بهترین نرم افزار‌های بودجه‌بندی سال ۲۰۱۹

  • توسط pooladmin
  • 30/11/2019
  • 0
نرم افزار‌های بودجه‌بندی
نرم افزار‌های بودجه‌بندی به شما کمک می‌کنند تا پول خود را به روشی نظام‌مند مدیریت کرده و تمام جزئیاتی که برای این کار نیاز دارید را ارائه می‌دهند. این نرم افزار‌ها اطلاعات را به شیوه‌ای نمایش می‌دهند که خیلی سریع می‌توانید داده‌ها را درک و تحلیل کنید.
در ادامه به معرفی چهار سیستم نرم‌فزاری بودجه‌بندی اشاره خواهیم کرد که این نیاز‌ها را برآورده می‌کنند. هر سیستم از نظر تناسب‌داشتن با رویکرد شخصی هر فرد به مدیریت امور مالی از دیگری متمایز شده است.

نکات مهم در یک نگاه:

  • نرم افزار‌های بودجه‌بندی به افراد و کسب‌وکار‌ها کمک می‌کند تا امور مالی خود را به شیوه‌ی بهتری مدیریت کنند.
  • بهترین نرم افزار بودجه‌بندی ساختاری منظم و مشخص داشته، جزئیات موردنیاز شما را ارائه داده و اطلاعات را به شیوه‌ای نمایش می‌دهد که درک و تحلیلی دقیق از داده‌ها را بدست آورید.
  • هر یک از این نرم افزار‌ها برای اکثر افراد به خوبی کار می‌کنند. شما باید تصمیم بگیرید که کدام رویکرد با شخصیت و اهداف شما یا مشتریانتان همخوانی بیشتری دارد. آنرا دانلود کرده یا در آن ثبت نام کنید و از آرامش مالی که به واسطه کنترل بودجه خود به دست می‌آورید لذت ببرید.

بهترین نرم افزار برای کسانی که عاشق بودجه‌ریزی مبتنی بر نیاز (Zero-Based Budgeting) هستند.

You Need A. Budget یا به اختصار YNAB بر اساس قانون بودجه‌بندی مبتنی بر نیاز طراحی شده است. بر اساس این روش شما باید برای تک تک پول خود کاری را اختصاص دهید. با استفاده از YNAB شما درگیر مسائل مالی خود شده و اگر می‌خواهید بهره‌وری خوبی از این سیستم داشته باشید، می‌بایست عادت‌های قدیمی خود را کنار بگذارید.
علاوه بر شعار اصلی این قانون یعنی «برای تک تک پول خود کاری اختصاص دهید»، YNAB از سه قانون دیگر نیز تبعیت می‌کند:
۱. هزینه‌های واقعی خود را بپذیرید.
۲. به جای مقابله با تغییرات، با آن‌ها کنار بیایید.
۳. برای پول خود، طول عمر تعیین کنید.بر اساس YNAB، اگر بتوانید این چهار قانون را رعایت کنید می‌توانید از پس بدهی‌های خود بر آمده، برای خود پس‌انداز کنید و جلوی مشکلات مالی خود را بگیرید. راه درازی در پیش دارید، اما کاربران YNAB می‌گویند این کار عملی است.
این سیستم در محیط مرورگر اجرا شده و برای کار با آن باید اشتراک تهیه کنید؛ هم در محیط ویندوز اجرا می‌شود و هم در محیط مک. اپلیکیشن‌های Android و iOS آن نیز موجود بوده و امکان سینک‌شدن اطلاعات بین دو سیستم نیز وجود دارد. YNAB همچنین امکان اتصال به بانک و کارت اعتباری را دارد تا بتواند تراکنش‌های شما را دانلود کند، اما روشی برای رهگیری سرمایه‌گذاری‌های شما را ندارد. این نرم افزار یک دوره استفاده رایگان ۳۴ روزه داشته و پس از اتمام آن باید ۸۴ دلار در سال پرداخت کنید.

