15 عادت مدیریت موثر برند – قسمت دوم

  • توسط pooladmin
  • 29/08/2019
  • 0
مدیریت موثر برند

دنیای مارکتینگ جایی پر از اعداد و داده هاست. مدیریت موثر برند باید دائما آگاه باشد در حالی که به طور همزمان به میزان کافی دور از دسترس باشد تا از دید تونلی اجتناب کند (بررسی مداوم اعداد به نقطه ای بدون بازگشت).

 8. از داده های ارائه شده آگاه باشید

از طریق اعداد

داده ها چهارچوبی را از طریق مدیریت برند می سازند که می توانند دیگر فعالیت های مهم را شکل دهند. با این وجود نیازی نیست تا تمام سرمایه ی برند را در یک جا خرج کرد. این تعادل محتاطانه پایه ای برای دست یابی به شراکت اجرایی موفق و ارائه ای مثبت و نتیجه گرا است.

در عوض، مدیران برند بسیار موثر می توانند به زوایای پنهان دست یابند. بعید است که به آن ها بیش از 100 صفحه گزارش فروش یا تحلیل مالیاتی جزئی ارائه شود. آن ها باید اعداد را بر اساس آگاهی شان از تجارت ها و اطلاعات تفسیر و تحلیل کنند. به این ترتیب، عمدتا می توانند آینده را پیش بینی کنند.

مدیریت شهرت

مدیریت موثر برند، همچنین باید داده هایی را که بر آنلاین شان تاثیر گذار است را در نظر بگیرد. آن ها باید در بالاترین رتبه ی آنلاین در هر رسانه ی اجتماعی و وب سایت هایی که از آن ها بازدید می کنند قرار بگیرند.

اطلاعاتی که در گذشته هیچ مخاطبی را جذب نکرده است باید به بالاترین سطح موتور جست و جو بازگردند و توسط افراد زیادی دیده شوند. در نتیجه، مدیران برند موثر Google Alerts را نصب می کنند تا از گفت و گوها پیرامون شرکت، محصولات، CEO ها و کارمندان آگاه شوند.

بنابراین مدیران برند باید برای مدیریت برند بسیار موثر به شکل باشند؟

به ویژه این سوال پیش می آید که آن ها چگونه مونیتور کردن، آدرس دادن، راضی نگه داشتن بازدیدکنندگان آنلاین، رسانه های اجتماعی اشاره شده و صفحات نتیجه ی موتور جست و جو را انتخاب می کنند. راه های آنلاین بسیاری برای مشتریانی که می خواهند صدایشان شنیده شود وجود دارد. آگاه بودن از آن چیزی که دیگران می گویند، توجه به تجارت ها و ارتقای راه حل ها، کلیدی برای شهرت آنلاین است.

هشدارهای اولیه

حضور در میان برترین کارکردهای اطلاعات به عنوان سیستم هشدار اولیه به صورت بالقوه از مدیران برند در برابر موضوعات متنوع در شرکت و بیرون شرکت محافظت می کند. آن کشانی هستند که قادرند تا مشکلات را شناسایی کنند و تغییرات لازم را پیش از آن که بسیار دیر شود اعمال کنند و آن ها مانند یک فاجعه ی بازگشت ناپذیر در دستان شما هستند.

آموزش مدیریت موثر برند درباره ی هزاره ها

مدیران برند می دانند که جمع آوری داده های آنلاین و مدیریت شهرت ، روش های کلیدی برای اتصال و آموزش درباره ی مشتریان است. هزاره ها عمدتا بیشتر از سایت های آنلاین استفاده می کنند تا اینکه پشت خط منتظر بمانند. آن ها به دنبال اطلاعات آنلاین هستند تا اینکه پشت تلفن سوال بپرسند. برند آنلاین شما، همراه با یک شهرت مدیریت شده ، راه حلی برای رسیدن و آموختن درباره ی بخش های مختلف بازار است.

