چگونه موسسه خیریه خصوصی خودمان را راه اندازی کنیم؟

  • توسط pooladmin
  • 08/04/2019
  • 0

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که معمولا پول زیادی به خیریه ها اهدا میکنند، شاید به فکر راه اندازی موسسه خیریه خصوصی خود افتاده باشید. شاید شما نیازی در جامعه دیده باشید که کمتر کسی متوجه آن شده باشد. یا شاید شهرت و اعتبار داشتن موسسه خیریه به اسم خودتان شما را وسوسه کرده باشد. در این مقاله به شما میگوییم که این کار ارزش دارد یا نه.

موسسه خیریه خصوصی چیست؟

رایج ترین نوع موسسات، موسسه جمع آوری هدایا (پول) است. این نوع موسسه خصوصی از نوع سازمان “نه – برای –سود دهی” (غیر انتفاعی) است که معمولا بودجه آن توسط یک شخص، یک زوج متاهل، یک خانواده و یا یک شرکت تامین میشود. به سرمایه های موسسه خصوصی اعطا یا هدایا میگویند که برای درآمد موسسه سرمایه گذای میشوند. از این هدایا ها به عنوان بودجه کمک هزینه ها یا هزینه فعالیت های موسسه استفاده میکنند.

مانند خیریه های عمومی، موسسات خصوصی هم تحت نظر بخش  501 © (3) قوانین مالیاتی آمریکا (IRS) هستند. در واقع، “موسسه خصوصی” حالت پیش فرز برای سازمان هایی است که حالت 501 © (3) را دریافت کرده اند. بر خلاف خیریه عمومی، موسسه خصوصی معمولا به دیگر خیریه ها اعطایی هایی دارد که به آن اهدا میگویند. این موسسات تنها فعالیت های خیرخواهانه خود را پیش نمیبرند، یا بودجه هزینه های اجرایی سازمان ها را تامین میکنند یا فقط یک برنامه بخصوصی را تامین میکنند.

اگر این موسسات قوانین IRS را دنبال کنند، میتوانند به اشخاص هم کمک کنند. فعالیت های یک موسسه خصوصی مانند خیریه های عمومی باید به نفع جامعه باشند البته در راستای خفظ حالت معاف از مالیات آن موسسه.

مزایای داشتن یک موسسه خصوصی

مزایای داشتن موسسه خیریه خصوصی

اگر میخواهید در یک هدف خوب همکاری داشته باشید بهترین راه نوشتن یک چک است. خب چرا هزاران انسان خود را درگیر مشکلات راه اندازی و اداره ی موسسه خصوصی میکنند؟

دلیل اول، یک موسسه میتواند به طور مرتب بودجه یک هدف مشخص را تامین کند و کمک های یکجا به یک گیرنده در طول ساهای زیاد داشته باشد. بر اساس نظریه Exponent Philanthropy همان سازمان کسب وکار های کوچک سابق، مردمی که یک موسسه راه اندازی میکنند معمولا به دنبال بقا هستند.

بعضی از خانواده ها برای به جا گذاشتن یک فرهنگ به عنوان میراث، موسسات را راه اندازی میکنند. موسسات که با نام افرادی که دوسشان دارند شروع به کار میکنند، حتی بعد از مرگ آن شخص نام و یاد آن فرد را با احترام زنده نگه میدارند. راه اندازی موسسه ای با یک نام خانوادگی میتواند افراد آن خانواده را به شرکت در یک هدف مشترک ترغیب کند که گاها باعث ایجاد محبت نیز در بین افراد آن خانواده میشود.

دلیل دیگر راه اندازی یک موسسه خصوصی سودهای مالیاتی است. موسسه خصوصی تشکیل شده تحت نظر 501 ©(3) معاف از مالیات است. آنها میتوانند پول یا املاکی را بدون پرداخت مالیات جمع آوری کنند و اهدا کننده ها هم میتوانند از اهدایی های خود برای کسر مالیات استفاده کنند (با محدودیت). برای اینکه شامل معافیت مالیاتی بشوند این موسسات باید در راستای خیریه، مذهب، تحصیل، علم، ادبیات، امنیت جامعه، ورزش های غیر حرفه ای ملی یا بین المللی کودکان بی سرپرست، یا برای جلوگیری از ظلم به کودکان و حیوانات ، باشند. این موسسه میتواند برای کمک به فقرا، پیشرفت تحصیلی یا حفظ یک بنای عمومی باشد.

سه عامل اصلی تفاوت بین خیریه عمومی و موسسه خصوصی از نظر IRS. موسسات خصوصی باید:

  • سالانه حداقل 5 درصد از جمع مبلغ سرمایه گذاری شده موسسه را اهدا کنند
  • باید اهدا فقط به موسسات غیرانتفاعی باشد (اگرچه تحت شرایط خاصی میتوان به شخص هم اهدا کرد، مانند بورسیه ی تحصیلی)
  • باید 1درصد یا 2 درصد از جمع مبلغ سرمایه گذاری شده در موسسه به صورت مالیات غیر مستقیم پرداخت شود

چگونه موسسه خو را راه اندازی کنید

اول، شما باید هدف و دستورالعمل موسسه خصوصی خود را که برای جمع آوری کمکهای مالی پیش میگیرد، تعریف کنید. این تعریف فعالیت های موسسه شما را پیش میبرد و برای گرفتن معافیت مالیاتی ضروری است.

