کار در خانه و کاهش سلامتی مدیران مشاغل

  • توسط pooladmin
  • 13/10/2020
  • 0
کار در خانه

در حالی که قرنطینه سلامت روانی بسیاری را دچار مشکل کرده است، برخی از افراد به این قضیه از جنبه تأثیر آن بر روی مدیران مشاغل دقیق شده‌اند. تحقیقات کارشناسان نشان می‌دهد که چگونه کار در خانه به مدیران کسب و کارها، افراد مشهور و ثروتمندان آسیب رسانده است.

کار در خانه و کاهش سلامتی مدیران مشاغل

اثرات منفی

مارتا را Martha Ra، مدیر عامل شرکت Paracelsus Recovery می‌گوید: «ما افرادی داشتیم که با نوشیدن اندک مشروبات الکلی شروع ‌کردند و اکنون روزی یک بطری ودکا می‌خورند».
اعتیاد به الکل فقط یکی از تأثیراتی است که قرنطینه بر روی مشتری‌های مارتا که شامل برخی از ثروتمندترین مدیران کسب و کارها و سلبریتی‌های جهانی هستند، داشته است. مارتا می‌گوید: «وقتی شما مدیرعامل هستید به همه زیردستان خود دستور می‌دهید اما اکنون در خانه نشسته‌اید. برخی از افراد واقعاً با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند زیرا ایگوی آنها به اندازه کافی ارضاء نمی‌شود. آنها عادت کرده‌اند که یک گروه از افراد به آنها گزارش دهند. اکنون اما در خانه هستند و باید پوشک بچه را عوض کنند. بدتر از آن برخی از این مدیران در گذشته چنان در زندگی کاری خود غرق بوده‌اند که مسائل مربوط به خانه را نادیده می‌گرفتند. آنها به دور دنیا سفر کرده و مشغول کار بوده‌اند و اکنون در خانه با همسر و فرزندانی گیر کرده‌اند که آنها را به درستی نمی‌شناسند».

طلاق و افسردگی

پاراسلسوس ریکاوری با افزایش ۴۰۰ درصدی مراجعات مربوط به طلاق در حین قرنطینه و افزایش چشمگیر مراجعات برای افرادی که افسردگی، استرس و اضطراب دارند روبرو شده است.
لئون تیلور Leon Taylor مربی اجرایی ثروتمندان، اطلاعاتی در مورد میزان استرس این مدیران دارد. هر یک از مشتریان او از یک دستگاه نوار قلب استفاده می‌کنند، ابزاری که ضربان و فعالیت الکتریکی قلب را کنترل می‌کند.
او معتقد است که میزان استرس در مشتری‌های او افزایش یافته است اگرچه نوع دیگری از استرس بوده است. لئون می‌گوید: «وقتی فردی از سر کار به منزل باز می‌گردد هر چقدر هم که روز سختی داشته باشد از درون احساس آرامش می‌کند چون به خانه و محیط دلخواهش بازگشته است. در حالی که آنچه من امروزه می‌بینم این است که آنها تمام روز در خانه بوده‌اند و شب هنگام هم هیچ آرامشی وجود ندارد».
ناتالیا رامسدن، بنیانگذار موسسه سوفوس یک توضیح علمی برای این موضوع ‌ارائه می‌کند: «ما تمایل داریم مدیران کسب و کار زیادی را ببینیم که در بخش قدامی مغز تحریک بیش از حد دارند، افرادی که همیشه فعال هستند. مغز آنها دائماً در حال شلیک است. این مدل فعالیت برای مدتی عالی است اما آنچه که برای حفظ آن نیاز است داشتن زمان فراغت و دوره استراحت است. داشتن اوقات فراغت هنگام کار در خانه دشوار است و با وجود جلسات آنلاین این امر تقریباً غیرممکن است. افراد در اتاق خواب خود کنفرانس برگزار می‌کنند و این امر الگوی خواب را مختل می‌کند».
تیلور می‌گوید: «حتی گذراندن روزی که با شرکت در جلسات اینترنتی سپری می‌شود از جلسات حضوری بدتر است زیرا افراد بین اتاق جلسات قدم نمی‌زنند و تمام روز به صفحه نمایش خیره می‌شوند».

طلاق

دور کاری و اثرات منفی بر بهره وری

در حالی که بوریس جانسون و رهبران دیگر کشورهای اروپایی از کارمندان خواسته‌اند که اگر می‌توانند از خانه کار کنند، بانک‌های بزرگ از جمله جی پی مورگان، گلدمن ساکس و بارکلیز کارمندان خود را به خانه بازگرداندند، تصمیمی که برای روسای این شرکت‌ها استرس بیشتری به همراه داشته است.
تاثیر این موضوع در بهره وری چیست و برای فارغ التحصیلانی که به تازگی وارد کسب و کار می‌شوند، این امر به چه معناست؟ رامسدن می‌گوید:
«اگر کار در خانه برای مدت زمان قابل توجهی ادامه یابد، انتظار می‌رود که اثرات کاملاً مخربی بر بهره‌وری داشته باشد. انتظار داریم که عواقب آن را بر توانایی‌های شناختی، هوشیاری، توجه و تمرکز افراد ببینیم زیرا یک محیط پر جنب و جوش برای فعالیت مغز بسیار ارزشمند است».

الکل

مراکز بازپروری

بنابراین وقتی که استرس بیش از حد شود، الکل یا مواد مخدر یک نوع اعتیاد کاملاً عادی باشد راه حل چیست؟ مراکز بازپروری در زوریخ و لندن چهار هفته برنامه بازیابی ارائه می‌کنند. آنها هر بار فقط به یک مشتری خدمات می‌دهند، این بدان معناست که حداکثر ۱۵ کارمند در تماس با مشتری هستند، از جمله متخصص تغذیه، روانشناس، مربی، معلم یوگا و متخصص طب سوزنی.
نوع درمان بسته به مشکل متفاوت است. مشروبات الکلی، افسردگی و اعتیاد به مواد مخدر از معضلات رایج در بین ثروتمندان هستند. خودشیفتگی نیز جزو مشکلات است.
را می‌گوید: «هیچ بهبود صد در صدی برای خودشیفتگی وجود ندارد. مشکلاتی مانند خودشیفتگی ریشه در کودکی دارند و افراد آنها را تا بزرگسالی با خود حمل می‌کنند. خودشیفتگی با همه گیری جهانی بدتر می‌شود».

برندگان قرنطینه

قرنطینه برای صاحبان کسب و کارها، افراد مشهور و ثروتمندان بد نبوده است. برخی از آنها این فرصت را برای پیش افتادن از رقبا استفاده کردند.
رامسدن می‌گوید: مدیران در حال حاضر سطح بالاتری از استرس دارند. اما من فکر می‌کنم آنها می‌توانند از این زمان برای تمرکز بر عملکرد خود از دیدگاه سلامتی استفاده کنند».
مراکز بازپروری برای افزایش سطح انتقال دهنده عصبی، مواد مغذی، سطح هورمون‌ها و سایر معیارها، از فناوری‌های مختلفی استفاده می‌کند. سپس ۱۲ ماه برنامه تقویت عصبی، ترکیبی از بهداشت خواب، رژیم غذایی و ورزش برای کمک به بهبود ظرفیت مغز استفاده می‌شود.
نبودن در سفرهای کاری مداوم به سراسر جهان، فرصتی را ایجاد کرده است که افراد به سلامتی خود بیشتر فکر کنند. اکنون که ریتم زندگی به اندازه کافی کند شده است می‌توان کمی ‌بیشتر از فرصت‌ها استفاده کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)