بررسی راه‌های مبارزه با فقر

  • توسط pooladmin
  • 13/11/2019
  • 0
فقر

شاید در نگاه اول فقر برابر باشد با فقدان پول، اما وقتی نگاه دقیقتری به فقر میاندازیم متوجه می‌شویم که مهمترین چیزی که یک فقیر از دست می‌دهد نه تنها پول بلکه امید است. افرادی که در فقر زندگی می‌کنند در اغلب موارد قدرت تغییر وضعیتشان را ندارند. آن‌ها احساس می‌کنند که از جامعه خود جدا شده‌اند.
اگر دلتان می‌خواهد که بر فقر غلبه کنید نیاز به ترکیبی از برنامه‌ریزی مالی، یک نگرش مثبت و اراده و میل به درخواست کمک خواهید داشت.

بخش اول: بهبود وضعیت خود

۱. آموزش ببینید.

تحقیقات نشان داده است که افرادی که از نظر تحصیلی و علمی مراتب بالایی دارند خیلی بهتر می‌توانند کسب درآمد کنند. اگر واقعا دلتان می‌خواهد که از فقر رهایی پیدا کنید و دیگر دچار آن نشوید، یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید این است که در مسیر صحیح آموزش و تحصیل قرار بگیرید.
برخی از مشاغل نیازمند مدارک دو ساله دارند و حقوق ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار در سال را ارائه می‌دهند. به دانشگاه محل زندگی خود رفته و ببینید که آیا چنین طرحی را ارائه می‌دهند؟ آن‌ها شاید بتوانند به شما کمک کنند تا شغل موردنظرتان را پیدا کنید.
با اداره کمک‌های مالی صحبت کنید تا ببینید آیا آن‌ها چنین طرحی را برای ارائه در اختیار دارند یا خیر. بسته به شرایطتتان شاید نیازی به دریافت وام دانشجویی نداشته باشید.

۲. گزینه‌های مسکن خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

اگر حقوق شما مساوی یا کمتر از حداقل حقوق کارگری است، شاید پیدا کردن یک مسکن مناسب کار دشواری باشد. اگر مجرد هستید و می‌خواهید اجاره خانه بدهید، سعی کنید یک هم‌خانه برای خود پیدا کنید. شریک‌کردن یک فرد دیگر در هزینه اجاره‌بهای مسکن می‌تواند شرایط را برای شما مناسب‌تر کند.
اگر خانه‌ای در اختیار دارید، ببینید می‌توانید یک یا چند اتاق منزلتان را اجاره دهید. مطمئن شوید که بررسی‌های لازم در خصوص افرادی که قرار است اتاقتان را به آن‌ها اجاره دهید انجام داده باشید تا از بروز مشکل‌های بعدی جلوگیری کنید. اگر صاحب فرزند هم هستید این بررسی باید بسیار سختگیرانه‌تر باشد.
در نظر داشته باشید که برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها در شهر‌هایی اقامت داشته باشید که هزینه زندگی در آنجا پایین باشد. اگر پیداکردن یک خانه ارزان برایتان غیرممکن شد شاید نیاز به مهاجرت به یک شهر کم‌هزینه‌تر داشته باشید. تحقیقی را در این خصوص انجام داده و هزینه زندگی در شهر‌های مختلف را مورد مقایسه قرار دهید. اگر تصمیم به مهاجرت گرفتید، مطمئن شوید که شغل مناسب را برای خود پیدا کرده باشید.

۳. به دنبال شغل بهتر بگردید.

