موفق ترین کارآفرین های جهان – قسمت اول

  • توسط pooladmin
  • 04/05/2019
  • 0

مشهور ترین کارآفرین ها چه کسانی هستند؟ در مطلب پیش رو با بعضی از این کارآفرینان آشنا میشویم که الگو های بسیار خوبی هستند. انتخاب افراد این لیست و رتبه بندی آنها بر اساس آرا مردم بوده است. این رهبران کار و تجارت بهترین های هر رشته هستند و بعضی آنها شهرت جهانی دارند.

موفقترین تاجران جهان چه کسانی هستند؟ هر 25 مثال پیش رو به نوبه ی خود، در خود باوری به خصوص از کودکی و در تلاش برای رسیدن به هدف منحصر به فرد هستند.

۱. جفری بیزوس (Jeffrey Bezos)

جفری بیزوس

صاحب سایت آمازون، جفری بیزوس در سپتامبر 2018 ثروتی به ارزش 159.6 میلیارد دلار داشت که نسبت به یک سال قبل دو برابر شد و او لقب ثروتمندترین مرد جهان را گرفت.

جفری پریستون “جف” بیزوس سرمایه گذار و کارگذار آمریکایی است. او کارآفرین در زمینه تکنولوژی است که نقش اصلی در رشد تجارت الکترونیک را به عنوان بنیانگذار و مدیر عامل Amazo.com داشته است – یک تجارت اینترنتی کتاب که بعد ها کالا های متفاوت زیادی را هم شامل شد. با رهبری او آمازون به بزرگترین خرده فروش اینترنت و الگو تمام تجارت های اینترنتی تبدیل شد. در 2013، بیزوس روزنامه واشنگتون پست را خریداری کرد. تا مارس 2015، ثروت شخصی جفری 34.8 میلیارد دلار تخمین زده شد که در لیست میلیاردر های مجله فوربز رتبه 15 را ازآن خود کرد.

سن: 55

محل تولد: ایلات متحده آریکا، نیو مکزیکو، البِکرکی

حرفه: تاجر، کارآفرین

رتبه بندی های دیگر: رتبه 11 در تاثیرگذارترین مدیرعاملان تاریخ، رتبه 10 در تاثیرگذار ترین افراد 2019، رتبه 5 در مدیرعامل غیر قابل جایگزین در جهان

۲. بیل گیتس (Bill Gates) – کارآفرین

بیل گیتس

گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت با ثروت 90 میلیارد دلار دومین فرد ثروتمند جهان در سپتامبر 2018 شناخته شد.

او قصد دارد تا تمام اموالش را ببخشد.

ویلیام هنری “بیل” گیتس سوم، کارگذار، خیر، سرمایه گذار، برنامه نویس کامپیوتر، و مخترع آمریکایی است. در اصل گیتس در کنار پائول الن، که یکی از بنیان گذاران شرکت مایکروسافت بود – یکی از بزرگترین شرکتهای نرم افزار کامپیوتر –  به شهرت جهانی رسید. در دوران کاری اش در شرکت مایکروسافت، گیتس ریاست، مدیرعام و مهندس ارشد نرم افزار بوده است و همچنین بزرگترین سهام دار تا مه 2014 بود. همچنین کتابهای زیادی را تنهایی یا مشترکا تالیف کرده است. امروزه نام او در لیست ثروتمندان مجله فوربز است و از سال 1995 تا 2014 هرسال لقب ثروتمندترین مرد جهان را  میگرفت. البته به جز دوران کوتاهی قبل از 2008.

سن: 63

محل تولد: ایالات متحده امریکا، واشنگتون، سیاتل

حرفه: برنامه نویس، مهندس نرم افزار، تاجر، سرمایه گذار، کارآفرین

رتبه بندی های دیگر: رتبه 80 مشهورترین فردی که دوست دارند با او نوشیدنی بخورند، رتبه 11 سلبریتی هایی که باید کاندید ریاست جمهوری شوند، رتبه 39 تاثیر گذارترین فرد تاریخ، رتبه 65 مهمترین رهبران تاریخ آمریکا

۳. لری الیسون(Larry Ellison)

لری الیسون

بنیانگذار و مدیرعامل شرکت کامپیوتری اوراکل، در حال حاضر الیسون یک خیر تمام وقت است با ثروتی بالغ بر 58.5 میلیارد دلارتا مارس 2018 که او را دهمین مرد پولدار جهان کرده است.

