• صفحه خانگی
  • >
  • آموزش
  • >
  • آیا استفاده از کارت اعتباری تجاری برای مصارف شخصی ایدهء خوبی است؟

آیا استفاده از کارت اعتباری تجاری برای مصارف شخصی ایدهء خوبی است؟

  • توسط pooladmin
  • 27/03/2020
  • 0
کارت اعتباری

آیا استفاده از کارت اعتباری تجاری برای مصارف شخصی ایدهء خوبی است؟

کارت اعتباری

کارت اعتباری

زمانی که کارت اعتباری تجاری با سقف برداشت بالا و میزان سود فریبنده ای دارید، مقاومت در برابر کشیدن آن برای پرداخت هزینه های شخصی کار بسیار سختی است. از این گذشته، ممکن است استفاده از کارت اعتباری تجاری به طبع برایتان راحت تر از کارت اعتباری شخصی باشد.

بدترین چیزی که ممکن است در استفاده از کارت اعتباری تجاری برای هزینه های شخصی رخ دهد چیست؟ اگر چه بیشتر صادر کنندگان کارت های اعتباری کسب و کار، توافق نامه ای دارند که در آن تاکید می کنند که نباید  صرف هزینه های شخصی شود؛ عملاً عواقب بسیار کمی وجود دارد. در بیشتر موارد، بهتر است که پرداخت هزینه های شخصی از کارت های اعتباری تجاری استفاده نشود. در اینجا هر آنچه که لازم است در مورد کارت های اعتباری کسب و کار و هزینه های شخصی بدانید آورده شده است.

دلایل استفاده از کارت های اعتباری تجاری برای هزینه های شخصی

اگر چه استفاده از این نوع کارت برای مصارف شخصی عمل چندان درستی نیست دلایلی وجود دارد که دارنگان کسب و کار را به سمت این کارت ها سوق می دهد.

ساخت سریعتر امتیاز: اگر در بازیابی امتیاز با هزینه های تجاری مشکلی ندارید، اضافه کردن هزینه های شخصی می تواند به شما در کسب سریع تر پاداش کمک کند.

از بهره برداری اعتبار شخصی خود محافظت کنید: در بیشتر و «نه همهء» موارد، صادرکنندگان کارت اعتباری کسب و کار تنها فعالیت حساب را به آژانسهای اعتباری تجاری گزارش می دهند، بنابراین ممکن است هزینه شخصی شما برای کارت های اعتباری در گزارش شخصی شما تأثیر نگذارد بلکه به نمره شخصی شما کمک کند.

از مزیت شرایط بهتر بهره مند شوید: برخی از کارتهای اعتباری کسب و کار دوره های مقدماتی طولانی تر، نرخ بهره پایین و پاداش امضاء بزرگتری را ارائه می دهند. برآوردن هزینه های شخصی از طریق کارت های اعتباری تجاری می تواند به شما کمک کند تا از شرایط کمال استفاده را ببرید.

حتی اگر این مزیت ها، وسوسه ای برای استفاده از کارت های اعتباری در هزینه های شخصی باشد، نکات منفی در این باره وجود دارد.  در اینجا پنج دلیلی که از کارت های اعتباری تجاری نباید برای هزینه های شخصی استفاده کرد آورده شده است.

صادر کننده کارت می تواند کارتتان را باطل کند.این یک روش معمولی نیست، اما صادرکنندگان کارتهای اعتباری با رعایت حقوق و در صورت شناسایی الگوهای استفاده شخصی، کارت شما لغو می کنند. اگر برخی از دستورالعمل ها به صادر کنندگان کارت بروز مشکلی را اعلام کنند که نیاز به رفع داشته باشد ممکن است بدون کارت بمانید. علاوه بر مورد قبل، برخی از مزایا ممکن است به دلیل مصارف شخصی تنزل رتبه پیدا کنند. بنابراین حتی اگر، کارت اعتباری خود را از دست ندهید، استفاده از آن برای هزینه های شخصی می تواند سبب کاهش مزیت های سودمند کارت شود.

2.      کارت های کسب و کار حفاظت یکسانی در مصرف ندارند.