 9. اهداف و معیارها

مدیران برند باید به طور مداوم معیارها و اهدافی را تعیین کنند. آن ها باید از تیم شان بپرسند که ما امید داریم تا به چه چیزی دست یابیم؟ چه تغییراتی نیاز است تا برندمان را رشد دهیم؟ چگونه می توانیم کاری کنیم تا برندمان به روش با بسیاری از مردم به شیوه ای معنا دار صحبت کند؟ برند مان باید در طی شش ماه به چه شکل شود؟ سه سال؟ یک هفته؟

شاید ایده ی اهداف و معیار را پشت گوش بیندازید اما یک مدیریت برند موفق این ها را جدی می گیرد و از آن ها استفاده می کند. آن ها تمام تلاششان را بر این اهداف و معیار ها متمرکز می کنند تا زمانشان را صرف چیزی که به موفقیت منجر نمی شود هدر ندهند. مدیران برند باید طرح های مدیریتی موثری را با شناسایی معیار ها و اهداف ایجاد کنند.

برای مثال زمانی که یک کمپین ایمیل جدید معرفی می شود، معیارتان این باشد که فهرست ایمیل هایتان را افزایش داده و بر روی آن ها کلیک کنید. آن هنگام می توانید اهداف تان را بر اساس این نتایج مطلوب تنظیم کنید و آن ها را به عنوان معیار در نظر بگیرید. می خواهید چند نفر از مردم در طی شش ماه یا یک سال ایمیل تان را به اشتراک بگذارند؟

شاید سعی کنید تا با یک وبلاگ جدید به هدف مخاطب دست پیدا کنید. اهداف چه هستند؟ محتوای این گروه چیست؟ اهدافتان را پیرامون نظرات و آنچه که به اشتراک گذاشته شده است متمرکز کنید. ترافیک واجد شرایط؟ مقدار آن را در طول عمر وبلاگ اندازه گیری کنید.

 4 نکته درباره ی معیار بندی اهداف

1. زمان را محدود کنید. برای رسیدن به موفقیت، حس فوریت و کمبود زمان را در نظر بگیرید.

2. با منابعتان منطقی باشید. اهداف باید در حوزه ی ممکن برای سازمان شما باشند ، چیزهایی که با آن  ها کار می کنید، و موادی که باید در اختیار داشته باشید.

3. مسئولیت نکته ی کلیدی است. بازخورد هرکس در هر مرحله بسیار اهمیت دارد.

4. تفاوت بین تعیین هدف و معیار بندی هدف متفاوت است. چه کسی را شامل می شود؟ در کجا اتفاق خواهد افتاد؟ تا کی؟ چند بار؟

مدیریت موثر برند

10. روند صعودی

مدیران برند اگر به تنهایی در برج هایشان باشند نمی توانند از پس کارشان بر بیایند. آن ها باید از تجارت های صنعتی و پیشرفت های آن اگاه باشند، از آنجایی که این امر به تکنولوژی مرتبط است بسیار اهمیت دارد.

مدیریت موثر برند یک روند صعودی و متقاضی تکنولوژی جدید است، همیشه استراتژی های جدید را اعمال می کند تا شهرت برند و دست یابی به مخاطب را افزایش دهد.

مدیران برندی که علائق ویژه ی مردم را توجه می کنند می توانند کالا و خدمات را برای مخاطبان تهیه کرده و تعداد دنبال کننده هایشان را افزایش دهند. اما ان ها چگونه می توانند به این قدرت دست پیدا کنند؟

بخوانید، بخوانید، بخوانید

یکی از روش های باقی ماندن در میان رتبه های برتر در بخش خودتان ، انتشارات صنعت خاص مانند نامه ها، مجلات، وبینارها، وبلاگ ها و به اشتراک گذاشتن ایمیل ها است.