او در سال 2016 ،200 میلیون دلار به بخش درمان سرطان دانشگاه کالیفرنیا شمالی اهدا کرد.

لارنس جوزف “لری” الیسون یک برنامه نویس، کارآفرین اینترنتی، ماجراجو، تاجر و خیر آمریکایی است. او مدیر اجرایی شرکت نرم افزار کامپیوتر اوراکل از افتتاح آن 1977 تا 2014 بود. در 2014، او در مجله فوربز با ثروتی به ارزش 56.2 میلیارد دلار سومین مرد ثوتمند آمریکا و پنجمین ثروتمند جهان لقب گرفت. او در نیویوک به دنیا آمد اما بزرگ شده شیکاگو است. او در دانشگاه ایلینویز در اربانا تحصیل میکرد – در سال 1966 تحصیل را رها کرد و به کالیفرنیا نقل مکان کرد.

سن: 74

محل تولد: ایالات متحده آمریکا، نیویورک، شهر نیویورک ، لوور ایست ساید.

رتبه بندی های دیگر: رتبه 32 تاثیر گذارترین مدیران تاریخ، رتبه 7 مدیران غیرقابل جایگزین در جهان، رتبه 16 چه کسی باید تیم لی انجلس کلیپر را باید بخرد.

۴. سرگی برین (Sergey Brin)

سرگی برین

برین یکی از بنیانگذاران گوگل با ثروتی بالغ بر 47.5 میلیون دلار تا مارس 2018 سیزدهمین مرد ثروتمند جهان شد.

سرگی، اصالتا اهل مسکو، لیسانس ریاضی و علوم کامپیوتر را با افتخار از دانشگاه مریلند در کالج پارک دریافت کرد. کارشناسی ارشد را در دانشگاه استنفورد گذراند و در حال حاضر در همان دانشگاه دانشجوی دکتری است. سرگی از سازمان علوم ملی یک بورسیه تحصیلی دریافت کرد و همینطور از موسسه de Empresa مدرک افتخاری MBA گرفت. او در استنفورد با لری پیج آشنا شد و با هم روی پروژه ای کار کردند که به گوگل تبدیل شد. باهم شرکت گوگل را بنیانگذاری کردند.

سن: 45

محل تولد: مسکو، روسیه

حرفه: مدیر اجرایی، تاجر، کارآفرین، دانشمند کامپیوتر، کارآفرین اینترنتی

رتبه بندی های دیگر: رتبه 24 تاثیرگذار ترین برنامه نویس نرم افزار در تاریخ، رتبه 21 real world avengers villains

۵. الون ماسک (Elon Musk)

الون ماسک

الون، غول اینترنت، بنیانگذار پایپال، اسپیس ایکس، و تسلا با ثروت 20.8 میلیارد دلار تا سپتامبر 2018 در رتبه 54 ثروتمندترین های جهان قرار گرفت.

تاثیرگذاری او باعث شد تا در 2018 بیست و پنجمین فرد لیست قویترین انسان ها در مجله فوربز بشود. الون رییوه ماسک یک کار آفرین، مهندس، مخترع، و سرمایه گذار آمریکایی-کانادایی است اما زاده آفریقای جنوبی. او مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس، مدیرعامل و مهندس اصلی تولید شرکت تسلا موتور و رئیس سولارسیتی است. او بنیان گذار اسپیس ایکس و از بنیان گذاران شرکت پایپال،تسلا موتور و زیپ2 است. و همینطور طرح ذهنی یک سیستم حمل و نقل بسیار سریع به نام هایپر لوپ را نیز آماده کرده است.

سن:47

محل تولد: پروتریا، آفریقای جنوبی

حرفه: تاجر، سرمایه گذار، کارآفرین، تهیه کننده فیلم، مخترع و … .

رتبه بندی های دیگر: رتبه 71 برای سلبریتی هایی که باید کاندید ریاست جمهوری شوند، رتبه 1 بهترین مهمان برنامه جو روگان، رتبه 2 تاثیرگذارترین افراد 2019، رتبه 5 تاثیرگذارترین مدیرعامل تاریخ

۶. مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

مارک زاکربرگ

بنیانگذار فیس بوک تا مارس 2018 ثروتی بالغ بر 71 میلیارد دلار داشت. که پنجمین ثروتمند جهان نام گرفت. در ژانویه 2013 زاکربرگ پایه حقوق خود را به 1دلار تغییر داد.

