برای جنگ به طرح هایی برمی خوردم که بی فایده بودند، اما برنامه ریزی واجب است. » همان تفکر اعمال شده بر بیزینس دائما گیج کننده و قابل تغییر است. ایجاد یک برنامه مارکتینگ درست شبیه به برنامه بیزینسی تان، باید یک مدرک قابل استناد باشد و چیزی که مطالعه می کنید اغلب مانند بیزینس کوچک تان پیشرفت می کند و برای پاداش و موفقیت های بیشتر با چالش های جدیدی رو به رو می شود.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)