مطمئن شوید که می توانید از چندین منبع استفاده کنید. پیش از این درباره ی اینکه مدیریت برند چندلایه به شکلی است صحبت کرده ایم، بنابراین وجود اطلاعات سودمند که بتوانید از آن ها استفاده کنید شگفت انگیز نیست. از اخبار جهان تا وبلاگ نویسان طاقچه می توانید استفاده کنید. از ابزارهایی (RSS feeds، Google alerts و حتی توییتر) جهت مدیریت منابع تان کمک بگیرید.

مارکت خود را بشناسید

یکی دیگر از تجارت های عالی مدیران برند غوطه ور ساختن خود در مشتریانشان است. آن ها با هرچیزی که به مارکتشان مربوط باشد حرکت می کنند، به جاهایی می روند که مشتریانشان می روند، آن چیزی را می بینند که مشتریانشان تماشا می کنند، و بر روی آن چیزی که مشتریان شان می گویند کلیک می کنند. بسیاری از آن ها وب سایت ها را بررسی می کنند تا با آن چه که مشتریان دوست دارند یا ندارند آشنایی پیدا کنند. از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند تا درباره ی چالش ها و مشکلاتی که مشتریانشان با آن ها مواجه می شوند بیاموزند.

دانش کافی به مدیران برند کمک می کند تا تجارت ها را در مارکت پیش از آنکه به نقطه ی جوش برسند، بشناسند.

 11. ارتباط دهنده ی عالی

مدیریت برند نه تنها پیرامون برند باید ارتباط ایجاد کند بلکه به مانند یک جنگجو طبق قوانین آن نیز باید عمل کند. هیجان واقعی برای برند تنها روشی است که مدیریت برند با مهارت های عالی ارتباطی بدست خواهد آورد.

این نوعی از ارتباط است که قابل استفاده در شرکت و خارج از آن می باشد و خود مدیریت موثر برند، می داند که این حقیقت دارد. آن ها می دانند که حرف هایشان این قدرت را دارد تا سر و صدا ایجاد کند.

مدیران برند فارغ التحصیلانی هستند که به هرکسی ارزش و قوانینی را که بیزینس شما را ساخته است ، آموزش می دهند. مدیریت موثر برند سه واحد درسی را می آموزد تا به آسانی زبان و لحن دوستانه را بیاموزد. آن ها می دانند باید پیام هایی را ایجاد کنند که همکاران ، هم سن و سال ها و مشتریان درک خواهند کرد.

 12. نویسنده ی هوشمند

مدیران برند موثر در نوشتن بسیار عالی هستند. نوشته ی آن ها با لغاتی که از فرهنگ لغت گرفته شده است شامل نمی شود. در عوض، آن ها تلاششان را بر روی توانایی خواندن متمرکز می کنند. آن ها تا جای ممکن از مردم می خواهند تا برندشان را بفهمند.

مدیریت برند عالی هیچ گاه آرزو ندارد که آکادمیک به نظر برسد زیرا هیچ کدام از مخاطبانش آکادمیک نیستند. آن ها نمی خواهند باهوش یا زرنگ به نظر برسند زیرا مخاطبان شان از هر طیف سنی ای هستند. نوشته هایشان به شکل های متفاوتی به نظرمی رسد زیرا خوانندگان هرکدام دارای لحن بخصوص خود هستند. این جایی است که زیرکی وارد عمل می شود.

صدای برند (واژگان و نظرات برند)

هدف مدیریت برند درباره ی مخاطب ، شکل دادن به اساس صدای برند و چگونگی ایجاد ارتباط با عموم مردم به هنگام نوشتن است. نکات زیر را در ذهن خود بسپارید:

واژگان / نظرات را که مشتریان، بازدید کنندگان و دنبال کنندگان هنگامی که می نویسند به خاطر بسپارید.

هنگامی که شروع به ساخت محتوا می کنید، واژگان/ نظرات برندتان باید با مخاطب صحبت کند. مردم به یک گفت و گو که به آن ها مرتبط باشد بهتر پاسخ می دهند.

صدایی/ واژگانی که آن را ارتقا می دهید باید استوار باشند. صدای یک برند زمانی ممکن خواهد بود که بارها تکرار شود. یک دست صدا ندارد.

