معایب معامله گری روزانه در بازار سهام

  • توسط pooladmin
  • 09/01/2021
  • 0
معامله گری روزانه

کارگزاری‌ها از افزایش تعداد علاقمندان به معامله ‌گری روزانه (دی تریدینگ) در سال جاری خبر داده‌اند، اما رونق معامله‌گری روزانه مانند همیشه با غم و اندوه به پایان می‌رسد. حال بیایید بررسی کنیم که چرا معامله گران روز محکوم به نابودی هستند و اینکه چرا اکثر افراد نباید تک سهم‌ها را معامله و یا حتی در آن سرمایه گذاری کنند.

معایب معامله گری روزانه در بازار سهام

برندگان تب معامله‌ گری در بازار سهام

معامله گری روزانه اساساً به معنی خرید و فروش سریع سرمایه گذاری‌ها به این امید است که بتوان از نوسانات اندک قیمت کسب سود کرد. کارگزاری‌ها از افزایش معاملات روزانه در سال جاری خبر داده‌اند، این اتفاق همزمان با سقوط بازار سهام در ماه مارس رخ داد که سرمایه گذاران در جستجوی سهام ارزان به بازار هجوم آوردند. از آنجا که تعطیلی اجباری اغلب افراد را از مشاغل و کلاس‌های درس باز می‌داشت، معامله سهام به ویژه در میان بزرگسالان به اوج خود رسید.
برنده این هجوم علاقمندان بدون شک رابین هود Robinhood بوده است، یک اپلیکیشن سرمایه گذاری بدون حق کمیسیون که برای تشویق افراد به معامله کردن از راه حل‌های رفتاری استفاده می‌کند. رابین هود امسال بیش از ۳ میلیون حساب کاربری جدید ثبت کرد و در ماه ژوئن بیش از هر کارگزاری دیگری میزبان ‌معاملات سهامداران بود. این شرکت می‌گوید بیش از نیمی ‌از مشتریان آن برای اولین بار اقدام به افتتاح حساب سرمایه گذاری کرده‌اند.
افراد می‌توانند با مقادیر کمی ‌پول داد و ستد سهام را آغاز کنند زیرا رابین هود امکان خرید قسمتی از یک سهم را نیز ارائه می‌کند. این اپلیکیشن علاوه بر سهام و صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک، امکان معامله آپشن‌ها، ارزهای رمزپایه و طلا را نیز فراهم می‌کند. مشتریان با یک حساب مارجین کار خود را شروع می‌کنند که به آنها امکان می‌دهد برای خرید و فروش، اعتبار بگیرند و سود و زیان خود را افزایش دهند.

اصول بازار سهام: آنچه سرمایه گذاران مبتدی باید بدانند

الكساندر كرنز Alexander Kearns  بیست ساله، یك نمونه از افرادی است که مسیر اشتباه را در پیش گرفتند. این دانشجوی دانشگاه نبراسکا پس از مشاهده موجودی منفی ۷۳۰,۱۶۵ دلاری در حساب رابین هود خود، اقدام به خودکشی کرد. کرنز بعنوان یک معامله گر تازه کار ممکن است پتانسیل ضرر احتمالی در معاملات آپشن را به عنوان ضرر کل معاملات در نظر گرفته باشد. اما در حقیقت او در هنگام مرگ ۱۶۰۰۰ دلار پول نقد در حساب خود داشت.
تحقیقات نشان داده است که اکثریت قریب به اتفاق معامله گران روزانه ضرر می‌کنند و فقط حدود ۱٪ به طور مداوم بازدهی بهتری نسبت به صندوق‌های کم هزینه دارند. یک بازار سهام در حال صعود و سیل سرمایه گذاران بی تجربه و هیجانی که می‌خواهند به هر قیمتی داد و ستد کنند تعداد بسیار زیادی از افراد را متقاعد کرده است که بخشی از این ۱٪ هستند. معدود افرادی که در واقع درآمد کسب می‌کنند کسانی هستند که با فروش سمینارها، کتاب‌های الکترونیکی و استراتژی‌های معاملاتی از این افراد تازه کار سوء استفاده می‌کنند.