بهترین نرم افزار برای کسانی که عاشق بودجه‌بندی پاکتی هستند و از دیجیتالی‌شدن هراسانند.

Mvelopes بر اساس سیستم آشنای قدیمی بودجه بندی پاکتی (پیش از دوران کامپیوترها) ساخته شده است. بر اساس این روش برای تک تک آیتم‌های بودجه‌بندی یا هزینه‌های اختیاری یک پاکت کاغذی به لیبل مخصوص به آن در نظر گرفته می‌شد و بودجه مربوطه در داخل پاکت قرار می‌گرفت. در خصوص هزینه‌های اختیاری، اگر پاکت در طول دوره پرداخت خالی می‌ماند، میزان هزینه‌کرد در آن دسته‌بندی انجام‌شده تلقی می‌شد.
Mvelopes از همان روش قدیمی استفاده از پاکت برای بودجه‌بندی بهره برده، ولی در قالب دیجیتال، اما این تمام سرویسی نیست که این نرم افزار ارائه می‌دهد. این نرم افزار قادر است که به بانک و کارت اعتباری شما متصل شده و به شما اجازه می‌دهد که خرج‌های گذشته خود را دیده و برای آینده بودجه‌ریزی کنید. با استفاده از این نرم افزار شما می‌توانید پولتان را از پاکت هزینه‌کرد خارج کرده و به پاکت کارت اعتباری واریز کنید تا حساب کارت اعتباریتان هیچگاه خالی نباشد.
Mvelopes Basic ابتدایی‌ترین پیشنهادی است که ارائه شده و برای استفاده از آن باید ۴ دلار در ماه پرداخت کنید. کامل‌ترین گزینه نرم افزاری این شرکت Mvelopes Complete است که برای بهره‌بردن از آن باید ۷۹ دلار در ماه پرداخت کنید. این سیستم آنلاین بوده و در دو سیستم ویندوز و مک قابلیت اجرا دارد. با استفاده از اپلیکیشن‌های Android و iOS می‌توانید حساب‌های خود را مدیریت کرده، تراکنش‌های را افزوده یا ویرایش کرده و بودجه خود را بر اساس شرایط تنظیم کنید و هزینه‌های خود را مورد رصد قرار دهید.

بهترین نرم افزار رایگان برای پیگیری هزینه‌ها

Mint یکی از بهترین و محبوب‌ترین نرم افزار‌های رهگیری هزینه و بودجه‌بندی رایگان آنلاین است. این برنامه که به شرکت Intuit تعلق دارد به شما اجازه می‌دهد تا هزینه‌های انجام شده از کارت اعتباری، حساب‌های بانکی و حتی حساب‌های سرمایه‌گذاری خود را به طور دقیق بررسی و رهگیری کنید.
علاوه بر این شما می‌توانید با ثبت نام در این برنامه، امکان ارسال هشدار برای خرج‌کردن بیش از حد در یک گروه بودجه‌ای خاص یا سررسید موعد اقساطتان را فعال کنید. خلاصه بگوییم که Mint انبوهی از اطلاعات را به شما ارائه می‌دهد، اما هیچ راهکار یا پیشنهادی در خصوص آن‌ها ارائه نمی‌دهد. این نرم افزار خلاصه بسیار خوبی از سلامت مالیتان را نمایش می‌دهد و اگر جزو آن دسته از افراد هستید که توجه خاصی به امور مالی خود ندارید، هشدار‌های قابل تنظیم آن می‌تواند کمک بسیار خوبی به شما کند.
این سیستم آنلاین مبتنی بر مرورگر دارای اپلیکیشن‌های Android و iOS نیز می‌باشد. همچنین امکان همزمان‌سازی آنلاین در این نرم افزار تعبیه شده و گزینه پرداخت قبوض و نیز رصد محدود سرمایه‌گذاری‌ها نیز در نظر گرفته شده است. همچنین گزینه بررسی نمره اعتباری رایگان نیز در آن وجود دارد.

