خط فقر بین المللی چیست؟

  • توسط pooladmin
  • 29/06/2020
  • 0

خط فقر بین المللی آستانه پولی است که طبق آن فردی در فقر زندگی می کند. این امر با در نظر گرفتن ارزش آستانه فقر در هر کشور – با توجه به ارزش کالاهای مورد نیاز برای نگهداری یک فرد بالغ- و تبدیل آن به دلار محاسبه می شود. خط فقر بین المللی فعلی ۱.۹۰ دلار در روز است.

نکات کلیدی:

خط فقر بین المللی، که در حال حاضر ۱.۹۰ دلار در روز است، آستانه تعیین کننده این است که کسی در فقر زندگی می کند یا خیر.
این خط بر اساس ارزش کالاهای مورد نیاز برای نگهداری یک بزرگسال است.
با این وجود، این اندازه گذاری،دسترسی به فاضلاب، آب و برق و تأثیرات آن بر کیفیت زندگی افراد را شامل نمی شود.

درک خط فقر بین المللی

خط فقر بین المللی در ابتدا تقریباً ۱ دلار در روز تعیین شده بود. هنگامی که قدرت خرید برابر (PPP) و کلیه کالاهای مصرفی در محاسبه اندازه گیری خط در نظر گرفته می شوند، این امکان را به سازمانها می دهد تا مشخص کنند که جمعیت در چه وضعیتی نسبت به فقر مطلق قرار دارند.
بانک جهانی خط فقر بین المللی را در فواصل زمانی تعیین می کند زیرا هزینه های زندگی برای غذاهای اساسی، پوشاک و سرپناه در سراسر جهان تغییر می کند. در به روزرسانی سال ۲۰۰۸، خط فقر ۱.۲۵ دلار در روز تعیین شده است. در سال ۲۰۱۵، آستانه در هر پرداخت ۱.۹۰ دلار به روز شد، جایی که در حال حاضر هم قرار دارد.
میانگین اخیر بر اساس قیمت های تعیین شده در سال ۲۰۱۱ تعیین شده است، و این آستانه قدرت خرید را که با خط فقر اولیه تنظیم شده بود، منعکس کند. طبق آمار بانک جهانی، تخمین زده می شد در سال ۲۰۱۲، بیش از ۹۰۰ میلیون نفر  زیر خط فقر بین المللی زندگی کنند. بر اساس پیش بینی داده ها، بانک جهانی همچنین محاسبه کرده است که بیش از ۷۰۰ میلیون نفر از سال ۲۰۱۵ در فقر شدید زندگی خواهند کرد.

نقد خط فقر بین المللی

استفاده از خط فقر بین المللی برای تعیین میزان ثروتمند بودن افراد می تواند گمراه کننده باشد، زیرا این خط می تواند به اندازه ای کم باشد که اضافه کردن مقدار کمی درآمد اضافی، تفاوت قابل ملاحظه ای در کیفیت زندگی فرد ایجاد نمی کند.
علاوه بر این، تعیین کمیت سایر شاخص ها، از جمله آموزش و بهداشت، می تواندکار چالش برانگیزی باشد، که می تواند تاثیر کل اقتصاد بر یک جمعیت را پوشش دهد. خط فقر بین المللی همچنین شاخص های دیگری مانند دسترسی به بهداشت، آب و برق برای کسانی که در فقر زندگی می کنند را در نظر نمی گیرد و اینکه این عوامل چه تأثیری در کیفیت زندگی و فرصت های آنها دارد.
همچنین، آستانه فقر می تواند به شدت در کشور های ثروتمند با کشورهایی که مشکلات اقتصادی دارند متفاوت باشد. بانک جهانی می گوید که باید همه مردم را با یک استاندارد یکسان سنجید. محققان مستقل که با بانک جهانی کار می کنند، رقم خط فقر بین المللی اولیه را تعیین کردند، که در فواصل بعدی ارزیابی مجدد شد و فقیرترین کشورها را در محاسبات خود مورد بررسی بیشتر قرار داد.
سازمان هایی مانند بانک جهانی، خط فقر را برای کاهش فقر در سراسر جهان هدف قرار داده و ممکن است از خط فقر بین المللی و داده های حاصل از آن برای ارزیابی تلاش های خود استفاده کنند.

خط فقر بین المللی در برابر سطح فقر فدرال (FPL)

سطح فقر فدرال (FPL)، که همچنین به عنوان آستانه فقر یا راهنما شناخته می شود، در ایالات متحده یک سطح درآمد سالانه بر اساس تعداد اعضای خانواده است. برای یک خانواده تک نفره، سطح فقر در سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۲.۷۶۰دلار در سال – یا کمتر از ۳۵ دلار در روز است. که برای هر عضو اضافی خانوار، مقدار۴،۴۸۰ دلار افزایش می یابد. این دستورالعمل ها برای همه ایالت ها و ناحیه کلمبیا به جز آلاسکا و هاوایی است، زیرا زندگی در آن ایالت ها گران تر است. در ایالات متحده، از سطح فقر برای تعیین صلاحیت برخی از برنامه های فدرال، مانند Medicaid و برنامه تغذیه مکمل (SNAP) نیز استفاده می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)