از اصول فروش آنلاین به زنان چه می‌دانید؟

  • توسط pooladmin
  • 14/11/2019
  • 0
زنان تقریباً ۸۰ درصد مصرف‌کنندگان را تشکیل می‌دهند، هم به عنوان خریداران اصلی و هم کسانی که بر روی خرید تأثیر مستقیم می‌گذارند. حکایت آن دقیقا مانند خمیردندان برای یک خانه می‌ماند. حتی اگر خانم‌ها نان‌آور اصلی خانواده نباشند، آیا می‌توانید تصور کنید که یک مرد خانه‌ای بخرد که همسرش دوست نداشته باشد در آن زندگی کند؟
از سوی دیگر، اگر اکثریت مصرف‌کنندگان را زنان تشکیل می‌دهند، اما بخش اعظمی از مدیران اجرایی مرد هستند. بسیاری از مدیران عامل و مدیران بازاریابی شرکت‌ها مرد هستند و زنان تنها ۳% پست‌های کلیدی و خلاقانه در آژانس‌های تبلیغاتی را به خود اختصاص داده‌اند. این بدان معناست که افرادی که محصولات را می‌سازند و می‌فروشند بسیار متفاوت‌تر از کسانی هستند که امید داریم برای محصولات ما هزینه کنند.
بریجیت برنان متخصص بازاریابی و نویسنده کتاب Why She Buys می‌گوید: «این مساله از یک لحاظ بسیار دارای اهمیت است؛ جنسیت قوی‌ترین عامل تعیین‌کننده طرز دیدگاه یک شخص نسبت به جهان و اطرافش است. این عامل حتی از سن، درآمد، نژاد یا محل زندگی نیز مهمتر می‌باشد».

از طرفی بخش اعظمی از محیط دیجیتال و فروش آنلاین توسط مردان ساخته و پرداخته شده است. سهم زنان در نقش‌های تصمیم‌گیری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری تنها ۶% بوده و فقط ۱۶% مدیران ارشد اجرایی را زنان تشکیل می‌دهند. این بدان معناست که محصولات دیجیتال بدون در نظر گرفتن نیاز‌های فیزیکی و احساسی زنان تولید می‌شوند. یکی از بارزترین نمونه‌های این مدعا زمانی بود که شرکت Apple از محصول Apple Watch خود رونمایی کرد. این محصول با امکان تشخیص مصرف الکل توسط کاربر ارائه شده بود و هیچ فکری برای تشخیص قائدگی در زنان نکرده بود. تیمی که در شرکت Apple مسئولیت طراحی این محصول را داشتند درک دقیقی از نیاز زنان نداشتند و واقعا نمی‌دانستند که یک زن چگونه باید از این محصول استفاده کند.
اگر شرکت شما در حال تولید محصولات مصرفی است، حتما باید نیاز‌های زنان را مدنظر قرار دهید، زیرا با این کار میزان درآمدزایی شما نیز افزایش خواهد یافت. هر چه مصرف‌کنندگان زمان بیشتری را در فضای آنلاین سپری می‌کنند، ایجاد محیط‌های آنلاین و محصولات دیجیتالی که مورد علاقه زنان باشد، فرصت درآمدزایی و تبلیغات دهان به دهان و بالتبع وفاداری مشتریان را بالاتر خواهد برد.

سعی کنید یک جامعه بسازید

مطالعات نشان داده‌اند که سیستم لیمبیک مغز، که مسئولیت احساس تعلق عاطفی را بر عهده دارد، در زنان به مراتب بزرگتر از مردان است. شاید این واقعیت پاسخی بر این سوال باشد که چرا زنان اهمیت بیشتری به جامعه و ارتباطات می‌دهند. اگر شما جامعه یا انجمنی بسازید که زنان برای آموختن گرد هم جمع شوند، الهام‌بخش یکدیگر باشند و با هم ارتباط برقرار کنند، احتمال اینکه زمان بیشتری را در این فضا صرف کرده و باز هم به آن بازگردند بسیار بیشتر خواهد شد.
فروش آنلاین
Houzz بستری است که کاربران، کارشناسان و برند‌هایی در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی را به هم مرتبط می‌کند. این بستر بهترین نمونه برای این موضوع است که یک جامعه آنلاین چگونه می‌تواند در شرکتی که بیش از ۴ میلیارد دلار ارزش دارد رشد و نمو کند. کاربران سوالات و عکس‌های خود را به این انجمن ارسال کرده و کارشناسان پاسخ آن‌ها را می‌دهند و می‌بینند که افراد چگونه دکوراسیون منزلشان را انجام داده‌اند. Houzz در ابتدا کارش را با یک بستر آنلاین آغاز کرد، ولی اکنون یک سری محل فیزیکی نیز دارد که باعث تقویت این انجمن می‌شود.