او در 2012 هفده درصد از سهام فیس بوک را نگه داشت اما همراه با همسرش تصمیم گرفت که 99% آنرا در طول زندگیشان ببخشند.

مارک الیوت زاکربرگ کارآفرین اینترنت و برنامه نویس آمریکایی است. او به عنوان یکی از پنج بنیانگذار شبکه ی اجتماعی فیس بوک به شهرت رسید. در 2013 زاکربرگ رئیس و مدیر اجرایی شرکت فیس بوک بود. و ثروت شخصیش در مارس 2015 مبلغ 35.1 میلیارد دلار تخمین زده شد. او به عنوان مدیرعامل فیس بوک ماهیانه 1 دلار حقوق میگیرد. با هم اتاقی دوران دانشجویی اش و دانشجویان هاروارد، ادواردو ساورین، اندرو مک کالم، داستین موسکوویتز، و کریس هافز، فیس بوک را در اتاق خوابگاه راه اندازی کردند. کم کم فیس بوک را به دیگر دانشکده ها و سراسر جهان معرفی کردند.

سن: 34

محل تولد: وایت پلینز، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

حرفه: برنامه نویس، تاجر، کارآفرین

رتبه بندی های دیگر: رتبه 15 تاثیرگذارترین مدیرعامل تاریخ، رتبه 43 کدام فرد مشهور را برای دوست صمیمی ترجیح میدهید، رتبه 45 تاثیرگذارترین برنامه نویس تاریخ، رتبه 17 غیرقابل جایگزین کننده ترین مدیرعامل در جهان

۷. کارلوس سلیم هلیو (Carlos Slim Helu)

کارلوس

از سال 2010 تا 2013 مجله فوربز این غول مخابرات مکزیکی را ثروتمندترین فرد جهان معرفی کرد. در مارس 2018 ثروت خالص او 67.1 میلیارد دلار تخمین زده شد که او را در رتبه هفتم ثروتمندترین افراد جهان قرار داد.

کارلوس سلیم هلیو یک تاجر، سرمایه گذار، و خیر مکزیکی است. از 2010تا 2013 او ثروتمندترین فرد جهان بود. او ثروتش را از سهام های زیادی که در شرکتهای مکزیکی دارد به دست آورده است. کار او شامل نمونه های متنوعی از کسب و کار است: مخابرات، تولید صنعتی، املاک و مستغلات، خطوط هوایی، رسانه، معدن، نفت، مرکز خدمات رفاهی، تکنولوژی، خرده فروشی و خدمات مالی است. در حال حاضر سلیم رئیس و مدیر اجرایی شرکتهای مخابراتی تلمکس و امریکامویل است.

سن: 79

محل تولد: مکزیکو سیتی،  مکزیک

حرفه: تاجر، کارآفرین، متخصص مالی

۸. ورا وان (Vera Wang)

ورا وان

وان، بنیانگذار مد ورا وان، از موفق ترین طراحان تاریخ به شمار می آید. در 2018 از طرف مجله فوربز او سی و چهارمین زن خود ساخته آمریکا شد.

این رتبه بخاطر وضعیت ارزش خالص او، 630 میلیون دلار است.

ورا الن وان طراح مد آمریکایی است که در نیویورک زندگی میکند و قبلا یک رقصنده روی یخ بوده است. او برای رنج متنوع و گسترده طراحی درجه یک لباس های ساقدوش و لباس عروس مشهور است، و همچنین برای طراحی لباس برای رقصنده های یخ خانم و مسابقات و گالری ها شهرت دارد.

سن: 69

محل تولد: نیویورک، نیویورک، ایلات متحده آمریکا

حرفه: طراح و طراح مد

رتبه 19 تاثیرگذارترین افراد مد و رتبه 18 تاثیرگذارترین طراح مد تاریخ را نیز دارد.

