آیا کارت های اعتباری شکلی از پول است؟

  • توسط pooladmin
  • 12/08/2019
  • 0
پول و کارت های اعتباری

در این مقاله نگاهی به آنچه که به عنوان پول در نظر گرفته می شود و جایی که استفاده از کارت اعتباری مناسب است می اندازیم.

در مقاله ی سرانه ی عرضه ی پول در آمریکا چقدر است؟ دیدیم که سه تعریف اساسی از پول وجود دارد: M1 ، M2 و M3. از بانک فدرال رزرو به این شکل نقل قول کرده ایم:

M1 شامل واحد ارزی در دست عموم جامعه می شود، چک های مسافرتی، سپرده تقاضا، و دیگر سپرده هایی که در مقابل چک هایی که نوشته می شود. M2 شامل M1 و حساب های ذخیره سازی، سپرده های مدت تحت 100 هزار دلار، و تعادل در صندوق سرمایه گذاری مشترک ِ پولِ خرده فروشی است. M3 شامل M2 و اسکناس های درشت سپرده مدت (100 هزار دلار یا بیشتر) ، تعادل در صندوق های مالی، بازپرداخت بدهی های ِ موسسات مالی، دلار و یورو هایی که تحت اختیار آمریکا است، ساکنان ِ شعب بانک های ایالت متحده و تمام بانک های انگلستان و کانادا می باشد.

از آن جایی که کارت های اعتباری تحت شرایط M1 ، M2 و M3 نیستند بنابراین نمی توان آن ها را به عنوان بخشی از عرضه ی پولِ نقد در نظر گرفت. به این علت که:

تصور کنید که من و دوست دخترم برای خرید ویدئو گیم های کلاسیک به مغازه ای می رویم، و من یک کپی Music Machine of Atari 2600 را به قیمت 50 دلار پیدا می کنم. چون 50 دلار پولِ نقد همراهم ندارم از دوست دخترم می خواهم که هزینه ی آن را پرداخت کند تا بعدها هزینه را به او برگردانم. بنابراین انتقال های زیر را داریم:

  1. دوست دختر من 50 دلار به فروشنده می دهد
  2. مایک به دوست دخترش قول می دهد که بعدا 50 دلار را به او برگرداند

پول و کارت های اعتباری

ما این قرض را به چند علت به عنوان پول در نظر نمی گیریم

پول، به هر شکلی به طور کلی به عنوان یک دارایی ِ نقدی در نظر گرفته می شود، که این دارایی ای می باشد که می تواند به سرعت به صورت نقد تبدیل یا از آن استفاده شود. کارت بیسبال Barry Bonds من، درحالی که روی تکه کاغذی چاپ شده است اما به عنوان پول در نظر گرفته نمی شود زیرا اگر کسی آن را از من نخرد، نمی توانم آن را تبدیل کنم. نمی توانم وارد مغازه ای شوم و به ازای دریافت مواد غذایی، کارت بیسبالم را ارائه بدهم. به طور مشابه، بدهی من به دوست دخترم نیز به عنوان پول در نظر گرفته نمی شود زیرا او نمی تواند از آن به شکل نقد استفاده و خرید کند و کسی نیز پیدا نمی شود تا به ازای قرض به او پولِ نقد پرداخت کند.

قرض یک نوع مکانیزم است تا پولِ نقد از دوست دخترم به من منتقل شود ، اما قرض به خودی ِ خود پول نیست. هنگامی که قرض را پس می دهم ، به او 50 دلار پرداخت می کنم که به شکل نقد است. اگر قرض را به عنوان پول، و پرداخت قرض را نیز به عنوان پول در نظر بگیریم ، باید این انتقال پول را دو مرتبه حساب کنیم.

50 دلاری که دوست دخترم به فروشنده پرداخت می کند پول است. 50 دلاری نیز که من فردا به دوست دخترم می دهم پول است. اما الزامی که بین امروز و فردا وجود دارد پول نیست.

کارت های اعتباری به همین روش به مانند این قرض عمل می کنند. اگر بازی ای بخرید که از کارت اعتباری استفاده کند، شرکت کارت اعتباری امروز پول را به فروشنده پرداخت خواهد کرد و شما هنگامی که صورت حساب ِ کارت اعتباری تان آمد به شرکت کارت اعتباری پرداخت خواهید کرد. این الزام به شرکت کارت اعتباری پولِ نقد ارائه نمی کند. نقش پول در انتقال میان شما و شرکت کارت اعتباری تنها زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که می خواهد صورت حساب تان را پرداخت کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)