چطور بدون پول زندگی جدید آغاز کنیم

  • توسط pooladmin
  • 02/11/2019
  • 0
زندگی جدید

چطور بدون پول زندگی جدید آغاز کنیم

آغاز یک زندگی جدید می تواند فرصت خوبی برای تازگی در انتخاب ها و تصمیمات باشد. اگر چه، انجام این کار بدون پول می تواند اندکی چالش بر انگیز باشد. برای اینکه از زندگی جدید خود نهایت استفاده را ببرید،  شروع به ایجاد لیستی از اهداف و حفظ ذهنیت مثبت خود کنید. در مورد پس انداز و عادات هزینه خود بیشتر بدانید. شغلی انتخاب کنید که درآمد اضافی برایتان داشته باشد و در صورت لزوم از دوستان و خانواده خود کمک کنید.

روش اول:

تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید زندگی کنید.

1.     از اینکه چرا دوباره آغاز به کار می کنید مطمئن شوید. مدتی را صرف این موضوع کنید که آیا ساختن یک زندگی جدید از روی ضرورت می باشد و یا میل خودتان. اگر این انتخاب بر اساس نیاز باشد، پس باید عواملی که سبب پیشرفت های زندگی می شوند را نیز شناسایی کنید. اگر بر اساس خواستهء فردی خود این تصمیم را گرفته اید، سپس با دقت در مورد زندگی ایده آل خود تفکر کنید.

–        برای مثال، اگر زندگی جدیدی را شروع می کنید چرا که نیازمند این هستید که از افراد منفی خانوادهء خود دور شوید، آن وقت ممکن است محدود کردن تماس با این افراد هم جزئی از برنامه های شما باشد و یا چون  به مقداری چالش  و هیجان نیاز دارید ، زندگی جدیدی را شروع می کنید، بنابراین ممکن است خود را در شرایط غیرمعمول قرار دهید، مثل زندگی دریک کشور خارجی.

2.     در صورت لزوم برنامه های محرک تهیه کنید. برای شروع ممکن است به یک آپارتمان یا خانه جدید بروید تا مجدداً در همان شهر شروع به زندگی کنید و یا ممکن است لازم باشد که کاملاً از کشور خارج شوید. تا آنجا که می توانید به صورت آنلاین تحقیق کنید تا بهترین روش استفاده از بودجه محدود خود را تعیین کنید. به دنبال مکان هایی باشید که هزینه زندگی ارزان و مشاغل فراوان وجود داشته باشد.

–        مکان های را پیدا کنید که شرایط زندگی در آن مقرون به صرفه باشد، سپس با جستجوی آنلاین هزینهء مواد غذایی و اجاره را  برآورد کنید. برای مثال، شما می توانید در Cook Islands آپارتمانی با اجاره ماهیانه 130 دلار پیدا کنید.

3.     تصمیم بگیرید که با چه کسی ارتباط برقرار کنید. شروع  مجدد می تواند به معنای قطع روابط شخصی باشد اما همیشه ملزم به قطع رابطه با عزیزانمان نمی باشد. لیستی از تمام دوستان و خانوادهء خود را مرور کنید و مشخص کنید که هر یک در زندگی جدید شما چه جایگاهی خواهند داشت. اگر اصلاً وجود داشته باشد. همچنین ممکن است به این فکر باشید که چگونه خبر اینکه تصمیم به شروع دوباره خود را  با آن ها در میان بگذارید یا شاید در مورد این موضوع تصمیم به سکوت گرفته باشید.

–        برای مثال، اگر می خواهید منابع مالی خود را مجدداً بازسازی کنید و اقوامی دارید که شما را به سمت شرایط مالی بدی سوق می دهند، آنگاه باید تصمیم بگیرید که آیا می بایست به تعامل با آنها ادامه دهید.

 

زندگی جدید

4.     یک دفتر ازهدف وقایع روزانهء خود تهیه کنید. روزانه حداقل به مدت 15 دقیقه وقت خود را برای تفکر در مورد وضعیت فعلی خود بگذرانید و هدف های خود را ویرایش کنید. سعی کنید هدف های یک ماه، یک سال ،پنج سال و سپس ده سال دیگر خود را بسازید. هدف های خود را به طور منظم بررسی کنید و در صورت نیاز آن ها را تغییر دهید. اطمینان حاصل کنید که اهداف زندگی شما با چه نوع از زندگی که دوست دارید در آینده به سمت آن سوق پیدا کنید هم تراز می باشد.

