بهترین سهام حوزه فناوری در سال ۲۰۲۱

  • توسط pooladmin
  • 01/02/2021
  • 0
حوزه فناوری

حوزه فناوری همانطور که می‌دانید یکی از محبوب‌ترین بخش‌ها در بین سرمایه گذاران است. نوآوری در حوزه فناوری، سبک زندگی ما را تغییر داده است. این امر نوآوری در علم پزشکی، ارتباطات بشکلی که در گذشته تجربه نکرده‌ایم، تجربه جدید خرید و سودهای بسیار زیادی برای سرمایه گذاران در پی داشته است. فناوری نیروی محرک تغییر در بازار سهام بوده است.
بدون نوآوری در فناوری، جایی که امروز هستیم نمی‌بودیم. احتمال کمی ‌وجود دارد که این روند به زودی متوقف شود پس با ادامه نوآوری در حوزه فناوری، هر روز فرصت‌های جدیدی برای سرمایه گذاران بوجود می‌آید.
همچنین با توجه به علاقه عمومی به بخش فناوری نوسانات فراوانی در قیمت بوجود می‌آید، اتفاقی که مورد علاقه معامله‌گران روزانه است. بنابراین جای تعجب نیست که شاهد چنین علاقه سنگینی از سوی سرمایه گذاران به این گروه هستیم.

بهترین سهام حوزه فناوری در سال ۲۰۲۱

بهترین سهام فناوری در حال حاضر

مانند هر بخشی از صنعت، سهام در حوزه فناوری نیز با هم برابر نیستند. بهترین سهام فناوری شرکت‌های باسابقه‌ای هستند که پیشینه قوی در رشد درآمد و سود سازی دارند. برخی از سهام برتر حوزه فناوری که در پایان سال ۲۰۲۰ برای سرمایه گذاری در سال جاری در نظر گرفته می‌شوند عبارتند از:

آمازون

ایده اولیه میلیاردر معروف، جف بزوس Jeff Bezos، حال در ایالات متحده و جهان به یک نام محبوب تبدیل شده است. اگر این اسم را نشنیده‌اید احتمالاً پشت کوه زندگی می‌کنید. آمازون دات کام یک غول تجارت الکترونیکی است که به فروشگاهی یک طرفه در زمینه جدیدترین تلفن‌های همراه، داغ‌ترین سبک‌ها و غذاهای خوش طعم موجود در بازار تبدیل شده است.
طی سال‌های گذشته، آمازون سرمایه‌های هنگفتی در زیرساخت‌ها و فناوری سرمایه گذاری کرده است. این موضوع با ارائه یک راهکار کاملا کاربر پسند در تجارت الکترونیکی که در صنعت بی نظیر است بازدهی مناسبی برای سرمایه گذاران به همراه داشته است.
در ابتدا که به مصرف کنندگان در سراسر جهان گفته شد در خانه بمانند زیرا ترک خانه به معنای به خطر انداختن زندگی افراد است، بسیاری از خرده فروشی‌ها دچار عواقب ناگواری شدند. آمازون هم از این قاعده مستثنا نبود و دچار مشکل شد.
این شرکت پیش از این در بین کسانی که عادت به خرید آنلاین داشتند، پیشرو بود. با این حال تعطیلی اجباری و ترس بسیاری از افراد نسبت به ترک منازل به سرعت با رشد بیماری همه گیری ویروس کرونا همراه شد و چشم اندازهای جدید رشد برای آمازون ظاهر شد. این موضوع باعث شده است که این شرکت در طول همه گیری کووید ۱۹ نسبت به رقبا برتری فوق العاده‌ای داشته باشد.
کسانی که هرگز به خرید مواد غذایی یا هر چیز دیگری به صورت آنلاین فکر نمی‌کردند، ناگهان و به اجبار در معرض خرید آنلاین قرار گرفتند. با توجه به اینکه آمازون در این زمینه پیشتاز است، این امر بازار هدف شرکت را تا حد زیادی گسترش داده و فرصت‌های درآمدزایی خوبی ایجاد شده است.
اکنون بسیاری از کارشناسان استدلال می‌کنند که ترس ناشی از ویروس کرونا همچنان پس از پایان تعطیلی اجباری ادامه خواهد یافت و منجر به ادامه خرید آنلاین برای بسیاری از مخاطبین جدید می‌شود. علاوه بر این، حتی اگر مصرف کنندگان از بیرون رفتن ترس نداشته باشند، سادگی خرید آنلاین برای کسانی که ممکن است هرگز قبل از همه گیری آن را در نظر نگرفته بودند، جذاب خواهد بود.