بهترین نرم افزار برای کسانی که «همه چیز می‌خواهند»

Quicken Premier ۲۰۱۸ از نظر بسیاری از کارشناسان، کاملترین نرم افزار مدیریت مالی شخصی و بودجه‌بندی موجود در بازار است. همچنین این نرم افزار یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌ها در این حوزه نیز می‌باشد. هم‌اکنون معدود شرکتی در بازار پیدا می‌شود که محصولش را در دو بستر ویندوز و مک و آن هم در نسخه‌های متفاوت ارائه داده باشد. در خصوص این نرم افزار همین مزیت از پیچیدگی آن کاسته است، زیرا شما می‌توانید در هر سیستم‌عاملی که احساس راحتی بیشتری با آن می‌کنید، با این نرم افزار کار کنید.
تمام نسخه‌های Quicken، که همه آن‌ها را باید روی سیستمتان نصب کنید، به شما اجازه ایجاد و دنبال‌کردن بودجه را می‌دهند. تمام نسخه‌های Quicken امکان رهگیری هزینه‌کردها، دریافت تراکنش‌های مالی، پرداخت قبوض و موارد دیگر را می‌دهند. زمانیکه نرم افزار را به نسخه‌های پیچیده‌تر و عمقی‌تر ارتقا می‌دهید، می‌توانید به ویژگی‌های بیشتری دسترسی داشته باشید که فرایند بودجه‌بندی شما بسیار بهبود خواهد بخشید. نسخه Premier ویژگی‌های برنامه‌ریزی مالی آتی، کاهش بدهی، برنامه‌ریزی بازنشستگی، مدیریت و نگهداری پورتفوی، پیداکردن صندوق‌های مشترک و مشاوره‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهد.
اپلیکیشن موبایل Quicken ۲۰۱۸ رایگان بوده و در دو نسخه Android و iOS ارائه شده است. نسخه اپ با تمام نسخه‌های Quicken قابلیت سینک‌شدن دارد. در سال ۲۰۱۸، Quicken برنامه عضویت خود را رونمایی کرد. برنامه عضویت با ارائه عضویت یک و دو ساله امکان کاهش هزینه‌ها را برای شما فراهم آورده است. در سال ۲۰۱۸، هزینه عضویت یک ساله در Quicken Premier برای دو نسخه ویندوز و مک برابر با ۷۵ دلار و هزینه عضویت دو ساله آن نیز ۱۲۰ دلار بود.

نتیجه‌گیری

به اسنتثنای محصولات Quicken، امروزه اکثر نرم افزار‌های بودجه‌بندی به صورت آنلاین و مبتنی بر اشتراک هستند. همین ویژگی باعث شده که استفاده از چنین بستر‌هایی در هر سیستم کامپیوتری و تقریبا بر روی هر دستگاهی امکانپذیر باشد.
مزیت Quicken بیشتر به خاطر امکانات و ویژگی‌هایی است که ارائه می‌دهد. تقریبا هیچ حوزه‌ای در خصوص مدیریت امور مالی در منزل وجود ندارد که Quicken آنرا به شیوه‌ای بسیار عالی پوشش نداده باشد. با این حال بسیاری از افراد این سطح از پیچیدگی را نیاز نداشته و نمی‌خواهند.
هر یک از این نرم افزار‌ها نیاز بسیاری از افراد را برآورده می‌سازند. فقط کافیست تصمیم بگیرید که کدام راهکار به بهترین شکل با شخصیت و اهداف خود یا مشتریانتان همخوانی دارد، آنرا دانلود کرده یا در سایت آن ثبت‌نام کنید و از آرامش مالی که بواسطه کنترل امور مالی نصیبتان می‌شود لذت ببرید.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)