اگر در فقر زندگی می‌کنید شاید این فرصت را داشته باشید که چند شغل داشته باشید. کارکردن در دو یا چند شغل راه‌حل دائمی برای غلبه بر فقر نیست و ممکن است استرس بیشتری را به شما وارد کند.
اگر در داخل خانه خود دسترسی به اینترنت ندارید، سعی کنید از کتابخانه محله خود استفاده کنید.
جستجو برای یک شغل خوب تمام وقت را جزئی از کار روزانه خود قرار دهید. اگر صبح‌ها پیش از رفتن به سرکار اندک زمانی در اختیار دارید از آن برای جستجو برای کار استفاده کنید.
به هر شغلی که سر راهتان قرار می‌گیرد جواب مثبت ندهید. در انتخاب شغل خود دقت زیادی به خرج داده و کاری را پیدا کنید که وضعیتتان را بهبود دهد.
در لینکدین حساب کاربری ایجاد کرده تا به شما در پیداکردن شغل مناسب کمک کند. پروفایل خود را به شیوه‌ای بنویسید که احتمال جذب کارفرمایان بالقوه را افزایش دهد. یک تصویر پروفایل حرفه‌ای از خود تهیه کرده و عنوان خود را نیز جذاب و گیرا انتخاب کنید. پروفایلتان را تا آنجا که ممکن است غنی و مملو از اطلاعات مفید تکمیل کنید. با آن به مانند که رزومه کامل برخورد کنید. اگر تجربیات واطلبانه زیادی دارید، اما جای آن‌ها در رزومه حرفه‌ایتان نیست، آنرا در پروفایل خود وارد کنید.

۴. سعی کنید برای افزایش حقوق مذاکره کنید.

بسته به اینکه در شغل کنونی‌تان چقدر سابقه و تجربه دارید، شاید بتوانید مدیرتان را متقاعد کنید که حقوقتان را افزایش دهد. با این حال پیش از آنکه با مدیرتان جلسه‌ای در این خصوص بگذارید، مطمئن شوید که دلیل متقاعد‌کننده‌ای برای افزایش حقوق داشته باشید.
کمی تحقیق کنید و ببینید که افراد دیگری که در حوزه کاری شما مشغولند چقدر حقوق می‌گیرند. هیچگاه از همکاران خود نپرسید که حقوقشان چقدر است. به جای آنکه در گوگل سرچ کرده و ببینید که میزان متوسط حقوق جایگاه شغلی شما چقدر است.
هیچگاه به این دلیل که احساس می‌کنید لیاقت شما بیش از آن چیزی است که اکنون دریافت می‌کنید از رئیستان نخواهید که حقوقتان را افزایش دهد. آرام باشید و سعی کنید با رئیستان بر سر اینکه چه چیزی برای دو طرف مفید خواهد بود به اشتراک نظر برسید. دنبال روش‌هایی باشید که به رئیستان کمک کنید. شاید برای آنکه حقوق بیشتری بگیرید مجبور باشید که مسئولیت‌های بیشتری نیز بپذیرید.

بخش دوم: مدیریت پول در مبارزه با فقر

۱. هر چه وام و بدهی دارید تسویه کنید.

اگر وام یا بدهی در اختیار دارید بهتر است هر چه زودتر آنرا تسویه کنید. اگر در خط فقر قرار دارید توانایی اینکه بدهی زیادی نیز داشته باشید را نخواهید داشت.
رهایی از بدهی باید اولین و مهمترین اولویت شما باشد.

۲. به دنبال گزینه‌های بانکی دیگر باشد.

برخی از بانک‌ها شما را جریمه می‌کنند وقتی حداقل سپرده را در حساب خود نداشته باشید. این کار امکان پس‌انداز را مشکل خواهد کرد. با این حال گزینه‌های بانکی دیگری نیز وجود دارد که به شما کمک می‌کند از این شرایط خلاصی پیدا کنید.
سرویس‌هایی، چون American Express Bluebird کاملا رایگان و بدون کارمزد است. البته سرویس Bluebird امکان دریافت کارت اعتباری ندارد، اما وقتی حداقل موجودی را نیز در اختیار نداشته باشید شما را جریمه نخواهد کرد.

۳. شروع به بودجه‌بندی کنید.

