چگونه می توان تحلیل گر کسب و کار بود.

  • توسط pooladmin
  • 21/02/2020
  • 0
کسب و کار

داشتن یک تحلیلگر کسب و کار گزینهء بسیار خوبی برای بسیاری از افراد است زیرا به طور کلی موقعیتی بسیار پایدار و مزایای پایداری به همراه دارد. تحلیلگر مشاغل، کارهای بسیاری را انجام می دهد از جمله تجزیه و تحلیل یک شرکت که به دنبال راه هایی برای افزایش بازدهی است. به عنوان یک تحلیلگر، ممکن است به دنبال گسترش آموزش کسب و کار خود باشید. برقراری ارتباط با شبکه و بالا بردن مجموعه مهارت های فناوری اطلاعات نیز امری مهم تلقی می شود. کار با تمام سطوح یک شرکت یکی دیگر از جنبه های مهم زندگی به عنوان یک تحلیلگر تجارت می باشد.

تحلیلگر کسب و کار

 

کسب و کار

 

کسب  گواهینامه آموزش

طرز کار تحلیلگران تجاری را بیاموزید. هدف شما این است که در این مسیر اطلاعات شغلی کسب کنید. به تحلیلگران فعلی مشاغل دسترسی پیدا کنید و در مورد پیشینه و کار فعلی از آنها سؤال کنید. در مورد  انجمن های کسب و کار آنلاین بخوانید و  با آن ها مشترک شوید.  از وب سایت های مدارس مختلف که برنامه هایی برای تجزیه و تحلیل کسب و کار تبلیغ می کنند بازدید کنید. متوجه خواهید شد که یک تحلیلگر مشاغل باید با کلیه عناصر یک سازمان آشنا باشد. آنها کسانی هستند که به دنبال راه هایی هستند که یک شرکت بتواند بهره وری را به حداکثر برساند. آن ها همچنین اطلاعات را به ذینفعان ابلاغ می کنند و به عنوان نقطه ملاقات بین گروه های مختلف در یک تجارت خدمت می کنند. ممکن است انتخاب یک راهنما برای قسمت اصلی تجزیه و تحلیل کسب و کار یا راهنمای BABOK، برایتان مفید باشد. این کتاب الزامات و مهارتهای مختلف مورد انتظار یک تحلیلگر تجارت را بیان می کند. همچنین این راهنما می تواند ابزار مفیدی برای مطالعه  کسب مدرک تحصیلی باشد.

2– چشم انداز شغل را در نظر بگیرید. این موضوع  به ویژه در صورت ترک شغل که در حال حاضر پر سود و پایدار است ، اهمیت دارد. برای میزان حقوق و دستمزد تحلیلگر کسب و کار به صورت آنلاین جستجو کنید. به این نتیجه خواهید رسید که میزان حقوق آن ها در سال بین 55،000 دلار به بالا می باشد. همچنین، به آمار چشم انداز شغلی که توسط دفتر کار و آمار ایالات متحده ارائه شده است، نگاه کنید.

براساس، آمار دفتر کار و آمار ایالات متحده در سال 2015، شغل تحلیلگر تجارت نشان می دهد که تا سال 2022 رشد جدی داشته است. زمانی که به جستجوی آنلاین می پردازید، ممکن است نگرانی های مربوط به افزایش قیمت در اطلاعات آماری دانشمندان مواجه شوید. ایده این است که این مشاغل ممکن است جایگزین مشاغلی شود که قبلاً توسط تحلیلگران تجارت انجام می شده است  شما می بایستی این اطلاعات را با دقت بسنجید.

3- یک مربی تعیین کنید. همانطور که به متخصصان مختلف شغلی دسترسی پیدا می کنید، سعی کنید یک یا دو نفر را که به آنها اعتماد دارید را شناسایی کنید تا به شما توصیه و مشاوره ارائه دهند. این افراد باید افرادی باشند که تجربه لازم برای کمک به شما و تمایل به انجام این کار را داشته باشند. حتی این امکان وجود دارد که مدیر فعلی شما در صورت پشتیبانی از اهداف شما بتواند در این ظرفیت به شما خدمت کند. از آنجا که رزومه کاری خود را ارسال می کنید یا برای برنامه های صدور گواهینامه اقدام می کنید، حتماً با مربی خود مشورت کنید. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید: به نظر شما این برنامه ارزشمند است؟ آیا با هیچ یک از فارغ التحصیلان کار کرده اید؟

4– گزینه تحصیلی را انتخاب کنید. برخی از مقاطع لیسانس به طور طبیعی به عنوان تحلیلگر کسب و کار در شغل های زیر شروع به کار می کنند، برای مثال به عنوان حسابدار، سیستمهای اطلاعاتی یا علوم رایانه. شما می توانید با پیگیری گواهینامه های تکمیلی از موسسه بین المللی تجزیه و تحلیل تجارت، کار خود را پیش ببرید.