بازار سهام

قیمت سهام همیشه بالا نمی‌رود

سرمایه گذاری در سهام به طور کلی یک روش عالی برای به دست آوردن ثروت در طولانی مدت است. اگر بتوانید رکودها را تحمل کنید، سهام همواره از نظر تاریخی بازده خوبی داشته‌اند.
با این حال رکودها می‌توانند بسیار عمیق باشند. سهام در طول رکود بزرگ که از دسامبر ۲۰۰۷ آغاز شد نیمی ‌از ارزش خود را از دست دادند. بازار سهام در سال‌های اولیه رکود بزرگ تقریباً ۹۰ درصد ارزش خود را از دست داد.
رکودهای گسترده، حباب‌های بازار از جمله حبابی که در دوره رونق نقطه دات کام ایجاد شده بود را ترکاند. شاخص سهام نزدک طی ۵ سال ۴۰۰٪ افزایش یافت، اما کل این رشد را از مارس ۲۰۰۰ تا اکتبر ۲۰۰۲ از دست داد.
بازارهایی که سقوط می‌کنند بالاخره رشد می‌کنند، اما این قضیه در مورد تک سهم‌ها صدق نمی‌کند. هر یک از سهام می‌توانند ارزش خود را از دست بدهند و حتی گاهی اوقات به صفر برسند و هرگز بهبود نیابند.
راه منطقی برای پوشش این ریسک، متنوع سازی است. متنوع سازی به معنای خرید سهام بسیاری از شرکت‌ها، از جمله شرکت‌هایی با اندازه‌های مختلف، در صنایع مختلف و در کشورهای مختلف است. این روش برای اکثر سرمایه گذاران پر هزینه است، به همین دلیل صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک و صندوق‌های قابل معامله در بورس ابزار بهتری هستند.

اهمیت تنوع در سرمایه گذاری

معامله رایگان وجود ندارد

راه دیگر برای رشد ثروت به حداقل رساندن هزینه‌های سرمایه گذاری است. این امر مستلزم کاهش تعداد معاملات است زیرا معامله گری حتی در صورت عدم پرداخت کمیسیون، هزینه‌هایی را در بر دارد. به عنوان مثال در برخی از کشورها، سرمایه گذاری‌هایی که بیش از یک سال نگهداری شوند از مالیات معاف می‌شوند اما خرید و فروش کوتاه مدت مشمول مالیات بیشتری می‌شود.

پیش نیازهای سرمایه گذاری هوشمند

علت دیگر متحمل شدن هزینه، همان چیزی است که به عنوان اسپرد شناخته می‌شود. بانک‌ها و موسسات مالی که داد و ستد سهام مختلف را تسهیل می‌کنند بازار ساز نامیده می‌شوند. آنها سهام را با یک قیمت مشخص (قیمت اسک) برای فروش می‌گذارند و با قیمتی کمی ‌پایین‌تر (قیمت بید) اقدام به خرید می‌کنند. افرادی که سهام معامله می‌کنند به دلیل این تفاوت قیمت در هر معامله کمی‌ پول از دست می‌دهند. این هزینه برای معامله گرانی که زیاد خرید و فروش نمی‌کنند رقم چندانبزرگی ‌نیست، اما اگر سهام دائماً در حال ورود و خروج از پورتفوی شما باشند بر هزینه‌ها افزوده می‌شود.
بزرگترین پتانسیل هزینه در این است که هر معامله پورتفوی شما را در معرض اتفاقات مختلفی قرار می‌دهد. انسان‌ها ذاتاً از زیان متنفر هستند و می‌خواهند از پشیمانی جلوگیری کنند، بنابراین سهام زیان ده را حفظ می‌کنند. بشر فکر می‌کند که قادر به پیش بینی آینده است در حالی۲۰۲۰ به ما یاد ‌داد که چنین نیست. معامله گران همچنین دچار یک تعصب شناختی معروف به نام اعتماد به نفس بیش از حد هستند.
سرانجام اگر مصمم به معامله گری یا معامله گری روزانه هستید، بیش از توانایی مالی خود در خرید و فروش سهام قمار نکنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)