راهنمای مقدماتی شناخت تحلیلگری مالی

  • توسط pooladmin
  • 25/09/2020
  • 0
تحلیلگری مالی

چگونه می‌توان یک تحلیلگر مالی در کلاس جهانی بود؟ آیا می‌خواهید یک تحلیلگر مالی در کلاس جهانی باشید؟ آیا می‌خواهید بهترین شیوه‌های تحلیل را بیاموزید و از سایرین متمایز شوید؟ در این صورت، این مطلب بهترین راهنمای مقدماتی برای شماست تا به تحلیلگری خبره تبدیل شوید. رویکرد این مطلب تحلیل سه گانه نامیده می‌شود.

راهنمای مقدماتی تحلیلگری مالی

این راهنما به سه بخش اصلی تقسیم شده است:
۱- تجزیه و تحلیل
۲- ارائه
۳- مهارت‌های نرم
برای موفقیت در امر تحلیلگری لازم است که همۀ این موارد در اوج خود باشند.
این راهنما به شما کمک می‌کند تا در بیشتر کسب و کارهای موجود موفق شوید.

قسمت ۱ : تجزیه و تحلیل

یک تحلیلگر مالی در کلاس جهانی با محاسبات، اعداد و تفسیرها زندگی می‌کند و نفس می‌کشد. آنها می‌دانند که چگونه مقادیر زیادی از داده‌ها را در قالبی ساده و قابل هضم توزیع کنند. این دسته از تحلیلگران توجه بی دریغ به جزئیات دارند و با اعداد ارتباط نزدیک دارند.
بهترین تحلیلگران می‌دانند که چگونه داده‌ها را جمع آوری، سازماندهی، آنالیز و تفسیر کنند. هر یک از این چهار مرحله به یک اندازه مهم هستند و بستری را تشکیل می‌دهند که حرفه آنها بر روی آن بنا شده است.

جمع آوری داده‌ها

جمع آوری داده‌ها اولین گام منطقی است. ممکن است در ابتدا ساده به نظر برسد اما بایستی بدانید که برای کسب اطلاعات به کجا مراجعه کنید و چگونه آنها را بدست آورید. معمولاً فهرستی مشترک از منابع داده‌های مالی در اینترنت وجود دارد که تحلیلگران مالی جستجوی خود را از آنجا آغاز می‌کنند. با این حال شناخت این منابع به معنای جمع آوری کلیه اطلاعات نیست. گزارش‌ها و بخش‌های خاص این گزارش‌هاست که از اهمیت بیشتری برخوردار است. به عنوان مثال یک تحلیلگر معمولی می‌داند گزارش مالی سالانه کمپانی‌ها را چگونه از بلومبرگ تهیه کند اما یک تحلیلگر ماهر دقیقاً می‌داند که به کدام یادداشت‌ها برود و چه قسمت‌هایی از منظر مدیریت و آنالیز بیشترین اطلاعات را به فرد می‌دهد.

سازماندهی داده‌ها

سازماندهی داده‌ها در یک ساختار تمیز بسیار حیاتی است. ممکن است شما با حجم بزرگی از داده مواجه باشید اما این اطلاعات اگر به خوبی سازماندهی نشده باشند ممیزی آن یک فاجعه خواهد بود و باعث کاهش اعتماد به نتایج می‌شود. مهم این است که مدل سازی مالی خود را در یک چارچوب منطقی برنامه ریزی کنید و داده‌ها را با دید بلند مدت در مورد محصول نهایی سازمان دهید. این امر به ویژه در مدل سازی مالی مهم است، جایی که بهترین روش‌های ساختاری، تحلیلگرهای معمولی را از تحلیلگرهای خبره جدا می‌کند.

آنالیز مالی

تجزیه و تحلیل داده‌ها همان چیزی است که ما معمولاً به عنوان کار اصلی تحلیلگری مالی تصور می‌کنیم. در این مرحله، زمان شروع محاسبه معیارها و نسبت‌ها، نرخ بازده، ریسک و غیره است. در این مرحله مهارت‌های حسابداری و مالی به درد شما می‌خورد و بسیاری از تحلیلگران از این فرصت استفاده می‌کنند تا مهارت‌های خود را با تجزیه و تحلیل اطلاعات به شفاف‌ترین حالت ممکن به نمایش بگذارند. همچنین در اینجاست که تحلیلگری مالی می‌تواند تأثیر مستقیمی ‌بر تفسیر داده‌ها و بیرون کشیدن واقعیت از درون اطلاعات داشته باشد.

تفسیر و توصیه‌

تفسیر محل درخشش تحلیلگری مالی است جایی که افراد خبره مهارت‌های خود را در توصیه‌ها نشان می‌دهند. این مرحله جایی است که به بخش حیاتی در زمینه تصمیم گیری نسبت به یک تحلیل می‌رسیم. یک تحلیلگر خبره می‌داند که این بخش پل ارتباطی بین پایان کار و تصمیم مدیران است. ارائه پیشنهادات هوشمندانه مهم است اما معمولاً عاقلانه نیست که با دیدی افراطی همراه شود.