ویرایش

مدیران برند باید سردبیران ماهری باشند. آن ها بدون شک نیاز دارند تا نوشته های متنوعی را به کارمندان شان ارائه کنند. هنگامی که تعداد بسیاری از مردم تلاش می کنند تا به عنوان یکی از نویسندگان منحصر به فرد عمل کند، کار صدای برند دشوار می شود. این بدان معناست که مدیریت برند نباید فقط وضوح، دستور زبان و خوانا بودن ویرایش کند بلکه برای صدا و هم ترازی برند این کار را انجام می دهد.

عاطفی و هوشمند

عاطفی ِ هوشمند چیست؟

عاطفی و هوشمند به این معناست که شما قادر هستید تا عواطف خود و دیگر مردم را شناسایی و کنترل کنید. استانداردهای ضروری ای وجود دارد که شامل:

داشتن آگاهی عاطفی: شما باید عواطف خود و دیگران را تعریف کنید.

استفاده از عواطف: شما می توانید از این عواطف در جهت حل یک مشکل یا دست یابی به یک هدف خاص کمک بگیرید.

مدیریت عواطف: می توانید به راحتی عواطف تان را تنظیم کنید. و می توانید درباره ی عواطف دیگر افراد نیز هشدار دهید. مثلا به آن ها حس اعتماد به نفس بدهید. به آن ها حس راحتی القا کنید. آن ها را بخندانید.

مانند سرشت هم ذات پنداری شان، مدیران برند به شدت عاطفی و هوشمند هستند، و بسیاری از احساسات تنهایی را درک می کنند که یک فرد را منحصر به فرد و یا کاملا تغییر می دهد.

چرا مصرف کنندگان به دنبال برند های هستند که عواطف را تحت تاثیر قرار می دهد؟

مشتریان در رابطه با فروش و تاکتیک های مارکتینگ طی سالیان مهارت هایی بدست آورده اند. خریداران تان به دنبال یک رویکرد واقعی و تازه هستند. مدیریت برند موفق باید متوجه باشد که مشتریان چگونه احساس عاطفی می کنند و دریابند که کدام نوع ِ عواطف رفتارهای متنوع را تقویت می کند.

مدیریت موثر برند

تحسین کردن را بیاموزید

زن در لباس عروسی اش دوست دارد بجای اینکه درباره ی فرآیند آرایش کردن یا سینه ریز درخشانش توضیح دهد، به او بگویند که چقدر زیبا به نظر می رسد. نجیب زاده سر میز شام مهمانی منتظر است تا  زمانی که می خواهد یک بطری شراب را انتخاب کند ، مطمئن شود که به ظاهر بی عیب و نقص اش اشاره شود.

مدیران برند باهوش می دانند که چگونه این کار را انحام دهند. آن ها روی ساختن افراد کار می کنند. تحسین مشتریانی که پتانسیل دارند، به مانند تازه عروس یا مشتریان رستوران، آن ها را در موقعیت راحتی برای خرید کردن قرار می دهد.

 14. خلاق بودن

آیا افرادی که وظیفه ی معرفی بهترین برند را بر عهده دارد نباید شیوه ها و ایده های جدیدی را به کار گیرد؟ آیا نباید خلاق باشند؟

البته ، مدیران برند موثر تلاش می کنند تا مطمئن شوند که افراد بیرونی هرگز درباره ی پیام برند آن ها تصمیم گیری نکرده باشند. و این تفکر نیازمند خلاقیت است.

مدیریت برند خلاق به دنبال سر نخ از دیگر برند ها است و هنگامی که پلت فرم های جدیدی برای ارسال پیام معرفی می شود، آن بیزینس را دنبال می کنند. اما آن ها نیز این روش را به کار می گیرند و در ابتدای هر چیز می پرسند که از کجا می توانند بیایند.

بدون شک مدیران برند به دنبال روشی هستند تا اهمیت لایک کردن در فیسبوک و ریتوییت کردن در توییتر را بیابند. موفقیت در این راه منجر به این می شود که بسیاری از افراد شما را دنبال کنند.