–        برای مثال، بنویسید “می خواهم در آخر ماه مبلغ 500 دلار پس انداز کنم”. این امر به شما کمک می کند که از لحاظ مالی وضعیت ثابتی داشته باشید که با سبک زندگی شما نیز همخوانی خواهد داشت.

–        زمانی که به اهدافتان فکر می کنید به  افکار بزرگ و کوچک نیز بیاندیشید. نگران رسیدن به  هدفی که دور از دسترس به نظر می رسد، نباشید.

5.     هر هدف را به سری از مراحل عملی تقسیم کنید. در نظر داشته باشید  که  برای هر هدف دقیقاً چه عملی نیاز به انجام دارد،  آنها را نوشته و به ترتیب دنبال کنید. چنانچه تصمیم دارید به  آن هدف خاص دست یابید، به این لیست به عنوان یک مرجع نگاه کنید. این کار به شما کمک می کند تا هدف های بزرگ ممکن تر به نظر برسند. این به نوبه خود باعث می شود احساس کنترل بیشتری در موقعیت های بالقوه دشوار داشته باشید.

–        به عنوان مثال،  اگر خیال پس انداز پول در سر دارید، پس احتمالاً نیازبه نظارت بر هزینه های مصرفی، افتتاح حساب و یا پس انداز را نیز خواهید داشت.

6.     به دنبال تجربیات جدید و هیجان انگیز بروید. هنگام شروع دوباره ممکن است به آسانی گرفتار وضعیت ناشناس و یا  غیر معمول شوید. در عوض، زمانی که تجربیات خودرا توصیف می کنید، خودتان را وادار به استفاده از اصفات مثبت کنید. برای مثال به جای استفاده ای کلمهء “عجیب و غریب” از کلمهء “هیجان انگیز” استفاده کنید. اگر احساس می کنید که بیش از حد مضطرب هستید، به خود بگویید، چشمانت را باز کن و یک چیز مثبت در محیط جدید خود فکر کن.

–        برای مثال، سعی کنید تا زیبایی های طبیعی یک مکان را بیابید. به دنبال اینکه پرندگان چگونه در آسمان پرواز می کنند باشید ویا اینکه نور خورشید چگونه از میان دختان میگذرد.  حتی اگر همیشه در اداره و محل کارتان گیر افتاده اید، می توانید این عکس ها و مکان های اطرافتان را چاپ کنید.

7.     خودتان را به مثبت بودن تشویق کنید. شروع دوباره زمان بسیار و حجم زیاد کاری به دنبال خواهد داشت. انتظار نداشته باشید که در انتهای روز همه چیز منظم باشد. در عوض، با خودتان مهربان باشید، از تمام پیروزی ها حتی از پیروزی های کوچک خود قدردانی کنید. در طول روز به خود بگویید “کارت را به خوبی انجام می دهی” . هر از چند گاهی نیز از تعریف کنید.

–        اینکه زندگیتان را همانند یک کتاب ببینید بسیار حائز اهمیت خواهد بود. این تنها یک فصل از بسیاری فصل هاست، و لزوماً به شما نمی گوید که پایان آن چگونه خواهد بود. هنوز هم مشغول به نوشتن آن هستید.

–        همچنین باید زمانی که شکست می خورید مراقب باشید، چرا که این شکست باعث این نشود که از این لحظه بسیار دور شوید. برای مثال، اگر در انتخاب مخارج با بودجهء محدود خود ضعیف عمل کردید برای اصلاح آن هر چه صریع تر دست به کار شوید.

روش دوم

زندگی مالی خود را از نو بسازید

 

زندگی جدید

1.     وام های خود را به صورت لیست درآورید. تکه ای کاغذ بردارید و یا در کامپیوتر خود  صفحه ای باز کنید. تمام جزئیات مربوط به وام هایتان را بنویسید. از جمله اطلاعات مورد نیاز از مبلغ پرداخت، زمان سررسید و درصد سود. اغلب این لیست را به روز رسانی کنید و علامت وام هایی را که پرداخت کردید را بردارید. این کار به خودی خود به شما این امکان را می دهد تا بدانید کدام وام نیاز به پرداخت دارد و کدام یک مهلت دارد. به عنوان مثال، همیشه ایده خوبی است که در اسرع وقت هزینه های کارت اعتباری با بهره بالا را پرداخت کنید.