کارآفرین موفق ایرانی که فناوری ویدیویی را متحول کرد

گزارش درآمدی اخیر

هر زمان که سرمایه گذاری می‌کنید توجه به درآمد مهم است. با این حال هنگام سرمایه گذاری در حوزه فناوری، سطح اهمیت این موضوع دو چندان می‌شود. برای موفقیت در حوزه فناوری نیاز به نوآوری در جهت حفظ رشد مداوم است. اگر رشد کند شود، این یک علامت خطر بزرگ است که نشان می‌دهد فقدان نوآوری به زودی منجر به کاهش درآمد خواهد شد.
آخرین گزارش درآمد شرکت در اوایل ماه آگوست منتشر شد که عملکرد سه ماهه دوم شرکت را پوشش می‌داد و در واقع یک گزارش قوی بود.
• ای پی اس EPS – درآمد هر سهم برای سه ماهه دوم ۱۰،۳۰ دلار بود. این رقم نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ که ۵.۲۲ دلار بود تقریباً دو برابر شده است.
• درآمد – درآمد این شرکت ۸۸.۹ میلیارد دلار گزارش شده است. این رقم همچنین رشد سالانه فوق العاده‌ای را نشان می‌دهد. در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹، این شرکت ۶۳.۴ میلیارد دلار درآمد کسب کرده بود.
• پیش بینی – آمازون انتظار دارد که در بازه زمانی سه ماهه سوم، ۸۷ تا ۹۳ میلیارد دلار درآمد کسب کند و رشد سریع خود را ادامه دهد.

اپل

اپل نامی‌ مشهور در سطح جهان است. اگرچه این شرکت به طور کلی با برند آیفون گره خورده است، اما طیف گسترده‌ای از محصولات های تک از جمله تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌ها را تولید می‌کند.
اپل با ارزش بازاری در حدود ۲ تریلیون دلار، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان است و اگر گذشته چراغ راه آینده باشد، تداوم نوآوری تنها به تقویت این موقعیت کمک می‌کند.
بسیاری از کارشناسان وال استریت استدلال می‌کنند که سال ۲۰۲۰ اولین سال مناسب برای ورود به سهام اپل بوده است. زیرا بسیاری معتقدند که سال ۲۰۲۰ با محوریت محصول آیفون برای این شرکت یک سال فوق العاده بوده است.
هر ساله اپل با ارائه چند ویژگی منحصر به فرد که در مدل قبلی این تلفن هوشمند ارائه نشده، یک آیفون جدید روانه بازار می‌سازد. با این حال بدلیل برچسب‌های قیمتی نزدیک و بالای ۱۰۰۰ دلار، اکثر دارندگان آیفون، گوشی خود را هر ساله به روز نمی‌کنند. در عوض بسیاری منتظر می‌مانند تا تفاوت ویژگی‌ها بین نسخه‌ای که هم اکنون دارند و آخرین نسخه به حدی باشد که به روزرسانی ارزش چنین هزینه گزافی را داشته باشد.
به همین دلیل هرچند سال یکبار، یک ابر چرخه اتفاق می‌افتد، زمانی که درصد زیادی از افرادی که طی چند سال گذشته گوشی خود را به جدیدترین نسخه ارتقاء نداده‌اند، تصمیم می‌گیرند که این حرکت را انجام دهند. این امر منجر به رشد چشمگیر فروش اپل، همراه با رشد درآمد شدید و حرکت بزرگ در بازار سهام می‌شود.

اگر اپل آماده ورود به یک ابر چرخه دیگر باشد، می‌توان منتظر دستاوردهای بزرگی برای این شرکت بود. این امر همراه با سابقه قوی در نوآوری و رشد تاریخی فروش تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌ها حاکی از آن است که اپل به سمت دستاوردهای بیشتری در حال حرکت است.

اپل

گزارش درآمدی اخیر

همانند آمازون، آخرین گزارش درآمدی اپل فراتر از انتظارات بوده و زمینه را برای رشد چشمگیر آتی فراهم کرده است. آخرین گزارش این شرکت در اواخر ماه ژوئیه منتشر شد که نشان دهنده عملکرد شرکت در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۰ است.

