نقش کارخانه در علم اقتصاد

  • توسط pooladmin
  • 08/06/2019
  • 0
کارخانه-در-اقتصاد

نقش کارخانه در علم اقتصاد به مجموعه کارگاهایی گفته میشود که معمولا در یک مکان جمع میشود. یک کارخانه معمولا شامل تجهیزات فیزیکی مانند ساختمان و تجهیزات در مکان مشخص میباشد که به منظور تولید یک محصول فراهم آماده است.

نیروگاه

کارخانه در دانش اقتصاد نزدیکترین جایگاه را به نیروگاه دارد. نیروگاه مجموعه تاسیسات صنعتی برای تولید برق میباشد, همانگونه که کارخانه محلی است برای تولید محصولات ,محصول نیروگاه نیز نیروی برق میباشد.
اکثر نیروگاهها از طریق سوختن سوختهای فسیلی مانند روغن , ذغال سنگ و گازهای طبیعی نیروی برق را تولید میکنند . در پی جستجوهای جدید برای سوختهای قابل شارژ, برخی از نیروگاهها نیروی خورشید , باد و همچنین هیدروالکتریک را جایگزین کردند. در این میان نیروگاه هایی که با مهار انرژی هسته ای مشغول تولید برق هستند ، موضوع مکرر بحث و گفتگوهای بین المللی شده اند.

اقتصاد کارخانجات

نقش کارخانه در علم اقتصاد

نقش کارخانه در علم اقتصاد

اگرچه کلمه کارخانه برخی اوقات کسب وکار یا تجارت معنی میشود اقتصاددانان این اصطلاح را به طور دقیق به یک تاسیسات تولید فیزیکی اختصاص میدهند نه یک شرکت. بنابراین به ندرت کارخانه یا کمپانی به تنهایی موضوع بحث اقتصادی واقع میشود . با اینحال موضوعاتی که مربوط به کارخانجات وکسب و کار آنها میباشد یکی از مباحث مورد توجه اقتصاددانان میباشد.
برای نمونه روند اقتصادی یک نیروگاه میتواند مورد توجه یک اقتصاددان واقع شود. هزینه های ثابت و متغیر یکی از مسائل مورد بحث و بررسی میباشند. در علم اقتصاد و دارایی نیروگاهها به عنوان سرمایه گذاریهای بلند مدت در نظر گرفته میشوند یا داراییهای که نیاز به سرمایه گذاریهایی با مبالغ بالا دارند. بنابر این یک اقتصاددان میتواند علاقمند به تحلیل هزینه برآورد شده برای ساخت یک نیروگاه شود. یا احتمالا روند بازدهی سرمایه مالکان نیروگاه میتواند موضوع قابل بحثی برای آنان باشد.
از سوی دیگر ساختار و سازمان صنعتی یک نیروگاه نیز مورد توجه بخش دیگری از اقتصاددانان میباشد. این بخش ممکن است شامل تجزیه و تحلیل نیروگاهها با توجه به تصمیماتی از قبیل قیمت گذاریها , گروههای صنعتی , ادغامها و حتی سیاست های عمومی که روی کسب و کار نیروگاهها موثر است , باشد. نیروگاهها همچنین در تحقیقات اقتصادی به عنوان مراکز فیزیکی تولید در نظر گرفته شده اند, که هزینه های آنها ارتباطی مستقیم با تصمیمات پایه ای دارد و اینجاست که کارخانجات تصمیم میگیرند در چه بخشی کسب و کار خود را انجام دهند
علم اقتصاد تولید جهانی در واقع شامل بحث و بررسی در حوزه سیایت جهانی میباشد.
به طور خلاصه اگر نیروگاهها را به عنوان یک پایگاه ساخت و تولید در نظر بگیریم در مرکز نگرانیهای جهانی قرار دارند نه موضوعات اولیه اقتصادی.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)