بدون بودجه‌بندی امکان رهگیری هزینه‌ها عملا وجود نخواهد داشت. بدون این کار احتمال اینکه ولخرجی کنید بسیار زیاد بوده و بعید می‌دانیم که بتوانید پولی را کنار بگذارید.
میزان درآمد، قبض‌ها و اینکه اگر پول اضافی در اختیار داشته باشید به چه نحو آنرا هزینه می‌کنید را مورد ارزیابی قرار دهید. برای خود هدف تعریف کرده و شیوه خرج‌کردنتان را رصد کنید. هر چه زودتر بودجه‌بندی را یاد بگیرید، خیلی سریعتر هم به استقلال مالی خواهید رسید.
فهرستی از نیازمندی‌ها و خواسته‌هایتان تهیه کنید. نیازمندی‌ها عبارتند از: غذا، لباس، سرپناه و دارو. خواسته‌ها نیز عبارتند از: حیوان خانگی، سرگرمی، کامپیوتر و تلویزیون. دست کشیدن از برخی چیز‌ها بسیار دشوارتر از سایر موارد است، اما تعیین اینکه با چه چیز‌هایی می‌توان زندگی کرد و با چه چیز‌هایی نمی‌توان، بسیار دارای اهمیت است.

۴. برای صندوق‌های اضطراری به وام‌های روزپرداخت اتکا نکنید.

وام‌های روزپرداخت شاید اغواکننده باشند، اما به هیچ‌وجه ایده خوبی نیستند. اتکا به وام‌های روزپرداخت فقط وضعیت مالی شما را بدتر می‌کنند.
شاید این کار کمی سخت باشد و نیاز به کمی خلاقیت مالی داشته باشد، اما سعی کنید کارتان را با یک صندوق اضطراری آغاز کنید. هدف مناسب برای شروع یک صندوق اضطراری ۵۰۰ دلار است. شاید در ابتدا عدد زیادی باشد، اما از کم شروع کنید. سعی کنید هر ماه ۱۰ دلار از حقوقتان را کنار بگذارید.
بهترین راه برای آنکه در دام وام‌های روزپرداخت نیافتید این است که به بودجه خود پایبند باشید. اگر به بودجه خود مقید هستید و هنوز هم با کمبود بودجه مواجه می‌شوید، بلافاصله سراغ وام‌های روزپرداخت نروید. سعی کنید ابتدا بر روی توافقنامه پرداخت چانه‌زنی کنید. ببینید که آیا امکان این وجود دارد که پرداخت اقساط را تا موعد چک بعدی حقوقتان به تعویق بیاندازید. با این حال وقتی در خصوص پرداخت‌های معوق در حال چانه‌زنی هستید حواستان کامل جمع باشد. در مورد کارمزد یا هر نوع پرداخت اضافی سوال کنید و اصلا عقب نکشید. پرداخت‌های معوق مکرر می‌تواند به نمره اعتباری شما صدمات جدی وارد کند.

۵. به هیچ‌وجه از فروشگاه‌های اجاره به شرط تملیک خرید نکنید.

فروشگاه‌های اجاره به شرط تملیک در وهله اول بسیار جذاب هستند. شما چیزی را می‌پسندید و دلتان می‌خواهد که آنرا بخرید، اما بضاعت آنرا ندارید و آن‌ها روشی را به شما ارائه می‌دهند که توانایی انجامش را دارید. اما اگر از چنین فروشگاه‌هایی خرید کنید در واقع هزینه آن را با بهره‌ای داده‌اید که بسیار بیشتر از ارزش واقعی آن است.
به جای آنکه از چنین فروشگاه‌هایی خرید کنید، صبر کنید که پول کافی برای خریدن آن محصول را به دست آورید. اگر تلویزیونی را می‌بینید که ارزش واقعی آن ۴۰۰ دلار است، اگر از فروشگاه‌های اجاره به شرط تملیک خرید کنید، بیش از ۱۰۰۰ دلار باید بابت آن پرداخت کنید. حال انتخاب با شماست.

۶. اجناس دست دوم بخرید.

