کلد استوریج (سیستم نگهداری داده‌های غیر فعال)

  • توسط pooladmin
  • 11/12/2019
  • 0

کلد استوریج (سیستم نگهداری داده‌های غیر فعال)

کلد استوریج چیست؟

کلد استوریج

کلد استوریج

کلد استوریج، کیف پول آفلاین برای ذخیره سازی بیت کوین است. کیف پول دیجیتال بر روی یک سیستم عامل ذخیره می شود که به اینترنت متصل نیست، بنابراین از آن در مقابل دسترسی های غیر مجاز محافظت می کند. هک های سایبری و سایر آسیب پذیری ها مستعد به سیستمی است که به اینترنت متصل هستند.

نکته کلیدی

اکثر رمزنگاری ها « Cryptocurrency» دیجیتال هستند، اما علارغم تدابیرامنیتی که برای جلوگیری از سرقت طراحی شده اند، با این حال بعضی اوقات می توانند به این ابزارهای ذخیره سازی دسترسی پیدا کرد.

کلد استوریج روشی برای نگه داری آفلاین این رمزنگاری می باشد.

با استفاده از کلد استوریج، سرمایه گذاران cryptocurrency سعی دارند تا ازدسترسی هکرها به متعلقاتشان به روش های سنتی جلوگیری کنند.

درک ذخیره سازی آفلاین

زمانی که بررسی، ذخیره و حساب کارت اعتباری با بانک مرسوم انجام شود، بانک قادر است پول گم شده  و یا دزدیده شده را به حساب فرد بازگرداند. اما اگر حساب رمزنگاری یا کیف پول شما به خطر بیافتد و بیت کوین های شما به سرقت برود، مالک قادر به بازیابی سکه های خود نخواهد بود. دلیل این موضوع این است که اکثر ارز های دیجیتالی غیر متمرکز هستند و ازسمت بانک مرکزی یا دولت پشتیبانی نمی شوند. بنابراین برای بیت کوین و الت کوین نیاز به فضای امن و مطمئن می باشد.

کیف پول بیت کوین با رمز های عمومی و خصوصی مالک بیت کوین در ارتباط است. رمز خصوصی که به هر کاربر بیت کوین داده می شود یک رشته منحصر به فرد از کاراکترهای الفبایی است که برای دسترسی به منابع بیت کوین برای مصارف مورد نیاز کاربر لازم است. رمز عمومی مشابه به نام کاربری است که به شناسایی مقصد سکه هایی که به کیف پولتان ارسال شده است کمک می کند. دو فردی که از طریق بیت کوین با یکدیگر معامله می کنند، نفر اول به عنوان فروشنده و نفر دوم به عنوان خریدار، برای ادامهء معامله باید رمز عمومی خود را به یکدیگر بدهند. خریدار کالا و یا خدمات، مبلغ مورد نیاز بیت کوین را به عنوان وجه پرداختی به آدرس فروشنده می فرستد، بلاکچین اعتبار معامله را تأیید می کند و تصدیق می کند که خریدار یا فرستنده واقعاً آن وجوه را دارد. زمانی که پرداخت به آدرس ارسال شد، فروشنده یا گیرنده فقط می تواند از طریق رمز خصوصی خود به وجوه دسترسی پیدا کند. بنابراین، رمز های خصوصی باید ایمن نگه داشته شوند، چراکه در صورت سرقت، قفل بیت کوین یا الت کوین کاربر باز شده و بدون اجازه به آدرس دسترسی پیدا خواهند کرد.

محافظت از سرقت

رمز های خصوصی ذخیره شده در یک کیف پول متصل به اینترنت در برابر سرقت مبتنی بر شبکه آسیب پذیر هستند. از این کیف پول ها به عنوان هات والت نیز یاد می شود. با استفاده از این کیف پول تمام عملکردهای مورد نیاز برای انجام معامله از یک دستگاه به صورت آنلاین انجام می شود. این کیف رمز خصوصی تولید و ذخیره می کند و به صورت دیجیتال معاملات را با استفاده از رمز های خصوصی امضاء می کنند و معامله امضا شده را در شبکه پخش می کنند. مسئله این است که با یکبار پخش شدن معاملات امضاء شده بصورت آنلاین، مهاجمان شبکه ممکن است به رمز خصوصی شما که درامضا معامله دست یابند.

