کاهش استرس اقتصادی در دانشگاه

  • توسط pooladmin
  • 22/11/2019
  • 0

برای خیلی از دانشجویان، دانشگاه اولین تجربۀ استقلال مالی آن ها است. ناگهان باید پذیرای مسؤلیت پرداخت قبوض، کار کردن برای تأمین نیازها و یا پرداخت وام دانشگاه باشند. متأسفانه این مسؤلیت ها در زمانی پیش می آید که پول در آوردن هم سخت است. پس چطور از استرس اقتصادی در دوران دانشجویی جلوگیری کنیم؟

مواردی که می توانند مفید باشند

شغلی انتخاب کنید که استرس زا نباشد

اگر وظایف شغلی شما باعث می شود تا استرس بیشتری بگیرید، وقت آن است که شغل دیگری پیدا کنید. البته اطمینان حاصل کنید که دستمزد ساعتی شغلتان برای پاسخگویی به تعهدات مالی خود کافی است. با این حال، نباید تأمین حقوق و دستمزد شما از طریق چک و حواله باشد و باعث شود استرس جدی داشته باشید. به دنبال یک کار خوب در محیط دانشگاه یا یکی از دانشگاه های اطراف باشید که یک محیط کار آرام ارائه دهند که حامی و درک کنندۀ زندگی (و مسئولیت های) شما به عنوان یک دانشجو باشد.

برای کاهش استرس اقتصادی بودجه بندی کنید

خیلی از مردم با شنیدن اسم بودجه بندی تصور می کنند که باید با ماشین حساب تا قرون خرج هایشان را حساب کنند و در حسرت بیشتر چیزهایی که نیاز دارند بمانند. زمانی این تصور صحت دارد که شخص بخواهد این چنین بودجه بندی داشته باشد در غیر این صورت بسیار متفاوت است. دانشجو باید در آغاز هر ترم نیم ساعت زمان صرف کند و تمام هزینه های یک ترم را پیش بینی کند. سپس باید مقدارماهیانۀ مصرف خود را تعیین کنید و اینکه چه نوع منبع درآمدی دارد ( شغل دانشجویی، پدر و مادر، بورسیه). سپس بودجه مشخص می شود. آگاهی از هزینه های پیش رو کمک می کند که بدانید چه زمانی به چه مقدار پول نیاز دارید. و دانستن همین اطلاعات از استرس می کاهد.

خرج کردن بر اساس بودجه

اگر بر اساس بودجه بندی خرج نکنید در نتیجه داشتن بودجه بیفایده است.پس هر هفته هزینه های خود را چک کنید تا اشتباهی پیش نیاید. آیا همچنان مقدار کافی تا پایان ترم دارید؟ یا با برنامه خرج کرده اید؟ اگر نه، چطور می توانید با صرف جویی دوباره طبق برنامه باشید؟ یا از کجا می توانید پول بیشتری به دست بیاورید؟

دانستن تفاوت نیاز و خواست از استرس اقتصادی جلوگیری می کند.

تفاوت نیاز و خواستن را بدانید

آیا در طول دانشگاه به کت زمستانی احتیاج دارید؟ بله. آیا در طول سال های دانشگاه، هر سال به یک کت جدید و مارک نیاز دارید؟ صد در صد خیر. شاید بخواهید که هر سال کت گران و جدید داشته باشید، اما به آن نیاز ندارید. هنگام برنامه ریزی برای هزینه ها حتما مطمئن شوید که تفاوت بین نیاز و خواستن را مشخص کرده اید. برای مثال: به قهوه احتیاج دارید؟ بله. به قهوۀ فنجانی 4 دلار در کافی شاپ دانشگاه احتیاج دارید؟ خیر. می توانید در خانه قهوه درست کنید و با ماگ های همراه که آن را گرم هم نگه میدارد هر روز صبح در ساعت اول قهوه داشته باشید.

هزینه ها را کاهش دهید

تا جایی که می توانید بدون خرج کردن چه نقد و چه از کارت اعتباری، زندگی کنید. بدون چه چیزهایی می شود زنده ماند؟ با حذف چه مواردی از بودجه هم آسیب نمیبینید و هم پول ذخیره می کنید؟ چه چیزهایی خیلی گران هستند اما واقعا ارزش پرداخت آن همه پول را ندارند؟ پول پس انداز کردن در دانشگاه از چیزی که تصور می کردید هم آسان تر است.