هیچ دلیلی وجود ندارد که همیشه جنس نو و دست اول بخرید. داشتن کمی پول اضافه می‌تواند شما را اغوا کند که ولخرجی کرده و دست به خریدن اجناس نو و البته گران کنید.
با این حال اگر عادت به این کار دارید خود را در معرض خطر ایجاد عادت بد خرج‌کردن قرار خواهید داد. اگر می‌توانید جنس دست دوم پیدا کنید، آنرا بخرید و کمی پول برای خود پس‌انداز کنید.
پیداکردن لباس، ابزار، کتاب و حتی تجهیزات بدنسازی دست‌دوم بسیار آسان است. خریدن لوازم خانگی و ماشین‌های دست‌دوم می‌تواند به شما کمک کند که پول زیادی را برای خود نگه دارید.

۷. راهی را پیدا کنید که بتوانید هزینه بیمه درمانی را پرداخت کنید.

بیمه خدمات درمانی همیشه ارزان و مقرون به صرفه نیست، اما اگر وضعیت مالی خوبی ندارید روش‌هایی وجود دارد که بتوانید تحت پوشش چنین بیمه‌ای قرار بگیرید. حفظ سلامت جسمانی یکی از مهمترین مسائل است به خصوص اگر وضعیت مالی شما آنچنان مساعد نباشد. افرادی که در فقر زندگی می‌کنند با احتمال بیشتری به مشکلات سلامتی دچار می‌شوند و صورتحساب‌های درمانی می‌توانند کمرشکن باشند.
اگر بواسطه طرح ایالتی یا فدرال تحت پوشش بیمه خدمات درمانی هستید، احتمال دریافت یارانه برای شما وجود خواهد داشت. شرایط موردنیاز برای دریافت این یارانه به میزان درآمد و اندازه خانوار بستگی دارد.
سایت Healthcare.gov به شما کمک می‌کند که شرایط احراز یارانه درمانی را مشخص کنید.
اگر صورتحساب مالی شما قابل‌توجه است سعی کنید با بیمارستان خود مذاکره کنید. صورتحسابتان را بررسی مجدد کرده و به دنبال هزینه‌هایی باشید که به شما تعلق ندارد. گاهی اوقات امکان بروز خطا در صدور قبض وجود دارد و ممکن است هزینه اضافی به شما وارد کند.
اگر واقعا توانایی پرداخت هزینه‌های درمانی خود را ندارید و با پزشکتان نیز صحبت کرده‌اید، سعی کنید از حمایت‌های آنلاین استفاده کنید. یک سری منابع کراودفاندینگ وجود دارند که با هدف کمک به افراد فقیر تأسیس شده‌اند.

۸. پول خردهایتان را پس‌انداز کنید.

شروع به استفاده از قلک پول خرد شما را یک شبه پولدار نمی‌کند، اما به شما کمک می‌کند که پول‌های خردی که شاید هم به چشم نیایند را پس‌انداز کرده و آنرا به حساب خود اضافه کنید.
در آخر هر روز، پول خردهایتان را در داخل قلک بیاندازید. وقتی قلک پر شد، آن‌ها را تبدیل به اسکناس کرده و به حساب پس‌اندازتان واریز کنید.

۹. معامله کالا به کالا را یاد بگیرید.


شما می‌توانید به ازای دریافت کالا یا خدمات تهاتر کنید. اگر مهارت خاصی را بلد هستید و احساس می‌کنید می‌توانید با تبلیغ آن به کسی خدمت ارائه کنید، از آن برای دریافت خدمات یا کالا بهره ببرید.
برای شروع تهاتر، ابتدا تصمیم بگیرید که چه خدمت یا کالایی را نیاز دارید. سپس به این فکر کنید که شما چه کالا یا خدماتی را می‌توانید ارائه کنید. شاید بتوانید به ازای یک سال نظافت منزل، تعمیرات لوازم خانگی یا هر کار دیگر، چیزی دریافت کنید. کسی که تمایل به این کار داشته باشد را پیدا کرده، با او در این خصوص صحبت کنید و بر اساس یک سری شرایط توافق را انجام دهید.
هیچگاه خودتان را به فشار نیاندازید تا کالا‌ها یا خدماتی که نیاز ندارید را دریافت کنید. وقتی ببینید که شرایط تهاتر به نفع شما نیست، هر وقت که دلتان بخواهد می‌توانید از انجام آن کناره‌گیری کنید.