• ای پی اس EPS – در سه ماهه سوم مالی، اپل به ازای هر سهم ۲.۵۸ دلار درآمد کسب کرد. تحلیلگران پیش بینی می‌کردند که این شرکت درآمد ۲.۰۴ دلار برای هر سهم خلق کند.
• درآمد – تحلیلگران انتظار داشتند اپل درآمدی در حدود ۵۲.۲۵ میلیارد دلار بدست آورد. با این حال درآمد سه ماهه سوم اپل ۵۹.۶۹ میلیارد دلار بود. ۲۶.۴۲ میلیارد دلار از این درآمد حاصل از فروش آیفون بود و انتظار تحلیلگران که ۲۲.۳۷ میلیارد دلار بود را پشت سر گذاشت.
• پیش بینی – برای سه ماهه دوم متوالی، اپل از ارائه پیش بینی خودداری کرده است. این شرکت عدم اطمینان ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹ را دلیل عدم دسترسی به پیش بینی دقیق عنوان کرده است.

فناوری ؛ اپل، آمازون، فیس بوک و گوگل با اتهام قدرت «مضر» مواجه هستند

علی بابا

حتی در ایالات متحده، نام علی بابا سهم مناسبی از شناخت برند دارد. این شرکت فناوری چینی در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک وب سایت بی تو بی تأسیس شد. از طریق این پلتفرم، تولیدکنندگان کوچک چینی به فروشندگان و صادر کنندگان در شهرهای بزرگ دسترسی پیدا می‌کردند. این تجارت در نهایت منجر به کسب و کار امروزی علی بابا شد.
از آنجا که آمازون غول تجارت الکترونیکی ایالات متحده است، علی بابا معادل چینی این شرکت محسوب می‌شود.
یکی از سریعترین رشدها در کسب و کار علی بابا در بخش خدمات پخش فیلم، تلویزیون و استریم آن است که تحت نام یوکو Youku به فروش می‌رسد. یوکو یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های استریم در چین است و اغلب معادل یوتیوب در نظر گرفته می‌شود. در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه عضو این شبکه هستند و روزانه بیش از ۸۰۰ میلیون ویدیو در این پلتفرم تولید می‌کنند.
علی بابا قصد دارد یوکو را گسترش دهد. این شرکت اخیراً یک قرارداد همکاری با باشگاه فوتبال منچستر یونایتد، محبوب‌ترین تیم ورزشی در جهان از نظر کیپلینگر Kiplinger امضاء کرده است.
این شرکت همچنین بزرگ‌ترین شرکت رایانش ابری در چین را راه اندازی کرده که زیرساخت‌های رایانش ابری، پلتفرم تصویری و مجموعه کاملی از برنامه‌های مالی و پایگاه داده را ارائه می‌کند.
سرمایه گذاران فناوری می‌دانند فضای رایانش ابری می‌تواند به یک ماشین سود ساز تبدیل شود، همانطور که سرمایه گذاران با وب سرویس‌های آمازون این موضوع را لمس کردند. اگر تجارت رایانش ابری علی بابا نیز از همین خط پیروی کند این امکان را دارد که خیلی سریع سودهای بزرگی به دست بیاورد.
در حال حاضر علی بابا احتمالاً بسیار کمتر از ارزش واقعی خود قیمت خورده است. تصور می‌شود جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین تأثیر منفی بر قیمت سهام داشته است. با این حال این مشکلات احتمالاً کوتاه مدت هستند. در نتیجه ممکن است ورود با قیمت‌های فعلی یک سرمایه گذاری طولانی مدت با سود بسیار زیاد باشد.

گزارش درآمدی اخیر

آخرین گزارش درآمد علی بابا چشمگیر و فراتر از انتظارات تحلیلگران بوده است.
• ای پی اسEPS – سود هر سهم ۱۴.۸۲ دلار بود که ۱۳.۲۸ دلار بیش از انتظار تحلیلگران بود، پیش بینی‌ها اغلب از رقمی در حدود ۱.۵۴ دلار برای هر سهم حکایت داشت.
• درآمد – درآمد برای سال مالی ۲۰۲۰ حدود ۱۵۳.۷۵ میلیارد دلار بود. تحلیلگران انتظار داشتند که این شرکت ۱۴۷.۳۰ میلیارد دلار درآمد کسب کند.
• پیش بینی – این شرکت اعلام کرد که پیش بینی درآمد ۵۰۰ میلیارد یوآنی (۷۳.۶۳ میلیارد دلار) در سال مالی ۲۰۲۰ را خواهد داشت و انتظار دارد بیش از ۶۵۰ میلیارد یوآن (۹۵.۷۲ میلیارد دلار) در سال مالی ۲۰۲۱ تولید درآمد کند.

