چگونگی کار در یک اقتصاد دوره ای (گیگ) و دستیابی به اهداف مالی

  • توسط pooladmin
  • 20/09/2019
  • 0
اقتصاد دوره ای

 

کار کردن در اقتصاد های دوره ای نتایج خوبی دارد. برای افرادی که تازه شروع به کار کرده اند، خودتان می توانید ساعت کاری تان را تنظیم کنید. به علاوه، می توانید اغلب دوره ای هایی را پیدا کنید که از اپلیکیشن ها استفاده می کنند تا اینکه خودتان به دنبال کار جدید باشید.

طبق Pew Research Center تقریبا از هر چهار نفر در آمریکا، یک نفر در سال اخیر از اقتصاد دوره ای پول بدست آورده است. برخی از افراد به سراغ کار پاره وقت می روند تا پول بیشتر بدست آورند تا حساب های ذخیره شان را پر کنند. برخی دیگر با کار بر روی دوره ای های چندگانه درآمد یک کار تمام وقت را به دست می آورند. با این وجود هنگامی که بخواهید کار کنید انعطاف کار کردن بسیار بالاست، کار کردن همیشه به معنای چک پرداختی که هر دو هفته به طور ثابت به حساب بانکی تان واریز شود نیست. و این جریان درآمد متناقض شما را در رسیدن به اهداف مالی تان دچار مشکلاتی می کند.

در اینجا 4 نکته برای بدست آوردن سود از اقتصاد دوره ای و رسیدن به اهداف فراهم شده است.

وجه نقدی تان را با میزان بودجه دنبال کنید

داشتن بودجه یکی از پایه و اساس منابع مالی شخصی است. و هنگامی که در اقتصاد دوره ای با درآمدی نامنظم  کار می کنید، بسیار اهمیت دارد که بودجه سازی کنید تا مقدار وجه نقدی تان را دنبال کنید.

در ابتدا ببینید که در هر ماه چه مقدار پول نیاز دارید. سپس تمام هزینه های ماهانه تان را جمع آوری کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا بفهمید به صورت ماهانه چه مقدار پول نیاز دارید. با دنبال کردن هزینه ها و عادت ها می توانید پی ببرید که پول نقدتان در کجا ها خرج می شود، شاید بتوانید مقداری از آن هزینه ها را کاهش دهید. برای مثال شاید مقدار پول زیادی برای رستوران یا سرگرمی های تان صرف می کنید. اگر این کار را با شفافیت انجام دهید، تعداد دفعاتی را که در Taco Tusday غذا خورده اید را کاهش می دهید.

اقتصاد دوره ای

اهداف مالی تعیین کنید

ذخیره کردن پول برای اهداف چندگانه می تواند همانند یک وظیفه باشد، همراه با اینکه بدانید چگونه برنامه ریزی کنید، می توانید انجامش دهید!

اولین هدف مالی شما این است که یک صندوق اورژانسی ایجاد کنید. یک صندوق اورژانسی صندوق ذخیره ای است که تنها برای هزینه های غیر منتظره و اورژانسی پرداخت می شود. کارشناسان پیشنهاد کرده اند که هزینه های سه تا شش ماه را شروع به ذخیره کردن کنید و هیچ وقت برای این کار دیر نیست. اگر در یک اقتصاد دوره ای کار می کنید یک صندوق اورژانسی می تواند سودمند باشد. برای مثال اگر سر کاری بروید که با کمبود حقوق مواجه شوید، این صندوق می تواند شما را در هزینه های ماهانه در طول این دوره زمانی کمک کند.

به علاوۀ صندوق اورژانسی، زمان خوبی ست تا حساب ذخیره تان را به صورت خودکار تنظیم کنید. اگر عضو Chime باشید برای مثال می توانید در برنامه ذخیره سازی خودکار ثبت نام کنید تا با کارت انتقال پول ذخیره کنید. هرزمانی که برای خرید از کارتتان استفاده کنید، Chime آن مقدار را به نزدیک ترین دلار تبدیل می کند و سپس آن را در حساب ذخیره سازی تان سپرده گزاری می کند.

پول تان را از طریق سرمایه گذاری افزایش دهید

بسیاری از شرکت ها به کارمندان شان طرح ذخیره سازی برای دوران بازنشستگی تحت عنوان k 401 را پیشنهاد کرده اند و شما نیز می توانید قطعا از آن مزایایی بدست آورید. اما درصورتی که خودتان در اقتصاد دوره ای رئیس باشید گزینه ای تحت عنوان k 401  نخواهید داشت. نگران نباشید، روش های دیگری وجود دارد.

پیمانکار مستقل و خود اشتغالی می تواند برای دوران بازنشستگی با باز کردن حساب های ذخیره سازی فردی گوناگون (IRAs) ذخیره سازی انجام دهد.

به خاطر داشته باشید که احتمالا نمی خواهید برای همیشه کار کنید. شروع به ذخیره سازی برای دوره بازنشستگی در زمان حال شما را در افزایش میزان دارایی تان کمک خواهد کرد تا در سال های طلایی زندگی تان راحت باشید.

اقتصاد دوره ای

در اقتصاد دوره ای برای مالیات ها آمادگی داشته باشید

اگرچه هنگامی که برای کارتان شروع به پرداختن می کنید هیجان انگیز به نظر می رسد، اما به خاطر داشته باشید که مقدار پولی کنار بگذارید تا بتوانید مالیات تان را پرداخت کنید.

بله. هنگامی که رئیس هستید هیچ فردی به صورت خودکار از حساب تان مقدار مالیات را کسر نمی کند. چه مقدار نیاز دارید تا پرداخت کنید؟ هیچ پاسخی به این سوال نیست. به همین علت نیاز دارید تا درباره میزان دقیق آن تحقیق کنید. برای اینکه بتوانید پول تان را کنار بگذارید حساب ذخیره تان را خودکار کنید. اگر در یک حساب Chime ثبت نام کنید می توانید به طور خودکار درصدی از چک پرداختی تان را به حساب ذخیره سازی منتقل کنید.

در نتیجه با کنار گذاشتن مقداری پول به طور خودکار، استرس تان را بخاطر پرداخت مالیات کاهش می دهد.

حرف آخر

همانطور که وارد سال جدید می شویم هیچ زمانی مثل الان وجود ندارد که روش های جدید برای بدست آوردن یا افزایش میزان پول پیدا کنید. با کمی برنامه ریزی و پیش بینی می توانید موفق شوید و به اهداف مالی تان در اقتصاد دوره ای برسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)