اگر مدرک تحصیلی ندارید و دوست دارید در یک برنامه کوتاه مدت متعهد به انجام کار شوید، برخی از مدارس در زمینه تجارت و مناطق مرتبط مدرک کاردانی ارائه می دهند.

برخی از کسب و کار ها برای جایگاه های رده بالا به مدارک تحصیلی پیشرفته نیاز دارند. در این صورت، می توانید به دنبال مدرک فوق لیسانس تحلیلی در تجارت، (لیسانس و فوق لیسانس) یا مدیریت اطلاعات و یا مدیریت بازرگانی باشید. توجه داشته باشید که هیچ مرجع نظارت مرکزی تصمیم گیری ندارد که چه مقدار و چه نوع تحلیلگران مشاغل آموزشی را می بایستی در اختیار داشته باشد. در عوض، الزامات معمولاً توسط استخدام و بازارکار تعیین می شود.

5– برای قبولی در هر مدرک تحصیلی مطالعه کنید. گواهینامه اصلی که باید برای آن هدف گذاری کنید، صدور گواهینامه شایستگی در تحلیل تجارت (CCBA) است که توسط موسسه بین المللی تجزیه و تحلیل تجارت ارائه شده است. شما همچنین می توانید سطح پیشرفته تر تجزیه و تحلیل تجارت را دنبال کنید. هر گواهینامه دارای الزامات منحصر به فرد خود می باشد، بنابراین خوب است که تحقیق کنید تا مشخص شود کدام مسیر برای آرزوهای شغلی شما مناسب است. برای مثال، متخصص حرفه ای تجزیه و تحلیل کسب و کار مستلزم این است که ضمن گذراندن امتحان، حداقل 7،500 ساعت تجربه کار داشته باشد. آزمون متخصص حرفه ای تجزیه و تحلیل کسب و کار شامل 150 سوال چند گزینه ای مبتنی بر اصول اساسی تجارت و راهنمای کسب و کار تجزیه و تحلیل می باشد.

 

حرفهء خود را آغاز کنید

کسب و کار

شغلی انتخاب کنید. به محض آماده شدن برای ورود به بازار، در مورد فرصت های شغلی احتمالی تحقیق كنید. متوجه خواهید شد، شغل تحلیل گر با توجه به تأکید بر دانش فناوری اطلاعات، در بسیاری از موقعیت ها متفاوت است. هنگامی که وارد مرحله مصاحبه می شوید، مطمئن شوید که در مورد شرکت می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در مورد سؤالات احتمالی مصاحبه نیز به دنبال اطلاعات باشید. برخی از وب سایتها سؤالاتی را که در مصاحبه های تحلیلگر پیشین تجارت از آنها پرسیده شده بودند را لیست می کنند و این نقطه شروع خوبی است.

2– فهرست  مهارت های خود را اصلاح کنید. هنگامی که موقعیت شغلی انتخاب می کنید، رزومه سودمندی از خود تهیه کنید و یادتان باشد که هنگام یادگیری انجام کارهای اضافی، آن را اصلاح کنید. همچنین مهارت های خود در هر چند ماه یا بیشتر مجدداً ارزیابی کنید که بسیار به شما کمک می کند، توجه ویژهء خود را بر شناسایی شکاف های دانش خود قرار دهید.  برای مثال، اگر در ارتباط رو در رو عملکرد خوبی دارید، اما هنوز ارتباط گروهی را تجربه نکرده اید، ممکن است بخواهید پروژه هایی که  شما را در معرض چنین چالش هایی قرار می دهند را امتحان کنید.

3– برای پیشرفت برنامه ریزی کنید. همیشه به موقعیتی که می خواهید در شرکت داشته باشید توجه داشته باشید. پس از گذشت سه الی پنج سال در یک جایگاه، ممکن است زمان آن باشد که به دنبال فرصت های بیشتر برای پیشرفت باشید. شاید بتوانید به سمت موقعیتی سوق یابید که بیشتر به فناوری متمرکز است. یا، شاید بخواهید نگاهی دقیق تر به مشاوره سهامداران بیندازید. حرکت به سمت  علم داده ها یکی از  عواملی است که  به تحلیل گر مشاغل اجازه می دهد تا به بنیاد خود نزدیک تر بمانند تا اینکه در حالت های جدید جمع آوری و ارزیابی اطلاعات نیز ساخه های متعدد تقسیم شود.

4- برای کسب تجربه داوطلبانه عمل کنید. ممکن است خیلی درگیر کسب و کارتان باشید اما گسترش تجارت و ارائه تجربیات خود به صورت رایگان را فراموش نکنید. غیر انتفاعی به ویژه، می تواند به شما مجموعه ای از انتساب ها را به شما واگذار کند تا ضمن کمک به دیگران در شما انگیزه نیز ایجاد کند.

