تجارب طبیعی چه هستند و اقتصاد دانان چگونه از آن ها استفاده می کنند؟

  • توسط pooladmin
  • 23/06/2019
  • 0
تجارب طبیعی

تجارب طبیعی در مقابل تجربه های کنترل شده

تجارب طبیعی، یک مطالعه ی طبیعی یا قابل مشاهده است به طوری که متغیرهای تجربی به صورت مصنوعی توسط محققان کنترل نمی شوند اما در عوض این امکان را دارند تا تحت تاثیر طبیعت یا عوامل خارج از کنترل محققان قرار گیرند. برخلاف تجربه های سنتی ِ تصادفی ، تجربه های طبیعی توسط محققان کنترل نمی شوند اما بیشتر مشاهده و تحلیل می شوند.

تجارب طبیعی در مقابل مطالعات قابل مشاهده

اگر تجارب طبیعی کنترل نشوند اما بیشتر توسط محققان مشاهده شوند آن گاه چه چیزی آن ها را به لحاظ مطالعات قابل مشاهده از یکدیگر تمییز خواهد داد؟ پاسخ این است که این تجربه ها هنوز از قواعد اولیه ی مطالعات تجربی پیروی می کنند. تجربه های طبیعی هنگامی که از وجود تست و گروه های کنترل ِ تجارب کنترل شده تقلید می کنند بسیار تاثیر گذار هستند، به صورتی که می توان گفت  قرار گرفتن در برخی شرایط و عدم وجود آن شرایط در مورد مشابه دیگری برای مقایسه وجود دارد. هنگامی که چنین گروه هایی وجود دارند ، گفته می شود که فرآیند ماورای این تجارب شبیه به موارد تصادفی می باشد حتی اگر محققان مانع آن نشوند.

تحت این شرایط، نتیجه ی بدست آمده از این نوع تجربه ها را می توان بدان معنا تعبیر کرد که علتی برای باور به یک ارتباط دوستانه برخلاف یک ارتباط ساده وجود دارد. این ویژگی تجربه های طبیعی است ، مقایسه ی موثری که موردی را جهت ارتباط دوستانه بوجود می آورد، که تجاربِ طبیعی را از مطالعات قابل مشاهده ی غیر طبیعی مجزا می سازد. اما نمی توان گفت که این تجارب دچار مشکل نیستند. محیط پیرامون یک تجربه ی طبیعی اغلب پیچیده است و مشاهداتشان هرگز نسبت علت و معلولی را ثابت نمی کند. در عوض، آن ها شیوه ی مهمی را فراهم می کنند که از طریق آن محققان می توانند اطلاعاتی را درباره ی سوالات تحقیق در رابطه با داده هایی که در دسترس نیستند، جمع آوری کنند.

تجارب طبیعی

تجارب طبیعی در اقتصاد

در علوم اجتماعی بخصوص اقتصاد، طبیعت غنی و محدودیت های تجارب سنتی کنترل شده شامل انسان هایی می شود که به عنوان محدودیت ِ پیشرفت و توسعه ی زمینه های مختلف شناخته شده اند. همینطور، تجارب طبیعی، یک زمینه آزمایشی نایاب برای اقتصاد دانان و همکارانشان فراهم می کنند. تجارب طبیعی هنگامی مورد استفاده قرار می گیرند که چنین تجارب کنترل شده ای بسیار سخت ، گران و غیراخلاقی درست شبیه به تجارب بسیاری از انسان ها باشد. فرصت های برای این تجربه، بیشترین اهمیت را در بین موضوعات مختلف همانند علم امراض مسری یا مطالعه شرایط سلامت و بیماری دارا هستند که مطالعات تجربی را دردسر ساز می کنند. اما تجارب طبیعی نیز توسط محققان در زمینه ی اقتصاد استفاده می شود تا مورد مطالعه و آزمایش قرار گیرد و اغلب زمانی که تغییراتی در قانون، سیاست، یا عملی در یک جای مشخص همانند یک ملیت، حوزه ی قضایی، یا حتی گروه های اجتماعی اتفاق افتد. برخی سوالات تحقیق اقتصاد که از طریق تجارب طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد شامل:

بازگشت سرمایه در بالاترین سطح تحصیل در میان افراد بزرگسال آمریکا

تاثیر خدمت نظامی بر دستاوردهای زندگی

تاثیر ممنوعیت سیگار کشیدن در پذیرش بیمارستان ها

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)