۹. تد ترنر (Ted Turner)

تد ترنر

ترنر، بنیان گذار TBS، برای اهدا کردن یک میلیارد دلار به سازمان ملل متحد معروفترین خیر است. با ارزش خالص 2.2 میلیارد دلار که سالها یک رقم ثابت بوده است و او همیشه در 400 نفر برتر فوبز رتبه ای دارد.

رابرت ادوارد “تد” ترنر سوم، غول رسانه، و خییر آمریکایی است. به عنوان یک تاجر برای راه اندازی شبکه خبر CNN شهرت دارد – اولین شبکه خبر 24ساعته. علاوه بر این، او WTBS را تأسیس کرد، که پیشگام مفهوم ابر ایستگاه در تلویزیون کابلی بود. او به عنوان یک خیر برای کمک هزینه یک میلیارد دلاری به سازمان ملل متحد شهرت دارد که باعث تاسیس خیریه ملل متحد شد – یک خیریه عمومی برای حمایت از ملل متحد.

سن: 80

محل تولد: سیسیناتی، اوهایو، ایالات متحده آمریکا

حرفه: تاجر، تهیه کننده تلویزیون، کار آفرین، تهیه کننده فیلم، فیلمنامه نویس

رتبه 19 تاثیرگذارترین مدیر تاریخ را نیز دارد.

۱۰. ریچارد برنسون (Richard Branson)

یچارد برنسون

بنیانگذار Virgin Group،که بیش از 400 شرکت دارد. ارزش خالص برانسون 5/1 میلیارد دلار در سپتامبر 2018 تخمین زده شد، و او را در رتبه 388 ثروتمندترین فرد جهان قرار داد.

سر ریچارد چارلز نیکولاس تاجر و سرمایه گذار انگلیسی است. او در سن شانزده سالگی اولین سرمایه گذاری خود را یک مجله به نام Student انجام داد. در 1970 او یک کسب و کار الکترونیکی موسیقی راه اندازی کرد. در1972، او فروشگاه های زنجیره ای موسیقی، ویرجین رکوردز بعد ها با نام ورجن مگااستورز، را افتتاح کرد. برند ورجن در دهه 1980 بسیار پیشرفت کرد، که او ورجن اتلنتیک را راه اندازی کرد و برند موسیقی ورجن رکوردز را گسترش داد. بر اساس مجله فوربز برنسون هفتمین شهروند ثروتمند بریتانیا با ارزش خالص 4.9 میلیارد دلار بود.

سن: 68

محل تولد: بلکهیث، لندن، بیتانیا

حرفه: تاجر، تهیه کننده تلویزیون، سرمایه گذار، کارآفرین، تهیه کننده فیلم

۱۱. مجیک جانسون (Magic Johnson)

کارآفرین مجیک جانسون

جانسون ستاره بسکتبال بازنشسته که Magic Johnson Enterprises را تاسیس کرد، در رسانه ها و املاک و مستغلات سرمایه گذاری کرد، در حال حاضر رئيس تیم  بسکتبال سابق خود، لس آنجلس لیکرز است. تا 2005، ارزش خالص Magic Johnson Enterprises حدودا 700میلیون دلار تخمین زده شد.

اروین “مجیک” جانسون جی آر بازیکن بسکتبال حرفه ای که به مدت 13 فصل گارد راس تیم لس انجلس لیکرز در لیگ NBA بود. جانسون پس از پیروزی در مسابقات قهرمانی در دانشکده و دبیرستان، اولین بار در1979 برای لیگ قهرمانان انتخاب شد. او با تیم لس آنجلس لیکرز در دهه 80 میلادی چهار بار قهرمان شد و عنوان با ارزش ترین بازیکن NBA را نیز برنده شد. او کاملا ناگهانی در 1991 با اعلام اینکه به HIV مبتلا است خود را بازنشست کرد اما در 1992 دوباره به مسابقات بازگشت و جایزه All Star MVP را برد. بعد از اعتراض های هم تیمی هایش دوباره خود را بازنشست کرد.

سن: 59

محل تولد: لنسینک، میشیگان، ایالات متحده آمریکا

حرفه: مجر برنامه تلویزیونی، مربی بسکتبال، بازیکن بسکتبال، تهیه کننده تلویزیون، کار آفرین

رتبه 23 بهترین بازیکن تاریخ، رتبه 4 بهترین بازیکن تاریخ NBA، رتبه 1 بهترین گارد راس تاریخ

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)