5– در گروه های شبکه محلی مشاغل شرکت کنید. تحلیلگران تجارت غالباً ماهیت اجتماعی دارند. با شرکت در گروه های مختلف اجتماعی و تمرکز بر کارهای تجاری، این جنبه از شخصیت خود را بپذیرید. در یکی از شعب موسسه بین المللی تجزیه و تحلیل تجارت محلی خود عضو شوید و یا از طریق سایت LinkedIn به گروههای مختلف تحلیلگر مشاغل نگاهی بیاندازید.

شغل خود را به عنوان یک تحلیلگر تجارت انجام دهید.

  • ارزیابی های متعددی در شرکت انجام دهید. بخشی از کار شما به عنوان یک تحلیلگر مشاغل جمع آوری و ارزیابی اطلاعات مربوط به خود تجارت است. ممکن است بتوانید از روشهای جمع آوری داده های خود استفاده کنید و یا در نهایت به اطلاعات جمع آوری شده توسط دیگران اتکا کنید. در هر صورت، می بایستی در جستجوی اطلاعات موجود کارآمد و منعطف عمل کنید.

برای مثال،  ممکن است متوجه شوید دلیل اینکه شغلی هنوز پر نشده است فروپاشی ناگهانی سلسله مراتب آن باشد.  هنگام ارزیابی، به دنبال نقاط ضعف و قوت می باشید.

  • تغییرات و پیشرفت ها را توصیه کنید. پس از اینکه به داده ها نگاهی انداختید، می خواهید یک گزارش واحد یا حتی چندین گزارش تهیه کنید، و مجموعه ای از راه حل های ممکن را توصیف کنید. هنگامی که یک تحلیلگر تجاری هستید می بایستی با پرسیدن سوالات استاندارد چه کسی، چه زمانی، کجا، چرا و چگونه عمیقاً به مشکلات پنهانی نفوذ کنید. پاسخ های شما کمک می کنند تا راه حلی را تهیه کنید که به تعداد معدودی از افراد کمک می کند.

برای مثال، اگر به این نتیجه رسیدید که پیشرقت تشریفات اداری در یک بخش کاهش یافته است، ممکن است بخواهید از این منطقه دور بزنید یا منابع بیشتری را برای سرعت بخشیدن به روند کار پیشنهاد دهید.

  • با ذینفعان ارتباط برقرار کنید. شما باید به عنوان واسطه بین شرکت و سهامداران عمل کنید. برقراری اطلاعات مهم در هر دو تنظیم رسمی و غیر رسمی به آنها می باشد. آنها انتظار دارند که راه حل های شفاف و مبتنی بر شواهد را با نتایج قابل ردیابی مشاهده کنند.

به طور مرتب با سهامداران خود در تماس باشید، تا ببینید از هر پروژه چه انتظاری دارند. انجام این کار هم با جلسات گروهی و هم با مصاحبه های خصوصی امکان پذیر است.

همکاری با سهامداران مستلزم برخورداری از ظرافت اجتماعی و دیپلماسی می باشد. می بایستی برای اختلافات موجود در پروژه به سرعت  از راه حل جایگزین پیدا کنید تا اختلافات را پوشش دهد.

  • با تمام سطوح کار کنید. بهترین تحلیلگران کسب و کار راحت در مورد هر چیزی در شرکت صحبت می کنند. خصوصاً، می بایستی رابطهء نزدیکی با دفاتر مبتنی بر فن آوری داشته باشید چرا که باید انتظارات سهامداران را با واقعیت ها آن بخش متوازن کنید.

شناخت محدودیت ها و داشته راه حل جایگزین در فناوری اطلاعات، رفتاری است که وفاداری بیشتری را از کارگران به شما منتقل می کند، و این ممکن است پروژه های آینده را آسان تر کند.

برای مثال، اگر یک مدیر اجرایی می خواهد یک برنامه رایانه ای وظیفه خاصی را انجام دهد، شما باید با متخصصان فناوری اطلاعات کار کنید تا گزینه خوبی را پیدا کنید که هم موجود باشد و  هم برایتان مناسب باشد.

  • کنجکاو باشید. ممکن است بخواهید به اندازهء یک تن سوال بپرسید. این مسئله زمانی برایتان اتفاق می افتد که یک پروژهء جدید به شما معرفی شود و یا زمانی که با فرد جدید ملاقات می کنید. با پرسیدن سؤال، اطلاعات مهمی کسب می کنید که می توانید به دیگران نیز منتقل کنید، در نتیجه باعث افزایش کارایی شرکت می شود. کنجکاوی در مورد دیدگاه دیگران به شما کمک می کند تا مشکلات و راه حل های احتمالی را نیز شناسایی کنید.
  • برای مثال، ممکن است از همکار خود سوال کنید: چرا این قرارداد را دنبال می کنید؟ یا ممکن است بپرسید: شما زنجیره فرمان یا سلسله مراتب یک شرکت را چگونه توصیف می کنید؟
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)