۱۰. تا آنجا که می‌توانید پس‌انداز کنید.

اگر از حداقل دستمزد برخوردار هستید شاید آنقدر‌ها هم پول اضافی در اختیار نداشته باشید. حتی با یک شغل دوم هم بخش اعظمی از پول شما صرف پرداخت قبض‌ها و یا کم‌کردن بدهی‌ها خواهد شد. با این حال اگر هر پول اضافی در اختیار داشتید، حتما آنرا کنار بگذارید.
با کم‌کردن یا قطع‌کردن هزینه لوازم مصرفی می‌توانید راهی برای پس‌انداز پیدا کنید. وقتی در اتاقی حضور ندارید چراغ‌های آنجا را خاموش کنید. سعی کنید در‌ها و پنجره‌هایتان را عایق‌بندی کنید تا از فرار انرژی جلوگیری کنید. در فصل سرما به جای آنکه حرارت بخاری را زیاد کنید، لباس گرم بپوشید. انجام این کار‌ها زمان بسیار کمی را از شما می‌گیرند، اما می‌توانند هزینه قابل‌توجهی را برای شما پس‌انداز کنند.
هر پول اضافی که دریافت می‌کنید، خواه از طریق بازپرداخت مالیات خواه از طریق هدیه، پولی است که باید پس‌انداز کنید. شاید در لحظه اول وسوسه شوید که آنرا خرج خرید یک چیز جدید کنید، اما تا وقتی که در شرایط مالی بهتر قرار نگرفته‌اید، در مقابل هر وسوسه‌ای مقاومت کنید.
با فکرکردن در مورد خرید، جلوی هر وسوسه‌ای را بگیرید. آیا آن چیزی که می‌خواهید بخرید چیزی است که بدون آن نمی‌توانید زندگی کنید؟ آیا فقط به خاطر این می‌خواهید خرید کنید که کالای موردنظرتان تخفیف خورده است؟ بسته به نوع پاسخی که به این سوالات می‌دهید می‌توانید وسوسه خریدتان را مدنظر قرار دهید. اما هیچگاه نباید تسلیم وسوسه خرید شوید.
پیش از هر خرید ۲۴ ساعت صبر کنید. اگر روز بعد از خواب بیدار شدید و اولین چیزی که به ذهنتان رسید خرید آن جنس بود، کمی بیشتر صبر کنید. ببینید بدون آن جنس چقدر می‌توانید صبر کنید.

بخش سوم: کمک گرفتن

۱. برای مراقبت از بچه‌ها درخواست کمک کنید.

اگر صاحب فرزند هستید، با انجمن محله خود در خصوص برنامه‌های مرتبط با کودکان صحبت کنید. برخی از مراکز انجمنی برنامه‌های ارزان یا رایگان برای کودکان برگزار می‌کنند.
شما حتی می‌توانید فعالیت‌های رایگانی را پیدا کنید که فرزندتان در آن شرکت کند. همچنین می‌توانید از خدمات گروه‌های حمایتی نیز بهره ببرید.

۲. از مرکز فرصت‌های مالی کمک بگیرید.


اگر با تغییر رفتار مالی خود دچار مشکل شده‌اید، به دنبال گرفتن مشاوره و کمک از مرکز فرصت‌های مالی (FOC) باشید.
FOC به شما کمک می‌کند که درآمد خود را افزایش داده و هزینه‌های خود را کاهش دهید. FOC‌ها با افراد کم‌بضاعت کار می‌کنند تا بتوانند به آن‌ها کمک کنند تا بر مشکلات مالی خود فائق آمده و استقلال مالی خود را حفظ کنند.

۳. با افراد مثبت‌اندیش مراوده داشته باشید.