2.     برنامهء پس انداز ایجاد کنید. حتی بدون اینکه الان پولی داشته باشید، اما هنوز ایدهء خوبی است که به این فکر کنید با پولی که دارید چه خواهید کرد. هدف شما باید از شیوهء زندگی که از یک چک پرداختی به چک پرداختی دیگر فاصله بگیرد. بدان معنا که شغل جدیدی پیدا کنید و هر ماه درصد مشخصی را به حساب پس انداز خود منتقل کنید. زمانی را صرف یادگیری پس انداز در سایت learnvest کنید.

–        در اینجا همواره اکثر ترفند های قابل استفاده برای پول خرج کردن وجود دارد که می توانید یاد بگیرید، به عنوان مثال، پول خوردی که از پرداخت معاملات از طریق اپلیکیشن هایی مثل Qapital ایجاد می شوند را کنار بگذارید.

3.     شیوهء زندگی پر تحرک انتخاب کنید.  برای اسکان اقتصادی اما مطمئن تصمیم بگیرید. اگر نقل مکان می کنید، مکانی را انتخاب کنید که به شما اجازه دهد تا به روش پر تحرکی زندگی کنید. برای مثال به هزینهء زندگی افرادی که در آن مکان زندگی می کنند، نگاهی بیاندازید و مزایای زندگی شهری در مقابل زندگی روستایی را برآورد کنید. حتی می توانید پس انداز از طریق استفاده از وسایل حمل و نقل و اتومبیل را بررسی کنید.

–        برای مثال، پاناما، مکانی است که می توانید ماهانه با مبلغ 300 دلار به راحتی زندگی کنید.

4.     شغلی پیدا کنید. اگر موقعیت پرداخت ندارید، پس با ایجاد یک رزومهء قابل اطمینان به دنبال یک شغل باشید. این موضوع به شما کمک می کند تا قبل از درخواست شغل لیستی از مهارت هایتان را داشته باشید. می توانید با یک آژانس موقت تماس بگیرید و یا سایتهای شغلی را به تنهایی مرور کنید. از اینکه فقط برای فرصت های کاری مشروع درخواست کرده اید اطمینان حاصل کنید.

–        همچنین میتوانید مهارت های خود را در ساخت یک تجارت به کار گیرید.

5.     برنامه های پشتیبان تهیه کنید. بدون داشتن امنیت اقتصادی اساسی لحظه های زیادی در زندگی وجود دارد که شما باید با دقت عمل کنید. اگر حداقل یک برنامه پشتیبان برای کلیه تصمیمات و اقدامات اصلی که انجام می دهید داشته باشید ، کمتر دچار اضطراب خواهید شد. سعیتان بر این باشد که به هر دو سناریو بدترین و بهترین حالت بیاندیشید.

–        برای مثال، اگر پس انداز شما از این طریق است که به وسیلهء موتور به محل کارتان می روید و موتور شما خراب شود آنگاه چه خواهید کرد؟ ممکن است بخواهید حمل و نقل عمومی را به عنوان گزینه پشتیبان بررسی کنید.

6.     با یک مشاور مالی مشورت کنید. به صورت آنلاین شهر و “مشاور مالی” درخواستی خود را انتخاب کنید. سپس، با هر یک از مشاوران تماس بگیرید و از آنها درخواست مشورهء رایگان کنید. اگر قبول کردند، با آنها قرار ملاقات بگذارید و تمام مدارک مالی خود را به همراه داشته باشید. آنها همچنین ممکن است از شما بخواهند که در گروه پشتیبانی مالی با برخی دیگر از مشتریان شرکت کنید.

–        می توانید یک گروه مشاور آنلاین پیدا کنید و از اعضای آن در مورد پس انداز و پیگیری هزینه ها کمک بگیرید.

روش سوم

از دیگران کمک بگیرید.