در سال 2009، قانون کارت های اعتباری، حمایت هایی را به مصرف کنندگان ارائه داد که این امنیت ها شامل حفاظت از افزایش نرخ بهره بدون اطلاع قبلی و قوانینی در مورد اعمال پرداخت ها در بالاترین نرخ ها می باشد. با این حال، این قانون، کارت های اعتباری تجاری را از آن حمایت ها خارج می کند بنابراین ناگهان خود را در موقعیتی قرار می دهید که از نرخ بهره بسیار بالایی برخوردار شوید. لایحه ای برای گسترش حمایت های مشابه برای کاربران کارت های اعتباری در سال 2018 معرفی شد، اما این کمیته در حال تحلیل است که هیچ حرکتی برای تبدیل شدن به قانون نداشته باشد. اگر هر ماه مانده حساب کارت اعتباری خود را پرداخت می کنید یا فقط یک یا دو ماه مانده حساب خود را اداره می کنید، داشتن این حمایت ها مهم نیست. اما اگر چندین ماه یکبار تتمه حسابتان را انتقال می دهید، عواقب آن می تواند تاثیر بسزایی بر امور مالی شما بگذارد.

3.      دردسر های مالیاتی

یکی از بزرگترین دلایل جدا کردن هزینه های شغلی از هزینه های شخصی، دلایل مالیاتی است. اگر هزینه های شخصی خود را از کارت اعتباری خود برداشت کنید، باید در زمان اعلام کسورات، هزینه ها را از آن جدا کنید. نمی توانید تنها اظهارات خود را تغییر دهید و انتظار برای کسر هزینه های شخصی را داشته باشید. هزینه های واقعی تجارت باید جداگانه مشخص شود. زمانی که از کارت های اعتباری تجاری برای هزینه های شغلی خود استفاده می کنید، تشخیص کسورات واجد شرایط بسیار آسان تر و می توانید در زمان حسابرسی آن را به خدمات درآمد داخلی اثبات کنید.  توام با مخارج هزینه های شخصی، کل روند دشوار می شود.

4.      قاطی کردن هزینه های شخصی با هزینه های تجاری اعلان خطر است

نگرانی دیگر این است که وقتی مخارج شخصی و شغلی را مخلوط می کنید در مورد توانایی خود در پرداخت بدهی های تجاری در آینده اعلان جنگ می کنید. در آینده، اگر برای گسترش به وام تجاری نیاز پیدا کنید، وام  دهندگان سوابق مالی شما را بررسی می کنند. آنها به گزارشهای اعتباری تجاری و شخصی شما نگاه خواهند کرد، اما شما باید صورتهای بانکی و سایر اطلاعات مالی خود را نیز به اشتراک بگذارید. اگر ببینند که شما به طور مرتب مخارج شخصی و شغلی را مخلوط می کنید، چه می کنید؟

این می تواند یک علامت خطری باشد زیرا ممکن است سبب بروز اختلافاتی شود. نه تنها اختلاف، بلکه ممکن است وام دهنده را وادار کند که دو بار در مورد مهارت های مدیریت مالی و تجاری شما فکر کند. ممکن است شما را به طور کامل از وام رد نکند، اما ممکن است نرخ بهره و شرایطی را که ترجیح می دهید را دریافت نکنید.

5.      آیا هزینه های شخصی می تواند تجارت شما را خراب کند؟

سرانجام، اگر خط اعتباری کارت شما صرف هزینه های شخصی می شود، فضای کمتری را برای هزینه های تجاری واقعی خود باقی می گذارد. اگر به طور ناگهانی نیاز به دسترسی به خط اعتباری خود داشه باشید اما به دلیل پرداخت هزینه های شخصی در دسترس نباشد، این موضوع می تواند بر نحوهء درست ادارهء تجارت شما اثر بگذارد.

به علاوه، عکس این موضوع نیز ممکن است رخ دهد. شاید مجبور شوید هزینه‌های غیرمترقبه کسب و کار را روی کارت شخصی خود قرار دهید. هنگامی که این اتفاق بیافتد، شما مسئول بدهی شغل خود هستید. نگه داشتن جداگانهء هزینه ها، از شما و کسب و کارتان محافظت می کند.

هزینه های شغلی و شخصی را جداگانه نگه دارید

به دلایل بسیاری، بهتر است هزینه‌های شغلی و شخصی خود را از هم جدا کنید. نه تنها از کارت اعتباری تجاری می توانید در پرداخت هزینه های تجاری خود استفاده کنید، بلکه امور حسابداری و تدارک مالیات را ساده تر کنید، اما این یک کارآفرینی ثابت می باشد. این در حالیست که ممکن است مزیت هایی هم در استفاده از کارت اعتباری تجاری برای هزینه های شخصی  وجود داشته باشد، اطمینان حاصل کنید که میزان خرابی را برآورد می کنید. در مورد اهداف شغلی و شخصی آینده خود، و همچنین آنچه را که می خواهید با کارتهای اعتباری خود به انجام برسانید، با دقت فکر کنید. با جدا کردن کامل امور مالی و شخصی خود، موفقیت طولانی مدت به دست خواهید آورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)