نشان دهید که فروش آنلاین چگونه می‌توانند در زندگی واقعی زنان جای داشته باشند

بر اساس گفته‌های برنان، زنان نسبت به مزایای محصولات بازخورد بهتری می‌دهند و این درحالی است که مردان بیشتر به خصوصیات و امکانات یک محصول علاقمندند. برای مثال گفتن اینکه در یک فر، یک پیتزای بزرگ جا می‌گیرد بسیار مفیدتر از این است که بگویید عرض آن ۲۰ اینچ است.
این مساله در ظهور اینفلوئنسر‌ها به عنوان یک بازاریاب بسیار واضح و مشخص است، زیرا زنان بسیار دوست دارند ببینند که دیگر زنان چگونه از محصولات استفاده می‌کنند. برای یک مثال یک خرده اینفلوئنسر که توضیح می‌دهد چگونه برای رفتن از سر کار تا محل قرار لباس بپوشید، کارش را بسیار بهتر از مدیر یک آژانس بازاریابی معتبر انجام می‌دهد.
برای اینکه بتوانید به زنان فروش آنلاین داشته باشید سعی کنید محصولتان را به معرض دید آن‌ها گذاشته و حتما بخشی را تعبیه کنید که افراد بتوانند عکس‌ها و داستان‌هایشان از نحوه استفاده از آن محصول را به دیگران نشان دهند. برای آنکه مشتریانتان را ترغیب کنید که داستان‌هایشان را به اشتراک بگذارند نه تنها کد تخفیف به آن‌ها بدهید، بلکه بر روی این مهم تأکید کنید که داستان‌های آن‌ها می‌تواند به دیگران کمک فراوانی کند. این کار ارتباط تنگاتنگی به نیاز احساس تعلق عاطفی و ایجاد جوامع داشته و باعث می‌شود چهره شاد و مفرحی از مشتریان در فروش آنلاین به نمایش گذاشته شود.

تأثیر فردی بر مشتریان زن داشته باشید

با فرض اینکه زنان تا چه حد به جامعه و ارتباطات ارزش می‌گذارند، این موضوع نیز بسیار مهم است که به انسان‌های واقعی از طریق فضای آنلاین دسترسی داشته باشید. این کار در خصوص محصولات بسیار باارزش و تجارت الکترونیک لوکس بسیار پرکاربرد است. شما می‌توانید قسمتی را تعیین کنید که مشتریان بتوانند سوالاتشان را بپرسند یا اینکه یک دکمه کاملا واضح و مشخص را طراحی کنید که با زدن آن بتوانند در یک بازه زمانی مناسب ارتباط مستقیمی با تیم شما داشته باشند.
از آنجاییکه ارائه چنین امکانی برای محصولات انبوه با حاشیه سود پایین ارزش اقتصادی ندارد، اینجا همان جایی است که سوالات انجمن‌ها می‌تواند به یک گزینه حیاتی بدل شود. پرسش‌های مشتریان در اغلب اوقات می‌تواند توسط دیگر کاربران پاسخ داده شود. مادامیکه یک خط‌مشی واضح و روشن برای انجمن خود داشته باشید و بر عملکرد مدیر انجمن نظارت کنید، نیازی به پاسخ‌دادن به هیچ سوالی ندارید. اما مشتریان برای آنکه بتوانند تجربه خرید موفقی را با شما داشته باشند باید یک ارتباط انسانی و نه ماشینی را نیز تجربه کنند.
خرید آنلاین و قدرت هزینه‌کرد زنان به مانند دو حرکت زلزله‌وار هستند که به صورت همزمان رخ داده و می‌توانند هر صنعتی را تغییر دهند. با این حال هنوز شرکت‌هایی، چون Apple فراموش کرده‌اند که اساسی‌ترین و پایه‌ای‌ترین نیاز‌های زنان را در محصولاتشان لحاظ کنند. وقتی در حال طراحی و تولید محصولات و بستر‌های دیجیتال هستید حتما چاره‌ای برای نیاز‌های خاص زنان بیاندیشید. با این کار شما می‌توانید در بازار رقابت یک سر و گردن از سایرین قرار گرفته و عشق و پول زنان را در اختیار خود بگیرید.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)