اجازه ندهید که مشکلات مالی شما را از دنیای بیرونتان جدا کند. وقتی که مشکلات به حد خود می‌رسند بسیار مهم است که عضوی از یک جامعه حمایتی باشید.
عضویت در یک انجمن شما را ترغیب خواهد کرد که در مسیرتان ثابت‌قدم بمانید و به اهدافتان برسید. روشی را پیدا کنید که به شیوه‌ای معنادار و مفید با جامعه خود تعامل داشته باشید. برای مثال می‌توانید در گروه‌های حمایتی، رویداد‌های اجتماعی و گردهمایی‌های آموزشی شرکت کنید.

۴. مشاوره اعتباری بگیرید

اگر با مشکلات مالی خود دست و پنجه نرم می‌کنید، شاید گرفتن مشاوره مالی از یک کارشناس بتواند به شما کمک کند. شاید گرفتن مشاوره مالی از سازمان‌های مشورتی رایگان نباشد، اما آن‌ها به شما کمک خواهند کرد که روی پای خودتان بایستید.
زمانیکه به دنبال مشورت در اینترنت می‌گردید، حواستان به سایت‌های کلاهبرداری باشد. اگر سازمانی را پیدا کردید که می‌خواهید با آن‌ها کار کنید، مطمئن شوید که صلاحیت قانونی دارند. به هر قرارداد یا تفاهنامه‌ای که امضاء می‌کنید توجه کامل داشته باشید.
صلاحیت قانونی هر سازمان مشورتی اعتباری را از طریق نماینده دادستانی استانتان چک کنید. این موضوع را از طریق اداره حمایت از مصرف‌کنندگان نیز می‌توانید چک کنید. اگر مصرف‌کنندگان از سازمانی شکایت کرده‌اند، آنرا مطالعه کنید. اگر صرفا نمی‌توانید شکایتی را پیدا کنید بدان معنا نیست که سازمانی وجاهت قانونی دارد.
با هر نامزد بالقوه‌ای مصاحبه‌ای را ترتیب دهید. از آن‌ها بپرسید که چه خدماتی ارائه می‌دهند، کارمزد آن‌ها چقدر است و چه صلاحیت‌هایی دارند.
مطمئن شوید که سازمان موردنظرتان منابعی را ارائه دهد که باعث رهایی شما از مشکلات مالی شوید که از آن قبیل می‌توان به کلاس‌های مدیریت بدهی و مشاوره بودجه‌ریزی باشد.

بخش چهارم: قوی بمانید.

۱. از راهکار «تغییر و پافشاری» (Shift-and-Persist) استفاده کنید.

در این واقعیت هیچ شکی نیست که افرادی که در فقر و مشکلات مالی به سر می‌برند یک زندگی پر از استرس دارند. مطالعات نشان داده است که افرادی که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند سطوح بسیار بالاتری از استرس را تجربه می‌کنند، اما منابعی کمتری هم برای مبارزه با آن در اختیار دارند. یکی از روش‌های مفید که با عنوان «تغییر و پافشاری» شناخته می‌شود، می‌تواند به شما در تعامل با استرس کمک شایانی کند.
روش تغییر و پافشاری برای مقابله با استرس روشی برای آزمودن عوامل استرس‌زا (استرسور) و پیداکردن روشی برای کنارآمدن با آنهاست. به جای آنکه بخواهید از شر استرسور‌ها خلاص شوید، وضعیت کنونی خود را پذیرفته و آنرا با چشم‌انداز خود مطابقت دهید.
نکته اساسی برای مؤثرکردن روش تغییر و پافشاری این است که بر روی حرکت به سمت اهداف آتی کار کنید. سعی کنید در وضعیت سخت مالی کنونی خود غرق نشده و تسلیم آن نشوید.
خودتأییدی را تمرین کنید. ارزش خود را شناخته و اجازه ندهید فقر باعث شود عزت نفستان را از دست بدهید. به گذشته و زمان‌هایی که موفق بودید فکر کنید. هر روز به خود یادآور شوید که شما می‌توانید از هر آنچه که در اختیار دارید برای شکست‌دادن مشکلات مالی بهره ببرید.