زندگی جدید

1.     از برنامه های دولتی بهرهمند شوید. با مقامات دولتی منطقهء خود صحبت کنید تا متوجه شوید که آیا برنامه ای برای کمک به شما وجود دارد. این برنامه روشی موقت می باشد تا منابع مالی شما را تقویت کرده و شما را برای آینده ای موفق آماده سازد. مطمئن شوید که تمام دستورالعمل های مربوط به برنامه را دنبال می کنید.

–        به عنوان مثال ، کمک های مالی بسیاری برای صاحبان مشاغل کوچک در دسترس است. برخی از این کمک های مالی می تواند به شما کمک کند تا حتی در صورت نداشتن بودجه اولیه، کار جدیدی را آغاز کنید. برای اطلاع بیشتر، با انجمن تجارت کوچک «SBA» تماس بگیرید.

2.     از دوستان و خانواده کمک بگیرید. با  خانواده و دوستان در مورد شروع دوبارهء خود صحبت کنید. ببینید که چه پیشنهاد و نظری برایتان دارند. ممکن است منابع مالی بیشتری برایتان فراهم کنند، در غیر این صورت، به شما کمک می کنند تا بر روی پای خود بایستید.

–        باید بدانید که داستان ها و انتخاب های شما ممکن است به دیگران کمک کند تا تغییرات مثبتی در زندگیشان ایجاد کنند. برای مثال، ممکن است دوست شما در بدهی کارت اعتباری خود دچار مشکل شده باشد و شما می توانید از همهء اطلاعاتی که در مورد پرداخت آن آموخته اید استفاده کنید.

–        زمانی که با دوستان و خانوادهء خود صحبت می کنید ممکن است بگویید که “من برای راه اندازی کار پول اندکی دارم، اما قصد دارم شغلی در صنعت به دست آورم که حقوق و همچنین بیمهء منظمی برایم تضمین کند”.

3.     زندگی با یک دوست را نیز در نظر داشته باشید. هزینه های زندگی می تواند خیلی سریع بودجه و توانایی پس انداز شما را از بین ببرد. اگر دوست و یا اعضای خانواده ای دارید که می خواهد مدتی را با شما زندگی کند، می توانید این موضوع را به عنوان یک گزینهء با دوام بدانید. این امر به شما کمک می کند که پس انداز کنید و زمان کافی برای پیدا کردن وضعیت زندگی که متناسب با شیوهء زندگی شما باشد، دست بابید.

–        همچنین  به این نتیجه می رسید که شما تنها کسی نیستید که در خانهء فرد دیگری  زندگی می  کنید، خصوصاً در شهر های بزرگ. موضوع بسیاررایجی است که مردم خانه هایشان را در اختیار کسانی که در محیط های شلوغ و پر رقابت به دنبال کار و درآمد هستند قرار دهند.

4.     تماس های حرفه ای بسیاری برقرار کنید. هر زمان که با کسی صحبت می کنید سعی کنید در نظر بگیرید که آنها چگونه می توانند به عنوان یک تماس حرفه ای برای شما موثر واقع شوند. این موضوع مثل کسی را اجیر کردن به نظر می رسد اما اینگونه روابط این امکان را برایتان فراهم می کند تا شما نیز به آنها کمک کنید. زمانی که در بین مردم هستید، سعی کنید تا با افرادی که روبه رو می شوید صحبت کنید و تا آنجا که ممکن است  با آن ها دوستانه  برخورد کنید.

–        برای مثال، اگر پیشخدمت هستید و به دنبال کار هستید، اشکالی ندارد که در هنگام غذا خوردن در رستوران با کارمندان پیشخدمت گفت و گو کنید. ممکن است آن ها در مورد شغلی که در آن منطقه جستجو می کنید برایتان توصیه هایی داشته باشند..

5.     با یک درمانگر صحبت کنید. به صورت آنلاین شهر خود را وارد کرده و “درمانگر” مورد نظر خود را در موتور جستجو گر بیابید. با این متخصصان تماس بگیرید تا از جلسات درمان گروهی آن ها مطلع شوید. اگر این چنین بود، می تواند برایتان روشی عالی باشد تا بتوانید انتخاب های پیشین خود را بررسی کرده و ببینید حالا چه تغییراتی می توانید ایجاد کنید. همچنین در این گروه های پشتیبانی، می توانید افرادی را پیدا کنید که می توانند در زندگی جدید شما دوستتان باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)