چگونه یک طرح بیزینسی بنویسیم

  • توسط pooladmin
  • 16/12/2019
  • 0
طرح بیزینسی

 

شروع یک بیزینس کوچک کار سختی ست. فهرستی از چیزهایی که باید برای تبدیل رویا های تان به واقعیت انجام دهید ممکن است در ابتدا کمی مشکل به نظر برسد. هرکسی که عبارت «چگونه یک طرح بیزینسی بنویسیم» را به صورت آنلاین جست و جو می کند با صفحات زیادی در رابطه با مقاله هایی پیرامون وام، سرمایه گذاری، امتیاز اعتباری، وجه نقد، مالیات، و فهرست دنبال داری رو به رو می شود.

هنگامی که با چنین فهرستی رو به رو می شوید، آسان است که درباره یک طرح بیزینسی رسمی که بعدها مورد استفاده قرار می گیرد فکر کنید. با این همه، سازمان دهی فهرستی از مسئولیت ها و بررسی آیتم ها، شکلی از برنامه ریزی است. چرا باید در مراحل ابتدایی، این همه وقت صرف ایجاد و تکمیل یک طرح بیزینسی کرد؟

پاسخ این است که حتی آسان ترین برنامه های بیزینسی شما را کمک خواهند کرد

طرح بیزینسی

اولویت بندی. شما دارای فهرستی از کارهای لازم هستید، اما کدامیک از آیتم ها باید در ابتدا بیاید؟

ایجاد مسئویت. یک طرح بیزینسی به شما و اعضا تیم کمک خواهد کرد تا وظایف و مسئولیت های فردی تان را ادامه دهید. حتی اگر بیزینس تان را به تنهایی ادامه می دهید، نقشه ای که به شما بگوید کی به مقصد می رسید و نقطه عطف مسیرتان کجاست، ارزشمند است.

یک طرح بیزینسی شبیه به برگه ماموریت است. آن فرآیندی ست که می خواهید برای شروع یک بیزینس در ابتدا انجام دهید، و دلایلی دارد که می خواهید در آن بیزینس علی رغم مشکلات ادامه دهید. آن شما را تغییر می دهد، به همان میزان که بیزینس تان تغییر می کند.

یک طرح بیزینسی بهتر از هیچی است

یک طرح بیزینسی روشی عالی برای شروع است. یک طرح بیزینسی یک صفحه ای دقیقا چیزی ست که بنظر می رسد، فرضیه، اهداف و استراتژی های بیزینس کوچک تان که بر یک صفحه کوچک نقش بسته است. طرح یک صفحه ای نسبت به طرح های ده یا بیست صفحه ای مشکل تر به نظر می رسد، و چهارچوب فشرده آن شما را وادار می کند تا تمام چیزها را غیر ضروری در نظر بگیرید. همچنین روشی عالی برای معرفی بیزینس های کوچک تان به سرمایه گذاران بالقوه در ادامه مسیر وجود دارد.

طرح بیزینسی

حال نگاهی به اجزا کلیدی طرح بیزینسی کوچک اما مناسب تان می اندازیم. این طرح باید شامل موارد زیر باشد:

ارزیابی خدمات و محصولات. بیزینس تان چه کاری انجام می دهد؟ مشتریان تان با چه مسائل و مشکلاتی رو به رو می شوند، و بیزینس تان چگونه این مشکلات را حل می کنند؟ اگر استارت آپ هستید، باید از هر مارکتینگی جهت تثبیت محصول تان به عنوان روشی برای حل مشکل و فروش آن استفاده کنید.

مدل کسب درآمد. چطور پول بدست می آورید؟ کانال های توزیع تان چیست و هر کانال چقدر هزینه دارد؟

مزایا رقابتی. دقیقا فرق بیزینس شما با دیگر بیزینس ها که ادعا می کنند خدمات مشابه را ارائه کرده اند چیست؟ چرا این ویژگی های ویژه شما مزایایی برای شما به همراه دارد؟ در چه مواردی قدرت شما ضعف تان را پوشش می دهد؟

مارکت هدف. دقیقا چه کسانی مشتریان تان هستند؟ شناخت مشتری های تان به اندازه شناخت دوستان و خانواده جهت ایجاد یک بیزینس کوچک موفق حیاتی ست. آن ها چند ساله هستند؟ آیا بچه دارند؟ درآمد متوسط شان چقدر است؟ آیا آن ها به اینترنت علاقه مند هستند؟ هرچه میزان چنین سوالاتی بیشتر باشد برای تان بهتر است. به عنوان یک پروژه جدا اما مرتبط، چه کاری می توانید برای جذب افراد به مارکت تان انجام دهید؟

تیم مدیریت. اگر شریکی در بیزینس کوچک تان دارید، چه کسانی هستند و چه طرح و برنامه ای دارند؟ قدرت و مسئولیت اولیه شان چیست؟ این برای بیزینس های استارت آپ که سابقه کمتر از 2 سال در بیزینس را دارند بسیار مهم است.

ارتباط مشتری. استراتژی شما برای یافتن و ساخت یک ارتباط خوب با مشتری تان چیست؟ اگر مدتی در بیزینس باشید، این استراتژی چگونه کار می کند؟ چگونه مشتری های تان را به سمت برند سوق می دهید؟

منابع مالی کلیدی. همانطور که بیزینس تان را می سازید، پرورش می دهید، نیازمند معیارهای کلیدی همانند بهره سالیانه، فروش ماهانه، و سود خالص هستید. داشتن ترازنامه و برگه سود و زیان می تواند به طور ویژه ای اهمیت داشته باشد. همچنین وام دهندگان به دنبال آن هستند تا بدانند که شما به دنبال چه مقدار فاند هستید.

طرح بیزینسی

کار را تمام کنید

همیشه به یاد داشته باشید که طرح بیزینسی تان در حال تحول است. هیچوقت درباره آن دچار تردید یا نگرانی نشوید. بررسی نقاط مهم خوب است، باید بر روی مسائلی تمرکز کنید تا بیزینس کوچک تان را بسازید تا آنچه که می خواهید در آینده انجام دهید. اگر یک جدول یا طرح بیزینسی حرفه ای می تواند در سازماندهی افکار به شما کمک کند و برخی از فشارها را کاهش دهد، Liveplan جای خوبی برای شروع است.

شاید مانند دیگر وظایف موجود در یک فهرست بی پایان از وظایف به نظر برسد، اما یک طرح بیزینسی فکر شده تمامی وظایف تان را شکل می دهد و به شما این امکان را می دهد تا زمان و انرژی تان را گام به گام مدیریت کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)