کلد استوریج این مسئله را با امضاء معامله با زمر های خصوصی در محیط آفلاین رفع کرده است. هر معامله ای که به صورت آنلاین انجام می شود به صورت موقت به کیف پول آفلاین انتقال داده می شود و در دستگاه هایی مثل  USB، CD، هارد دیسک، کاغذ، و یا رایانه آفلاین نگهداری می شوند که در آن جا به صورت دیجیتالی قبل از انتقال به شبکه آنلاین امضاء می شوند. چون رمز خصوصی با سرور متصل به اینترنت به کار نمی رود، حتی اگر هکر به صورت آنلاین وارد معامله شود، وی قادر به دسترسی به رمز خصوصی نخواهد بود. مازاد بر این امنیت، فرایند انتقال به/از کلد استوریج تا حدی مشکل تر از فرایندی است که برای hot wallet تعبیه شده است.

ابتدایی ترین شکل کلد اسوریج، کیف پول کاغذی می باشد. کیف پول کاغذی حقیقتاً سندی است که رمز های خصوصی و عمومی در آن نوشته شده است. این سند از ابزار کیف پول کاغذ بیت کوین به صورت آنلاین و با چاپگر آفلاین چاپ می شود. کیف پول یا سند کاغذی معمولا دارای QR کد می باشد که به راحتی قابل اسکن، امضا و معامله می باشد. مشکل این رسانه این است که اگر کاغذ گم شود، ناخوانا و یا خراب شود، کاربر هرگز نمی تواند به آدرس وجوه خود دسترسی پیدا کند.

شکل دیگر cold storage، کیف پول سخت افزاری است که از دستگاه افلاین و یا کارت هوشمند برای ایجاد رمز خصوصی آفلاین استفاده می شود.  کیف پول USB لدجر، نمونه ای از یک کیف پول سخت افزاری است که برای امنیت رمز خصوصی از  کارت هوشمند استفاده می شود. عملکرد و شکل این دستگاه شبیه به USB است، و یک کامپیوتر با برنامه کروم «Chrome» برای ذخیرهء رمز های خصوصی نیاز است. همانند کیف پول کاغذی، این USB و کارت های هوشمند باید در مکانی امن نگه داری شوند، چرا که هر گونه آسیب و یا مفقودی، دسترسی کاربر را به  بیت کوین ها قطع می کند. دو کیف پول سخت افزاری دیگر شامل TREZOR و KeepKey می باشد.

سرانجام، کاربرانی که به دنبال گزینه ای مثل cold storage هستند همچنان می توانند از کیف پول های نرم افزاری آفلاین استفاده کنند که کاملاً شبیه به کیف پول های سخت افزاری هستند اما برای کاربرانی که کمتر فنی هستند  فرایندی پیچیده ای خواهد بود. نرم افزار کیف پول آفلاین، کیف پول ها را به دو سیستم عامل تقسیم می کند، کیف پول آفلاین که حاوی رمز های خصوصی هستند و کیف پول آنلاین که رمز های عمومی در آن ذخیره می شود. کیف پول آنلاین معاملات جدید بدون امضا را ایجاد می کند و آدرس کاربر رادر انتهای معامله به گیرنده یا فرستنده ارسال می کند. معامله بدون امضا به کیف پول آفلاین منتقل شده و با رمز خصوصی امضا می شود. معامله امضا شده سپس به کیف پول آنلاین منتقل می شود که آن را به شبکه پخش می کند. چون کیف پول آفلاین هرگز به اینترنت وصل نمی شود، رمز های خصوصی در آن ایمن باقی می مانند. Electrum و Armory اغلب به عنوان بهترین کیف پول های نرم افزاری آفلاین در رمزنگاری شناخته شده اند. کاربران Cryptocurrency باید اطمینان حاصل کنند که کیف پول مورد نظر با سکه های معامله شده یا تجارت آنها سازگار است، زیرا همه کیف پولها از تمام ارزهای رمزپایه پشتیبانی نمی کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

اخبار

error: !در صورت نیاز به کپی مطالب با ما تماس بگیرید

عضو خبرنامه پول پدیا شوید

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد

شما عضو خبرنامه پول پدیا شدید :)