بزرگترین شرکت های دولتی آمریکا در سال ۲۰۲۰

  • توسط pooladmin
  • 22/06/2020
  • 0

 جی پی مورگان برای دومین سال پیاپی در صدر

بنابر هجدهمین لیست سالانه Forbes Global ۲۰۰۰ برای دومین سال پیاپی، JPMorgan Chase در صدر جدول قرار دارد. با دارایی ۳.۱ تریلیون دلاری از ۱۲ ماه تا تاریخ ۳۰ آوریل در بانک مرکزی، جی پی مورگان بزرگترین شرکت دولتی در ایالات متحده است. پس از آن شرکتهای بركشایر هاتاوی Berkshire Hathaway، بانك آمریكا، اپل و AT&T قرار دارند.  شرکت های برتر ایالات متحده طبق ارزش سنجی چند جانبه در بازار، درآمدها، سود و دارایی ها، شرکت های معتبر قدیمی و شرکت های نوپای جدید مانند کوکا کولا و فیس بوک را نیز شامل می شوند. این شرکت ها دارای ارزش های بازاری چند جانبه بیش از ۱۲.۵ تریلیون دلار (نسبت به سال گذشته ۵٪) ، فروش بیش از ۵.۷ میلیارد دلار (۸٪ افزایش) ، سود بیش از ۶۸۹ میلیارد دلار (۱۸٪ افزایش) و دارایی بیش از ۲۲ دلار هستند. تریلیون (۱۱٪ افزایش)
برای بسیاری از شرکتهای آمریکایی از سال گذشته تغییر زیادی صورت نگرفته است. نه شرکت از ده شرکت برتر همچنان در جایگاه قبل خود قرار دارند. برکشایر هاتاوی بعد از سقوط به دوازدهمین جایگاه در سال گذشته، با کسب مقام دوم بار دیگر به بازی برگشت. و شورون Chevron، که سال گذشته در رتبه دهم ایالات متحده قرار داشت، پس از کاهش قیمت نفت با کاهش درآمد به رتبه ۲۶ام سقوط کرد. از آنجایی که همه گیر شدن ویروس کرونا باعث ایجاد یک محاصره ی اقتصادی شد، شرکت ها در هر اندازه ای مجبور شده اند روی واقعیت های جدیدی حساب کنند. به طرز خیره کننده ای ۲۰.۵ میلیون آمریکایی تنها در ماه آوریل از بیکاری رنج می برند، و انتظار می رود کسری فدرال برای هزینه ها، چهار برابر شود و تا پایان سال اقتصادی به ۳.۷ تریلیون دلار برسد. در حالی که سهام و بورس در هفته های اخیر صعود کرده است – به لطف بخشی از ایالات هایی که شروع به بازگشایی کرده اند- مثبت اندیشی با وجود تهدید تجدید حیات و تعطیلی های پی در پی در شرایطی که تمام دنیا منتظر واکسن هستند، باعث خوشنودی است.
این رتبه بندی ها تصویری از چگونگی عملکرد برخی شرکت های بزرگ ایالات متحده قبل از وقوع همه گیری ویروس را نشان می دهد و نمایانگر این است که چگونه دیگران (به ویژه آنهایی که درآمد Q۱ را قبل از قطع لیست گزارش کرده اند) تاکنون بحران را پیش بینی کرده اند. به عنوان مثال، اپل، در روزهای ابتدایی بیماری همه گیر هنگامی که کارخانه های چین متوقف شده بودند، از مشکلات بیشمار تامین کالا به شدت آسیب دیده است. با این حال، مدیر عامل شرکت تیم کوک در تماس با سازمان آمار درآمد در ۳۰ آوریل گفت: با وجود کندی رشد درآمد و “در میان چالش برانگیزترین فضای جهانی که تاکنون در آن تجارت خود را انجام داده ایم، مفتخریم بگوییم که اپل در طول سه ماه رشد کرد.” سهام شرکت اپل از زمان اعلام سود در شرکت افزایش یافته است.
در نتیجه بحران، برکشایر هاتاوی بطور ویژه ای متحمل خسارات سنگینی شد. گزارشگر هلدینگ در اوایل ماه جاری ۴۹.۷ میلیارد دلار ضرر گزارش داد- بزرگترین زیان در طول تاریخ. سرمایه گذار میلیاردر وارن بافت سهام قابل توجهی در صنعت هواپیمایی را فروخت. بوفت گفت: ” فقط تصمیمی گرفتم كه اشتباه كرده ام.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)