بعد، باید تصمیم بگیرید که موسسه شما یک موسسه خیریه است یا یک شرکت غیرانتفاعی. بر اساس سازمان کسب و کارهای کوچک، راه اندازی و اداره یک خیریه آسان تر است، اما ممکن است متولی آن به اندازه متولی شرکت غیرانتفاعی از امنیت قانونی برخوردار نشود. شرکت های غیر انتفاعی دارای الزامات اجرایی سخت تری هستند اما از خیریه ها شایع ترند، زیرا آنها مسئولیت شخصی را محدود می کنند و انعطاف بیشتری در نحوه استفاده از بودجه خود دارند.

اگر به عنوان خیریه شروع کنید باید متولی را  مشخص کنید. اگر به عنوان شرکت شروع کنید باید مراحل معمول ثبت شرکت را طی کید. مانند نوشتن مقاله شرکت ( اوراق اداری برای ثبت شرکت) و تنظیم آیین نامه، و مشخص کردن کارمندان و مدیران، و ارجاع به دولت.

صرف نظر از تصمیم شما برای چگونه راه اندازی موسسه خصوصی، باید برای شماره هویت کارفرما (EIN) اقدام کنید. طبق قوانین IRS شما باید EIN داشته باشید حتی اگر قرار نیست کارمندی استخدام کنید. این شماره به عنوان شماره احراز هویت مالیاتی برای موسسه شما عمل خواهد کرد، مانند شماره ملی برای هر شخص.

قدم بعدی بایگانی کردن (به ثبت رساندن) مدارک سازمان در IRS است. برای اینکار باید فرم 1023 را کمل کنید، برای به رسمیت شناختن معافیت تحت نظر بخش 501 © (3) درIRC درخواست بدهید و تمام اسناد و مدارک مود نیاز را تهیه کنید. این فرم در مورد اطلاعات هویتی موسسه و چگونگی راه اندازی و عملکرد آن است. و همچنین هزینه ای نیز برای متقاضیان دارد.

و در آخر، هنگامی که IRS وضعیت مالی معاف از مالیات را تایید می کند، شما باید هرگونه مدارک مورد نیاز برای دریافت وضعیت معاف از مالیات را از ایالت خود، وارد کنید.

آیا موسسه خودتان ارزش این همه زحمت را دارد؟

آیا موسسه خودتان ارزش این همه زحمت را دارد

راه اندازی موسسه خصوصی خودتان کار زیادی دارد. حفظ آن که مستلزم پیروی از قوانین IRS است. موسسه شما باید از فعالیت های ممنوعه IRS دوری کند. این فعالیتها عبارت اند از:

  • سرمایه گذاری غیر واقعی بیش از یکبار، سرمایه گذاری های غیر پولی، به اشخاص یا سازمانها
  • پرداخت حقوق یا وام به یک شخص خودی (برای مثال، پرداخت حقوق غیر منطقی به یک کارمند، مدیر یا کارمند اصلی)
  • شرکت در هر کمپین سیاسی به موافقت یا مخالفت با کاندید انتخاباتی، شامل کمک  به کمپین ها و ایجاد اظهارات عمومی

همچنین موسسه شما باید از هرگونه فعالیت سخت گیرانه طبق قوانین IRS دوری کند. این فعالیتها عبارت اند از:

  • برخورد خودسرانه با افراد رد صلاحیت شده (مشارکت کنندگان، مدیران موسسه، و دیگر افراد مرتبط.)
  • سرمایه گذاری هایی که ممکن است معافیت مالیاتی را به خطر بیاندازد
  • ·لابی کردن یا تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن قانون از طریق فعالیت یا پول

موسسه خصوصی و هر نهادی که نابجا از فعالیت ممنوعه سود دهی داشته باشد ممکن است مشمول مالیات و جریمه برای سرپیچی از قانون بشود. حتی موسسه میتواند معافیت خود از مالیات را نیز از دست بدهد.

اداره یک موسسه خصوصی نیز مستلزم مسولیتها و هزینه هایی مانند دیگر کسب و کارها است. باید همه اطلاعات را ثبت کنید، اسناد سالیانه مالیاتی با استفاده از فرم 990-PF  ( سند دقیق 13 صفحه ای) بایگانی کنید و استخدام و مدیریت کارکنان ( که ممکن است از افراد خانواده باشند) . اکثر مردم خواهان استخدام مسول حقوقی و حسابدار قانونی برای اداره استارت آپ و امور ثبتی مانند دفتر دار، مسول مالیات، و … هستند. بسیاری از جنبه های شروع و اجرا یک موسسه خصوصی با قوانین پیچیده اداره میشوند و یا به دانش خاص نیاز دارند.

چه مقدار سرمایه برای شروع و حفظ حیات یک موسسه نیاز است؟ قانون دقیقی وجود ندارد اما طبق گفته شورای موسسات ، بیشتر موسسه های خانوادگی حداقل به چند صد دلار برای شروع نیاز دارند.

حرف آخر

حرف آخر

با اینکه موسسه های خصوصی زمانبر و پرهزینه هستند، هزاران نفر، خانواده ها و شرکتها که موسسه خصوصی بنیان گذاری کرده اند بر این باورند که ارزش همه فداکاری هایشان را داشته است.

اگر مطمئن نیستید که آیا یک موسسه خصوصی موثرترین راه برای رسیدن به اهداف بشردوستانه شماست یا نه، با این حال، همیشه می توانید از گزینه های ساده تری برای کمک استفاد کنید مانند نوشتن چک برای موسسه غیرانتفاعی مورد علاقه خود، صرف کردن زمان خود در خیریه ها یا اهدا کردن از طریق واسطه های خیریه ها.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)