رتبه های ارتقا دهنده ی شبکه

یک مدیریت برند خلاق، این روز ها بیشتر به نظرسنجی رتبه های ارتقا دهنده ی شبکه اهمیت می دهد. بیزینس ها می توانند نظرسنجی های رتبه های ارتقا دهنده ی شبکه را به عنوان یک وسیله جهت جلب رضایت مشتری به کار گیرند.

رتبه ی ارتقا دهنده ی شبکه مقیاسی بین منفی 100 تا 100 است و میزان رغبت مشتری شما، جهت معرفی خدماتتان به دوستان و خانواده اش را تخمین می زند. در نهایت عدد بدست آمده به عنوان یک میانگین برای رضایت تمام مشتریان و وفاداری برند مورد استفاده قرار می گیرد.

برای مثال، شاید یک شرکت از مشتریانش بخواهد تا یک نظرسنجی کوتاه را جهت تکمیل یک معامله پر کنند. یکی از سوالات مطرح شده به این شکل است: چگونه این برند را توصیه می کنید؟ و یک مقیاس صفر تا ده را پیشنهاد می کند که صفر به معنای نارضایتی شدید و ده به معنای رضایت شدید است.

کسانی که به این سوال نمره ی 9 یا 10 می دهند به عنوان ارتقا دهنده ی شما هستند. آن هایی که 7 یا 8 می دهند منفعل و کسانی که بین 0 تا 6 نمره می دهند تخریب کننده هستند. برای تثبیت نمره ی ارتقا دهنده ی شبکه، درصدی از تخریب کنندگان از تعدادی از ارتقا دهندگان تفریق می شوند.

اگر بیزینس شما دارای 35 درصد ارتقا دهنده، 45 درصد افراد خنثی و 20 درصد تخریب کننده باشد آنگاه:

35 – 20 = یک نمره ی ارتقا دهنده ی شبکه + 15

شما می توانید از نمره ی ارتقا دهنده ی شبکه استفاده کنید تا بفهمید که چه عواملی برای مخاطبان تان اهمیت بیشتری دارند.

15. به روز بودن در تکنولوژی

مدیران برند موثر در حوزه ی تکنولوژی به روز هستند و متقاضی تکنولوژی جدید و خدمات آن هستند تا بتوانند برندشان را ثبت کنند.

پیشرفت های تکنولوژی توسط هیچ کسی نادیده گرفته نمی شود. اگر برندتان توسط دیگران دنبال می شود، ضروری است تا فردی که به لحاظ تکنولوژی به روز است آن را مدیریت کند. تکنولوژی همیشه بر روشی که مدیریت برند اتفاق می افتد تاثیر می گذارد. ارائه ی داستان و پیام های برند به مشتری هایتان در شرایطی که به اهمیت تکنولوژی پشت کنید، بسیار دشوار خواهد شد.

مدیریت موثر برند، از تکنولوژی استفاده می کند تا بهترین روش را جهت رساندن اطلاعات و خدمات به مشتری هایتان از طریق تکنولوژی ، به شکلی که برای آن ها معنا دار باشد، روی پلت فرم هایی که قبلا با آن ها سر و کار داشته اند، اجرا کند.

اما درباره ی روش هایی که برندتان از طریق آن تکنولوژی جدید را گسترش می دهد آگاه باشید. تکنولوژی جهت معرفی است ، نه به روز به نظر رسیدن.

خوشبختانه مرور این 15 عادت ِ مدیریت موثر برند، یک گام مفید در مسیرتان است. با به کارگیری ِ ویژگی هایی که منجر به دستاورد مدیریت برند می شود حداقل به فرصت هایی جهت بهتر شدن دست می یابید. چه دنبال این باشید که یک مدیریت موثر برند باشید یا دنبال این باشید که یکی از آن ها را استخدام کنید، حالا فهم دقیق تری از یک مدیریت برند واقعی دارید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)