حساب خرج هایتان را داشته باشید

معمولاً بانک ها راه های آن لاین یا وبسایت هایی مانند mint.com دارند که میتوانید ببینید هر ماه پول خود را صرف چه چیزهایی کرده اید. حتی اگر خودتان دقیق بدانید بازهم دیدن آن ها به صورت تصویری و با چشم، می تواند کمی هشدار دهنده باشد و استرس مالی شما را کاهش دهد.

دوری از کارت اعتباری

از کارت اعتباری دوری کنید

قطعاً در دانشگا مواردی پیش می آید که مجبور می شوید از کارت اعتباری استفاده کنید، سعی کنید تعداد این موارد کم و فاصلۀ بین آن ها زیاد شود. اگر فکر می کنید روزگار سختی را میگذرانید، تصور کنید که کلی بدهی کارت اعتباری بالا آورده اید، از پس هزینه های اولیه بر نمی آیید و طلبکار ها با درخواست پولشان شمارا آزار می دهند. با اینکه کارت های اعتبای بسیار مفید هستند، اما باید انتخاب آخر ما باشند.

مشاوره از ادارۀ کمک های مالی

اگر وضعیت مالی شما در دانشگاه باعث استرس قابل توجه شما می شود، ممکن است به این دلیل باشد که در شرایط ناپایدار اقتصادی هستید. در حالی که بیشتر دانشجویان بودجه سختی را تجربه می کنند، آنها نباید آنقدر محکم باشند که استرس ناشی از آن بسیار زیاد باشد. قرار ملاقات بگذارید تا درمورد بسته کمک های مالی خود با یک افسر کمک مالی صحبت کنید. حتی اگر دانشگاه شما نتواند تغییری در شرلیط ایجاد کند، ممکن است آنها بتوانند برخی منابع خارجی را ارائه دهند که می تواند در امور مالی کمک کند – و به تبع آن ، سطح استرس اقتصادی شما را کاهش دهد.

منبع تهیۀ پول در صورت ضرورت

درخواست پول د مواقع اضطراری

بیشتر استرس شما به دلیل نداشتن پاسخ برای سوال « در صورت نیاز یا مشکل اساسی از کجا کمک بگیرم؟» پیش می آید. به عنوان مثال، ممکن است بدانید که در صورت بروز فوریت های خانوادگی، پول برای پرواز به خانه را ندارید، یا ممکن است پول برای تعمیر خودرو خود نداشته باشید، که در صورت تصادف به آن نیاز دارید تا به دانشگاه بروید. صرف زمان کمی برای فهمیدن اینکه از کجا می توانید در مواقع اضطراری پول به دست بیاورید، می تواند به کاهش استرس ناشی از احساس اینکه تمام وقت روی یخ های نازک مالی راه می روید، کمک کند.

صادق باشید

شاید پدر و مادر ها فکر کنند که به اندازۀ کافی پول برایتان می فرستند و یا شل دانشجویی شما را از تحصیل دور کند، اما واقعیت بعضی وقت ها متفاوت تر است. اگر میخواهید تغییری در شرایط اقتصادی خود ایجاد کنید، با آن هایی که مسؤلیت هزینه های دانشگاه را به عهده دارند صادق باشید. شاید درخواست کمک ترسناک باشد اما شاید برای حذف عوامل استرس زا مفید باشد.

درخواست بورسیه

همه ساله، نادیده گرفتن عناوین خبری که گزارش می دهد چه مبلغ پولی در بورس های تحصیلی بدون استفاده مانده است، بسیار سخت است. مهم نیست که وقت شما چقدر پر باشد، همیشه می توانید چند دقیقه در اینجا و آنجا پیدا کنید تا بورس های بیشتری را پیدا کرده و درخواست داد. در مورد آن فکر کنید: اگر آن 10،000 دلار بورس تحصیلی فقط 4 ساعت وقت شما را برای تحقیق و درخواست می گرفت، آیا این روش خوبی برای گذراندن وقت خود نبود؟ مانند درآمد 2500 دلار در ساعت است! سپری کردن نیم ساعت در اینجا و آنجا برای یافتن بورسیه تحصیلی می تواند یکی از بهترین راه ها برای گذراندن وقت خود و کاهش طولانی مدت استرس اقتصادی در دانشگاه باشد. از این گذشته، آیا موارد هیجان انگیز تری وجود دارد که می خواهید روی آنها تمرکز کنید؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)