سرانۀ موجودی در آمریکا چقدر است؟

  • توسط pooladmin
  • 14/12/2019
  • 0
سرانۀ موجودی

 

اگر تمام پول آمریکا بین تمام افراد آمریکایی بالای 21 سال تقسیم شود، سهم هر فرد (سرانۀ موجودی) چقدر است؟

جواب کاملا درست نیست زیرا اقتصاد دانان تعاریف زیادی دربارۀ منبع مالی دارند.

تعریف معیارهای منبع مالی در ارتباط با سرانۀ موجودی

به لحاظ تقلیل قیمت ها و آنچه که مانع از آن ها می شود، اقتصاد دانان سه تعریف اصلی از منبع مالی ارائه می کنند. جای مناسب دیگر برای اطلاعات پیرامون منبع مالی بانک Federal Reserve نیویورک است.

فدرال نیویورک سه تعریف زیر را جهت معیارهای منبع مالی ارائه می کند:

فدرال رزرو به طور هفتگی و ماهانه اطلاعاتی را طبق سه معیار منبع مالی: M1، M2، و M3 و داده هایی دربارۀ مقدار کلی بدهی فاکتورهای غیر مالی از اقتصاد آمریکا منتشر می کند… معیارهای منبع مالی درجه های متفاوتی از درآمد باقی مانده، که دارای انواع مختلف پول هستند ارائه می کند. باریک ترین ارزیابی M1 می باشد که به بیشترین شکل نقدی پول محدود شده است. این نوع شامل وجوه نقدی در دست مردم، چک های مسافرتی، سپرده گذاری، و دیگر سپرده ها در برابر چک هایی است که نوشته می شوند. M2 شامل M1 به علاوه حساب های ذخیره، سپرده های مدت دار زیر 100000 دلار و تعادل در صندوق های مشترک بازار پول می شود. M3 شامل  M2به علاوه و پول زیاد (100000 دلار یا بیشتر)، سپرده های مدت دار، تعادل در صندوق های موسسات مالی، خرید مجدد بدهی ها توسط موسسات سپرده گذاری، و یورو و دلارهایی که در شعبه های خارجی بانک های آمریکا و تمام بانک های انگلستان و کانادا توسط ساکنان نگهداری می شود.

سرانۀ موجودی

می توانیم با گرفتن معیار منبع مالی (M1، M2، M3) و تقسیم آن ها میان جمعیت 21 سال به بالا، بفهمیم که در آمریکا برای هر فرد بالای 21 سال سرانۀ موجودی است.

فدرال رزرو بیان م یکند که در سپتامبر 2001، منبع مالی M1 برابر با 2.1 تریلیون دلار بوده است.

با وجود این که این کمی از تاریخ انقضا گذشته است اما وضعیت حالا نیز مشابه آن است. مطابق با U.S Census Population Clock جمعیت آمریکا برابر با 669.210.291 است. اگر منبع مالی M1 را بگیریم و آن را میان مردم تقسیم کنیم، می فهمیم که سرانۀ موجودی برای هر فرد برابر با 123.4 دلار خواهد بود.

این به طور کامل به سوال شما که به هر فرد بالای 21 سال چه مقدار پول تعلق می گیرد  پاسخ نمی دهد. Infoplease گزارش می دهد که در سال 2000، 4.71 درصد از جمعیت بالای 19 سال سن داشتند. این یعنی درحال حاضر 260.089.209 نفر در آمریکا 20 سال یا بیشتر دارند. اگر تمام پول M1 را میان آن افراد تقسیم کنیم، هرکدام حدود 742.5 پول خواهد داشت.

می توانیم همین محاسبات را برای منابع مالی M2 و M3 انجام دهیم. فدرال رزرو گزارش می دهد که منبع مالی M2 در سپتامبر 2001، 4.5 تریلیون و M3 8.7 تریلیون دلار بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)