تعریف و اندازه گیری اثرات درمانی

  • توسط pooladmin
  • 21/06/2019
  • 0
اثرات درمانی

اقتصاددانان چگونه از نمونه سازی آماری جهت مدیریت اثرات انتخابی استفاده می کنند

مفهوم اثرات درمانی به عنوان اثر میانگین یک متغیر بر متغیر درآمد تعریف می شود که یک علاقه ی علمی یا اقتصادی است. این مفهوم اولین بار ریشه در زمینه تحقیقات پزشکی داشته است. به تدریج این مفهوم گسترده تر شد و به طور کلی در تحقیقات اقتصادی مورد استفاده قرار گرفت.

اثرات درمانی در تحقیقات اقتصادی

شاید یکی از مشهور ترین تحقیقات اثرات درمانی در اقتصاد،  برنامه ی آموزشی یا تحصیلات پیشرفته باشد. در پایین ترین سطح، اقتصاددانان علاقه مند هستند تا دستمزد دو گروه اولیه را مقایسه کنند: اول کسانی که در برنامه های آموزشی شرکت می کنند و آن هایی که شرکت نمی کنند. مطالعه ی تجربی درباره ی اثرات درمانی با این نوع از مقایسه های مستقیم اغاز می شود. چنین مقایسه هایی پتانسیل زیادی دارد تا محققان را به سمت نتایج پیچیده از این اثرات سوق دهد تا مسائل اولیه  در تحقیق اثرات درمانی را به ما برساند.

مشکلات اثرات درمانی و اثرات انتخابی

در زبان آزمایشات علمی، درمان چیزی است که برای یک فرد انجام می شود تا شاید اثری داشته باشد. با فقدان آزمایشات کنترل شده، شناخت اثرات درمانی مانند تحصیلات دانشکده یا کارآموزی با این حقیقت که شخص انتخابی می کند که قابل درمان باشد پوشیده می شود. این عمل در تحقیقات علمی به عنوان اثرات انتخابی شناخته شده است و یکی از مهم ترین مسائل در ارزیابی اثرات درمانی می باشد.

مشکل اثرات انتخابی به این موضوع برمی گردد که افراد درمان شده با افراد درمان نشده ، به علتی بغیر از خود درمان متفاوت هستند. نتایجی مانند درمان، در واقع نتیجه ای ادغام شده از گرایش فرد به انتخاب درمان و اثرات درمانی است. اندازه گیری تأثیر صحیح درمان به هنگام جلوگیری از تأثیرات انتخابی، مسئله ی تاثیرات درمانی است.

اثرات انتخابی

اقتصاددانان چگونه اثرات انتخابی را مدیریت می کنند

جهت اندازه گیری اثراتِ درمانی صحیح، اقتصاد دانان شیوه های مشخصی در دست دارند. یک شیوه ی استاندارد این است که نتیجه را در موارد پیش بینی کننده دیگر و همچنین اینکه آیا فرد در معرض درمان قرار گرفته یا نه برگرداند. با استفاده از نمونه ی درمانی پیشین که در بالا معرفی شد، اقتصاد ممکن است بتواند نه تنها برگشت دستمزدها را در طی سال های تحصیل اعمال کند بلکه نمرات آزمون بدان معناست که می توان توانایی ها یا میزان انگیزه را شناخت. احتمال دارد محقق ارتباط سال های تحصیلی و نمرات آزمون با دستمزد را مثبت بیابد زیرا به هنگام تفسیریافته ها،  ضرایب یافته شده در سال های تحصیل، به صورت جزئی، از فاکتورهای پیش بینی کننده ای که افراد جهت ادامه ی تحصیل انتخاب می کنند ، پاک شده است.

با استفاده از برگشت در تحقیق ِ اثراتِ درمان ، اقتصاددانان می توانند به چهارچوب بالقوه ی درآمد، که به طور عمومی توسط آمارگیرها معرفی می شود، برگردند. نمونه درآمدهای  بالقوه از شیوه های یکسان به مانند تغییر نمونه های برگشت استفاده می کند اما نمونه ی درآمدهای بالقوه به یک چهارچوب برگشت خطی همانند تغییر برگشت مرتبط نیست. پیشرفته ترین شیوه بر اساس این نمونه ها، شیوه ی دو مرحله ای Heckman است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)