شیوه‌های تحلیل

 

قسمت دوم : ارائه

در مورد این بخش بسیار کمتر از تجزیه و تحلیل صحبت می‌شود اما فوق العاده مهم است. بخش قابل توجهی از کارهای یک تحلیلگر ارائه جذاب اسناد، یادداشت‌ها و سایر فرم‌های ارتباطاتی است. بسیار مهم است که این اسناد به خوبی نوشته شده و از نظر بصری جذاب و قانع کننده باشند.
دو جنبه اصلی ارتباطات که در این راهنما بر روی آنها تمرکز خواهیم کرد ارتباط نوشتاری و تصویری است.

ارتباط نوشتاری

مهارت‌های ارتباط نوشتاری می‌تواند یک تحلیلگر را موفق یا ناموفق سازد. حتی اگر بیشتر تلاش‌های شما (از جنبه زمانی) صرف تجزیه و تحلیل کمی و عددی ‌شود اما بیان یافته‌ها بیشترین اهمیت را دارد. چه چیزی باعث خلق یک ارتباط نوشتاری صحیح از سوی یک تحلیلگر مالی خبره می‌شود؟ ارتباط نوشتاری قوی به ساختار تحلیلگری، ابزار و نقاط پشتیبانی باز می‌گردد. لازم است که استدلال اصلی مرتبط با اطلاعات پشتیبان اما بصورت جداگانه عرضه شود. این کار به تمرین نیاز دارد. نوشتن اسناد تجاری اقناعی که یک تحلیلگر باید در تلاش برای تدوین آنها باشد نیاز به مهارت کافی دارد.

تصویرسازی داده‌ها

نمایش بصری داده‌ها بنیاد یک تحلیل مالی خوب است. استفاده از نمودارها و گراف‌هایی که رصد اطلاعات را با چیدمان‌های واضح فراهم می‌سازد بسیار مهم است. دوره‌های پیشرفته اکسل و تصویر سازی داده‌ها، منابع مرجع در زمینه ساخت انواع نمودارها، گزارش‌های پژوهشی و سایر اسناد مالی می‌تواند در این زمینه بسیار مفید باشد.

قسمت سوم: مهارت‌های نرم

این قسمت بسیار مهم است اما اغلب کمترین آموزش یا تمرکز را شامل می‌شود. تمرکز روی آموزش مدل سازی مالی آسان است اما برای متمایز شدن کافی نیست. زمینه‌های مهارت‌های نرم که یک تحلیلگر خبره مالی باید روی آنها کار کند، ارتباطات، سیاست و برند شخصی است.

ارتباطات

ارتباطات کلامی احتمالاً کمترین تمرین و تمرکز را در بخش ارتباط به خود اختصاص می‌دهد در حالی که برای تحلیلگران مالی بسیار مهم است. برای موفقیت در زمینه تحلیلگری باید بتوانید در یک صحبت تلفنی با مشتری یا با یک مدیر، افکار خود را به روشنی بیان کنید. ارتباط خوب نیاز به اعتماد به نفس، آگاهی و توانایی خواندن ذهن افراد دیگر دارد. اگر بتوانید ذهن طرف مقابل را بخوانید روش خود را براساس بازخورد غیرکلامی ‌که از مخاطب دریافت می‌کنید تنظیم می‌نمایید.

سیاست

سیاست می‌تواند یک کلمه کثیف باشد و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در مورد آن صحبت نکنند یا وانمود کنند که در سازمان آنها وجود ندارد. واقعیت این است که به محض این که دو یا چند نفر با هم کار می‌کنند پای سیاست هم به میان می‌آید. در اینجا پیشنهاد این نیست که فردی کاملا سیاسی شوید، بلکه صرفاً آگاهی از سیاست‌های موجود در سازمان و داشتن برنامه‌ای برای مدیریت آن است. تحلیلگران غالباً بدون توجه به پیامدهای سیاسی تصمیم می‌گیرند که می‌تواند نتیجه معکوس در پی داشته باشد. در مقابل به نظر می‌رسد کسانی که قادر به کشف چنین مناسباتی در سیستم هستند با سرعت بیشتری رشد می‌کنند.

بعنوان یک تحلیلگر بایستی مطمئن شوید که:
۱- سیاست سازمان متبوع را درک می‌کنید.
۲- در مورد چگونگی حرکت موفقیت آمیز بر اساس سیاست‌های سازمان، استراتژی دارید.
۳- مرتباً مسائل را بررسی می‌کنید تا به روز بمانید.

برند شخصی

مدیریت برند شخصی می‌تواند چندین معنی داشته باشد. در هسته اصلی خود، به معنای رفتار به شیوه‌ای است که باعث جلب احترام همکاران و مشتریان شود، بگونه‌ای که آنها از کار کردن با شما لذت برده و شما را به عنوان یک فرد بسیار موفق ببینند. گفتن این مسئله آسان‌تر از انجام دادن آن است زیرا برای ساختن یک برند شخصی قوی به یک عمر تصمیمات خوب نیاز است اما نابودی آن فقط به یک تصمیم بد نیاز دارد.

توصیه‌های ما برای ساخت بهترین برند شخصی عبارتند از:
۱- همیشه نگرش مثبت داشته باشید.
۲- با هم تیمی‌ها خوب کار کنید و مشکل ایجاد نکنید.
۳- همیشه آنچه را قول می‌دهید انجام داده و با بالاترین سطح صداقت عمل کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)