آلفابت

اگرچه آلفابت Alphabet آخرین مورد در این لیست است، اما کم ارزش‌ترین نیست. ممکن است شما این شرکت را با نام گوگل بشناسید، نامی ‌که با تکنولوژی مترادف شده است. مانند بسیاری از مجتمع‌های دیجیتالی، آلفابت با تکنولوژی پیشرفته شروع به کار کرد و موتور جستجوی آن پاسخ هر سوالی را در نوک انگشتان مصرف کنندگان قرار داد.
امروزه گوگل تنها نام یک شرکت نیست بلکه به یک فعل در کتاب لغات تبدیل شده است. اگر جواب سوالی را نمی‌دانید، «آن را گوگل می‌کنید». گوگل نه تنها پیشگام جستجو بوده بلکه همچنان در صنعت جستجوی آنلاین پیشرو است. طبق آمار استالیستا Stalista، گوگل ۸۶.۸۶% از سهم بازار جستجوی آنلاین جهانی را در سال ۲۰۲۰ تحت کنترل داشته است.
اگرچه آلفابت بیشتر برای موتور جستجوی گوگل شناخته شده است اما در واقع، این شرکت نام خود را از گوگل به آلفابت تغییر داد زیرا اصطلاح گوگل دیگر هر آنچه این شرکت انجام می‌داد را توصیف نمی‌کرد. در طول سال‌ها، این شرکت تعداد زیادی شرکت تابعه خریداری کرده است لذا برای توصیف کار خود مجبور به تغییر نام شده است.
با کنترل کامل بر صنعت جستجو و چندین شرکت تابعه‌ی درآمدزا که تقریباً هر گوشه از حوزه فناوری از فناوری پزشکی گرفته تا رباتیک را پوشش می‌دهند، آلفابت یک سهام با کیفیت بالا است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

گزارش داده‌های اخیر

اگرچه آلفابت در آخرین گزارش درآمدی خود اولین کاهش را گزارش کرده است اما هر دو بخش درآمد و سود فراتر از انتظار تحلیلگران بوده است.
• ای پی اس EPS – تحلیلگران انتظار داشتند که این شرکت درآمد ۸.۲۱ دلاری برای هر سهم کسب کند. این شرکت در واقع درآمد ۱۰.۱۳ دلاری برای هر سهم را گزارش کرد.
• درآمد – طبق آخرین گزارش آلفابت ۳۸.۳۰ میلیارد دلار درآمد داشته است. تحلیلگران انتظار داشتند که این شرکت ۳۷.۳۷ میلیارد دلار درآمد کسب کند.
• پیش بینی – در حالی که این شرکت برای سه ماهه آینده پیش بینی جدیدی ارائه نکرده، اما گفته است که انتظار دارد مشکلات ناشی از کووید ۱۹ منجر به افت احتمالی درآمد شود. با این وجود به نظر می‌رسد این افت درآمد قبلاً در بازار لحاظ شده و گزارش درآمد آینده این شرکت ممکن است به سودهای چشمگیری منجر شود.
توصیه حرفه‌ای: اگر می‌خواهید سهام حوزه فناوری را به پورتفوی خود اضافه کنید، مطمئن شوید که بهترین شرکت‌های ممکن را انتخاب کرده‌اید. تحلیلگران سهام می‌توانند به شما كمك كنند تا انتخاب‌های خود را محدود كنید.

حرف آخر

هنگام جستجوی بهترین سهام حوزه فناوری جستجوی سهام مهم‌ترین شرکت‌های نوآور و خلاق در هر بخش بسیار مهم است. همانطور که فناوری زندگی را برای همگان آسان می‌سازد، شرکت‌هایی که به طور مداوم جلوتر از بقیه حرکت می‌کنند نیز سودهای فوق العاده‌ای را برای سرمایه گذاران به ارمغان می‌آورند.
البته سرمایه گذاری یک علم دقیق نیست. در این دنیا نظر همۀ افراد به یک اندازه ارزشمند است، زیرا هیچ یک از ما نمی‌توانیم آینده را پیش بینی کنیم. به همین ترتیب بایستی به خاطر داشته باشید که سرمایه گذاری همیشه با ریسک همراه است لذا قبل از به خطر انداختن پول خود، تحقیق و بررسی لازم را انجام دهید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)