۲. یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید.

زندگی در فقر همچنین باعث می‌شود که رژیم غذایی شما کیفیتش را از دست داده و به سمت غذا‌های ناسالم رو بیاورید. غذا‌های آماده و فرآوری‌شده ارزان هستند، اما یکی از دلایل اصلی مشکلات گوارشی و جسمانی به شمار می‌آیند.
غذا‌هایی را بپزید که بتوانید در چند وعده غذایی از آن‌ها استفاده کنید. با خریدن اقلام پرمصرف غذایی همواره می‌توانید غذا‌ها را خودتان بپزید و سلامتش مطمئن باشید. موادی، چون آرد، انواع چاشنی‌ها، سیر و لیمو را همواره آماده داشته باشید.
اگر در توانتان هست، مواد غذایی را به صورت عمده و یکجا خرید کنید تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. شاید آنقدر‌ها هم بضاعت مالی نداشته باشید که یخچالتان پر از مواد غذایی باشد، اما زمانیکه این توانایی را پیدا کردید، ارزشش را خواهد داشت. سعی کنید همواره پولی را کنار بگذارید تا هر ماه یک سری آیتم غذایی گرانتر را خریداری کنید.

۳. زمانی را برای ورزش‌کردن اختصاص دهید.

در کنار رژیم سالم غذایی، ورزش‌کردن یکی از بهترین روش‌ها برای مبارزه با استرس است. شاید آنقدر منابع در اختیار نداشته باشید که به باشگاه بروید، اما باز در عین حال روش‌هایی پیش رویتان هست که در خانه بتوانید فعال بمانید.
به پیاده‌روی بروید. اگر صاحب فرزند یا حیوان خانگی هستید، پیاده‌روی می‌تواند یک فعالیت خوب به حساب بیاید. پیاده‌روی روش خوبی برای افزایش ضربان قلب است و لازم به ذکر نیست که حتما باید از خانه خود بیرون بروید. اگر نسبت به چیزی استرس دارید، پیاده‌روی کنید تا ذهنتان را از آن مشکل پاک کنید. از این فرصت برای تفریح و وقت‌گذاشتن با خانواده نیز می‌توانید بهره ببرید.
سعی کنید هر روز حداقل ۳۰ دقیقه را به نوعی از فعالیت فیزیکی اختصاص دهید. وقتی در حال تماشای تلویزیون هستید در جا ورزش کنید. در خلال پیام‌های بازرگانی دراز و نشست و شنا بروید. حتما لازم نیست ۳۰ دقیقه را به صورت پشت سر هم ورزش کنید. اگر نیاز است می‌توانید آنرا به دو تکه ۱۵ دقیقه‌ای تقسیم کنید.

۴. اهداف شخصی برای خود تعریف کنید.

به این فکر کنید که دوست دارید به چه چیزی در زندگی دست پیدا کنید؛ هم در شکل کوتاه مدت و هم بلندمدت. اهدافتان را بنویسید و هر روز به خود یادآور شوید که چرا به دنبال آن‌ها می‌روید.
از دست‌دادن چشم‌انداز بلندمدت کار آسانی است، به خصوص اگر دستیابی به آن‌ها چند سال طول بکشد. برای آنکه از فراموش‌کردن اهداف بلندمدت جلوگیری کنید، زمانی را برای کارکردن بر روی آن‌ها کنار بگذارید. اجازه ندهید که اهداف کوتاه‌مدتتان راه را بر اهداف بلندمدت ببندد.
برای رسیدن به اهدافتان سعی کنید عادت‌های خوب را در خود توسعه دهید. زود از خواب بیدار شوید، کتاب‌های مرتبط با اهدافتان را مطالعه کنید و فعالیت‌هایی را دنبال کنید که برای شما فایده داشته باشند. شاید مجبور باشید برخی از عادت‌های بد نظیر تلویزیون نگاه‌کردن بیش از حد، که وقتتان را اشغال کرده‌اند تغییر دهید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)