چرا باید دکتری اقتصاد داشت؟

  • توسط pooladmin
  • 25/06/2019
  • 0

آیا گرفتن مدرک دکتری اقتصاد خوب است یا نه؟ در این مقاله به این موضوع می پردازیم.

افرادی که دکتری اقتصاد اصلا به درد آنها نمیخورد

1. کسانی که در ریاضی نابغه نیستند. منظور من از ریاضی جمع و تفریق نیست. منظور من تحلیل واقعی تئوری های ریاضی و اثبات است.اگر شما در این سبک از ریاضی مهارت ندارید، قطعا یک سال هم دوام نمی آورید.

2. عاشق کار عملی هستید و از تئوری نفرت دارید. در عوض در زمینه تجارت و کسب و کار برای دکتری تلاش کنید – زحمتش نصف میشود و در آمد دوبرابر.

3. یک معلم عالی با روابط عمومی بالا اما متنفر از تحقیق. اقتصاد علمی است برای افرادی که در تحقیق و جستجو مهارت دارند. جایی بروید که مزیت های تحقیق در آنها به کمک شما بیاید – مانند مدرسه کسب و کار یا مراکز مشاوره.

خواندن پست اخیر وب لاگ تایلر کوهن یک متخصص افتصاد، با عنوان توصیه های لازم برای اقتصاد دان های احتمالی، برای همه کسانی که میخواهند در اقتصاد دکتری بگیرند لازم است.

افرادی که در قالب متخصصان آکادمیک اقتصاد موفق میشوند

دکتری اقتصاد

در دو گروه اول کوهن تقریبا مسیر مشخص است. گروه اول شامل دانش آموزان خیلی خوب در ریاضی است که میتوانند وارد ده مدرسه برتر بشوند و خواهان کار سخت و تلاش زیاد هستند. گروه دوم افرادی هستند که از تدریس با وجود حقوق کم لذت میبرند و کمی هم تحقیقات انجام میدهند. اما گروه سوم در دنیای کوهن:

در گروه شماره یک یا دو جایی ندارید. با این حال از مشکلات گذشته اید و در دام آنها نیفتاده اید. روش شما متفاوت است اما با این حال توانسته اید تحقیقات خود را هرچند متفاوت انجام دهید. همیشه احساس میکنید که یک غریبه هستید و شاید هم کمتر از حقتان درآمد داشته باشید.

متاسفانه شانس قرار گرفتن در گروه سوم بسیار کم است. به شانس و مهارت های دیگری به جز ریاضی نیاز دارید… اگر به وضوح نقشه ای دوم مشخصی داشته باشید آیا شانس قرار گرفتن در گروه سوم کم میشود؟ خیلی مهم است که کاملا متعهد باشید.

من فکر کردم که نظر من از نظر دکتر کوهن بسیار متفاوت تر است. چون او در اقتصاد مقطع دکتری را تمام کرده است و شغل بسیار موفقی در این زمینه دارد. شرایط من بسیار متفاوت است. من از دکتری اقتصاد به دکتری کسب و کار و تجارت تغییر رشته دادم. من ب اندازه ی زمانی که در رشته اقتصاد بودم تحلیل های اقتصادی انجام میدهم اما ساعت کاری ام کمتر است و پول بیشتری دریافت میکنم. پس من بیشتر از دکتر کوهن میتوانم مردم را متقاعد کنم که به دنبال اقتصاد نروند.

تحصیلات تکمیلی فدای موقعیت های بهتر میشوند

نیاز نیست که بگوییم با خواندن نظر کوهن بسیار متعجب شدم. من همیشه دوست داشتم که در دسته سوم قرار بگیرم، اما حق با اوست – در اقتصاد واقعا کار مشکلی است. نمیتوانم به اندازه کافی بر اهمیت نداشتن برنامه جایگزین تاکید کنم. به محض ورود به مقطع دکتری، میبینید که همه باهوش و با استعداد و به اندازه ی کافی سخت کوش هستند (حتی میتوان به بعضی ها لقب معتاد به کار را هم داد). مهمترین عامل تعیین کننده که آیا شخصی میتواند تحصیلات خود را به پایان برساند یا نه، دسترسی داشتن به گزینه های سودآور و متنوع است. اگر گزینه ی دیگری نداشته باشید در زمان سختی ها (که قطعا با آنها مواجه میشوید) کمتر پیش میاید که بگویید “به درک، دیگر ادامه نمیدهم”! افرادی که از دکتری اقتصاد انصراف دادند منجمله خود من (دانشگاه رچستر – یکی از ده دانشگاه برتر که دکتر کوهن هم اشاره کرد) از افرادی که ماندند باهوش تر یا خنگ تر نبودند، فقط گزینه ی دیگر بهتری داشتند. موقعیت بهتر باعث از بین رفتن موقعیت های تحصیلی میشود.

مدرسه اقتصاد – از یک نقطه نظر متفاوت

پروفسور کلینگ نیز در بلاگ econlib نیز در مورد این سه دسته با عنوان چرا باید دکتری اقتصاد داشت؟ صحبت کرده است. در ادامه بخشی از گفته های او را آورده ایم:

از نظر من تحصیلات مانند بازی های پایه است. شما نگران داشتن یا نداشتن شهرت دپارتمانتان، شهرت ژورنالهای که در آن مقاله چاپ کرد اید و غیره خواهید بود.

اقتصاد به عنوان یک بازی

من با همه ی موارد گفته شده کاملا موافق هستم. ایده تحصیلات در قالب بازی خیلی فراتر از اقتصاد است. حتی در مدرسه کسب و کارو تجارت هم تا جایی که من دیده ام این مسئله صدق میکند.

مطمئن هستم که مدرک دکتری برای خیلی از مردم خوب است. اما قبل از اینکه شما وارد این مرحله بشوید از خود بپرسید که آیا افرادی که در این زمینه مصداق موفقیت هستند شرایطی که دارند چیزی است که شما میخواهید یا نه. اگر اینطور نیست پس شاید بهتر باشد که دنبال راه دیگری باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)